"Minek is a rükverc, majd kitolja az!"

Azt hittétek elfelejtettem? Azért erről emlékezzünk meg, mert az arrogancia és a butaság "komoly" dolgokra képes együtt!

"Jó lenne talán hátramenettel próbálkozni" - jegyezte meg Wéber Gábor szakkommentátor az M4-en, na de Kimi Raikkönennek ilyen eszébe sem jutott. Ő csak nyomta a gázt, ahogy kifért, és jobbra-balra mozgatta a kormányt, hogy valahogy kierőltesse a kocsit. Sikerült is neki, mint a playstationben, amikor erőlteti az ember, és egy idő után csak tovább tud menni.

Pár kör múlva viszont kiderült, hiába volt a heroikus szabadulás, a jobbelső fék úgy megsérült, hogy a finnek fel kellett adnia a futamot."

> a jobbelső fék úgy megsérült

Erről csak ez jut eszembe: Tényleeeeeeeeeeg?

Hozzászólások

Nekem ez totál pozitív felhangú jelenet. Mármint eltekintve attól, hogy megint kicsúszott szegény. De mekkora show már, hogy kinyomja a táblát meg nyeszeteli a kerékkel :-).

Amúgy van ezeken a kocsikon rüki? És megbízhatóan működik ilyen helyzetekben?

"De mekkora show már, hogy kinyomja a táblát meg nyeszeteli a kerékkel :-)."

Óriási. Egy roncsderbin.

"Amúgy van ezeken a kocsikon rüki?"

Cars must have eight forward gear ratios as well as a reverse gear.

"És megbízhatóan működik ilyen helyzetekben?"

Miért pont az ne működne?

--
trey @ gépház

Valószínűleg az én ismereteim koptak meg, de úgy emlékszem, hogy pont, hogy finom előre-hátra hintáztatással lehet kijönni bizonyos szituációkból ahelyett, hogy izomból pörgetnéd a kereket, amivel elásod magad.

Mákja volt, hogy nem sóderben állt, mert azzal a kipörgő kerékkel elásta volna magát izibe'.

--
trey @ gépház

"Amúgy van ezeken a kocsikon rüki? És megbízhatóan működik ilyen helyzetekben?"

Fixme, régen volt, talán egy időmérőn: Schumacher (még fénykorában) komoly sebességnél megpördült közvetlenül egy hosszú egyenesre fordulás után. mire az autó hátulja előre került, már R-be tette és ott lendületet téve pörgött vissza egyenesbe, végül ment tovább. nagyságrendileg 1-2 mp alatt mindezt. ennyire megbízhatóan működött már 10++ éve, pedig csak biztonsági okokból van beépítve :)

ha valaki megtalálná ezt a videót és adna egy linket, azt megköszönném. szívesen megnézném megint. már Ferrariban ült.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Én kiszálltam volna a kocsiból és arrébb dobom az orrát, vagy a táblát. Bár ha jól sejtem az tilos :). Jópár éve láttam utoljára F1-et, de tolatni biztosan nem láttam még pilótát.

Sajnos a forma 1 is a futball szintjere sullyedt. Az iden 1 futamot lattam, azt sem tudom ki vezet vagy melyik a legjobb csapat. Valamikor regen alig vartam a vasarnapot, hogy nezhessem, mara az egesz mar csak a penzrol szol.
Szerencsere kerult egy uj sport, korabban is tetszett, de a VB alkalmaval egeszen megkedveltem, a rögbi. Itt nincs nyivakolas, szimulalas, ilyen-olyan divatformalo frizura, amit a biro mond az szent es nem kommental senki. Kar, hogy csak par orszagban elterjedt vagy talan epp jo, mert ha nepszerubb lenne akkor a foci sorsara jutna? Szombaton lesz a donto, Uj Zeland vs. Ausztralia.
--
FeZo

Szerintem volt már élcsapatban, pont ennek a zseninek a csapattársaként, akit szarrá vert:

http://abload.de/img/subirl0k5y.jpg

(Illetve, elfelejtetted megjegyezni, hogy a Massa hátulról megforgatta, a kerekét kilyukasztotta, jókora hátrányból indulva a 6. helyre jött fel, ahol megadta magát a motor (meglepően).

Ez a mesterember meg simán eldobta a vasat (nem meglepően, ahogy ment már előre jósoltam), ennek hatására idegbeteg lett, aminek az eredménye szépen látható is a fenti videón.

Lassan időszerű lenne egy hasraikkonencrashedtoday.com a Maldonandos oldal mintájára.

--
trey @ gépház

Az azért túlzás, mert az élvonalban is megtaláltam magamnak a szimpatikus figurákat. Ott van pl. Ricciardo, aki nekem valamiért Webbert helyettesíti.

"kiskedvencedről nem tudsz mit írni, mert nem is lehet: fos és fosul is döntött."

Nincs két hete, hogy ekéztem a fos Hondát.

Nézz be gyakrabban!

--
trey @ gépház

Jó, hát kifogás az mindig van, de az idei ponttáblázatot ez a legkevésbé sem hatja meg, a tavalyi meg legfeljebb szép emléknek jó.
Amúgy arra próbáltam reflektálni, hogy Kimi legalább csapatot jól tud váltani, még a Mester ott is üzembiztosan találja meg a rükvercet.

DigitalOcean 10$ kredit- Cloudatcost VPS 50%: MEQy2epUny - <3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

Ő az F1-ben már nem választ semmit. Összeteheti a kezét (Vettelét meg megcsókolhatja, mondjuk Vettel meg nem hülye, inkább egy kivénhedt kriplit, mint valami fiatal tehetséget akar maga mellé), hogy megkönyörültek rajta és jövőre még lesz ülése. Ilyen szezonok után.

--
trey @ gépház

2012-13-ban szerintem elég jól ment neki.
2014-ben betették egy autóba, aminek a fejlesztésébe semmi beleszólása nem volt. Kétlem hogy párhónap alatt felejtett volna el vezetni.
Idén pedig hibákkal együtt is ott van Rosberg mögött. Feltételezem, hogy a Ferrari nálunk jobban tudja mit csinál.

DigitalOcean 10$ kredit- Cloudatcost VPS 50%: MEQy2epUny - <3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

Engem nem érdekel mit csinál a Ferrari. A Ferrari Alonso elmenetele után kirúgott mindenkit, a világ összes pénzét beleölte az autóba, hozott egy négyszeres világbajnokot.

És mire lett elég? A vége előtt három futammal Hamilton a világbajnok. Jól sikerült! Az megvan ugye, hogy Alonso volt, hogy az utolsó futamon ment a VB címért és kétszer is csak néhány ponttal maradt le róla?

--
trey @ gépház

Hogy a Ferkának egyelőre több mint 1.5x annyi pontja van mint tavaly összesen, és 7x annyi dobogós helyezése.
Negyedik hely helyett pedig a másodikon áll a konstruktőrök között.
Hogy az előtt mi volt, a motor formula váltás miatt irreleváns.

DigitalOcean 10$ kredit- Cloudatcost VPS 50%: MEQy2epUny - <3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

Még szerencse, hogy az olyan elbaszott év után, ami után senki sem maradt az állásában, meg beleöntött 10 csillió dollár után ezt sikerült összehozni. De azért ne aggódj, szerintem is van annyi sírás-rívás, igazságtalanul elosztott pénz, plusz egyéb forrás a világon, amivel sikerül majd újra VB címet nyerniük.

--
trey @ gépház

Sajnos csak a tavalyi évhez tudok viszonyítani, mert az előtt nullázódott minden (új motorformula), ami előtte volt, arra nem lehet építkezni.
Őszintén tudom javasolni a futóversenyeket, ott nincsenek zavaró autók, meg ez a konstruktőri hülyeség, ami úgysem érdekel.

DigitalOcean 10$ kredit- Cloudatcost VPS 50%: MEQy2epUny - <3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

Valamit félreértesz. Nem az autók nem érdekelnek, hanem a konstruktőri VB. Ami azon múlik, hogy ki a te kedvencednek a csapattársa, hogy az mennyi zsetont hoz, meg egyéb politikai döntések. Milyen konstruktőri VB-t akarsz, ha mondjuk a kedvenced mellé odatesznek egy fater által befizetett bohócot?

Csak az egyéni VB érdekel. Nem, olyan dolgok sem érdekelnek, hogy McLaren, meg Ferrari, meg Renault. Sem a régi időkben elért eredményeik. Tőlem a Tesco is adhatna az embereknek autót, ha az ütőképes.

--
trey @ gépház

Elismerem, el hát. Szarabb idén mint Button. Ott vannak a számok. Nekem ez nem fáj. Se autó, se full részvétel a VB-n, se motiváció. Mellébeszélés! Cserébe az egyik legnagyobb gázsi. Azt sem tudjuk, hogy nem-e ez volt a cél. Mielőtt lelép a cirkuszból, legalább megszedje magát. Ha ez, akkor jól csinálta.

Nekem azzal van bajom, hogy Raikkonen szar, de itt egyesek ezt nem képesek elismerni. A tények ellenére. Esik-kell, a halál faszáról hozták vissza, megfenyegették a Ferrari-nál, hogy ez kevés lesz, veszélyezteti a többieket.

--
trey @ gépház

Te meg tulerzekeny vagy. Neki az faj, hogy egy tulhype-olt pilota alig teljesit, neked meg az, hogy ez neki faj, pedig szvsz valahol jogos. Mindenkinek joga van a sajat velemenyhez, foleg a sajat blogjan. Ha tultolja, hat tultolja, mindenkinek van valami, amirol tul tudja tolni a kontentot.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Már legalább 3 éve egy rakás hulladék a Ferrari, egyszerűen nem tudtak értékelhető "személygépjárművet" összehozni, - hogy Palikot idézzem - amivel esetleg a középmezőnyben vagy a TOP 3-ban lettek volna. EZ az év végre valami HALADÁST mutatott fel...

A csillió dollárra meg ott pl a Honda. Hiába öltek bele csilliárd-billiót, egyszerűen nem mindíg elég a pénz, sőt...

ez nem ilyen egyszerű, ráadásul jóformán önámítás. olyan helyre igazolt, amelynél bármely Ferrari jobb volt az elmúlt 15 évben, de akár bármikor. miközben a hozzánk jobban értők szerint sem fog változni a helyzet jövőre sem.

azért nem egyszerű a helyzet, mert amikor a múltat emlegeted a pilótákat nagyon nehéz összevetni. akár önmagukkal is, mivel a jelenlegi túlszabályozott technikában és versenyben látott Vettel nem tudható, hogy jobb-e, mint a 3 évvel ezelőtti Vettel. vagy ue Alonsora is igaz. vagy akárkire, akár ugyanannál a csapatnál maradva is. nemhogy egymással méregetni az időben ugrálva. Alonsóval kapcsolatban nem túl gyakran szokták emlegetni a versenyzői képességeit, annál inkább minden mást ami azon kívül van és látható.

emellett nem lekicsinylően (de megkülönböztető jelzést villogtatva) mondom, hogy amikor közel volt egy újabb bajnoki címhez, akkor a csapata egyszerűen lopott a másik csapattól, vagy csak annyi hiányzott, hogy egy rém gyenge Petrovot le kellett volna előzni a döntő futamon. több pontért ha kellett a csapattársát is falra parancsolták és úgy általában ha a Ferrari & Alonso érára gondolok, a Ferrari egy nála jelenleg jóval fejlettebb Mercedes után lohol, mint azt tette a Red Bullok ellen (még úgy is, hogy rossz nyelvek szerint idén 50LE-t éppen a Mercedestől kaptak, hogy cserébe kisebbre állítsák a szájukat). még a pontok elosztása is más, mint akár tavaly.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"Alonsóval kapcsolatban nem túl gyakran szokták emlegetni a versenyzői képességeit, annál inkább minden mást ami azon kívül van és látható."

Hamilton: Alonso is one of the best drivers F1 has ever seen

Massa, aki szintén csapattársa volt, szintén tett ilyen nyilakozatokat.

Nem mellesleg Alonso a sokak által istenített Schumaher mellett is világbajnok lett egy olyan korszakban, ami tök más, mint ez. Hogy Vettel és Hamilton VB címei mit érnek, az egy más kérdés.

--
trey @ gépház

akkor pontosabban: Alonsoval kapcsolatban nem a képességeit szokták fikázni, hanem minden egyebet aminek köze van magához a személyhez: kezdve akár a rá épített csapatoktól, a rinyálásán és gciskedésein keresztül a megmondóember stílusáig.

más, Alonso két címéhez tartozik: az elsőnél MSC alatt hatszor állt meg az autó, miközben Alonso alatt egyszer. Barrichello eredményei is beszédesek. holott az USA nagydíjon elindultak: ha ezeket kivonod a pontjaikból akkor éppencsak megvan pl. RSC és Heidfeld :S nézd meg az év végi pontjaikat, egy középszerűnél is gyengébb Fisichella csupán 4 ponttal van hátrébb Schumachertől (pedig nála USA pontok). egy átlagnál gyengébb Ferrariban és egy tökéletesre sikeredett Renaultban mutatott képességek nem mérhetőek össze. szerintem ezt én sajnálom a legjobban.

a második címe már szemrevalóbb, ott már nem volt mellébeszéd. a végén egyébként nagyon szurkoltam Schumachernek, hátha befogja. az utolsó előtti futamon első helyről esett ki motorhibával - ha ekkor nem döglik meg az autó, akkor az utolsó futamra 1-2 pont különbséggel mennek és valószínűleg minden idők egyik legjobb záró futamát láthattuk volna. emlékeim vannak róla, a sors valamiért nem akart ilyen meccset.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

És az nem lehet, h nem vette be a hátramenetet? Nyomkodja a váltófület rendesen.

A Lotusban hős volt, a Ferrariban egy senki.

Se neki, se Rosbergnek nem jár top 3-as csapat, mert a csapattársukhoz képest totális balfaszok, és sok tehetséges pilóta áll sorban azért, hogy rendesen versenyezzen, győzzön, és a vezetés terén nyújtott teljesítményével szórakoztassa a nézőket. Vagyis jövőre is durván ki fognak cseszni velünk, mert a két legjobb csapat felét határozottan süllyedő hatékonyságú versenyzők fogják alkotni. Bernie meg tapsol hozzá.

Szerk.: ez szomorít el leginkább az F1 kapcsán, mert könnyen meg lehetne oldani, mégsem teszik.

:)

Elnézve az elmúlt évekbeli f1-es írásaidat, szerintem egy pszichológus jókat csámcsogna rajtad. Én az önvédelmi reakciót vélem felfedezni rajtad: a hosszú évek óta meglévő kudarcok (f1, alonso) miatt a pszichéd azzal véd a nagyobb károsodástól, hogy a kudarcok keletkezésének okait kivetíted minden másra, csak nem alonsora. Az már némileg veszélyes is lehetne, hogy ez a hárítás konkrétan egy személyben kezd kicsúcsosodni (raikönnen), még szerencse hogy elérhetetlen neked.

Szerintem túl komolyra veszed a dolgot, lazítanod kellene, és kicsit enyhülni alonso iránt, mert az enyhíteni fogja a további negatív érzéseidet is.

Témához: a fék biztos, hogy raikönnen kormány rángatásától sérült meg, nem pedig atól, hogy a falba csapódott a kocsi?

Szerintem azért utálod ilyen betegesen raikönnent, mert alonso társa volt, és ő maradhatott, alonsót meg kitették(ja nem, magától jött el, mert a ferrari egy szar). Az a baj, hogy nem igazán kellet alonso senkinek, nem azért mert rossz pilóta, hanem szerintem azért mert emberileg egy hisztis, arogáns, egoista pöcs. Szerintem.

Lehet azzal védeni, hogy milyen jól járt anyagilag a mclarennel, de az igazság az, hogy vakvágányra tette magát, és az a legborzasztóbb, hogy lehet nem is volt más választása.

Raikönnent szerettem régen, a Lotusban is jó volt, de csalódtam benne hogy a Ferrarihoz szerződött (mclaren fan vagyok, a ferrari a vetélytárs, nem a nyikhaj csapatok). A ferrariban mindig is csapatsorrend volt, nem értettem miért szerződött 2. pilótának, lehet mert neki sem volt már más lehetősége. Azért maradhatott szerintem a ferrariban, mert 2. pilóta, ott igazán csak az 1. pilóta a lényeg.

Amúgy meg Button vezet a pontokban Alonso előtt.Button 4-szer, Alonso 2-szer szerzett pontot. Ezek a tények. Mclarenesként gondolod milyen lehet ezt nekem leírni, de nem vetítek hogy kiért, miért, ki más a hibás stb.

"Szerintem azért utálod ilyen betegesen raikönnent, mert alonso társa volt, és ő maradhatott, alonsót meg kitették"

Raikkonenről már 2007-ben blogoltam hasonlókat (talán már előtte is). Azóta rühellem, hogy megjelent az F1-ben. Nem, leírtam már párszor, hogy mi a bajom vele. Már akkor is osztottam, amikor Alonso-hoz semmi köze sem volt. Olvass vissza ha érdekel. Bár ha állítólag évek óta olvasod a blogomat ebben a témában, fura, hogy ezt írod.

"hanem szerintem azért mert emberileg egy hisztis, arogáns, egoista pöcs. Szerintem."

Azt hittem Raikkonenről beszélsz :D

"Amúgy meg Button vezet a pontokban Alonso előtt.Button 4-szer, Alonso 2-szer szerzett pontot. Ezek a tények"

Meg az is, hogy Alonso alatt hányszor állt meg az autó, hogy egy futammal kevesebbet ment mint Button...

--
trey @ gépház

Ahogy elnézem, a fél forma1 kurvára frusztrált. A cikkek alapján, amit olvasok, a csapatok kb. nem is a versenyzésre figyelnek, hanem a frusztráltságukra. De trey, te is az vagy. Lehet, ezt a raikkonen szalat tenyleg el kene engedni. Vannak nala sokkal rosszabbak (nem feltetlenul Alonso, de pl. Maldonado, meg a kis csapatokban a kitudjakicsodak).

Hamilton is frusztralt, Rosberg meginkabb (o konkretan egy pocs is lett melle, pedig regen egy jofej gyereknek tunt). Raikkonen es Alonso szinten. A RedBull is az, a Ferrarinal is a falat kaparjak, hogy meg mindig nem ok a legjobbak. A kiscsapatok meg feljelentgetnek mar frusztraltsagukban.

Ket versenyzo van, akit becsuletremeltonak tartok:
- Bar nem kedvelem, Hamilton. Az emlitett frusztraltsaga ellenere csak megnyerte a VB-t.
- Bar a Ferrarit nem becsulom, Vettelt igen. Ahhoz kepest hogy 4(?) VB cim utan visszaesett egy fos csapatba, tavaly is, es iden is eleg lazanak, es alazatosnak tunik.
(Vegulis ide sorolhatnam Buttont is, de o mar ugy erzem szarik az egeszbe)

Ne haragudj, de nem fogom elengedni. Betegesen (kórosan) utálom. Inkább fizetek majd a kezelésért ;)

(Egyébként pedig azért sem engedem el, mert a kiégett frusztráltságából adódóan szerintem valós veszélyt jelent a többiek életére. Lásd, nyélgázon visszarobbanás a pályára, amikor Massa alig tudta kikerülni. Ez egyszerű prosztóság.)

http://www.dailymotion.com/video/x20y4wd_f1-silverstone-2014-ferrari-ki…

--
trey @ gépház