Mátol az EU-ban csak DRL-el (daytime running lamp) lehet forgalomba hozni autót.
Jelenleg csak lakotterületen kívűl kötelező fényszóró használata, de pár év múlva ennek a szabálynak már értelme nem lesz a fenti okok miatt.
Szóval ha valaki napfényes időben lát fényszóróval közlekedő autót, akkor az lehet hogy azért van, mert neki DRL-je is van.
- 7484 megtekintés
Hozzászólások
Szerintem ha most látsz *fényszóróval* közlekedni autót, az azért lehet, mert a sofőrje feledékeny vagy hülye...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1. Aki meg csak helyzetjelző szentjánosbogárkával megy, az meg dettó nem tudja a hatályos kresz-t...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy első generációs DRL-es (azaz tompított fényszóró fut nappal, járó motornál) és a gk vezető nem akarja égetni --> helyzetjelzőre kapcsolja a kapcsolót, ekkor csak szentjánosbogarazik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól még a kresz nemtudásáról, vagy szándékos áthágásáról van szó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kihívás lesz a rendőröknek, eldönteni hogy valójában DRL -e az amit lát, vagy csak egy helyzetjelző? Valaki utánanézett már, hogy a csak helyzetjelzővel kölekedés az szabálytalan -e?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már akkor utánanézett mindenki, amikor vizsgázot a KRESZ-ből. Csak mindenki jól elfelejti.
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól 44. § (8):
"Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."
A nappali menetjelző lámpa nem azonos a helyzetjelző lámpával. A gépjármű indításakor a nappali menetjelző lámpák is bekapcsolódnak. E speciális fényszórónak köszönhetően az autót a többi közúthasználó jóval könnyebben észreveszi, mintha e nélkül közlekedne. 2011-től kezdve az EU-ban az új személygépkocsikat és kisteherautókat kötelező lesz nappali menetjelző lámpával felszerelni. A tehergépkocsikra és az autóbuszokra ez az előírás 2012 augusztusától vonatkozik majd. A korábban gyártott gépjárműveket utólag nem kell ilyen lámpákkal felszerelni. Jelenleg 17 uniós országban már létezik valamilyen szabályozás a nappali menetjelző lámpára vonatkozóan.
Azaz csak helyzetjelzővel közlekedni szabálytalan. Ráadásul esetleg a többi szerencsétlen nem veszi észre időben. Nem azért, mert vakok, hanem mert olyan a helyzet. Nem értem, miért nem fogja fel senki, hogy nagyon fontos, hogy jól látható legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki utánanézett már, hogy a csak helyzetjelzővel kölekedés az szabálytalan -e?
Nyugtass meg, hogy nincs jogsid. Vagy ha valami véletlen folytán van is, soha nem ülsz autóba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezek az infók olyan titkosak, hogy csak ide a hupra írta le már pár alkalommal...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel soha nem használom direktben a helyzetjelzőt, csak digitális üzemmódban világítok: vagy bekapcsolom a fényszórót vagy nem.
Töredelmesen megvallom mivel a helyzetjelző helyes használatára vonatkozó jogszabályok isemeretében némi fogyatékosságot érzek ismereteimben; és nem is nagyon volt kedvem a jogszabályi háttért részletesen átolvasni, ezért megkérdeztem, hogy a jelenleg hatályos KRESZ bűnteti -e a "csak" helyzetjelzővel közlekedést vagy sem. És nem az egyértelmű logikus helyzetekre gondolok itt (éjszaka, szürkület, köd, stb), hanem pl. a "verőfényes nyári délelőtt belvárosban" szerű helyzetre.
---
KORPIKLAANI-Tequila http://youtu.be/wzEahz7pa7k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak bünteti
(kill me)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint már lentebb is írtam, a 44. §-ban annyi van, hogy korlátozott látási viszonyok közt és sötétben, valamint lakott területen kívül mindig ki kell világítani helyzetjelző lámpával és tompított fényszóróval. Ebből nem következik, hogy amikor nem kell helyzetjelző lámpával és tompított fényszóróval kivilágítani, akkor nem lehet, tilos csak helyzetjelzővel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sem feledékeny, sem hülye nem vagyok. Ha megy a tompított, jobban látszok, ráadásul településhatáron nem felejtem el kapcsolni. (Volt egy cikk erről a Totalcar-on, amivel mélységesen egyetértek.) Mivel egy több mint 1,5 tonnás Volvo-m van relatív nagy motorral, mérhető fogyasztásnövekedést nem okoz. Viszont ha elveszem a gyújtást, akkor nem marad égve a világítás, így az aksit meg nem tudom lemeríteni véletlenül. Szóval mindig megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen egyetertek, en is igy csinalom annyi kulonbseggel, hogy manualisan kapcsolgatom indulasnal/erkezesnel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is non-stop világítok, de a megoldás autófüggő. A saját Peugeot-mon gyújtásfüggetlen a világítás, így kézzel kapcsolgatom, de már reflex, hogy indítózás után ráfordítom a tompítottat is, kiszálláskor meg úgyis jelez, ha rajtmaradna. B.nőm Fiat-ján meg mindent áramtalanít a gyújtáskapcsoló, így gyakorlatileg "örökre" rajtahagyva a világítást tul.képpen DRL-es :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nekem is mindig megy a fény, ha nem is mindig tompított, de legalább helyzetjelző. Sokkal jobban látszódom, nekem megéri.
A fogyasztásnövekedés meg egy vicc, másnak is levezettem már, hogy mennyit dob szerintem a fogyasztáson a helyzetjelző, és csak nézett. Kb. 0.1l/100 km-t, aki meg ezen a 40 Ft-on spórol, annak autózni sincs pénze.
--
http://www.open-st.eu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészen adidg fogsz helyzetjelzővel kóricálni, amíg egy háklis rendőr meg nem kérdezi, hogy tudod-e, miért állított meg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nappal nem fog megállítani. És ő szvsz nappalra írta, gondolom városba, ahol nem kötelező a tompított, de látszódni akar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, így van.
Ha sötét van, felkapcsolom rendesen, ahogy kell. Meg városon kívül is.
--
http://www.open-st.eu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
csak helyzetjelzővel és/vagy csak ködlámpával nem mozoghat az autó.
az előző válaszban hangsúlyozott háklis jelzővel illethető rendőr pedig meg fog állítani. a normálisabbja nem biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nappal és városban de. Az imént idéztem a törvényt. Ott annyi szerepel, hogy korlátozott látási viszonyok közt és sötétben, valamint lakott területen kívül mindig ki kell világítani helyzetjelző lámpával és tompított fényszóróval. Ez van a 44. §-ban, fentebb idéztem is. Beidéznéd, hol szerepel, hogy amikor nem kell helyzetjelző lámpával és tompított fényszóróval kivilágítani, akkor nem lehet, tilos csak helyzetjelzővel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem úgy tanították, hogy álló járművön nem szabad fényszórót (tompítottat v. távolságit) használni, csak helyzetjelzőt; mozgó járművön meg nem szabad csak helyzetjelzőt magában, csak fényszóróval együtt. Vagy teljesen kikapcsolva, persze.
törvényt nem tudok, de kíváncsi vagyok, hogy mások máshogy tanulták-e.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A törvény egyértelmű, és fent van idézve. Tanítani meg sok marhaságot tanítanak. Egyébként a piros lámpánál helyzetjelzővel állsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A forgalmi okból történő egyhelyben tartózkodást ne keverd össze a megállással, illetve a várakozással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem keverem. Álló jármű van a piros lámpánál is (ami forgalmi okokból áll, ami valóban nem ugyanaz, mint a megállás vagy a várakozás). De a marhaságot leginkább arra értettem, hogy a törvényben olyan biztos nincs, hogy tilos mozgó járművon csak helyzetjelzőt használni (mondjuk nappal, lakott településen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig pont ez lett volna annak az értelme, amit beírtam.
Nekem ezt tanították. Mozgó járművön tilos a korábban városi lámpának nevezett helyzetjelzőt magában használni.
Nektek ezek szerint KRESZ tanfolyamon azt mondták, hogy lehet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nekem ezt tanították. Mozgó járművön tilos a korábban városi lámpának nevezett helyzetjelzőt magában használni."
A KRESZ-ben nincs ilyen tiltás.
"Nektek ezek szerint KRESZ tanfolyamon azt mondták, hogy lehet?"
KRESZ tanfolyamon a KRESZ-t tanítják, nem? Attól eltérőt ott sem mondhatnak, legfeljebb tévedésből. A KRESZ 44.§-ában minden benne van, ami a forgalomban részt vevő járművek kivilágítására vonatkozik. Olyan tiltás nincs, ami szerint lakott területen belül fényes nappal ne lehetne a helyzetjelzőt önmagában is használni és más szabály sincs, amiből ez következne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt mondom én is. Egy csomó tanfolyamon félinformációkat és átveréseket is mondanak. Nyilván a hatályos KRESZ a mérvadó, abban meg nincs ilyen tiltás (és tudtommal soha nem is volt, de 1990 óta biztos nem).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszerűen meggyőzhetsz: idézd a KRESZ-ből a tiltást!
A tanfolyamon a sok féligazságit és marhaságot meg gondolom a sok egybites miatt mondják, mert azok csak ezt fogják fel. Baj meg nem nagyon van abból, pl. ha mozgó járművön nem használ csak helyzetjelzőt. De attól még nem tilos, amikor nem kell tompított fényszóró.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fényszóró vs. tompított... ha meg nem hallod meg a normálisabb autóknál szériafelszerelésként meglévő, az égve maradt világításra figyelmeztető hangjelzést, akkor goto audiológia :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A még normálisabb autó nem sípol, hanem lekapcsolja a gyújtással a világítást, így nem lehet úgyfelejteni. (És ha meg úgyis lekapcsolja, minek sípolna?) De írtam, szóval goto szemészet. :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzetjelzőt is lekapcsoja, vagy ha tompikán hagyta, akkor átmegy helyzetjelzőbe?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzetjelzőt is lekapcsolja a normálisabb fajta.
Nálam is sípol, de ugye ezt csak az utastérben hallod.
Egyébként álló járműnél miért nem jó/kényelmes, ha alapértelmezetten lekapcsolja a gyújtással együtt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzetjelzőt is lekapcsolja. Ha azt akarom, hogy a helyzetjelző égjen, amikor nincs benne a gyújtáskulcs, akkor arra van egy külön állás a fényszóró kapcsolóján. Ha azt nem kapcsolná le, akkor állandóan le kéne merülnie az aksimnak, ha már egyszer mindig bekapcsolva hagyom a tompítottat, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van olyan, ami a helyzetjelzőt meghagyja (pl. VW Golf V), van olyan, ami mindkettőt kikapcsolja (pl. Renault Megane II).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a helyzetjelzot vicces lenne, ha lekapcsolna a gyujtas elvetele, szerintem csak akkor teszi, ha kulon parkolofeny van az auton, kulonben nem lehetne kivilagitva parkolni. mas kerdes, hogy a parkolofeny meg kulon kapcsolo/allas, ahol van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Márpedig lekapcsolja, ha be van kapcsolva a fényszóró. Viszont mint írtam, van külön kapcsolható parkolófény, ha óhajtanám/kéne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hodos boltnal vartam a csaladot, megall egy uj kocsi, fiatal srac kiugrik, latom lampa meg vilagit, osszetorom magam, hogy kiessek a kocsibol... Orditom neki, hogy lampa ugy maradt... erre o: jah, koszi mindjart lekapcsol... Gondolhatjatok, egtem rendesen :D Pedig rendes akartam lenni :)
[/off + bocsi nincs meg ekezetem... majd mindjart...]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez velem is előfordult. Többször szóltak emberek, hogy égve maradt a lámpa, pedig csak vár vele a kocsi. Mondjuk ez a belső világítás.
A tompított az a motor leállítása után az ajtó nyitására alszik el, rádióval és hasonló dolgokkal együtt.
Ezért a szervizekben szoktak szólni. Ugye az ember kezében nincs benne a mozdulat, hiszen amikor megvettem a kocsit, akkor felkapcsoltam a tompítottat, és azóta nem nyúltam hozzá.
Illetve még az volt vicces, amikor kölcsön kocsit vezettem. Megálltam, leállítom, nyitom az ajtót, szállnék ki, a kocsi meg elindul, mert a rögzítőfék nem automata, a kis harang szól, mert a lámpa égve maradt, stb.
Hamar meg lehet szokni a jót :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de a szövegértés az nem megy...
a fényszóró, hivatalosan távolsági fény, parasztosan reflektor, az ne legyen már folyamatosan bekapcsolva, mert akkor igenis hülye és/vagy feledékeny vagy.
a hozzászólásod további részében a szóhasználatod helyes volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feledékeny nem lehetek, hiszen direkt van. Olyan hülye sem lehetek, hiszen csak jól akarok látszani. Ezel igen sokan egyetértenek, még az EU-s törvényhozók is. Látom, téged persze zavar. :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No mégegyszer... 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet:
44. §
(1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
[...]
(3) A tompított fényszóró helyett távolsági fényszórót használni - fényjelzés kivételével - csak lakott területen kívül szabad. Tilos a távolsági fényszóró használata
a) másik járművel vagy hajtott (vezetett) állattal való szembetalálkozás esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró a szembejövő jármű, illetőleg állat vezetőjét elvakíthatja,
b) a másik jármű követése esetében olyan távolságon belül, ahonnan a fényszóró - a visszapillantó tükrön át - az elöl haladó jármű vezetőjét elvakíthatja,
c) ha a fényszóró az úttal párhuzamos vasúti pályán vagy vízi úton haladó jármű vezetőjét elvakíthatja.
(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsánat, de csak fényszórót (a tompított is az, a törvényben tompítot fényszóró van szó szerint) olvastam. De ki beszélt távolsági fényszóróról? Nekem a tompított megy folyamatosan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval ne keverjük a fogalmakat. Mindkettő fényszóró. Tompítot fényszóró vs távolsági fényszóró. Olvasd el a 44. §-t. Szövegértés, mi? Ha már hivatalosan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A normál nyelvhasználat szerint van a tompított meg a fényszóró, de hasogasd a szőrszálat :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont a szövegkörnyezetből kiderült, hogy mit mondok, nem? Úgyhogy ne hasogasd a szőrszálat! :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A thread elejét ha megnézed, nem neked válaszotl bambano, hanem a postolónak, de sebaj...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én hozzászólásomra válaszolt, de sebaj...
(Megnéztem még egyszer. De először is megnéztem.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A thread első hsz.-a:
"Szerintem ha most látsz *fényszóróval* közlekedni autót, az azért lehet, mert a sofőrje feledékeny vagy hülye..."
Ez nem neked volt válasz... Szerintem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De én arra válaszoltam, amit te mondasz és bambano nekem is válaszolt. De ez most annyira nem számít, egyszerűen másik válaszáról beszéltünk.
Viszont az eredeti bejegyzésben ("Jelenleg csak lakotterületen kívűl kötelező fényszóró használata...") nyilvánvalóan tompított fényszóró értelemben szerepel. Tehát nem az én szövegértésemen kéne itt lovagolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól értem, hogy amellett érvelsz, hogy az egyik hsz-edben a fényszórónak két értelme van, a másikban meg egy, pont az, ami szabályos, és ez szerinted helyes?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, hanem, hogy nem kéne a szövegértésről papolni, mikor nyilvánvaló a szövegkörnyezetből, hogy miről van szó, és én annak megfelelően használtam, mint a posztoló. Arról, hogy Te nem, nem én tehetek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- helyzetjelző
- fényszóró
- reflektor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Őszintén, erre miért van szükség? Ez ugyanolyan "szívassunk mindenkit pár idióta miatt" megoldás, mint pl. a kódgenerátoros beléptető a netbank rendszereknél.
Akinek egy csöpp esze van, eddig is felkapcsolta a tompított fényszórót, hisz saját érdeke is, hogy lássa a többi autós.
Gyenge akksi esetén, fényes nappal külön öröm lesz, hogy a lámpa folyton világít. De más esetben is hülyén jöhet ki néha, ha mindig világít a kocsi...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De más esetben is hülyén jöhet ki néha, ha mindig világít a kocsi..."
Mondanál egy példát?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sötét téli délután elhagyatott helyen autóval valami illegális dolgot művelsz, pl. a kirabolandó pénzszállító után settenkedsz. :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A settenkedéshez szalámilopás dukál :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor beírtam, szinte sejtettem, hogy erre fog valaki asszociálni. Pedig nem is direkt írtam így. :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nagyon fogok orulni neki, ha a delutan 6 kornyeken a szurke aszfalton szembejovo szurke Opel Astrak vilagitanak majd. Tele van ilyennel az orszeg (Angliaban meg tobb ilyen van, egeszen meglepo).
----------------------
while (!sleep) sheep++;
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A DRL-nek 2 előnye van a tompítottal szemben:
- automatikusan felkapcsolódik, nincs olyan, hogy elfelejti a juzer
- ledes, ezért a tompítotthoz képest lényegesen kevesebbet fogyaszt, kevésbé terheli az akksit, és nem fog kiégni a tompított idő előtt a sok "felesleges" nappali használattól.
Szerintem teljesen jó, hogy ezt bevezetik. Nappal a tompított eddig is csak a láthatóság miatt volt szükséges, de az meg alapvetően nem arra lett kitalálva, hogy éjjel-nappal égjen, a helyzetjelző meg ugye kevés. (esetleg ködlámpával kombinálva jó :D )
Vannak egyébként korrekt -nem gagyi- utólagos DRL-ek is, én elgondolkoztam, hogy be kéne egyet szereltetni, csak nem tudom, hogy a jogi háttér most hogy viszonyul ezekhez (értsd: műszakin pl megbacnak-e érte).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez vajon minden típusnál külön, ledes megoldás lesz? Mert ha igen, akkor nem szóltam, de gyanítom, hogy a kötelező DRL felszerelés az olcsóbb kocsiknál annyiban fog kimerülni, hogy fix lesz a tompított fény és nem lehet lekapcsolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az akkor nem DRL lenne :) A DRL az DRL, a tompított meg tompított, 2 külön világítás típus az autón, mindegyiknek megvan a saját feladata, és mindegyikre más-más szabályok és műszaki, működésbeni kritériumok vonatkoznak. Pl ha ég a DRL, akkor a tompított nem éghet, és fordítva is igaz, ha a tompított ég, akkor a DRL nem éghet (vagy csak -így olvastam valahol- csökkentett fényerővel). Ezekből nekem az következik, hogy a tompítottra semmiképp nem lehet ráfogni még olcsóbb autón sem, hogy mától ő a DRL. Kapnak egy csinos ledsort -nem kötelező a burán belül lennie- oszt jónapot, filléres tétel a gyártásban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez a gyakorlatban hogy működik? Amikor le van kapcsolva a tompított akkor DRL ON, és amikor be van kapcsolva a tompított akkor DRL OFF? Vagy csak annyi a logika benne, hogy gyujtásnál fixen megy a DRL?
---
KORPIKLAANI-Tequila http://youtu.be/wzEahz7pa7k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy mondod. Gyújtásnál DRL ON automatice. Ha tompított felkapcs, akkor DRL OFF (vagy van amelyik csak ~felére csökkenti a fényerejét). Együtt nem éghet a tompított és a DRL is teljes fényerőn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU-s irányelv kifejezetten DRL-t tesz kötelezővé, aminek ha jól emlékszem a tompított 25%-át kell fogyasztania. Azaz a tompított állandósítása nem felel meg ennek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" a kódgenerátoros beléptető a netbank rendszereknél."
Ez miért felesleges?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert szerintem azt a kütyüt senki nem tartja magánál és ha pl. munkahelyről akarsz belépni elintézni valamit, meg vagy lőve.
Sokkal jobb megoldás az SMS megerősítés, mert a mobilt ritkán hagyod otthon. Aki meg ilyen "kiskutya" szintű jelszót használ netbankhoz és/vagy hemzseg a gépe a malware-től, netán szorgalmasan megadja az adatait a phishing oldalakon, az szenvedjen a saját hülyeségétől. Szóval nekik jól jöhet az ilyen kódgenerátor, de engem ne szívassanak vele, ne legyen kötelező!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre van megoldás: sms-megerősítéssel rendelkező netbankot nyújtó bankot választ mindenki. Oszt akkor majdcsak kihalnak a hülye túlbonyolított megoldást kínáló bankok (de legalábbis a megoldásaik).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, kódgenerátor alatt az sms-alapúra gondoltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem a netbankom egy eszközt adott, amibe a bankkártyámat helyezve azonosítani tudom magam.
Ha nincs nálam az olvasó, akkor is be tudok lépni a netbankba, jelszóval meg azonosítószámmal, de pl. nem tudok akármilyen átutalást indítani, meg pár komolyabb változtatáshoz sem jelenik meg a menüpont.
Ha nincs nálam az olvasó, de valami ilyesmit akarok, akkor felhívhatom a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol ravasz keresztkérdésekkel beazonosítanak először, és utána bármi elérhető.
Nekem tetszik ez a rendszer.
A feleségem bankjának van egy kódgenerátora, ami egy tollkupaknyi kis bigyó. A táskájában tartja, mindig nála van. Ezzel sincs gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem a netbankom egy eszközt adott, amibe a bankkártyámat helyezve azonosítani tudom magam.
Anno a K&H csinált ilyen rendszert. Fizetni kellett a kártyaolvasóért, a programért és a szolgáltatásért is, ráadásul platformfüggő (win only) volt az egész. Nem is kértem belőle.
OTP netbankja legalább egy platformfüggetlen, webes rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem ingyen adták a chipkártya olvasót, és a netbank bejelentkezéshez gyárt két négyjegyű számot. Ez nincs a géphez kapcsolva, kézzel írom be a formra.
Ingyenes és platformfüggetlen webes rendszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha én azt elmondanám, hogy hány különböző kütyü volt nálam, sokszor egyidőben ahhoz, hogy a munkámat tudjam végezni :-) Kezdve 2-3 belépőkártyától az rsa-tokenen, a chipkártyán meg a cryptocard-on keresztül a mobiltelóig... (A mobilra a vejotp miatt volt szükség)... Az, hogy van mégegy kütyü, az nem oszt, nem szoroz.
Az egyszer használatos jelszó jó dolog, hogy direktben a zsebedben lévő eszköz generálja, vagy egy meghatározott másik eszköz (adott mobilszámhoz rendelt SIM) birtoklása kell a megismeréséhez, az az birtoklás, mint feltétel szempontjából irreleváns. Ami nem mindegy, az az, hogy a helyben generált egyszer használatos jelszó a kütyü és a szemed között utazik, míg az sms-ben érkező az azért pár egyéb, harmadik fél kezelésében lévő eszközt is bejár, ami a lehallgathatóságát picit növeli, de a gyakorlat számára elhanyagolható mértékben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk én cca 7 éve kötelezővé tettem a fényszóró használatát non-stop.
Eredmény: -70%-kal kevesebb baleset.
No comment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "-70%-al kevesebb" nem dupla tagadás és így igazából 70%-al többet jelent?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy baromság. Mostantól reszkessenek a kivilágítatlanul közlekedők (kerékpárok, gyalogosok), mivel az autóvezetőket rászoktatják, hogy a kivilágított járművekre figyeljenek. Így ha emberünk nem lát egy vagy egy pár fehér vagy piros lámpát, akkor nem számít veszélyre.
Amúgy sem látom értelmét verőfényes napsütésben a lámpa használatának, aki enélkül nem lát egy normál méretű autót (ha jól tudom, a motorosoknak már most kötelező a folyamatos világítás), az jobb lenne, ha egyáltalán nem ülne kormány mögé.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
volt olyan, hogy Erdélyből autóztunk hazafelé. Szembe sütött a nap. Elöttünk volt egy autó, azelőtt egy másik, ami lassan ment.
Szembe folyamatos sor.
Egyszercsak feltűnt egy luk a sorban. Az előttem levő autó kiment előzni, mire a luk közepe rávillogott.
