"A" kategória kalandok #6

"A" kategória forgalmi vizsga előtt
"A" kategória forgalmi vizsga előtt - állnak a CB500-ak - én a feketével vizsgáztam

tl;dr

Ma sikeres forgalmi vizsgát tettem, így elvileg már megvan az "A" kategóriás jogosítványom is.

Hosszabban:

Május elején sütöttem ki, hogy elkezdtem megvalósítani a bakancslistám (az azonos című film kib. jó film, aki nem látta nézze meg) egyik bejegyzését, mégpedig azt, hogy veszek egy nagyobb motort és kiélem régi hajlamaimat. A gondolatot tett követte. Hosszas (1-2 heti) keresgélés után végül vettem egy 600-as Yamaha FZ6N-t.

Közben, mivel motorozni _legálisan_ csak megfelelő, kategóriára érvényes jogosítvánnyal lehet, beiratkoztam a megfelelő tanfolyamra. A tanfolyam, majd a sikeres közlekedési ismeretek vizsga, várakozás, picike gyakorlás, sikeres (és vizes) járműkezelési vizsga után ma következett a forgalmi vizsga.

Mivel az oktató szerint "profik vagytok báze" (mármint a spanom - akivel a tanfolyamon spanoltunk össze - és én), sokat nem gyakoroltunk, hanem beadta a kérelmet vizsgaidőpontra.

Ma 10-re mentünk, 1/2 12-kor megérkezett a vizsgabiztos. Essünk neki, mondta. Kanyartunk egyet, csináltunk egy parkolást, egy egy ívben megfordulást, egy 30-as táblát, egy vasúti átjárót, kevéske párhuzamos közlekedést, egy körgeometriást aztán vissza a közlekedésfelügyeletre. A motor szar volt, elöl már nincs a fékbetéten szinte súrlódóanyag (szinte fém a fémen fékez), az indítómotor nem működik (szénkefe elkopott), így be kell tolni az indításhoz. "Le ne fulladj vele, mert akkor tologathatjuk a forgalomban ;)" - jópofa gyerek az oktató :) Csörög, zörög. De már megszoktam ezt a romot, kicsit a szívemhez is nőtt.

Összefoglalva: kicsit több mint két hónap, plusz kicsit több mint 130 ezer.

Ha hétfőn kiadja a papírt a felügyelőség, akkor irány az okmányiroda. Onnan már csak 3 hét, mire ebből plasztikkártya lesz.

A vizsgabiztos komoly volt. Azt mondta:

- "Na, most már lehet motorozni."
- "De, hát nincs még jogsi."
- "Jogsi az már van, csak még nincs maguknál."
- "De ha a rendőr megállít."
- "Akkor van jogsija, csak nincs magánál... Mondom...".
- "De ...."
- "Nem érti? Más tétel, ha valaki jogosítvány nélkül motorozik. Meg az is, ha van jogsija, csak nincs nála. Ha kérdik, akkor nincs magánál..."
- "Ahá! :D Értem már. Nincs nálam! ;)"

Hétfőn bemegyek a papírokért.

Hozzászólások

Gratulálok!
Én hiánypótlásként 2 hétre elkunyiztam öcsém XX-ét. Sajnos pénteken vissza kell adnom pénteken. Ebbe a néhány napba belefért Balatontól északra szinte minden kedvenc vidékem(Balaton, Balaton-felvidék, Bakony, Vértes), némelyik többször is. :)

En felnott fejjel, kb 5 eve csinaltam autos jogsit. Akkor a helyi onkormanyzathoz vittem volna be a papirokat, annyit mondtak "harom het". Kiderult, hogy nem annyi ido alatt keszul el a jogsi, hanem harom het mulvara adnak idopontot hogy beadhassam a papirokat. Masnap hajnalban elmentunk a pesti/angyalfoldi okmanyirodaba es reggel 8kor leadtuk a papirokat. Egy het mulva mar a postalaban volt a plasztik.
Amugy gratulalok, jonak tunik a motorozas. Ha nagyobb lesz a lanyom, lehet en is csinalok jogsit (vagy sikloernyore, az sem olcsobb).

