Játék

Gamernek tartod magad?

Címkék

A kérdés az hogy te hogyan érzed, alapvetően szerintem ha rendszeresen játszol valamennyit akkor annak minősülsz, de rád van bízva a döntés. A platform teljesen mindegy.

Ezen felül egy kis csavar: Szerintem sok játékos másképp is kocka, pl szeret valamit otthon mókolni, van bármiféle homelab setupja legyen az egy rpi vagy egy teljes rack a pincében.

Te hova tartozol?

Választások

Engadget: A Half-Life 3 már elejétől végéig játszható, még idén megérkezhet

Címkék

Szivárogtatóra hivatkozva az Engadget arról írt, hogy a Half-Life 3 már elejétől végéig játszható állapotban van, a Valve a nyár folyamán bejelentheti és a karácsonyi szezonra már az üzletek polcaira is kerülhet. Természetesen, érdemes egészséges kételkedéssel fogadni a hírt, mert egyrészt a Half-Life 3 már két évtizedes mém és vágyálom, másrészt pedig Tyler McVicker korábban is szivárogtatott már Valve-hoz köthető információkat, de azok nem mindig voltak pontosak vagy időben helytállóak.

Részletek itt.

Qubatron - Fotórealisztikus sugárkövetéses microvoxel FPS

Címkék

Bár a UNIX-hoz csak annyiban kapcsolódik, hogy Linuxon fejlesztettem a saját magam által írt tool-ok (és a SwayOS) segítségével, de technikailag talán van annyira érdekes, hogy érdemes lehet megemlíteni a HUP közönségének.

Nagyfelbontású/realisztikus voxeles játékmotort még nem nagyon mert senki írni, mert megrettentek a GPU- és memóriaigényétől, de 2024-ben úgy tűnt, hogy ott vagyunk már, hogy meg lehet egy ilyet valósítani. Gondoltam, belekezdek én is egy ilyen projektbe, kíváncsi voltam, hogy tényleg ott vagyunk-e már. Úgy tűnik, hogy tényleg. Egy 32 GB-os GPU-ra már játszható méretű területet fel lehet tölteni és egyéb sugárkövetéses trükkökre is képes lehet amit az én integrált GPU-m már nem bír el.

Demó videó itt. Online játszható verzió itt. Forráskód itt.

32 bites szoftveres renderer a Quake 2-höz

Címkék

Annak idején, ha értelmezhető minőségben akartunk Quake 2-t játszani, alap volt, hogy rendelkezünk valami 3D-gyorsító kártyával. Mert a játék ugyan elindult szoftveresen renderelt módban is, de abban sok köszönet nem volt. Victor Luchitz írt egy, az eredeti szoftver renderelést biztosító DLL helyettesítőt, ami szoftveresen állítja elő ugyanazt a képet, mint amit annak idején kizárólag hardveres gyorsítókkal kaphattunk.

[Játék] Találd meg a bug-ot!

Címkék
  1. Próbáld megfejteni a feladványt, most mutasd meg mit tudsz!
  2. Szándékosan van képként
  3. Próbálj meg tisztán játszani (Google Image Search stb. lúzerek pls.)!
  4. A feladvány a Google P0 egyik csapattagjától származik
  5. Pár nap múlva publikálásra kerül a forrás (URL)

🍿

Update: megfejtés itt.

GPL alá került egy rakás EA játék, köztük a legendás Command and Conquer és Red Alert forráskódja

Címkék
  • Command & Conquer (Tiberian Dawn)
  • Red Alert
  • C&C Renegade
  • C&C Generals and Zero Hour

John Carmack - aki anno úttörő volt a játékaik motorjának GPL-esítésében - üdvözölte az EA lépését. GitHub tároló itt.

OpenTTD 15.0-beta1

Címkék

Karácsonyi ajándékként a Mikulás meghozta az OpenTTD 15 első bétáját tesztelésre! Benne:

Xeonjia: jeges kalandok

Címkék

A Xeonjia egy fagyos világban játszódó, nyílt forráskódú kalandjáték. A hasonló stílusú RPG-khez képest a Xeonjia mentes az erőszaktól és a csúnya beszédtől, ezért óvodás gyerekekkel együtt való játékhoz is ajánlott. Egy felnőtt felolvassa a játékban megjelenő párbeszédeket, a gyerek pedig a képernyőn lévő virtuális gombokkal irányítja a hőst. A játék a hangulata miatt kitűnő választás a téli szünetre, és napi 30 perc játékkal a téli szünet végére be is fejezhető.

Szépen fut a Steam Link a Raspberry Pi 5-ön

Címkék

Jeff Geerling munkájának köszönhetően szépen lehet futtatni a Steam-es játékokat a Steam Link-en keresztül a Raspberry Pi 5-ön. ☝‍️

Valve’s announcement of Steam Link v1.3.13 shows that Sam has been able to get Steam Link working at some amazing rates on Raspberry Pi 5, including 4kp60 and even 1080p240 (obviously you’ll need a suitable monitor for that!)

Mi az a Steam Link?