Semmit nem lehetett látni abból az autóból.
Másik: láttam egy videót. Nappal történt, háttérben hosszú egyenes út.
A háttérben jöttek mentek autók, motorok. Aminek égett a lámpája, azt sokkal messzebbről lehetett látni. Volt olyan, hogy a másodikat, aki lámpával jött, már láttam, az elsőt, aki lámpa nélkül, még nem. Persze itt nem 5-10 méterről van szó, hanem mondjuk 100+
És persze, minden autót meg lehetett látni előbb-utóbb. De ha lámpával jött, akkor sokkal előbb.
G
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden gondolat mellé lehet érvet állítani, ami alátámasztja és egy másikat, ami cáfolja.
Az első esetben valószínűleg azért nem látszott az autó, mert a többi világított és így megszokta az agyad, hogy ott van jármű, ahol két fénypont egymás mellett világít. Éppen ezért veszélyes ez a rendszer, mert nem a járműre, hanem a világítására koncentrálsz. De nappal sem a kerékpároknak, sem a gyalogosoknak nincs lámpája. Így válnak láthatatlanná, ami veszélyes.
A második példádban teljesen természetes, hogy akinek világít a lámpája, azt hamarabb észreveszed. Sőt, egy idő után már csak arra figyelsz, hogy világít-e a távolban lámpa. Ez veszélyes, nem kicsit.
Igen, minden autót meg lehet látni, lámpa nélkül is. De az úton nem csak autók közlekednek.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
talán félreérthető volt az első eset. A láthatatlan kocsi kb. 15 méterre lehetett. Viszont a szembe fényben nem lehetett semmit látni. Az elöttem haladó autók helyzetjelzőjét sem, csak az árnyékukat, ahol nem csillogott az aszfalt. Elég durva volt az egész.
Egy ilyen szituációban biztonságos távolságról csak a lámpát lehet észrevenni. Csak éppen a sofőr ezt nem is tudja, mert neki hátulról süt a nap, és mindent kiválóan lát. Tehát nincs szükség a lámpára, gondolja.
Pedig a szitu olyan, mint erős ködben, vagy majdnem teljesen sötétben vezetni. Észre lehet venni a másikat, de csak kartávolságból. Lámpával meg kicsit messzebbről.
Na mindegy, vagy érted ebből, vagy nem.
Hogy tiszta legyen, erre a gondolatodra próbáltam válaszolni a konkrét eset leírásával:
Amúgy sem látom értelmét verőfényes napsütésben a lámpa használatának, aki enélkül nem lát egy normál méretű autót ..., az jobb lenne, ha egyáltalán nem ülne kormány mögé.
De még a hozzászólás, veszélyesség dologra írnék egy sort:
ha mindenki lámpával jár (akár kötelező, akár nem), akkor úgyis hozzászokik aki szembe jön, ugye. Akkor szerinted nem saját magát veszélyezteti az, aki nem kapcsolja fel, mert nem kötelező?
És nem a gyalogosra, biciklisre gondolok, mert ők úgysem az út közepén fognak menni rossz látási viszonyok között, ha van egy kis eszük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem azt is tanították hogy csak olyankor kezdek előzésbe, ha meggyőződtem arról, az út elöttem szabad, nem akadályoz semmi a manőverben. Ha a szembesütő naptól nem látom biztosan, hogy nem jön szembe senki, nem kezdek előzésbe.
Gyalogos lehet, hogy nem az út közepén megy, de kerékpárosnál ebben már ne legyél teljesen biztos. Pláne Magyarországon, ahol olyan az utak jelentős részének a minősége, hogy a szélén nem lehet közlekedni.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az usa szabványos mindig világító indexeket, sarok és oldalfényeket eddig nem fogadták el műszakin, pedig az is jócskán növeli a láthatóságot, ráadásul nem vakít feleslegesen nappal. Remélem ezt is drlnek veszik már idén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Remélem ezt is drlnek veszik már idén."
DRLnek veszik? :) Ez nem így működik. Az autók világítására előírások vannak, a drl-nek is vannak műszaki követelményei, ami azt nem telejesíti, azt nem lehet DRLnek venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni