A kérdés az hogy te hogyan érzed, alapvetően szerintem ha rendszeresen játszol valamennyit akkor annak minősülsz, de rád van bízva a döntés. A platform teljesen mindegy.
Ezen felül egy kis csavar: Szerintem sok játékos másképp is kocka, pl szeret valamit otthon mókolni, van bármiféle homelab setupja legyen az egy rpi vagy egy teljes rack a pincében.
Szivárogtatóra hivatkozva az Engadget arról írt, hogy a Half-Life 3 már elejétől végéig játszható állapotban van, a Valve a nyár folyamán bejelentheti és a karácsonyi szezonra már az üzletek polcaira is kerülhet. Természetesen, érdemes egészséges kételkedéssel fogadni a hírt, mert egyrészt a Half-Life 3 már két évtizedes mém és vágyálom, másrészt pedig Tyler McVicker korábban is szivárogtatott már Valve-hoz köthető információkat, de azok nem mindig voltak pontosak vagy időben helytállóak.
Bár a UNIX-hoz csak annyiban kapcsolódik, hogy Linuxon fejlesztettem a saját magam által írt tool-ok (és a SwayOS) segítségével, de technikailag talán van annyira érdekes, hogy érdemes lehet megemlíteni a HUP közönségének.
Nagyfelbontású/realisztikus voxeles játékmotort még nem nagyon mert senki írni, mert megrettentek a GPU- és memóriaigényétől, de 2024-ben úgy tűnt, hogy ott vagyunk már, hogy meg lehet egy ilyet valósítani. Gondoltam, belekezdek én is egy ilyen projektbe, kíváncsi voltam, hogy tényleg ott vagyunk-e már. Úgy tűnik, hogy tényleg. Egy 32 GB-os GPU-ra már játszható méretű területet fel lehet tölteni és egyéb sugárkövetéses trükkökre is képes lehet amit az én integrált GPU-m már nem bír el.
Demó videó itt. Online játszható verzió itt. Forráskód itt.
OK, so this is literally a replacement for the software renderer DLL that gives you the visuals that the original game could normally only give you in hardware rendered mode? Do I have that right? And it's inclusive of the colored light that Permedia cards couldn't do back then?
Annak idején, ha értelmezhető minőségben akartunk Quake 2-t játszani, alap volt, hogy rendelkezünk valami 3D-gyorsító kártyával. Mert a játék ugyan elindult szoftveresen renderelt módban is, de abban sok köszönet nem volt. Victor Luchitz írt egy, az eredeti szoftver renderelést biztosító DLL helyettesítőt, ami szoftveresen állítja elő ugyanazt a képet, mint amit annak idején kizárólag hardveres gyorsítókkal kaphattunk.
I’m very happy to see more classic game source code released! I was always a little disappointed that the example of Id Software wasn’t followed by more companies — clearly, it was a Good Thing for us.
The culture of game dev is a bit disjoint from broader open source dev in… https://t.co/ZM6OFuUHHk
Ho, ho, ho, Santa is in town. And he's brought a gift with him.
The first beta version of the coming OpenTTD 15 release comes faster, with road waypoints, fewer passwords, better scenario editor, and hopefully with a lot less bugs.https://t.co/Pbjj5gtIJ7
A Xeonjia egy fagyos világban játszódó, nyílt forráskódú kalandjáték. A hasonló stílusú RPG-khez képest a Xeonjia mentes az erőszaktól és a csúnya beszédtől, ezért óvodás gyerekekkel együtt való játékhoz is ajánlott. Egy felnőtt felolvassa a játékban megjelenő párbeszédeket, a gyerek pedig a képernyőn lévő virtuális gombokkal irányítja a hőst. A játék a hangulata miatt kitűnő választás a téli szünetre, és napi 30 perc játékkal a téli szünet végére be is fejezhető.
Jeff Geerling munkájának köszönhetően szépen lehet futtatni a Steam-es játékokat a Steam Link-en keresztül a Raspberry Pi 5-ön. ☝️
Valve’s announcement of Steam Link v1.3.13 shows that Sam has been able to get Steam Link working at some amazing rates on Raspberry Pi 5, including 4kp60 and even 1080p240 (obviously you’ll need a suitable monitor for that!)