Szerviz

Olajcsere

Ez a borongós, esős idő nem éppen a legjobb a motorozáshoz, viszont kiváló a karbantartási munkák elvégeztetéséhez. Vásárlás után nem árt olajcserével kezdeni. Ugyan azonnal nem eresztettem le belőle a cuccot, de most volt időpont és időm is a beavatkozásra. Motul 5100 4T 10W-40. Igaz, hogy nem a legolcsóbb, de japán motorokhoz - állítólag - a gyártók is ezt ajánlják. Fogalmam sincs, hogy így van-e, de az már az első kilométereken tiszta volt, hogy sokkal simább a váltás, nincs olyan nagy kattanás 1-esbe kapcsoláskor és szebben muzsikál a motor 8-10 ezernél :D

Hozzászólások

Az uj olaj csodakra kepes.
Milyen volt az elozo tulaj ?
Lehet valami kozepkategorias olajjal, celszeru lett volna "atmosni" majd 500 km. utan cserelni, es csak utana feltolteni a rendessel. Ha elhanyagoltak.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Normálisan karban volt tartva, szervizkönyvét vezették. A fazon igényes volt (magával szemben is). A motor kifogástalan minden tekintetben. Most átnézték. Fékek, lánc, lánckerék, láncfeszesség ilyesmik rendben.

Az előző olajcseréről volt papír. Nem volt az olajban összesen 1500km, csak mivel az előző tulaj nem járt vele, korban volt öreg (2 éves). A gépkönyv szerint 19 ezernél kellett volna cserélni (most 14300 van benne). Vagy évente. Amelyik előbb van.

Egyébként színre szép volt az olaj. Az előző olajjal inkább az volt a baj, hogy a belevalók közül nem ehhez a motorhoz legjobb választás volt. Ha jól tudom Repsol volt. A Yamalube 4 (ami a Yamaha "saját" olaja) meg inkább a Motul-hoz van közelebb, sőt a Motul-t jobban dicsérik.

--
trey @ gépház

Az rendben van, sok hideg uzem meg rovid tav eseten egyebkent is erdemes hamarabb cserelni, mert gyorsabban elsavasodik es veszti a viszkozitast. Eves periodus is a bomlas es a keletkezo savas anyagok felgyulemlese miatt szokott kelleni.

Most vittem szervizbe a "noi autot" mert ket honapja valami csorog... hibajelzest kaptam, csak a kipufogo volt leszakadva :) Olaj meg szurocsere, mert azt meg a vasarlas utan kotelezo csere ota nem csinaltak. Erdekes dolog folyt le a motorbol, utanna meg a hang alapjan, nem ugyanaz a motor volt az autoban.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Emelő nélkül kényelmetlen, a fáradt olaj megsemmisítése csak nyűg, így pontosan csak annyi olajat számláznak, amennyi belemegy, mert lusta vagyok, mert nem akarom a garázsom és a kezem összekoszolni, nincs szerszámom (olajszűrőleszedő, csavarhúzóval átbökéses leszedés meg nem ez a szint), mert így benyomják a szervizkönyvbe a pecsétet, mert nem nekem kell alkatrész (olajszűrő) után futkározni és mert egyúttal át akartam nézetni a motor többi részét is. :)

--
trey @ gépház

en is Motul 5100-at hasznalok :)
illetve az utolso olajcserenel ment bele valami Castrol Extra, jo-jo, de legkozelebb ismet Motul lesz :D

Ugyanaz a rendszamod, mint Steve Jobsnak :)

--
ezt tényleg ennyire nem értitek? - turdus :)

Mindenkinek jogában áll meggondolni magát, de ha 5 percnél több, én már inkább áthúzom.
Az előző is általában az én éppen aktuális véleményem, de ha meggondolom magam vélt/valós dolgok miatt akkor nem hozom zavarba azt aki régebben nézte a topicot.
Bocs.
Persze azt is megértem, hogy trey=hup.hu sokaknak, és nem tudják elfogadni a saját magánvéleményed anélkül, hogy ne kapcsolják az oldalhoz mint állásfoglalást.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- - -> Kérjük a humoros aláírást itt elhelyezni. <- - -

Lehet, hogy arra gondol, hogy először azt írtam, hogy Jobs egy gyökér, mert rokkant parkolóban áll. Ha Jobs állt rokkant parkolóban és nem volt rokkant (márpedig annak nem látszott soha), akkor továbbra is tartom, hogy akkor egy gyökér. Viszont utána elolvastam a fent linkelt cikket, de abból nem derül ki egyértelműen, hogy Jobs-é volt a kocsi. Addig meg nem gyökerezem le, amíg egyértelműen be nem bizonyosodik, hogy megérdemli.

A véleményemet nem gondoltam meg, csak hozzáigazítottam a tényekhez.

--
trey @ gépház

Igy mar ertem, viszont o volt az, aki nem kozolt kontextust a mondanivalojahoz. Igy az egesz logott a levegoben, ertelmetlenne teve annak, aki nem percenkent kovet minden temat az oldalon, hanem napi 3x nez be.
De en kerek elnezest a tudatlansagomert.
--

Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal 

Nekem is 5100-as Motul volt az előző. Most valami MOL 10W-50-es van benne emlékeim szerint. Ez is teljesen megfelelő, úgyis városban folyamat 100 felett van a hűtő"víz". Hiába. A gépem száguldásra tervezték :) Mondjuk 8-10k RPM 6. sebességfokozatban az már kb. 200.