Button a Hondáról

Ha Alonso "méltatja" a Honda trágya szarát, akkor "picsogás, ribiskedés, siránkozás". Akkor lássuk mit mondott a mindig visszafogottan és diplomatikusan nyilatkozó Button:

A csapatot, azaz a McLarent dicsérte, a motorszállítóval már nem volt ennyire megértő.

'Csak faljuk a benzint, és olyan helyeken is megelőznek, ahol nem is gondolnám. Jobbról-balról mentek el mellettem, mintha álltam volna. A legrosszabb, hogy a 12-es kanyarban is próbálkoztak, ami ijesztő, mert nem látom, hogy milyen sebességgel közelítenek. Nincs DRS-em, nekik van, nem tudom használni az ERS-t, ők igen, szóval úgy 45 kilométer/órával gyorsabban jönnek nálam.'

Szóval, ez nem egy GP2 motor. Ez egy rakás szar. Ha fáj egyeseknek, ha nem.

Hozzászólások

csak a pontosság kedvéért:

"Számunkra nagy dolog volt ez az eredmény a fejlődés szempontjából, mert nem tudjuk túl sokáig használni a hibrid rendszerünket. Emiatt több üzemanyagot is kell használnunk, és olyan helyeken előznek meg, amire nem is számítanál. Mindenfelől mentek el mellettem az első körökben, csak néztem őket. A legrosszabb az volt, hogy a tizenkettes kanyar felé menet is előztek, ami eléggé ijesztő hely, mert nem tudom megbecsülni a mögöttem érkező autó sebességét. Nem használhattam a DRS-t, ők viszont igen, és mivel nem állt a rendelkezésemre az ERS ereje, miközben nekik még igen, nagyon gyorsan közelítettek, nagyjából 45 km/óra volt a tempókülönbség, amit elég nehéz felmérni. Szóval nehéz volt, de legalább pontot szereztünk. Semmiben sem hibáztunk, minden tökéletesen ment” – nyugtázta a brit." [motorsportal]

a DRS-t nem használhatta a helyzete miatt - de ennek nincs is köze a hajtáslánchoz. az ERS az első pillanattól használhatatlan, ezért is megy el több üzemagyag és ezért hiányzik alkalmanként további 160LE. igen, elég kezdetleges hajtás, dehát time to make history. jövőre még szarabb lesz az egész :)

egyébként akármennyire egyszerű, mégsem túl elegáns dolog az egészet a Honda nyakába varrni. ott van bőven a McLaren is, ami már régen nem az amit elvárnak tőle - Mercedes motorral már 2014-ben is elég sokszor figyeltek be a 10. hely alá - és ha a F.India technikai problémáinak a felét el lehetett volna hagyni még konstruktőrként is mögöttük végeztek volna. pedig Perez már akkor is Mallyánál pocsékolta a levegőt, épp a McLarentől elhajtva a felejthető 2013-as szezon után.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

a Mercedes ugyanazon hajtásláncával a Williams 2014-ben (kis sarkítással) kétszer annyi pontot gyűjtött, mint a McLaren. ha a F.India három kiesését elvesszük, őket sem tudták volna megverni és szégyenszemre a Mercedes technikájával dolgozó csapatok utolsó helyezettjeként zártak volna. de 2013-ban már látszott, hogy valami nem stimmel: harmad annyi pontot gyűjtöttek, mint a gyári Mercedes - miközben 2012-ben még egy erős csapat voltak.

a jelenlegi McLaren szerintem Honda motor nélkül is lejtmenetben volt/van, a másik osztályban játszó hajtáslánc a hab a tortán. ebben egyébként van egy kis szerencsefaktor is, hiszen így jogosan lehet másra mutogatni - miközben ha pl. a jelenlegi Mercedes hajtással is szenvednének az ennél valamivel égőbb lenne.

szóval igen, a Honda motor nem ide való: egyelőre konkrétan a kukába. de vélhetően a McLaren sem piskóta. én ezt látom.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Én nem akarom a McLarent védeni. Nincs is mit. A tények magukért beszélnek. A McLaren nyilván felelős, hiszen az írt alá a japánokkal. Nem csak a teljesítménnyel van a motornál probléma, hanem a megbízhatósággal is. Azt meg már elég nehéz kimagyarázni, ERS-re fogni stb.

--
trey @ gépház

így van. de nem feltételeztem semmilyen védő szándékot. csupán a "Honda felel mindenért" elgondolás annyira nem helytálló, akkor sem, ha a japánok szerencsétlenkedése a legszembetűnőbb.

nincs különösebb információm a következőről, de a Whitmarsh <> Dennis meccsek biztosan nem váltak előnyére ennek a csapatnak.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Jó ez a motor, csak nem kellett volna még belerakni a marslakóktól lopott űrtechnikát, mert láthatóan nem értik még most sem hogy hogyan működik. Az a Honda baja, hogy túlságosan is eltért a többiek által járt úttól. De hogy jót is mondjak: ha elég sokan esnek ki előlük, végre pontokat is szereznek (bár az is igaz, hogy még többet szereznének, ha nem kapna az egyik pilótájuk büntetést).
Én igazából ezt a nemadunkcsakamclarennekmotortmertcsak dolgot sem értem. Nem lenne jobb több forrásból is információhoz jutni? Mondjuk azt is megértem, hogy a RedBullnak nem akarnak adni motort azok után, ahogy a Renault-val bántak. Régen szerettem a RedBullt, de ez már elmúlt.