A linuxos grafika jelen állapota

Címkék

Jon Smirl, volt Xegl fejlesztő egy igen terjedelmes cikke, mely megpróbálja összefoglalni hogyan is illenek össze a Linuxon az egyes grafikai elemek és fejlesztői csoportok.

Hozzászólások

Ez azert is nehez, mert mindennek ara van. A szabadsag / a valasztas lehetosege mar eleve magaban foglalja azt, hogy nem egyseges, minnel tobb lehetoseg kozott valaszthatsz annal jobban zavaro ez egyeseknek, pedig ezt lehet tarsitani a szabadsag fogalmaval is. Es ne menjunk ilyen melyre, eleg ha csak a Gnome/KDE szinten nezzuk a dolgokat, es a tobbirol nem is beszelve. Es persze ezt a filozofiat lehetne folytatni "lefele" is, mert ugye itt nem a desktop kornyezetekrol van szo elsosorban hanem ami "alatta" van, amit talan nem erdekes Atlag Jozsef felhasznalonak, de ugyanez a szitu johet developer szemmel is pl.

Szerintetek van valami alapja a következő gondolatoknak?

Az Ati és az Nvidia azért nem támogatja a drivereit linux/bsd alatt
nyílt forráskóddal, mert a bevételeik jelentős része a "bundle"
szoftverekből származik. Egy csúcskategóriás és egy adott sorozat gyenge
tagja között ugyanis ebben és a selejtek eladható állapotba hozása
csupán a különbség.

A cikkből is az a probléma jön le, amit felhasználóként is nap mint nap tapasztalok. A felület nem egységes, ergo mindenki úgy gányolja meg a dolgait ahogy tudja. Tökéletesen igaza van, hogy ezt jól csinálni nagyon nagy feladat, és összébb kéne fogni a fejlesztőket. Elképzelhető, hogy az X szerver esetén nem működik a bazár modell?