- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2564 megtekintés
Hozzászólások
Hát ha ennyi megoldja, az szuper. A váltó v. a bowden is szorulhat, illetve el lehet szakadva. Kézzel próbáld meg megmozgatni a váltó bowdent, ha van olyan szakasz, ahol nem bowdenházban fut! Valószínűleg azért van ilyenre tervezve a váltókar, h ha valahol szorulás van, akkor izomból való nyomkodással ne tudja a user szétfeszíteni a mechanikát.
WD40-nel nyugodtan fújkálhatod. Sőt, valószínűleg van benne annyi régi, besűrűsödött kenőanyag, h elég neki ha a WD40 picit oldja azt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bowden OK, azon már végigmentem. A beállítások ősz óta nem változtak. A váltókarban levő kenőanyag az, ami elöregedhetett és összeállhatott. Ez a legkézenfekvőbb sztori, hiszen ősszel még jó volt. Majd valamelyik nap, adok neki WD40-nel. Szerintem ez lesz a gondja...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is először a bowdeneket nézném végig.
Szedtem már szét váltókart, s aztán jól megkentem szilikonzsírral. Folyt is rendesen :). Úgyhogy valami komolyabbal érdemes utánakenni (ha kibontod) pár hét után, vagy pl. valami szilikonos spray-el (ha nem).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WD40 koszlazítás után láncspray-re gondoltam... Amit a motorhoz is (na meg a bringához is) használok...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp a héten takarítottam le az olaj + por, homok gyurmát a láncról, fogaskerekekről, váltóról. Annyira beállt, hogy a rugó nem tudta a láncot a kisebb fogaskerékre tenni, de már jó. Brigéciol, bár előtte petróleum, izopropil-alkohol is volt.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
WD40 + lakkbenzin kombó nekem eléggé bejött
A profi megoldás: https://www.youtube.com/watch?v=FVoYE9YHn0k
(csak rohadt drága lenne)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tök felesleges. Láncbontó szem kell csak. Kell egy nagy szájú palack, és benzin. Láncot leveszed, beteszed a műanyag palackba, ráöntesz fél liter benzint, jó alaposan összerázod (ha nagyon retkes, akkor ismétled), kiveszed, elpárolog a benga, és lehet utána visszatenni, olajozni.
A benzint pedig át kell önteni egy másik palackba, ahol szépen leülepszik, szóval csak párolgási veszteség van. Nettó 5 perc alatt megvan a mutatvány, és fémtiszta lesz tőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, nagyjából én is így csinálom, csak mielőtt leveszem a láncot wd40-zek és alaposan áttörlöm ronggyal h, ne legyek nyakig olajos. De azért messze nem lesz fémtiszta. Igazából még ez a szerencse, mert ha az lenne - mint, ahogy viszont az ultrahangos tisztításnál az lesz - akkor éppen a beolajozása lesz problémás. Ugyanis házilag elég macerás a lánc eldugott részeinek megfelelő kenése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, levétel elött áttörlöm ronggyal a láncot, a váltó görgőit, majd levétel után az első lánckerekeket, és a hátsó sort is.
Olajozás a megfelelő kerámiás/teflonos olajjal nem gond, bemegy az mindenhová. Indulás elött letörlom a láncról a felesleget. Csak sokan nem tudják, h egy száraz időre való olaj kipöröghet 100km alatt simán. Plö a rendszeres 10 órás balaton körnél szoktam közben olajozni is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi is tegnap tartottunk bringakarbantartó napot, bár már egy jó hete nyomjuk a kilométereket. Jó sok mocskot levakartam a drivetrain-ről. WD40 rulez...
--
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10-20e között lehet szerezni SL-M770-et, annál jobb nem nagyon kell...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, le akarom az egész váltó láncot cserélni valami megbízhatóra. Ami most rajta van a Merida-mon, az az alap gyári, olcsó cucc.
Esetleg javaslat első, hátsó váltóra és egyéb tartozékokra?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira nem gáz hogy megérje cserélni.
Ha nem érzel ezzel alapvető gondot (durvább terep, jobb teleszkóp kéne, stb) és nem tervezel a továbbiakban sem akkor hajtsd szét az egészet. Láncot érdemes cserélni párezer km-en. A teljes drivetrain 3-4 láncot el kéne vigyen mielőtt kikopnak a fogaskerekek. Mikor ez megtörténik veszel rá egy teljes SLX groupset-et gyakorlatilag annyiért amennyit a bicikliért adtál :)
Egyébként szerintem ezek voltak a legjobb váltók 8/9-es (rocket és talán XT után) rendszerekhez:
http://www.amazon.com/SRAM-Mountain-Shifter-8-Speed-Shimano/dp/B000VSYC…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ára annyira nem probléma. A váz nagyon tetszik, azt megtartanám. Ami esetleg még eszembe jutott, hogy a V fék helyett valami tárcsa kéne. A váz elvileg tudja, megvan a helye. Majd apránként kicseréltetem...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyakran mész nagy esőben? Mert amúgy nincs más gyakorlati haszna. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végül is nem. Esőben nem bringázol. Szeretem a jó időt.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor tényleg nincs. Durva és hosszú ereszkedőn jó, és vizes/sáros helyen.
Neked csak plussz súly meg komplexitás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én évente kétszer, tavasszal és ősszel elviszem a szervizeshez egy nagy karbantartásra a bicajt. Ez 8 ropi, és atomjaira szedik a cuccot, kenés, összerakás, beállítás, ez-az cseréje plusz pénzért. Nekem ennyire megér, napi szinten bicajjal közlekedek.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt akartam én is, de elfelejtettem. Most meg olyan vállalási határidők vannak, amiket nem lehet kivárni. Télen kellett volna.
BTW: szétszedtem, WD40, most már tökéletes. Kicsit állítani kellett a váltón, de azt is megcsináltam. Tényleg működik a WD40 trükk. Elsőre megjavult mindkét váltókar.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni