Hozzászólások
Off/Flame/stb.
Mondjuk az ilyen jellegű "öltözködést" sosem értettem... deréktól lefelé nem kár? (Értem, hogy zárt pálya megy ilyenek, de bizonyos értelemben arra készülsz, hogy a motorból kihozd a maximumot. Én ilyenkor azért gondolnék némi "alsó" védelemre is.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak készültem, ki is hoztam ;)
Egyébként igen. Be lehet öltözni, de minden egyes védőfelszerelés ront az élményen. A kabát is inkább csak a bogarak ellen volt. Ha pedig arra készülsz, hogy 200+ felett eltanyálsz, akkor már régen rossz.
Rendes motoros ruha baromi kényelmetlen és nagyon meleg is. Ha meg nem azt veszel fel, akkor meg majdnem mindegy. Egy farmer pl. semmivel sem nyújt többet. E körülmények közt sokkal, de sokkal kisebb a kockázata, hogy baleset következik be, mintha biciklivel lemegyek a boltba.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csizma és térdvédő szerintem fontos bármire is készülsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van csizmám, használom is, amikor szükségét látom.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok motoros ruha gyartonak van protektoros, direkt motorozashoz valo farmerje, ami hetkoznapi viseletnek is elmegy.
Azt mondjuk elismerem hogy 35+ fokban mar mind1, mind rohadt meleg* de letezik halos protektor "nadrag" is, meg felso...mar ha az ember akar zart palyan ilyennel veszodni.
*.:foleg a pirosnal alva, alattad a 60 fokos aszfalt, plusz a motor is melegit alulrol....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt már olyan esés, amikor a sebész szerint jobb lett volna, ha semmi sem lett volna, mert a ruha gyakorlatilag beleégett a bőrbe és onnan kellett kioperálni.
"Azt mondjuk elismerem hogy 35+ fokban mar mind1, mind rohadt meleg* de letezik halos protektor "nadrag" is, meg felso...mar ha az ember akar zart palyan ilyennel veszodni."
Ismerem a protektoringet és a nadrágot. Vannak fenntartásaim azzal kapcsolatban, hogy egy ekkora sebességű esésnél az az ing mennyire marad rajtad egyben.
A zárt (kezeslábas vagy összecipzárazható) motorosruha az, ami szerintem megfelelő védelmet nyújthat.
De hát istenem. Ez egy veszélyes sport. Vannak ennél nagyobb vadságok is. Pl. kiugrani egy repülőből egy több ezer méteren, majd a fejed felett levő zsebkendőre bízni az életed. :) Oda vegyél fel védőfelszerelést.
A legfontosabb a fej és a gerinc védelme. Ez megvolt. Bukósisak, gerinc-, váll-, mellkas- és könyökprotector a kabátban, plusz kesztyű.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah jah, a full kezeslabas borcucc az igen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Protektoringben én már vettem le mellel kvadot. :)
Örülök, hogy rajtam volt, de kellett pár perc mire a tüdöm visszanyerte a térfogatát. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem közlekedési balesetre gondoltam, hanem műszaki problémára. Tudom, a gép mindig tökéletes, nincs vele gond, de most kimondottan "ütötted" a vasat, elvileg nagyobb terhelésnek teszed ki, mint általában. - illetve ha minden reggel max. gázon indulsz a közértbe, akkor nem szóltam :).
A rövidnadrágot komolyabb vason viszont sosem fogom megérteni. Oké, hogy pld. egy farmer egy bizonyos sebességen túl nem sokat ér a protektoros cuccokhoz képest, de még mindig többet véd, mint a csupasz bőr (gondolok itt kavics, darázs és egyéb mindennapi dolgokra). Bár ha valakinek kemény a bőre... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feljebb igazat adtam neked. Be lehet öltözni egészen addig, amíg a ruha meg nem öli az egész szórakozás faktorát. Akkor meg minek? Nyilván van benne kockázat. Ennek tudatában cselekszem.
Műszaki hiba persze, hogy lehet. Esni sem kell a súlyos sérüléshez. Talmácsi lábát szilánkosra törte egy elszabadult alkatrész. A védőfelszerelés ellenére.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha 'baromi kenyelmetlen' a motoros ruhad, ott valami nem jo
en pl. mikor megyek az irodaba, reggeltol delutanig a motoros nadragban + csizmaban vagyok es abszolut nem erzem kenyelmetlennek
a farmer pedig a sima rovidnadragnal boven tobbet nyujt, nem mindegy hogy ha eltaknyolsz mert eled ugrik egy nyul akkor a farmerbol daral le 1 mm-t a beton vagy a borodbol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baromi kényelmetlen = szakad rólad víz
"en pl. mikor megyek az irodaba, reggeltol delutanig a motoros nadragban + csizmaban vagyok es abszolut nem erzem kenyelmetlennek"
Jézusmária! :) Én dolgozni is rövidnadrágban megyek. Holnap is. Motorral :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Baromi kényelmetlen = szakad rólad víz"
Ne allj a tuzo napra, akkor nem szakad :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kimész a világ bármelyik pályájára, garantáltan lesz valami, amit nem fogsz találni. Árnyékot :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat te palyara jarsz az altalad feljebb emlitett rovidnadragban? Munka elott vagy utan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg elbeszélünk egymás mellett. Én motoros ruhában nem mennék dolgozni. Még úgy sem, hogy ott öltözök át. Azért abba a csizmába 20+ fokban csak belerohad az ember lába, akármit mondasz.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, nem rohad :) nem palyara valo sportcsizmat kell keresni, hanem kenyelmes, jol szellozo turacsizmat
amugy nyilvan mindenki ugy oltozik be ahogy akar, en pl. senkit nem engednek mogem ulni rovidnadragban, ugyanugy mint ahogy autoban sem indulok el amig a mellettem ulo be nem koti magat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
giga +1
Mindent meg lehet magyarazni hogy miert, attol meg nem marad esszeru
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol már milyen pálya az ahol így felengednek?! cordurában sem mehet senki csak full bőrben rendes helyeken!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Ha pedig arra készülsz, hogy 200+ felett eltanyálsz, akkor már régen rossz."
Bukót mégis húzol :)
A balesetekre készülni kell, vagy ne legyen semmilyen biztonsági intézkedés sem, "hiszen, ha arra készülsz, hogy baj lesz, már régen rossz".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt idő, amikor még bukó nélkül motoroztam. Már elévült, így elmondhatom, hogy annak idején az 50 köbcentis Simson-t túlméretesre fúrtuk, nagyobb dugóval, gokart kéménnyel mentek azok 100-at is. Akkor még nem volt kötelező segédmotor kerékpárra a bukó. Nem is hordtam.
Persze, így utólag ma már lehet, hogy húznék. A bukósisak több okból sem hagyható el. Egyrészt kötelező, szívóznak miatta. Másrészt a fejsérülés nem egyenlő a lábsérüléssel. Ez könnyen belátható. Bukó nélkül még egy gokart pályára sem engednek fel, vagyis nem mellőzhető (egyébként helyesen).
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, hány ilyet láttam, hogy a térdről csontig lement minden? Meg a lábfejről??? Arról nem is beszélve, hogy láttam olyat, hogy az illető combcsontja kilátszott, mert maga a comb izomzata lefordult róla??? Persze rövidgatya-póló kombó, volt, akin strandpapucs volt mellé...Ti motorosok különös állatfajta vagytok....
Hát akkor hajrá, előre a teljesítményért és az életfogytig tartó nyomorékságért...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az látszik, hogy neked nem a nadrág hiányával van bajod, hanem a motorosokkal. Gyere, mondd el mi bánt, add ki a mérged, aztán engedd el! :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira van a motorosokkal baja, mint nekem, semennyire, csak bizonyos fajtajat nem ertjuk (mert nincs ra logikus magyarazat). Nem ertem azokat, akik egykereken huznak vegig a belvarosban, akik 200-al repesztenek a kivezeton es azokat, akik rovidnadragot huznak motorozashoz. O arrol beszelt, hogy az elso bukasnal miutan nem sikerul visszarakni a labaidat a tested tobbi reszehez, te is atertekelned a dolgokat, igaz mar keson, de hat valamit valamiert. Ezek a ruhak, barmennyire is feler egy isten csapasaval nyaron, ezek fognak osszetartani egy bukas eseten (es igen, meg fogsz serulni, de nem leszel szetszort...). De ha mar ilyen laza vagy es a feeling kedveert felaldozod magad, ismerve a veradasi szokasaidat kitolthetned a szervdonor kartyat is
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi baj, én sem értem a denevérembereket, meg azokat, akik biztosítókötél nélkül másznak falat. Mégsem osztom nekik fotelből, hogy mit kéne tenniük, amikor a hobbijuknak hódolnak. Ha nem az én fejemre esnek, nem ugatok bele a dolgukba.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez utóbbinak te magad engedtél teret akkor, mikor megírtad a blog postot. Így viszont te kérted fel az embereket, hogy véleményt alkossanak arról, amiről a post szolt. Ráadásként senki nem "ugatott" bele, mert nem akarunk és leszünk a szüleid (márpediglen vedd fel szépen kisfiam!), csupán megformáltuk a véleményünket arról, hogy rövidnaciban motorozni idiótaság te meg véded a hülyeséged. Elolvasod, konstatálod (ezért írtál blog postot, vagy ha nem akarsz kommenteket, tíltsd le) aztán nem hőbörögsz azon hogy hozzászóltak egy posthoz amit írtál (ez szerintem ebben a formában lenne normális). De látom szeretsz "veszélyesen" élni és kihívod magad ellen a sorsot minden formában
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Így viszont te kérted fel az embereket, hogy véleményt alkossanak arról, amiről a post szolt."
Valamit te itt benézel. A postot nem neked írom, számtalan haverom olvassa a blogomat, aki azt sem tudja, hogy mi a HUP, meg ha tudná is, szarna bele, hogy mi megy itt. Nem kértem fel senkit semmire, de nincs is bajom a kommentekkel. Ha azt hiszed, hogy itt a blogomban minden az itteni közönségnek szól, akkor tévedsz.
"Ráadásként senki nem "ugatott" bele, mert nem akarunk és leszünk a szüleid (márpediglen vedd fel szépen kisfiam!),"
Valószínűleg több okból is nehezen tudnál lenni.
"csupán megformáltuk a véleményünket arról, hogy rövidnaciban motorozni idiótaság te meg véded a hülyeséged."
Nem védem, több alkalommal is igazat adtam a kommentelőnek. Linkeljem, vagy megtalálod magad is? Csak a mindent túlparázó puhapöcsséget nem szeretem. Úgy gondolom, hogy fel tudtam méri milyen rizikója volt egy teljesen lezárt közegben ennek. Ennek ismeretében döntöttem. Nem vagyok egyáltalán túlvállalós, de nem is informatikai fórum törzsközönségének virtusa lesz számomra mérvadó. Semmivel sem kockáztattam többet, mint egy bungee jumping ugrással. Számomra ez a "belefér" kategória, neked szemmel láthatóan nem fér bele. Nem vagyunk egyformák, de mégsem mondtalak el mindenféle hülyének. Voltak akik meg tudták fogalmazni az ellenvéleményüket rendesen és nem azzal nyitottak, hogy ti "különös állatfajta vagytok". Ilyen nyitás után mégis mit vársz?
"Elolvasod, konstatálod (ezért írtál blog postot, vagy ha nem akarsz kommenteket, tíltsd le)"
Miért tiltanám le?
" nem hőbörögsz azon hogy hozzászóltak egy posthoz amit írtál"
Nem hőbörögtem. Nem tudom neked mi a hőbörgés. Én elmondtam, hogy __én___ nem ugatok le senkit azért, mert valaki mondjuk sziklák közti szabadesésben látja az önmegvalósulást. Rólad nem beszéltem.
"De látom szeretsz "veszélyesen" élni és kihívod magad ellen a sorsot minden formában"
Egyáltalán nem szoktam nagy kockázatot vállalani. Ha jobban belegondolok, 10-ed annyit sem, mint a krosszmotoros haverjaim.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Valamit te itt benézel. A postot nem neked írom, számtalan haverom olvassa a blogomat,"
Azért gondolom te is érzed hogy erre van más, tökéletes platform, míg ideírod, addig bizony akarva akaratlan, ennek a közönségnek is a kedvére teszel (és ez olyan mint a motorosruha kérdése: akár tetszik/akár nem, ez van)
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én éppen 10 éve "faszagyerek" voltam, utólag inkább "puhapöcs" lennék, ott basszuk el, hogy nem tudatosul bennünk, hogy a boltban adnak a törött laptopod helyett másikat, de térdeket/lábat..stb nem. Szóval hidd el nem az a kellemetlen, hogy beizzad a segged, hanem ha pár hétig/napig egy tálba kell szarnod és még ehhez is egy nővér segítsége kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 év múlva már én is az leszek. Addig megpróbálom túlélni, megérni :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként szerintem ez ilyen "addig jár a korsó..." dolog. Nálam legalábbis az. Életem legnagyobb (remélhetőleg az is marad!) bukása Simpsonnal volt, az általad is említett "hőskorban" 20+ évvel ezelőtt hasonló szereléssel(rövidnadrág, póló, no sisak), amikor egy vizsla kiugrott egy álló autó alól* pont mikor elhaladtam mellette. Túl sok esélyem és időm nem volt reagálni. Mehettem max. 40-nel, bal oldalamat végig levertem, szemem fölött felrepedt a homlokom. Ez utóbbi volt csak a komolyabb sérülés (össze kellett varni), a többi csak horzsolás volt, amit pld. bármilyen nadrág megfogott volna. Én azóta inkább picit "izzadok". Rajtam sincs egyébként mindig full szerelés, de a nadrág mindig hosszú és a lábbeli sem nyitott (a papucsot, meg az egyéb nyitott vackokat sem értem, de hát nem az én lábam :) ).
Ja, és azóta ha állatot látok, akár a másik oldalon a járdán, akkor minden izom feszül, és fel vagyok készülve a legrosszabbra - bár jelenleg kellően hangos vadriasztóm van :)
* A kutyát már előtte (majdnem?) elütötte az autó, a sofőr már azon volt, hogy lassan kiszáll és megnézi mi van, mert nem látta a kutyát sehol. Ezt az előzményt én sajnos nem láttam. Szegény kutyának sem volt jó napja, de nagy baja nem lehetett, mert miután kifektetett, elrohant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetlen kis afférom volt eddig motorral. 18 lehettem, amikor egy januári napon, kb. -15 fokban mentem az iskolába. A suli előtti kanyarban egy kicsit túlvállaltam magam és a tükörjégen kicsúszott alólam a vas (Simson). Picsán csúsztam vagy 40 métert, mellettem a motor. Felálltam, leállítottam a motort és minden ment tovább. :) Bukót akkor még hírből sem ismerték, sőt, aki SM-re vett volna, talán még buzinak is titulálták volna.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne vadíts! Nálam minimum négy-öt évvel fiatalabb vagy és én még bőven általános iskolás voltam, amikor a környékünkön Simsonnal (S50 vagy S51, nem tudom) kezdtek mászkálni néhányan. Az idősebbek (20+) szinte kivétel nélkül sisakban. Már csak azért is, mert "menő" nagymotorosnak hitték magukat tőle. (kisebb részük meg azért, mert felfogta, hogy nem csak heccből kell az a sisak)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a Simson nagymotorra volt levizsgáztatva (index, rendszám stb. megléte) akkor kötelező volt rá a sisak. Ha segédmotorként volt papírozva, akkor nem. Na, arról is volt vélemény, aki egy Simson-t nagymotorra vizsgáztatott :DD
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendszámos Simson nem volt az ismerősök körében. :)
Egyébként annak is volt oka, ha valaki rendszámot rakatott rá: felmehetett autópályára, autóútra (M7, Ferihegyi út)
És azt hiszem, 40km/h-nál többet is tudtak azok a gépek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vihetett utast is, ha jól tudom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. A világ vicce volt. Egy ember is úgy ült rajta, mint majom a köszörűkövön. Hát még kettő.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt olyan időszak is, amikor városhatáron kívül már kötelező volt a sisak segédmotoron is, de belül még nem. Ez odáig tudott "fajulni", hogy az illető karon vitte magával a városban, majd a táblánál felcsatolta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom akkor nem rövidnadrágban voltál. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, de pl. kesztyűm sose volt. Volt, hogy -15-ben ráfagyott a markolatra a kezem. Mondták, hogy "majd ha megöregszel, blablaba, ízületesek lesznek az ujjaid!!" (már akkor is voltak megmondóemberek). Nem lettek.
Viszont most már van kesztyűm :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem csak aggódnak a hup jövője miatt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahahahha. Erre nem is gondoltam.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt nem tudom megérteni, mikor a motoros fel van öltözve ahogy kell, és maga mögé ülteti a kislányt topban meg forró nadrágban, hogy majd vagánykodnak egyet. Ilyen szinten beleszarni más életébe azért elég durva.
(És igen, az ilyen motorost utálom. Aki csak magával basz ki, az nem zavar.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tanyalasra sohasem "keszulsz".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sosem nem teljesen igaz. Sőt. Van tervezett tanyálás is. Tanítják is.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szuper.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kunmadarason szerintem senkinek nem jutna eszébe ruha nélkül rajthoz állni, mert rontaná az idejüket, de Te tudod. Számomra beöltözve is ugyanúgy élmény a motorozás. Sőt, ha alul vagyok öltözve, akkor érzem magam rosszul a gépen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mert rontaná az idejüket,"
Plexi nélkül amúgy is esélytelen. Mivel nincs plexi (legalább a minimális) elöl, értelmetlen lenne idővel versenyezni. Én csak egy gyenge kis bohóckodásra mentem ki.
"Sőt, ha alul vagyok öltözve, akkor érzem magam rosszul a gépen."
El ne mondd itt, hogy ilyen előfordul!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább egy ilyen kéne rá.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól látom egy valamit nem kérdezett meg még senki: mennyit ment?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még meg sem nyitottam, de már tudtam, hogy meg fogja magyarázni :D:D:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval, mennyit ment a gép ??
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plexi nélkül 200-nál már nem nagyon lehet többet menni. :(
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni