Facebook = worldwide cheat ?

Történt pár nappal ezelőtt, hogy egy gyenge pillanatomban hajlottam afelé, hogy reklámra költsek. Meg kell jegyezzem rettentően ritka pillanat az ilyen, mert sok évtizedes tapasztalat alapján, a magyar piacon reklámozni a TV-n kívül teljesen értelmetlen és kidobott pénz. Szóval mivel akkora divat most a Fb-ra regelni és ott elcseszni fél napot, gondoltam megnézem mégis, milyen eséllyel indulna ott egy reklám.

Pár perc kattintgatás után a Facebook rendszere majdnem 2.100.000 embert jelölt meg mint célcsoport. Ezt tovább szűkítettem korosztályra és kizárólag Magyarországra, így 1.700.000 embert kaptam. Megnéztem a rendszert, szimpatikus volt a többféle fizetési mód és hogy ajánlatot tehettem a kattintásokra. Be is adtam a derekam:)

Nosza, hát rendeljük meg a hirdetést annak a másfélmillió embernek. Az első csalódás akkor ért amikor eltelt 3-4 nap, a Facebook-ról meg csak nem jött senki. Hozzáteszem, hogy szerver oldalról is fut a statisztika jóval komolyabb részletezéssel mint amit a Facebook ad, de az ő statisztikájuk szerint sem volt kattintás a reklámra, kb. 3.000 megjelenítés mellett. Legyintettem, hiszen itt volt karácson, szilveszter, hát az embereknek sokkal jobb dolga is akadt mint a mi reklámjainkat nézegetni...

Aztán tegnap előtt történt valami, "megindult a Facebook" mert volt 3 kattintás, az esti órákra meg már olyan 8, 12.000 megjelenítés mellett, ilyen címről: http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.URL.domain%2F&h=a9e22
Gondoltam én, hogy józanodik és feléledt a nép.

Na és most jön a keserűleves! Tegnap este a szokásos szerver vizitnél meglehetősen nagy szerver forgalmat vettem észre a Facebook felől. Benéztem hát a statisztikába és azt látom, hogy a Facebook kapcsolatok száma olyan 30 körül van. No, mondom, valami lesz! Ekkor még nem tudtam, hogy mi, és az idővel sem foglalkoztam annyira. Csak, hogy egy perccel később a Facebookról érkező kapcsolatok száma már 40 aztán 50 aztán 60 volt. Már tudtam, hogy "gond" van. Benéztem a Fb statisztikájába és azt látom, hogy 24h magasságában, röpke 10 perc alatt legeneráltak nekem 100.000 megjelenést, 88 kattintást valami ilyen címről:
http://www.facebook.com/ajax/emu/end.php?eid=AAAAAwAgACAAAAIBIYlhzAAIyr…

Első körben írtam nekik egy levelet, mert hát ott van érthetően és magyarul, hogy milyen kérdésben kinek lehet írni. Erre már jött egy angol levél, hogy akkor megy tovább az üzenetem, ha majd az általuk küldött levélre még válaszolok. Vártam a levelet, ami meglehetősen lassan érkezett meg. Meglepetésemre a magyarul "ajánlott és eladott" termékre a következő üzenet jött:

Hi,

It appears that you're attempting to contact Facebook about an advertising issue in a language we don't currently support. At this time Facebook provides support for our advertising products in English, French, German, Italian, Spanish and Turkish. If you're able to respond to this email in one of those languages, we’ll be happy to address your questions as soon as possible.

We apologize for any inconvenience and appreciate your patience.

Thanks for contacting Facebook,

The Facebook Ads Team

(b+)

Aki látta a Facebook filmet, tudja, hogy a csalás és a hazugság nem áll messze a Facebook-ról. Ez mindaddig nem érdekel különösebben, amíg nem velem csinálják. Mivel a napi költségvetést én állítottam be, gondolták ha a felét megnyomják, majd belefér. Hát, nem, nem fér bele, még ha csak pár dollárról is van szó, de ezzel világszinten azért nem gyenge pénzt lehet összecsalni röpke 10 perc alatt! Azonnal leállítottam a reklámot. Hogy mit gondolok azt ez az oldal nem tűri el...

!!!!!! Szerk:
Ahogy gondoltuk, csak idő kérdése volt, hogy kiderüljön másnál is!
http://www.itbusiness.hu/Fooldal/rsscsatorna/csalassal_vadoljak_a_faceb…
http://itcafe.hu/hir/facebook_reklam_hirdetes_kattintas.html

Hozzászólások

ahahah rotfl

es ahelyett hogy irnal nekik angolul (nem megy?), ahelyett itt sipakolsz...

Nem tudom, hogy hol a ...ba láttál sipákolást, és nem nem beszélek olyan jól angolul ahogy a helyzet megkövetelné. És ha a termék eladásakor tájékoztatnak, hogy magyarul ők sem fognak beszélni, akkor nem is rendelem meg. Mo-ra célzott terméknél a minimum a magyarul biztosított támogatás, nem?!

:))) a hirdetésben a célország Mo. volt, így mondhatjuk, hogy a terméket Mo.-ra célozta ba nekem, mert erre volt szükségem. De még csak eszembe sem jutott, hogy "reklamáljak", inkább véleményt nyilvánítottam volna a saját nyelvemen. Nem arról van szó, hogy nem tudtam volna megtenni angolul, inkább a mélyrehatóbb kommunikációba nem akartam belemenni és inkább az zavart, hogy magyarul adták el a terméket.

Rengeteg nagy ceg jol bevalt taktikaja, hogy lehuz mindenkit, aztan a reklamacional egybol beadja a derekat. Mert nyilvan mielott perelned oket, elobb megprobalod a ceggel elintezni, es akkor "our mistake we appologise", es igy nem perel az az 5%, aki eszreveszi, a maradek 95% pedig ilyenkorra mar azt se tudja mi vonja a penzt, legrosszabb esetben egyik pillanatrol a masikra lemondja az egeszet per nelkul.

Meg sokan ugy reklamoznak ott, hogy meg sem allapitjak a linkbol, hogy ezt a Facebook generalta, csak pechukre te az 5% vagy, aki figyelt is, meg ertett is hozza.

10$-ert meg megintcsak nem fog senki perelni

en b+ nem ertem mi a problema. elolvastam 2x, tudom funkcionalis analfabeta vagyok, de nem jon at, hogy min tudtal ennyire kiakadni.

meg mindig nem ertem. miert gondolod, hogy csalnak? van nekik kb. vegtelen szamu PI napi szinten. lattak, hogy kibaszott szar a hirdetesed atkattintasi aranya ezert kitoltak 100000x. ha megnezed szinte uzgyanaz az atkattintasi arany mindket esetben, csak a volument noveltek.

reszlet a faq-jukbol:

How do you determine which ads to display?
Facebook's ad system employs an algorithm that estimates the best performing ad based on a variety of factors, including the historical performance of the ad and its bid.The bid necessary to win our ad auction will fluctuate as our system learns more about your ad based on its actual performance, and as the pool of competing ads changes.

It is important to monitor your bid over time to keep your ad competitive in the auction. We also encourage advertisers to experiment with different ad creatives and targeting over time to keep their ads fresh and interesting to users.

te hogy csinalnad, a sajat rendszeredben? szerintem teljesen logikus amit csinalak.

csak hogy erezed, itt egy stat hogy mi tortenik 20 perc alatt:

Shared links: 1,000,000
Tagged photos: 1,323,000
Event invites sent out: 1,484,000
Wall Posts: 1,587,000
Status updates: 1,851,000
Friend requests accepted: 1,972,000
Photos uploaded: 2,716,000
Comments: 10,208,000
Message: 4,632,000

LOL... Mindjárt szebb lett a napom.
Remélem tanultál az esetből.
Mondjuk a sztori emlékeztetett az egyik oldalban látott kis javascriptre, ami a konkurencia fizetett google hirdetését hívta meg egy 0px x 0px-es iframeben.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ahhoz képest, hogy egy kanyit sem fizettem a Facebook-nak (nem is fogok), elég szépen szállítja a látogatókat. Úgy jön fel a hivatkozók toplistájában mint a talajvíz. Ésszel kell használni. :)

--
trey @ gépház

Megbizhato forrasbol tudom hogy ez a javascripttel kiporgetett hirdeteses dolog best practice itthon is (es nem mondok tobbet.).

UP! a történet frissítése új linkekkel!

Szerinted mit használok? Wi... neeem! Na, na, na? Hát blackPanther OS v12.0(beta)-t * blackpantheros.eu