Bocs, nem voltam egyértelmű, valószínűleg félreértettem a felettem szólót. Azt hittem arra gondol, hogy a régi kategóriákra sem érvényes a papír(bár mintha azon rajta sem lenne a kategóriák megszerzésének dátuma, hanem csak a plasztikon). Többször ellenőriztek már ideiglenessel, de nem problémáztak még rajta.

Mivel nem lesz addig "B" kategóriás jogosítványom sem (hiszen bevonják), a fehér A4-es a "B"-mre ideiglenes jogsi lesz. "A"-ra valóban nem, mert az eddig még nem volt. Volt már ilyen papírom, amikor a papír jogsimat cserélték plasztikra. Akkor is ezzel a papírral vezethettem.

"amugy grat, meg boven tart a szezon, lehet ovatosan motorozgatni :)"

Köszi. A szezont már korábban megnyitottam :)

--
trey @ gépház

Nekem meg csak a nyálam csorog ilyenkor. Egyrészt nem lenne bátorságom motorozni, másrészt meg pénzem se lenne rá a büdös eletbe.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Ne mondjad már! Néha felülök a cimborám mögé a Kawasaki mocijára, és szabályszerű halálfélelmem van, pláne a kanyarokba. :-D Pedig nem is húzatja meg rendesen a gépet. Szóval, ha valaha is lesz lóvém egy motorra, az inkább egy nyugis túramotor lesz.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Tura motorokon én a Harley, és annak vonalát követő motorokat értem. Pl. ültem Suzuki Intruderen mint utas, de sokkal kevésbé voltam rajta betojva. Nem gyorsult százra pár sec alatt, kanyarokhoz rendesen le kellet fékezni a srácnak, szóval kényelmes, öreges tempóval mentünk.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

grat

én holnap délelőtt vizsgázok, remélem hasonlóan eredményes leszek.

Akkor egy kalappal :) Záróvonalakra, STOP táblára figyelni!

A győri közlekedésfelügyelet udvarában - ahonnan a vizsga indul és ahol végződik -, benn a kapu után van egy sunyi STOP tábla. Amikor a vizsgázó már azt hitte, hogy kész a vizsga, hiszen benn van az udvarban, hajlamos kevésbé figyelni. Ez a STOP tábla a cél előtt 30 méterre van. Aki nem figyel és kihagyja, az megbukott.

Számos olyan vizsgázó volt már - az oktató elmondása szerint - aki majd 1 órát vizsgázott hibátlanul, majd az utolsó 30 méteren nem vette figyelembe a táblát és nem állt meg állóra. Meg is buktak mind.

Szóval az utolsó másodpercig koncentrálj és ne hagyd, hogy bármi kizökkentsen.

--
trey @ gépház

köszi szépen, megfeleltem én is. :)

sikerült a nehezebb útvonalak közül húzni, de szerencsére nem csináltunk semmi fatálisat. egyszer sikerült lefullasztani a motort, de hiába mondom az oktatónak a rutin óta, hogy rossz a váltó, szerintem egy darabig még nem lesz szétborítva a gép :)

ketten kevesebb, mint egy órát mentünk, stoptáblánál megálltunk, záróvonalat nem léptük át. ellenben volt útfelbontás miatt forgalmi rend változás, és a telepre behajtáskor 15-ös tábla :D

most már csak egy motort kell szerezni...

Gratulálok!

Én nyár elején találtam ki, hogy jó lenne a metrózás helyett motorral munkába járni. Előtte még robogó sem volt a kezemben, szóval teljesen nulláról indultam. Érdekes volt, mert nem otthon élek és mondtam a vizsgáztatónak, hogy két hét szabit tudok erre a dologra kivenni (KRESZ, rutin meg forgalmi vizsgával együtt). Mondta, hogy ez egy kicsit húzós lesz, úgy, hogy még sosem motoroztam, de próbáljuk meg! A KRESZ-re úgy készültem fel, hogy meló után mindig csinálgattam a feladatokat a CD-ről.

Szóval nem ronthattam el semmit, mert akkor meg kárba ment volna a szabim és még egyszer utazhattam volna Magyarországra! :)

De végül is minden sikerült elsőre és miután visszajöttem másnap már ki is választottam a motort netről, felhívtam az emberkét és következő héten már hoztuk is el a gépezetet. Bár még nem vezethettem, mert ugye a forgalmi vizsgám úgy volt, hogy szerda délelőtt volt a vizsga és délután indult vissza a vonatom, szóval még a papírokat is anyukám intézte. Miután megvettem a motort még három kínkeserves hetet kellett várnom, hogy ráülhessek, mert ennyi idő alatt küldték ki a jogsit (hihetetlen). Röhögtem is rajta, hogy nem az volt a nehéz része, hogy megszerezzem a jogosítványt, hanem hogy kiállítsák. :D

Mindenképpen naked motorban gondolkoztam. Vagy a Honda HORNET-ben amit te is néztél vagy a Yamaha XJ6-ban ami azt hiszem, hogy az FZ6N utódja. Végül is egy Suzuki GS500 lett, mert ez harmad annyiba került, mint a másik kettő és ahhoz képest nagyon korrekt motor. Meg aztán rá is jöttem, hogy első motornak felesleges ilyen szépet venni (nem mintha a mostani nem nézne ki jól), mert még úgyis most szokogatom.

Szabad megkérdeznem, hogy mennyit fizettél a tiedért? Amúgy jársz már vele, vagy szépen kivárod a plasztik kártyát?

"De végül is minden sikerült elsőre"

Grat!

"Bár még nem vezethettem, "

:) Hivatalosan.

"Miután megvettem a motort még három kínkeserves hetet kellett várnom, hogy ráülhessek, mert ennyi idő alatt küldték ki a jogsit (hihetetlen)."

Biztos, hogy nem vártam volna ki.

"Mindenképpen naked motorban gondolkoztam."

Hát igen. Azok adják a legjobban. Legalábbis szerintem.

"Yamaha XJ6-ban ami azt hiszem, hogy az FZ6N utódja"

Jaja, az újabb "sima" FZ6N-ekkel van kb. párban. Lóerőben is. Asszem mindegyik 78LE körül van. Az FZ6N S2, ami nekem van, az 98LE. A régi (pl. 2004-es) FZ6N-ek (az aluszürke vázasak), azok még 98 LE-sek voltak...

"Suzuki GS500"

Jaja. Fasza kis gépek azok is. Én még a Suzuki GSR600-ban gondolkodtam, de az nekem kicsinek tűnt. Mármint az én magasságomhoz képest.

"Szabad megkérdeznem, hogy mennyit fizettél a tiedért?"

1,15 mihály.

"Amúgy jársz már vele, vagy szépen kivárod a plasztik kártyát?"

Áááá, dehogy :D Én már akkor sem bírtam, amikor megvettem :D Hétvégén (aug. 20.) elvoltunk a Bakonyban (mindjárt teszek ki egy képet), csapattunk egy 100km-t. Meg most értem éppen haza. Mentem egy 40-et, de mintha hajszárítóval szembe motoroztam volna, olyan idő van.

--
trey @ gépház

Jók a képek! :)

Ami még eszembe jutott és mondani akartam, hogy ezt mindenképpen nézd meg, ha még nem ismernéd, mert csak jót hallottam róla és eddig mindenki azt mondta, hogy érdemes elvégezni pár tanfolyamot belőle, mert még annak is tudtak újat mutatni aki már jó pár éve motorozik.

Amúgy nekem is a Ducati Monster volt a nagy kedvenc, ezért is akartam ezt venni első motornak! Mondjuk így utólag visszagondolva lehet hamar kinőttem volna, de nem is az volt a fő gond, hanem hogy brutális az ára még használtan is és alig van belőle. Egyébként mindenkitől azt hallottam a Ducati-król úgy általában, hogy nagyon szervizigényes motorok és marha drága a javítása és felejtsem el őket, ha jót akarok.