A vizsgázás annyiban változott a 20 évvel ezelőttiekhez képest, hogy a közlekedésfelügyelet helyi telephelyének bekamerázott, számítógépes termében zajlott, papír és toll helyett érintőképernyős monitorokon. Kb. 25 ember indult neki egyszerre a tesztnek.
Megfogadtam magamban, hogy minden kérdést elolvasok rendesen és nem azonnal, rutinból nyomom a válaszokat. Az eredmény 75 elérhető pontból 75 lett.
A vizsga végén a jegyzőkönyvet alá kellett írni. A vizsgabiztos szólt, hogy szép eredmény, de vissza kéne ülni a géphez. Gondoltam magamban, hogy wtf, túl jó lett az eredmény? Vagy mi?
Mondja a fószer, hogy 1 vizsgázó ember van már csak a teremben, ő meg tanú nélkül nem maradhat vele, így foglaljak helyet.
Csak remélni mertem, hogy a csóka nem a teszt felénél tart, mert akkor még van fél órám....
De nem, kb. öt perc múlva a fószer felugrott:
"- Ha nem, hát nem!" - kiáltotta, majd kiviharzott az ajtón.
A következő lépcsőfok a rutinvezetés. Majd szólnak, hogy mikor.
PS: az egyik kedvenc tesztkérdésem az, hogy mit jelent ez a tábla:
Az egyik tesztprogram egyik válasza: "Az út mellett űrállomás található". Ezen konkrétan majd' beszartam és fél órát röhögtem.
- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1379 megtekintés
Hozzászólások
"Ugyan 26 évvel (SM. kerékpár) és 20 évvel ("B" kat.) ezelőtt már sikeres vizsgákat tettem, ... Mindenesetre azért érdemes volt a korábban tanultakat feleleveníteni, mert számos olyan kérdés volt, amire nem tudtam a pontos választ."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez pontosan így van. Van néhány olyan kérdés, ami olyan ismeretre kérdez rá, ami nélkül szerintem bárki biztonságosan közlekedhet, de mégis kell tudni.
Azért kíváncsi lennék, hogy a sok éve autót vezetők közül ki merne nekimenni a vizsgának csak úgy, rákészülés nélkül. A többségének azt hiszem, hogy nem sikerülne.
Van egy srác, akinek szintén 20 éve van jogosítványa. Ő is nagymotorra jött. Az első kitöltött tesztünkön mind a ketten megbuktunk. Igaz, nem sok ponttal, de azért meg.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért jó közlekedési portálokon flamelni, formában tart tudásilag :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem jelent semmit. Volt olyan kérdés, amire bármikor tudom a választ, de egy időre ketyegő érintőképernyős monitor előtt szerencsétlenkedni - főleg, ha nincs is nagy tétje (~ 5 ezer), de mégis - más helyzet. Volt, hogy háromszor is elolvastam a kérdést és még akkor sem voltam biztos benne, hogy a jót nyomtam.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, hogy infós portáloknál ez szemmel láthatóan nem működik :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
>>A Linux olyan mint az asszony, már fogalmad sincs miért választottad.<<
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en '97-ben raktam le az autos jogsit, es tavaly mentem az A kategoriara
azzal kezdtem hogy a konyv kinyitasa nelkul nekiugrottam a tesztprogramnak (marmint otthon, nem a vizsgan), 1 pontot mult hogy nem lett meg :)
azert nem art atnezni a konyvet, foleg hogy sok valtozas volt az utobbi evekben (motorosokat erinto is van koztuk boven), meg a motoros muszaki kerdesek nem valoszinu hogy egy autosnak menni fognak (az mar mas kerdes, hogy azok a motoros muszaki kerdesek totalis baromsagok)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, pl. a motoros műszaki kérdések nagy része szinte felesleges ebben a formában, hiszen a motorok nagy része már nem keverékolajozású, nem karburátoros, nem gravitációs elven juttatja el az üzemanyagot a karburátorba, nincs a karburátorban úszó (mert nincs karburátor), nem dobfékes és még sorolhatnám...
Szóval ezek azok, amik miatt meg kell tanulni az előírt anyagot, még akkor is, ha már elhaladt mellette a kor. Nem sikerült a vizsga anyagát szinkronba hozni az elmúlt 20 év vívmányaival.
Most nem mondom, hogy tök hülyeség ezeket tudni az utca emberének, de kötelezővé nem tenném az összeset, csak az üzemeltetéshez valóban szükségeset és kiegészíteném az újdonságokkal.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pont ezt mondom :)
meg kell pl tanulni a benzincsap allasait, de mar az en 16 eves VFR-emen sincs olyan :D
meg hogy hogyan kell allitani a lancfeszesseget, aztan az is tipusonkent valtozo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg ha nem is láncos :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Személyes kedvencem a fals válaszok közül:
http://www.xn--tbla-5na.eu/module-files/products/image/c0a4ffb7f405e97a…
Légörvény-veszély
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig a sok kavargo auto tud legorvenyt kelteni... nem is olyan hulyeseg :D
--
Ki oda vagyik, hol szall a galamb, elszalasztja a kincset itt alant. | Gentoo Portal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratula kolléga!
Spal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi! Te amúgy merre jársz ma? :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni