Sziasztok,
A tapasztalatotokra lennék kíváncsi a címben feltett kérdésemre.
Egy nagyobb vállalati környezeti modell érdekelne.
Gondolok itt: fájlkezelés, probléma kezelés / panasz benyújtástól az egyszerű cikk, hír, hír/körlevél megjelenésre ...stb.
És igen, a stb, lenne a kérdésem.
Köszönöm mindenkinek a válaszát!
- 1801 megtekintés
Hozzászólások
Wiki/Tudastar minden reszlegnek kulon
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, erre nem is gondoltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd menet közben kialakul.
Úgyis alapjában véve két esetet lehet megkülönböztetni ilyen intranetes fejlesztéseknél:
- vagy benne van, de nem használják (mert nem pont az, amit szeretnének),
- vagy használnák, de nincs benne.
Az a nagyon ritka, amikor benne van, ráadásul pontosan olyan, amilyennek szeretnék és használják is. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, teljesen igazad van.
Viszont most még tervezési szakaszban van egy ilyen rendszer, és pillanatnyilag nem ismerem a pontos igényeket, ezért szeretnék általánosságban egy átfogó képek kapni.
Ha normális irányban kezdünk el fejleszteni, akkor talán elkerülhető az általad említett holtpont.
Nem a választ szeretném megtudni, csak működő példák / ellenpéldák alapján tapogatóznék egy kicsit.
A fejlesztés úgyis egyedi lesz, testre szabva, így ha nem azt kapják, akkor nem tudnak beszélni, és igényeket elmondani, ami már nem az én gondom. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pillanatnyilag nem ismerem a pontos igényeket
Pontos igények valószínűleg sose lesznek, főleg ha belsős fejlesztésről van szó. De mindenféle kitalálás előtt inkább azt tudakold meg, hogy úgy "nagyjából" mit szeretnének. Aztán lehet finomítani a terveket. Bár nekem nem tűnik túlságosan jól menedzseltnek a dolog, ha nektek kell(ene) kitalálni, hogy mire van szükségük...
A fejlesztés úgyis egyedi lesz, testre szabva, így ha nem azt kapják, akkor nem tudnak beszélni, és igényeket elmondani, ami már nem az én gondom. :)
Erre azért ne vegyél mérget. ;) Sajnos pont hogy a te problémád lesz, ugyanis (szerintük) az egyértelmű és részletes elmondásuk alapján képtelen voltál lefejleszteni a kért funkcionalitást.
Jó tanácsként:
A lényeg mindössze annyi, hogy mindent teljesen le kell papírozni (szóbeli kérés/óhaj/sóhaj, mint olyan, nem létezik, definíció szerint nyoma kell legyen valahol), hogy amikor a "hápogós" szakaszba érsz a projekttel (nem ezt kértük, nem így kértük, nem ezt mondtunk), akkor alá tudd támasztani valamivel az igazadat, hogy márpedig ezt ő és ő így és így kérte, tessék. Mert különben letagadják, hogy ők valaha is ilyet mondtak/kértek volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem jól tettem fel a kérdésem.:)
Amit leírtál abban tökéletesen igazad van.
Pontos, ledokumentált cms + látványterv alapján dolgozok.
Futottam már bele ilyen esetbe, pályakezdőként jó lett volna ilyet olvasni.
Most engem tényleg nem a menete érdekel a dolognak, mert azt (remélhetőleg) megfelően ismerem, csupán példákat szeretnék kapni, még mielőtt az ügyfélnél a felmérésre sor kerülne.
Mi ennek az értelme? Az ügyfél ott helyben ne tudjon tőlem olyat kérdezni amire nem tudok azonnal válaszolni.:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg inkább ott látnám az értelmét, hogy olyat is el tudj neki adni pluszban, amire nem is gondolt. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másképp állnék neki:
- gyűjtsd össze a követelményeket
- keress rá megoldást
Ne te találd ki, hogy vajon mit akarhatnak a userek. Sokkal jobban fogják szeretni, ha azt hiszik, hogy ők találták ki a spanyolviaszt... :)
Mindenre van open source megoldás.
Tegyél fel egy Liferay-t, és meg fogod látni, mi lehet a "stb". :)
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, természetesen ezt így kell csinálni. :)
Gyakorlatilag most csak saját magam számára szeretnék információt gyűjteni a lehetséges igényekről, még mielőtt a konkrét felmérés megkezdődne.
Az általános elvárásokat, szokásos kéréseket ismerem. A kérdésem célja az lenne, hogy olyan példákat is olvassak itt, ami nem feltétlen hétköznapi, és utána tudjak nézni, így ne érjen felkészületlenül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-munkaidő nyilvántartás
-belső hírek
-tematikus fórum/help desk
-FAQ
-belső rendszerek dokumentációi
-gépkocsival kapcsolatos alrendszer (pl.:pool kocsi igénylés/szerviz jelentkezés/stb.)
-céges policy teljeskörű ismertetése
-gyors információk új belépőknek
-belső telefonkönyv
-dokumentum minták/sablonok (igénylések/memók/naplók/stb.)
-belső kommunikáció a menedzsment felől a dolgozók felé, kimutatások, eredmények, követelmények, stb.
-stb.
Attól függ, mekkora cég, mit akar az intrán, mire van keret. Sok helyen a webes frontenddel rendelkező belső rendszereket is integrálják, ha lehet. Nesze neked, ezt tedd zsebre! :) Igényfelmérés, ahogy itt sokan már mondták volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subscribe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felhasználóra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha tudnád, nálunk mennyien nem is hallottak róla, hogy van...
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Józan észre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokszor hasznos lehet egy naptár, egy diszpozíciós tábla, amiben vezethetik a teendőket, vagy gépkocsi-foglalást, stb.
Én tettem ilyet egy cégnél:
http://www.k5n.us/webcalendar.php
Fapados, de arra, amire nekik kell, jól használható. Ennél komolyabb igények is felmerülhetnek, de azokra is találsz kész megoldást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-szabadságal kapcsolatos infók (ki meddig,kérelmek)
-Face controll (fényképalbum, beosztás,iroda,telefon stb...)
-Irodáról térkép (ha keresel valakit tudd hova menjél)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 térkép, ha nagy az iroda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subs
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni