Mi várható az NVidia 1.0-8XXX driver-ekben?

Címkék

Most már tudjuk, hogy a Q4 futni fog Linux alatt. De vajon mivel fogjuk hajtani? Az NVidia szintén hosszú évek óta jó barátja a játékos lelkületű Linux felhasználóknak.

A cég hamarosan kiadja az 1.0-8XXX sorozatú (Release 80) eszköz-meghajtó programjait. Néhány érdekes és fontos újdonsággal fognak ezek a meghajtók szolgálni a linuxos felhasználóknak... Nézzük mikkel készül az NVidia a jövőre:Multi-threaded támogatás: ez év júniusában beszélt az NVidia GPU szoftver üzletágának alelnöke, Ben de Waal arról, hogy azon vannak, hogy multi-threaded drivereket készítsenek. A multi-threaded windowsos driver-eik belső build-jei kb. 5-30%-os teljesítmény-növekedést mutatnak a single-threaded verziókhoz képest. A Hyper-Threading-et tudó és / vagy több processzoros rendszerek (akár dual-core CPU) tulajdonosai profitálni fognak ebből a funkcióból...

SLI támogatás: a windowsos gamerek már kb. egy éve élvezhetik az Scalable Link Interface (SLI) támogatás előnyeit. Az SLI lényege, hogy két grafikus kártyát építünk egy gépbe, és azok együttműködve (a képernyőt felosztva, a kártyák a terheléstől függően, közösen ``állítják'' elő) jelenítik meg a felhasználó számára a képet. Mivel ketten dolgoznak egy feladaton, a teljesítmény-növekedés sem marad el. A 1.0-8XXX sorozattól kezdve a linuxosok sem lesznek mostoha gyermekek, és ők is élvezhetik az SLI-mód előnyeit. Valószínűleg változni fog az a jelenleg érvényben levő követelmény is, hogy csak egyforma kártyákat lehet SLI linkbe kötni...

Antialiasing/Anisotropic Filtering: a GeForce 7 sorozat bemutatkozásával egy rakás új Anti-Aliasing (AA) funkció mutatkozott be annak érdekében, hogy a korszerűbb élsimítás még valósághűbb játékélményhez juttassa a gamereket. A legutolsó GPU-k már tudják a Transparency Adaptive Supersampling és Transparency Adaptive Multisampling funkciókat, és valószínű, hogy az új driverekkel a linuxos játékosok még ennél is több Antialiasing és Anisotropic Filtering funkciókhoz jutnak. Szintén jósolható, hogy az NVidia támogatást ad majd még több és jobb pixel-shading funkcióhoz és a sokat emlegetett HDR (High Dynamic Range) Rendering-hez is, amely a fejlesztés alatt álló Unreal Tournament 2007-et hajtó Unreal Engine 3-ban dolgozik majd.

Bővebben itt.

Hozzászólások

Hat kivancsi leszek erre a driverra, remelem nem fogja lassitani a teljesitmenyt mint az ujabbak. Mert nekem visszafogja a gepet! Azert is hasznalom meg az 1.0-6629 -es drivert, edig ez valt be a legjobban. De az uj dolgok tamogatasa miatt ezt mar jo lenne neujitani. Bar encsak World of Warcraftozok Linux alatt, es az jol nez ki. Majd a HL2 kiegeszitojet is vegig akarom vinni, a shaderek ott a viz miatt jol jonnenek:) Mert edig az turo nem viz ahogy kinez:)

Minel tobb dolgot tamogat a driver, annal tobb dolgot tudsz bekapcsolni / vagy annal tobb dolog jon elo bizonyos beallitasokban. Minel tobb dolog ``jon elo'', a GPU annal tobbet dolgozik. Azonos kartyanal a sebesseg csokkenni fog, ha a kartya tobbet dolgozik (pl. kepes vagy komolyabb filterezesre vagy anti-aliasing-re). Tehat arra ne szamits, hogy egy FX5700 mondjuk az uj driverrel is - ami tobb effectet tud majd - olyan gyorsan fog menni neked, mint a mostani, amikor a driver nem kepes arra, hogy szebben jelenitse meg a kepet.

Sracok,

nVidia miert a buildet noveli release-nel, miert nem a verzioszamot? Nem tudja vki veletlenul?

valaki hegesztett már olyan géppel, amelyben 2db PCI-X 16-os videókártya van? eddig csak SLI alaplapokban láttam 2db ilyen foglalatot, de engem nem az SLI érdekel, hanem hogy 2db X11-et tudjak elindítani rajta! szóval aki a közelébe kerül, egy lspci-al megdobhatna :)

Én arra lennek kivancsi, hogy mikor lesz rendes hw gyorsítás a video lejátszáshoz. Ugyanis tapasztalatom szerint a bináris driver ebben nagyon gyenge. Ezt támasztja alá az MPlayer dokumentáció is.

Ezt az ATI már tudja. Ott nem volt jelentős minőségromlás lejátszáskor.

Ez az SLI kb. csak reklámra jó, nem hiszem hogy értelmes embernek erre szüksége van.

Lassan ott tartunk, hogy a játékhoz 2VGA, egy fizikai modell gyórsító és valami csilli dolgot tudo hangkártya kell. A többi dologról nem beszélve. És mi lesz pl. a fantáziával ???

Persze ez nem csak az NVIDIA hibája, de akkor is. Én is örülök ezeknek a dolgoknak, de azért elöbb az alapdolgok működjenek jól.

> (az egyik a páros sorokat, míg a másik a páratlan sorokat kiszámolva)

Valóban, a 3DFX Voodoo kártyákon ezt jelentette, de jelenleg inkább csak simán kétfelé osztják a képet, és esetleg a terhelés függvégényében eltolják a választóvonalat.

amit én akarok, az a :0.0 és :1.0 , és ezhez tudtommal 2 PCI egységként kell megjelenjen az lspci listában, és 2 ServerLayout szekció kell. a :0.0 és :0.1 az már most is működik :) (screen 0-ás és screen 1-es device szekcióval) de ezen sajnos csak 1x kell bejelentkezni, én azt akarom elérni, hogy úgy működjön hogy mindkét X-en külön lehessen bejelentkezni más-más felhasználóval, külön billentyűzettel és egérrel (a külön billentyűzet és egér már működik, csak ugyanazt a video hardvert használom megosztva másik virtuális terminálon: vt7, vt8 )

ha neked olyan XF86Config-4-ed van, ahol 2 ServerLayout szekció van 1 nvidia kártyával, vagy más módszerrel oldottad meg, kérlek küldd el nekem. köszi

Nem valtoztattal a beallitason, de attol meg az uj driver lehet, hogy tobb reszet hasznalja a kartyadnak. Szerintem ez ugy mukodik, hogy ha a drivered nem tudja a kartyad egy bizonyos funkciojat, de a jatek tudna az adott beallitas mellett, akkor azt egyszeruen figyelmen kivul hagyja. Ha meg tudja, akkor bekapcsolja. Igy lehet, hogy te semmit nem allitasz a jatekban, de egy uj driverrel megis jobb lesz a ``kep'' (elojonnek olyan dologok, amik a regi driverrel nem).