- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1604 megtekintés
Hozzászólások
shimano :)
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Símanó
Nem tudom miért ide posztolom, de most találtam. Egy celeb-bringa:
Ez a Gepida Reptila 400-7-es. És még ezen is műanyag a pedál!
Ha ez bruttó, jó ár:
http://bringavetel.hu/?p=productsMore&iProduct=652&sName=GEPIDA-2008-RE…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez teljesen jó, nem lesz vele bajod, a középcsapágy meg a hajtókar is gyakorlatilag ugyanaz, mint az octalink cuccoknál.
Másik threadhez kapcsolódva. Nem hiszem, hogy az összeszerelés miatt esett szét, nem nagyon szokott ez kilazulni. Szerezz be szerszámokat (kezdésnek 2.5 - 8mm-es imbusz mindenhez, 15-ös villás a pedálhoz) mert az üzlet sose fogja olyan lelkiismeretesen csinálni, mint Te, meg majd rá fogsz jönni, hogy nem is értenek hozzá. :( Ha más nem, a váltó beállítást jó megtanulni, a kormánycsapágy környékén meg fontos tudni, hogy mi miért van ezeknél a menet nélküli cuccoknál, mert ha nem jó, akár balesetveszélyes is lehet: a felsővel nyomod össze kívánt szorosságra a csapágyat, aztán a stucnin az oldalsó csavarokkal rögzíted az egészet. Után a felső már "nem is kell". Hány boltban összerakott bicajt láttam, ahol nem tudják, hogy van, szimplán csak mert a legtöbb vásárlónál nem lazul ki a városi gurulásban..
Amúgy ez egy terep bicikli, vidd ki terepre, google maps és nézd meg a földutakat meg a szántóföldeket, sokkal nagyobb élmény és pár emelkedő leküzdése után ha "munkába járós" tempóban mész a városban, már egy picit sem fogsz izzadni. :)
Fényvisszaverőket a kerékről szedd le, ha azt látják meg úgyis késő, cserébe instabil lesz tőle (20 kilós autókereket mekkora ólommal centíroznak, ez mekkora és hány kiló a kerék?) meg hülyén néz ki, lehet kapni fényvisszaverős ragasztószalagot ami nem is csak egy irányból látszik stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Amúgy ez egy terep bicikli, vidd ki terepre, google maps és nézd meg a földutakat meg a szántóföldeket, sokkal nagyobb élmény és pár emelkedő leküzdése után ha "munkába járós" tempóban mész a városban, már egy picit sem fogsz izzadni. :)"
Városon kívül tekerek, de egyelőre többnyire betonon. Amíg a vas benne van a karomban, nem akarok nagyok kockáztatni. Van néhány komolyabb kaptató, de már most két hét után is sokkal könnyebben meg, mint amikor elkezdtem. Akkor 1000 méter után szédülve szálltam le :)
"Fényvisszaverőket a kerékről szedd le, ha azt látják meg úgyis késő, cserébe instabil lesz tőle"
Már gondoltam rá. Nekem sem tetszik. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hány boltban összerakott bicajt láttam, ahol nem tudják, hogy van, szimplán csak mert a legtöbb vásárlónál nem lazul ki a városi gurulásban.."
Tesco? Ott tenyleg nem ellenorzik.. Vagy nem a boltra ertetted, hogy nem tudjak, hogy van? Egyebkent jo az otlet, hogy neha at kell huzogatni az osszes csavart, kormanynal a sajat erdekedben. A boltban gondolom meghuzzak, de idovel kilazul(hat) tenyleg. Amit ajanlok gyakrabban utannahuzni az a hajtokaroknal az imbusz csavar, 8-asra megy, ha most jol emlekszem. Az egy piszok dolog tud lenni, ha ugy jar vele az ember, hogy laza. Eloszor kopog, aztan lotyogni kezd es eloszor a hajtokar megy tonkre (ugye puhabb anyag mint a monoblokk, tengo), aztan hosszu ido utan a monoblokkot is szetverheti a lotyogo hajtokar.
Imbuszbol a fent ajanltakon kivul:
2.5-es a fekekhez, lehet vekonyabb is, de csak ritkan szok elofordulni.
5-os, vagy 6-os (vagy mindketto) a kormanyhoz (meg meg van par hely a biciklin ahova megy az 5-os).
8-as a hajtokarhoz, letamasztohoz is ez szok menni.
Vagy veszel egy kis biciklis imbusz keszletet, de azon nem lesz 8-as (altalaban), vagy ha adhatok egy tippet akkor a Lidl-ben szok lenni nagyon jo keszlet 1mm-tol 10mm-ig, nem csucsminoseg, de olcso es nagyon megteszi :)
"Fényvisszaverőket a kerékről szedd le, ha azt látják meg úgyis késő, "
Szlovákiában nalunk kotelezo peldaul, attol a par grammtol instabil lesz a kerék? A narancssarga macskaszemekre gondolsz egyaltalan? :) Oldalrol nagyon jo, ha latnak a keresztezodesben.
Ahogy neztem a kepeket, szerintem lehet, hogy mar a pedal betekeresnel eszleltek, hogy valami nem franko a hajtokarral csak igy hagytak, de ne legyen igazam. Magatol meg nem lattam igy kitekeredni, kitorni, kifordulni (ertsd: szep konnyen beletekeredett a pedal, jol be volt huzva). Esetleg felre volt betekerve? Vagy gyari hibas volt es a menet nem volt jol belevagva? Bar betekeresnel ennek talan ki kellett volna derulnie. Na mindegy, ezzel az Alivioval hosszu eletu lesz. A pedal is egesz jo :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak úgy eszembe jutott egy story, remélem nem baj ha ideírom. :)
Nagybátyám az a típus, aki miután megvesz valamit, jobb esetben meghúzza kézzel minden csavarját, rosszabb esetben szétszedi és összerakja. Első biciklijével sem volt ez másként, amint hazavitte, egyből elkezdte meghúzni a csavarokat. Nem is lett volna baj, ha nem tűnt volna fel neki, hogy a küllők nem tökéletesen feszesek. De észrevette, és elkezdte feszesre húzni őket. Aztán amikor el akart indulni, majdnem orra bukott, mert olyan 8-ast tekert a kerékbe, hogy az megakadt a fékpofáknál. :)
--
Don't be an Ubuntard!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bicikli szaküzletekre értettem, hogy fingjuk sincs róla... Beviszem, hogy akárhogy meghúzom, kilazul pár gurulás után a kormánycsapágy (nem a stucnin a csavarok). Ilyet ugye akkor csinál, ha nem illeszkednek jól a felületek. Simára kell hozni, célszerszámmal lemarni meg ilyesmi, azért viszem oda. Erre meg akarja húzni még erősebben a stucnit. Tudok 1 db helyet Bp.-n, ahol profik, de kb. heteket kell várni, az üzletekben inkább csak eladják a drága bringákat, szerelni az egyszerűbb dolgokat tudják, gondolom aki drága bicajt vesz az vagy ért hozzá meg tudja, hova kell vinni, vagy csak azért vett olyat, mert sok pénze volt, de nem kell javítani. Vagy mit tudom én, de hidraulikus fék, kormánycsapágy, levegős teló témában én már nem engedek senkit hozzányúlni..
Hajtókar attól függ, milyen, van, amin az csak egy "kupak", ha leszeded se lazul ki sose.
Igen attól lesz instabil, nekem a sebességmérő mágnese is simán berázza lejtőn. Mondom viszonyíts ahhoz, hogy az autók nehéz kerekét milyen súlyokkal centírozzák, és annyira nem is mész lassan biciklivel sem. De akármilyen berázás eltörpül ahhoz képest, hogy hülyén néz ki :) Ha a tompított megvilágítja keresztesződésben, akkor neked már régen rossz, amúgy meg kell állni a pirosnál meg körülnézni és kész, félelmetes, hogy mit csinálnak a bicajosok pesten..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Imbusz készletem van. Black&Decker. Van benne minden, ami szükséges azt hiszem.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"...mert az üzlet sose fogja olyan lelkiismeretesen csinálni, mint Te..."
Kösz Mico, hogy megerősítesz, ez imho netto mindennel így van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem szaraz az a lanc?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, csak új :). Első amatőr kenés előtt kb így néz ki egy lánc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyarilag igy jon, idovel tenyleg erdemes vekonyan olajozni, persze nem ugy, hogy utanna 1 centi vastag szutyok ratapadjon. Ja es a bicajboltban vedd az olajat, semmikeppen ne haztartasi kenoanyagot hasznalj. Hulyesegnek hangzik, de nem egy idos ember hasznal (videken) haztartasi olajat es -le sem merem irni- allati eredetu zsirt. Na az utan orom dolgozni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van olyan hogy dry type lube
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Photo captured by Apple iPhone 3G... :-))
Amúgy szerintem frankó a lánc, és jól néz ki a canga... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni