Black Friday ...

Címkék

Kiváló!
2% (9 szavazat)
Jó!
4% (16 szavazat)
Lehetne jobb is!
22% (85 szavazat)
Kamu.
66% (255 szavazat)
Egyéb, leírom.
6% (23 szavazat)
Összes szavazat: 388

Hozzászólások

A kérdésbe beletartozhatna hogy melyik országban.

Egyébként ez eredetileg úgy működött hogy a sima (nem online) boltok a nagy értékű cikkekből egy limitált készletet irreálisan alacsony áron adtak a black friday megnyitásakor (mondjuk a nagyon drága tévéket 70-80%on).
Tehát kinyílt a bolt, ami előtt már akár napokkal ezelőtt lesátraztak a népek, majd nyitáskor odafutnak, és aki kapja marja. Esetleg jól összeverik, el is tapossák egymást. :)
De ez a verekedős jelenet időnként itthon is előfordul, például egyszer a Kaposvári pennyben sikerült összeverekedni az akciós sajton pár embernek.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Ez ma van?
Csak mert 2 hete ezt látni mindenhol és már nagyon szeretném, hogy vége legyen!

A fősodor és a nagyátlag is jócskán ellenzi ezt a birkaparádét. Vess egy pillantást a szavazás állására!

A szélsőséges idealisták valószínűleg abban sem látnak problémát, amikor az egótól, az önzéstől és a tesztoszterontól fűtött csőlátású fogyasztó idióták egymást lökdösve, taposva kaptatnak a legújabb 4K Smart TV után. Hiszen ez is csak verseny™ és az mindig a világ jobbá™ tételét szolgálja, mert csak a legjobb™ kerülhet ki győztesen™.

Azert a betiltasa szerintem eros tulzas. Persze erdekes moralis kerdes, hogy hol van a hatara annak, amikor csak a statisztikai tobbseget (butakat es tudatlanokat) targeteled meg draga de gyenge minosegu termekekkel. Amihez elobb el kellett jutnunk egy olyan vilagba, ahol a butak ilyen nagy tomegben lehetnek fizetokepes kereslet.

Egyáltalán nem. A Black Friday-nek igenis lenne értelme. Vásárlásra csábít már november végén, hogy sok ember ne a karácsony előtti 1-2 napig halogassa az ajándékok megvásárlását, meg mindenki akkor rohamozza meg az üzleteket, mert abból van káosz. Tehát pont hogy a birkapankrációt akarják vele megelőzni.

Az megint más, hogy pl. most ebben az évben nem voltak olyan akciók, amik nekem megérték volna. Ki volt nézve pár dolog, amit meg fogok venni, de vártam, hogy most olcsóbb lesz, de azokat pont nem akciózták le egy pennyvel sem. Általában túlárazott slágertermékeket áraztak le, ahogy néztem.

Meg online játékoldalakon sem voltak olyan nagy akciók, mint vártam. Voltak leárazások, de azoknál a címeknél, amik engem érdekeltek volna, elég szerényre jöttek ki.

Szóval nálam ebben az évben csalódás volt, de lehet van, akinek szerencséje volt. Nem vagyunk egyformák. Ha téged nem hoz lázba, nem kötelező semmit venned Black Friday hetében. Senki nem tart pisztolyt a fejedhez.

No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP

Ha a birkapankrációt szeretnénk megelőzni, akkor előbb újra kéne gondolni, hogy akarjuk-e a karácsonyt a továbbiakban is vásárlási lázzá silányítani. Amennyiben nem, úgy mindenféle karácsonyi reklámot, akciót és vásárt be kell tiltani hatóságilag. Probléma megoldva, az eddig ajándékokkal helyettesített minőségi idő a családtagokkal garantálva.

Persze, egy olyan világban, ahol egy olajcég (MOL) reklámozza magáról, mennyi szépet és jót tesz a környezet védelméért, magától értetődő, hogy a vásárlási lázat csak és kizárólag még nagyobb vásárlási lázzal lehet ellensúlyozni.

"hogy akarjuk-e a karácsonyt a továbbiakban is vásárlási lázzá silányítani"

A legszebb az egészben, hogy az ég egy adta világon *senki* nem tart fegyvert a fejedhez, hogy vásároljál bármit is karácosnyra.

Innen kezdve az egész csak egy picsogás.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

De igen. Csak nem fizikai fegyvert tartanak a fejükhöz.

Tartanak a fejükhöz olyan pszichikai fegyvert, ami akkor sül el, ha nem sikerül a legjobbat™, a legdrágábbat™, a legértékesebbnek™ hirdetettet megvenni a családtagoknak. Hogy mi a jó™, az értékes™, azt természetesen multiék mondják meg, reklámokon keresztül, mivel mással fűszerezve, mint érzelmi manipulációval. Ha törődni™ akarsz a családoddal, ha igazi otthoni szórakozást™ és élményeket™ akarsz, akkor ezt a 4K tévét veszed meg. Ha nem akarsz lemaradni™ a legújabb Facebook trendekről és a gyereked se akarod, hogy lemaradjon™, akkor amazt az okostelefont veszed meg neki. Figyelj! Most csak 299 999 Ft.

A fizikai fegyverrel se az a baj, hogy a fejedhez tartják. Az a baj, hogy úgy tudod, van benne golyó. Pedig lehet, hogy üres.

A társadalom se vásárolgatna orrba-szájba, ha nem hitették volna el velük a reklámok, hogy igazán így törődnek a szeretteikkel. Se nem vennének státusszimbólum autót, tévét, okostelefont. Pláne nem Black Fridayen.

Persze, ezt csak akkor fogjuk igazán megtudni, ha egyszer tényleg betiltanak minden reklámot és marketingtevékenységet, és felnő az első tudatos generáció egy modern társadalomban. Ha nekik is ugyanilyen karácsonyuk lesz, akkor tévedtem.

Mindenesetre, addig amíg milliárdok mennek el marketingre, avagy az emberek manipulálására, addig elég undorító azzal mosdatni multiékat, hogy "ja, kérem, de senki nem mondta, hogy kötelező megvenned" (bár lehazudtuk a csillagokat is az égről és a legmodernebb pszichológiai, hangulatkeltő, manipulációs technikákkal elhitettük veled, hogy mindenáron szükséged van a termékünkre).

Tudatos alatt itt azt értem, hogy nem más mondja meg, mire van szükséged, hanem a természetes módon felmerülő szükségleteid alapján te utánajársz és eldöntöd. Tudatos társadalom alatt pedig ezt a fajta tudatosságot elősegítő társadalmat értem. Tehát, nem engedjük másoknak megmondani neked, hogy mire van szükséged, illetve mit kell vásárolnod.

Azért kell betiltani a reklámokat, mert ott pont arról van szó, hogy más mondja meg, hogy mire van szükséged, illetve mire kéne, hogy szükséged legyen. Ez minden, csak nem tudatos döntést elősegítő dolog, pláne hogy a mainstream érzelmi manipuláció folyamatosan irracionális döntésekre ösztönöz. Egy jó, elfogulatlan cikk, egy katalógus már lehet tudatos döntést elősegítő. Egy reklám viszont nem.

"Egy jó, elfogulatlan cikk"

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ezt a szintet már régesrég meghaladtuk. Agresszív, manipulatív, hangulatkeltő reklámok idejét éljük, amik sokkal inkább szólnak a közvetített életérzésről, mintsem magáról a termékről. Emellett, továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy az Internet világában nincs szükség figyelemfelhívásra. Mindenki egy lépésben megtalálja, amit akar. Vagy ha nem, akkor két lépésben. Ha valakinek szüksége van egy zárbetétre, akkor rákeres az Interneten. Vagy elmegy a boltba, és megveszi. Ugyanez a helyzet a mosószerrel, az öblítőszerrel, az édességgel, az okostelefonnal. A mai reklámok nem a termékre hívják fel a figyelmet. Hanem elhitetik veled, hogy jobb™, értékesebb™ leszel azáltal, hogy megveszed. Ami egyértelműen hazugság, vagy csak illuzionális érték. Az árnyoldal pedig egyre nyilvánvalóbb: túltermelés, élelmiszerpazarlás, szeméthegyek, környezetsznenyezés.

nem tartanak pisztolyt a fejedhez hogy vedd meg.

De igen. Például minden olyan reklám, amiben szerepel az a mondás (vagy arra való utalás), hogy "ne maradj le", konkrétan pszichológiai pisztolyt tart a fejedhez.

Egyébként, egy igazi pisztollyal is az a probléma, hogy nem tudod előre, van-e benne golyó. Ha odamegyek hozzád, fegyvertelen vagy, majd rádfogok egy pisztolyt, és azt kiáltom, hogy ha élni akarsz, adsz nekem 5000 Ft-ot, akkor nagy valószínűséggel az első gondolatod az lesz, hogy odaadd az 5000 Ft-ot. Holott, senki nem mondta egy szóval se, hogy muszáj megtenned, sem azt, hogy a fegyver meg van töltve, illetve hogy éles lőszer van benne. A reklámok ugyanezen az elven működnek. Nem köteleznek a termékek megvásárlására, de különféle pszichológiai manipulációs eszközökkel elhitetik veled, hogy "ha élni akarsz", meg kell venned őket. A reklámipar szakemberei pedig gondoskodnak róla, hogy a pszichológiai pisztoly minél nagyobb és hitelesebb legyen és mindenkinek az 5000 Ft kifizetése járjon a fejében, senki ne gondolja, hogy valójában nincs megtöltve.

Ja és rajtad kívül mindenki hülye, csak te vagy a Szent Tudás birtokában, hogy ellenállj ennek!!4444

Nem hiszem, hogy a tudatosság azon múlik, hogy létezik-e reklám vagy sem.

A reklámokra kenni mindent meg kibaszott nagy naivitás. Szerinted régen néhányszáz éve a viselettel, amit házilag megvarrtak maguknak a nők nem ment ugyanúgy a felvágás? Dehogy nem ment. Pedig még reklámok sem voltak. Na ezt add össze.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ja és rajtad kívül mindenki hülye, csak te vagy a Szent Tudás birtokában, hogy ellenállj ennek!!4444

http://a.te.ervelesi.hibad.hu/szalmabab
Én nem állítottam ilyet. Ez csak a szokásos, érv nélküli, fősodratú becsmérlés a részedről.

Szerinted régen néhányszáz éve a viselettel, amit házilag megvarrtak maguknak a nők nem ment ugyanúgy a felvágás?

De ment. Csakhogy, van egy lényeges különbség: Meg tudták oldani túlfogyasztás, túltermelés és járulékos környezetszennyezés nélkül. Például, akkoriban a ruhagyárak nem égették tonnaszámra a meg nem vásárolt (túltermelt) ruhadarabokat, csak azért, hogy ne lehessen olcsóbban, turkálókban eladni, és megmaradjon az egyértelműen illuzionális márkaértékük.

A túltermelést, a túlfogyasztást, a természet kizsigerelését és az ehhez társuló, totál felesleges környezetszennyezést nagyjából megoldaná a reklámok betiltása. A tervezett, szándékos vagy gyors elavulás visszaszorításán is sokat segítene.

"Csakhogy, van egy lényeges különbség: Meg tudták oldani túlfogyasztás, túltermelés és járulékos környezetszennyezés nélkül. "

Ja, persze, a mindenféle várkastélyra is szüksége volt a kor gazdagainak. Meg a sok aranydekorációra az egyháznak. Sőt, biztosan totál környezetkímélő volt a gyenge hatékonysággal törtőnő fatüzelés, emiatt az erdők kivágása, mindenféle legelő létrehozása meg a különféle vízforrások felhasználása. Biztos jót tett neki a háziszappan.

Szóval egy nagy büdös lófaszt tudták megoldani anélkül. Egyszerűen nem volt módszerük arra, hogy többet szerezzenek.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Sajnos ezt is félreértetted. Nem azt mondtam, hogy akkoriban szándékosan figyeltek a környezetvédelemre. Azt mondtam, hogy akkoriban fenntarthatóbb módon élt az emberiség. A népszerű fatüzelés ellenére is. Az a baj, hogy te sohasem vagy képes globálisan gondolkodni, csak és kizárólag lokálisan. Leragadsz a flops/Watt értékeknél, a TDP-nél, az autók egyre alacsonyabb károsanyag-kibocsájtásánál, holott hiába tűnnek optimálisnak ezek az értékek, attól még globális szinten folyamatosan emelkedik a környezetszennyezés mértéke, ami pedig annak köszönhető, hogy mindenki többet és többet akar. Ez pedig elég nagy százalékban köszönhető a reklámoknak, ahonnan az egész téma elindult.

Egyszerűen nem volt módszerük arra, hogy többet szerezzenek.

Ahogy most se kéne erre annyi módot biztosítani, mint amennyit most. Pláne nem kéne felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy mindig többet és többet akarjanak szerezni.

Az Amazonas-menti esőerdők kivágása a pálmaolajtermesztés miatt pedig biztosan sokkal negatívabb hatással van a Föld élővilágára (úgy összességében), mint amennyi fát a középkorban kivágtak. Persze, afölött már nyilván szemet húnysz, mert kit érdekelnek az orángutánok, meg úgy általában a Föld ökoszisztémája, amíg van .NET meg Facebook Messenger. Sok profit van benne, ami meg szent™, mert anélkül nem működik a gazdaság és mindenki éhendöglik™.

Nem.
https://www.youtube.com/watch?v=w437gvdSf5c
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

[x] jó

Már egy ideje érik egy új telefon nálam, szemeztem a Nokia 7 Plusszal.
Nagyjából minden rendes helyen ~120k körül van, sufniGSM ~90, a T leakciózta 70re, megvettem, örülök.

Itt is általános igazságok vannak, mint minden akciónál.
Van akinek jól jön, van aki meg pórul jár.
Az akciós cuccok közé gyakran beteszik az elfekvő, nyakukon maradt, azaz a raktáron elavult dolgokat is. Tehát ésszel kell élni az akciós lehetőségekkel!
De kétség kívül vannak jó fogások is. Amúgy az áruházak között is vannak különbségek, de az úgymond jobb helyeken is lehetnek rázós tételek.
Szóval csak okosan!
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Nagyrészt kamu, vagy legalábbis ferdített, pl protonmailen jött szembe egy két éves plan, amire ugyan 33% megtakarítást írnak, de azt havihoz nézik, a máskor is elérhető éveshez képest csak 16%. Végül így is belevágtam, majd euró árfolyam eldönti, mennyire érte meg.

Annak a 33%-nak semmi koze a black friday-hez, azt azert kapod, mert nem havonta fizetsz, hanem 2 evet elore egyben. Amint rakatintasz latni fogod, hogy most automatikusan jovairja a "TWO4ONE2018" kuponkodot (ez a black friday kedvezmeny) amivel mar 60% osszesen a kedvezmeny.

Tehat:

- normal aron 2 ev, havonta fizetve: 24*5 = 120 USD
- normal aron 2 ev, ket tetelben fizetve: 2*(12*4) = 96 USD
- normal aron 2 ev, egy tetelben fizetve: 1*(24*3.29) = 79 USD (ez is ujdonsag, eddig nem volt ilyen lehetoseg)
- black friday kereteben 2 ev, egy tetelben fizetve: 48 USD.

Gyakorlatilag eddig evente 48 USD volt (egy osszegben), most ennyiert 2 evet adnak. Ez korrekt, nem latom kamunak, ferditesnek.

A boltban kamu, de a tőzsdén néha egész igazi! :)

kereskedőket kötelezni, hogy egy két évre visszamenőleg maintain-eljék az árváltozások listáját, problem solved, köszönjük

--
Dr. Gelei
jogalkotási szaktanácsadó

Ennek analógiájára:

- kötelezzük a webshopokat adatvédelmi szabályzat közzétételére
- kotelezni? micsoda fasizmus ez?

- kötelezzük a webshopokat áfás számla kiállítására
- kotelezni? micsoda fasizmus ez?

- kötelezzük az embereket a piros lámpánál való megállásra
- kotelezni? micsoda fasizmus ez?

Az árukeresős diagramokon látszik a termék átlagos és minimum árának historikus mozgása, akár évekre visszamenőleg is.

Pl.: https://www.arukereso.hu/jatekkonzol-c3154/sony/playstation-4-pro-jet-b…
Tekerd majdnem az aljára (Árdiagram)
Innentől gondolom világos.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Na nézzük. A linkelt terméket az árukereső 35-40 helyen trackeli. Kámfor Bt gondol egyet, blackfriday előtt két héttel megemeli az árat a dupljára. Az árukeresőn az átlagár feljebb megy párezer forinttal. Eljön a nagy nap, Kámfor Bt felnyalja a -50% plecsniket a dobozokra, egyszeri user meg rábukik, mint gyöngytyúk a takonyra. Ezen az árukereső nem segít, pláne ha a szóban forgó Átlag Józsi olyan boltból veszi a PlayStationt a gyereknek, ami ezen a listán nincs rajta.

Tovább egyszerűsítem a példát.

Megyek az utcán, jön szembe valaki, akinél erősebb vagyok. Agyonverem. Megyek a börtönbe.
Ücsörgök a boltomban, bejön valaki, akinél okosabb vagyok. Átverem. Nem történik semmi.

Ez szerinted így rendben van? Nem költői kérdés. Előre megfontolt szándékkal átverek valakit, ez elfogadható viselkedés számodra? y/n?

Ha a minimumom levő kereskedő nem csökkent, és még mindig az van minimumom, akkor megfontolandó, hogy érdemes-e akciósan, de drágábban vásárolni. De az egyéb tényezőket (pl. szállítási költség) is érdemes figyelembe venni.

Az már más kérdés, hogyha egy kereskedőt valamiért gyanúsnak tartok, akkor attól semmilyen áron nem fogok vásárolni.

ha egyszeri user nem balf*sz akkor latja hogy bf elotti honapokban az ar X volt, az 50%-os akcioval meg szinten X az ar, akkor rajon Kamfor Bt at akarja baszni, nem veszi meg. persze ha az user balf*sz es csak azt nezi hogy -50%, hat arra nincs jo megoldas

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

> ha egyszeri user nem balf*sz

Lásd a fenti analógiát:

> Megyek az utcán, jön szembe valaki, akinél erősebb vagyok. Agyonverem. Megyek a börtönbe.
> Ücsörgök a boltomban, bejön valaki, akinél okosabb vagyok. Átverem. Nem történik semmi.

Ne felejtsd el, hogy valaki bedőlt Bróker Marcsinak, a Quaestornak meg a többi hasonlónak is.

Én ismerek kifejezetten okos embereket, akik bedőltek a Quaestornak. Van köztük akadémikus is. Meg olyat is aki szerint a meghízhatóság egyenlő az OTP három betűjével. Nem mondanám, hogy az utóbbi okosabb lenne, de valóban nem fázott rá. Egy Kocsma Béla kompetencia szintje pedig meg sem üti az ilyen quaestoros ráfázáshoz szükséges minimumot. Ignorance is bliss!

Nem elfogadható, és ha konkrétan találkozol vele, meg is teheted a megfelelő hatósági bejelentést. Egyébként a minimum árat nem tudja manipulálni egyetlen bolt, sőt az átlagárat is nehezen, hiszen több akár több tucat bolt áraival is számol.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

az amazon biztos nagy erokkel tamogatna az otleted, hogy, ha mar o araikat mar ugyis trackelik a camelen, akkor kenyszeritsuk ra a tobbi, akar egyszemelyes kisceget, hogy eroforrast pazaroljon valamire, amire kenyszer nelkul nem pazarolna eroforrast, hatha a kis ceg becsodol.
Igy szuletnek a torvenyek

hat igen, megeshet. Pl Béla Bácsi volt Ikaruszos lakatos nyugdijkiegeszitesnek keriteshez megformalt elemeket szeretne eladni, es megkeri az unokajat, hogy segitsem a neten. Unokaja letolti az internetrol a vilagon mindenhol alkalmazhato phpBasket webshopot, majd egy hetet azzal toltenek el, hogy egyenkent feltoltogessek az adatokat. Majd jossz te, es kozlod vele hogy hat bazmeg ha te nem tudod a historyt felmutatni akkor rohadj meg, akkor sem arulsz keriteselemeket. Lehet hogy volt 100 vevod aki csak toled kapta meg azt, amure neki szuksege volt, de mostantol az en igenyeimet kell az interneten kiszolgalnia mindenkinek, a te vevoid le vannak szarva.

Hat ezekert a remek torvenyekert nem csinal senki semmit, csak a multik.

"hülyéken lehet meggazdagodni" :))

Kerestem egy bizonyos terméket (mono lézer wifis nyomtató, ami tud auto kétoldalast) több áruház leértékelései között. Találtam párat, de nagyon könnyen találtam olyat ami ugyanilyen paramétereket tud, de sokkal olcsóbb és nem tartozott az akciós termékek közé, pedig ugyanabban a boltban volt a cucc. Szóval erről ennyit.

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Kb. 1 hónapja vettem feleségemnek parfümöt az egyik résztvevö oldalán. Most ugyanaz akciósan drágább, mint akkor volt.

--
robyboy

en ma black friday napjan akcios wc papirt vettem, meg akcios konzervet.

Nem szoktam ráizgulni az ilyen akciókra. Viszont ha október végén, november elején úgy alakul, hogy vennem kell valamit, ami 10 eFt-nál drágább, és nem sürgős, akkor általában megvárom ezt az időszakot. Ha sikerült jelentősen* olcsóbban megvenni, akkor jónak értékelem, különben kamunak. Ha éppen semmit sem akartam venni, akkor lesz@rom.

*: >=20%

Egyébként 20-30%-nál magasabb kedvezmény már gyanús, azért a végén valami profitnak is kell maradnia. Azt meg nem hiszem, hogy egész évben tartósan olyan magas lenne az árrés, hogy beleférne 30%-nál magasabb kedvezményt adni, mert akkor a konkurencia alá tudna ígérni, és tartósan olcsóbb lehetne.

Eleve lejön még a kártyaelfogadás díja, meg a visszaküldések is nagy költség, visszaküldött árut sokszor nem lehet már teljes áron eladni, de ha el is lehet, akkor is plusz munka van vele (adminisztráció, újra csomagolás, termék átnézése).

Túlmarketingelt termékeknél ez kb viccesen van.
Pl van egy tv, telefon, mielőtt megvásárolható lesz, már jönnek a renderképek, szivárgó infók, fizetett oldalak, b/vloggerek, stb.... Ezek tolják fel az érdeklődést. Ez drága. A termék indulóárába be van építve, ugyanúgy, ahogy a megjelenés körüli cécó, és a megjelenés előtti/utáni reklámok. Akkor erős az ár.
Viszont amikor a marketing már nem terhel, illetve a az újdonsági felárnak sincs már értelme, a gyártó csökkent az áron. Ez több lépcsóben szokott történni. Na ezeket a lépcsőket lehet igazán madárfogásra használni az értékesítő partnereknél.

- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Kiváló alkalom arra, hogy a raktáron maradt, eladhatatlan szarokat kisöpörjék az év végi leltár előtt.

Szóljon, ha valaki talál egy jó ajánlatot!

Nem tudom mi ez a nagy rinyálás. Én már nyáron kinéztem mit szeretnék, félre is raktam rá a pénzt, és most meg megvettem 60-70%-al olcsóbban, mint amennyiért az egész évben árulják (kivéve St Patrick's day meg hasonlók).

valahogy így. ha tudod mit akarsz venni, akkor tudod az ármozgásait visszamenőleg és látod, hogy megéri vagy sem. nem a kurva nagy szám áthúzva kicsi szám vonalon kell mozogni. impulzusvásárlásnál ez persze nincs. :) de azt meg önuralommal ki lehet védeni. :))

"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."

micsoda jo ajanlatok vannak!!! :D
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

"Valódi akciókkal készültünk Nektek - mivel nem értünk egyet a konkurencia előző héten felárazott szemfényvesztő ármanipulációjával. Nézzetek körbe, mert a termékkínálatunk nagy részét leáraztuk, és az alábbi kategóriákban találtok ezen felül kiemelt ajánlatokat is! Ne habozzatok, mert a készlet véges!"

https://ipon.hu/promo/tech-friday?ref=banner

:)

Egyéb: nem hoz lázba, ezért aztán nem is tudom milyen. Ha valami megtetszik, nincs türelmem megvárni, mikor lesz akciós

Országtól is függ, illetve cégektől.

Az első 150 embernek nagyon jó (ők viszik el a csali termékeket), majd utána egész nap jó annak a néhány embernek, aki ki tud fogni valami tényleg akciósat.
De az nem járható út, hogy amire ki van írva, hogy 42%-al olcsóbb, azt szó nélkül megveszed.

Úgy éri meg, hogy:
- kell pl. egy monitor, ami normál áron 45 ezer. Kivárod a Black Friday-t és megveszed "65 helyet 40 ezerért" akcióban, a valós árnál 5 ezerrel olcsóbban. Úgyis megvetted volna évközben, így spóroltál 5 ezret.
- Van minden évben pár termék, amit tényleg jelentősen olcsóbban adnak, a gyártóval együttműködve. Idén volt olyan 330 ezres-nek hírdetett TV, ami egész évben 270 ezerért volt kapható mindenfelé, és most 159-ért elhozható volt szinte egész nap. Ha te csak azt tudod, hogy kell egy TV, és majd választasz abból az 5 típusból, ami tényleg le van értékelve, akkor járhatsz jól.

Mosógép, ami a jelenlegi projekt. :)
Médiamarkt: 159 helyett 129. Edigital normal ar 119. Soha a büdös életben nem volt 159.

Egyébként megnéztem az a 7-8 terméket, ami középtávon érdekes lesz majd, sehol nem volt az, hogy ha most nem veszem meg, akkor az év lúzere vagyok.
Autóbontóból is rendeltem 5000 helyett 4000-t BF keretében, hogy hogy nem, a szállítási költség pont ezer forinttal lett drágább. 1490 helyett 2490. :)

az van, hogy en nem tudok fejben tartani ilyen datumokat (sem) es ha esetleg valami uj kutyut akarok venni akkor szinte biztos, hogy nem fogom azt mondani, hogy "de majd megvarom a black friday akciot es akkor megveszem".
ha valami annyiert nem kell ami a rendes piaci ara akkor igazabol nincs is ra szuksegem => nem veszem meg. ha viszont kell annyiert akkor nem varok vele egy cseppet sem mert akkor "most kell", ergo valami okom van ra, hogy meg vegyem. ha esetleg ez *veletlenul* egybe esik valami ilyen akcios idoszakkal az tiszta haszon de figyelni erre / varni ezert kb szerintem soha nem fogok.

iden semmit sem vettem veletlenul pont black friday kereteben.

Ország és cégfüggő, de tény hogy sok a kamu.
--
"Csak webfejlesztést ne..." -ismeretlen eredetű szállóige-

Ne fessük az ördögöt a falra:

1929: Black Thursday
1987: Black Monday

Hát a tumblin dec. 17-től már biztos nem lesz Black Friday...
--
"Csak webfejlesztést ne..." -ismeretlen eredetű szállóige-