gyengébb minőségű laptopok a plázákban?

Fórumok

Főleg szervizesek véleménye érdekel. Azt hallottam, hogy médiamarkt és egyéb műszaki gigaáruházakban olyan termékeket árusítanak, amelyek valamiért nem hibátlanok. Állítólag van is rajtuk elrejtve valamilyen ismertetőjel, amiből ezt lehet tudni a beavatottaknak. Tud erről valaki valamit?

Hozzászólások

Nem tartom valószínűnek. Még csak azt sem mondhatnám, hogy olcsóbbak. Tavaly is meghirdették a 0% THM-es akciót, fél bp ott volt a boltokban, kígyózó sorok. Nézem az árakat...szinte bármelyik webshop olcsóbb volt. Ha kicsit már keresgélt az ember, simán talált olyat ami 30 ezerrel olcsóbb volt. Egy ottani 140 ezres laptopnál nem csekély hányad.

Jól szét kell nézni, mert oké persze, olykor nagytételben felvásárolnak dolgokat és így olcsóbban elpasszolhatják, de van amikor még drágább is vagy hasonló áron, de kevesebb tudással rendelkezőt adnak. Pl. tükörreflexes fényképezőgépek optikai képstabilizátor nélkül. Máshol drágább igen, de stabbal együtt. Elsőre jó vételnek tűnik aztán amikor utánaolvas az ember, jaaaa..

Szóval ilyen kis trükkök miatt kell inkább óvatosnak lenni, nem a megjelölt hibás eszközök miatt. Szerintem:)

Azt a 0%-os THM-et valakinek valamiből finanszíroznia kell. Ha hozzáveszed, hogy az, aki egyben nem tudta volna kifizetni a 110E Ft-ot, viszont ki tud fizetni havi kb. 5900-at két éven keresztül, az nem fog 110-ért az olcsóbb helyen gépet venni, mert oda _is_ hitel kellene neki. Az más kérdés, hogy ami 110E Ft, de megveheti 28%-os személyi hitelre, az nagyjából ugyanannyiba fáj a végén, mint a 140E-be kerülő, 0% THM-mel megvásárolt.

Ja. félretesz havi 5-6E Ft-ot közel két éven keresztül, és majd akkor veszi meg - azt, amit majd akkor tud venni a pénzéért. Ha ráér megvenni, akkor igaza van, ha viszont azt nézem, hogy a következő két évben használni szeretné, de nincs egy összegben meg a 110E Ft rá, akkor egyenértékű a kettő - az egyikben alacsonyabb árat és kamatot fizet, a másiknál meg magasabb az ár, és nincs kamat. Az utóbbi jobban esik a vevőnek, hiszen "nem kell kamatot fizetni" - miközben az árba már beleszámolták, ha valóban 110 az a 140-es árucikk másütt.

" még azt is hitelre veszik amit tényleg simán összelehetne spórolni."

Igen, erre próbáltam sarkítani én is. Elég szomorú, de tényleg így van.
Nem is tudom hová tenni a dolgot. Pillanatnyi szabadság érzetet okoz, hogy bármit megvehetek? Na de utána meg rapszolga sorba kényszerítem magam, mert minden hónapban rendre fizetnem kell, mint a katonatiszt. Ha valami munkahelyi gixer beüt, pénzforrás kicsit leapad, akkor egyem a kefét? Felelőtlenség.
Kétlem, hogy csak én gondolom így, de szórakoztatási cikket soha nem vennék hitelre. Ház, autó oké..ezek nagy falatok, de a többi ugyan piszkosul ráér.
Elmosolyodok, amikor látom sorra a bevakolatlan (olykor félkész) házakat, de a Digi/T-home parabola kint van. Kábeltv az kell :)

Ismerek olyat akinek van kb 5 millió hitele egy jelenleg alig 3 milliót érő autón, 3 éve fizeti, de nem igazán csökken a CHF árfolyam miatt. Persze ez az 5 millió úgy jött ki, hogy hitellel terhelt autót számíttatott be új autóba. Ennek ellenére panaszkodott hogy a bank nem akar neki robogóra hitelt adni, ami nem tudom de 200e -nél biztos nem több, tehát reálisan nézve akár 1-1,5 év alatt is simán összespórolható. Továbbá ha bármi kell és nincs rá pénz, akkor a hitelkártyát bármikor használja. Ja igen, és az az elve hogy a pénzt el kell költeni a következő hónap elejéig, mert akkor úgy is kapsz újra. :)

Ha nem is hibásak, de olyan előfordul, hogy a gyártóhoz javításra visszakerült eszközöket a javítás után újra forgalomba hozzák. Ezeken "refurbished" (vagymi) vagy "device may contain used parts" (vagymi) felirat szokott lenni, ráadásul elég nagy betűkkel (a dobozon és a kütyün is), éppen azért, hogy újként ne adhassák el.

Imádom az ilyen legendákat...
Tavaly vettem 1 Asus notebookot MediaMarkt-ban, nem mondanám olcsónak, de teljesen megérte,semmi gond nem volt vele eddig.

Ez abból indulhat szerintem hogy az ilyen áruházakban nagy mennyiségben lehet kapni a hulladék kategóriájú termékeket is... de ha valaki 90k-ért vesz notit az ne várjon csodát...

Én sok éve vettem azt a Packard Bell laptopot az elektroworldben, amiről most is dolgozom. Már kiszolgálta azt az időt böcsülettel, amit jósoltam neki. Úgyhogy meg vagyok elégedve a vétellel. De ha már hall egy rémisztő dolgot az ember, azért rákérdez egy megfelelő helyen, hogy másnak mi a véleménye, mert abból nem lehet baj, ha kérdezünk.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

A kérdezéssel nincs semmi gond, az jó dolog, csak szerintem ez a hír első hallásra is butaságnak tűnik.

Ez szerintem tényleg valami olyasmiból alakulhatott ki, mamo/papo bemegy a mediamarktba hogy kompáter kell, megveszik olcsoért, hazaviszik aztán rájönnek hogy ez sz*r és akkor a mediamarkt a gonosz, mert hogy a reklámban azt mondták hogy jó...

Egy szervízesként megjelölt forrástól származik. Vagyis belülről. A konkrét forrás tehát se mamó, se papó. Nem kizárt, hogy csúsztatás van egy információban úgy általánosságban. Az se kizárt, hogy két három elmesélés után torzul a dolog. Ezért jó lenne, ha valaki azt tudná mondani, hogy "kérem, én a médiamarkt kereskedelmi főosztályvezetője vagyok és biztosíthatok mindenkit, hogy csakis kiváló minőségű termékeket forgalmazunk". Netán jelentkezne valaki más, aki azt tudja mondani, hogy "szervízesként dolgozom és igen, valóban bálákban hordják a máshol át nem vett árut valamelyik áruházba".
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

A "máshol át nem vett" mit jelent pontosan? Az biztos, hogy a gyártók nem fognak külön az x vagy y lánc részére selejtet leválogatni.
Ha arra gondol az illető ismerős ismerősének a haverja, hogy több a melója,mint a sarki pécésboltban volt, akkor arra is gondoljon, hogy a sarki pécés bolt havi forgalmához képest mekkora a MM vagy más nagyobb üzleté...

Arra értettem, hogy ha esetleg előfordul, hogy egy számítógép szaküzlethez beérkezik 10 db laptop, akkor ott átnézik áruátvételkor és ami nem megfelelő, azt nem veszik át. A nem megfelelőbe beleértem azt is, ha sérült a burkolata, vagy egyéb gyártási, vagy szállítási hibája van.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Nem mondanám, hogy egyértelműen felnyitja, azt pedig pláne nem, hogy azért nyitja ki, hogy megkárosítsa a vevőt. Ma vett egy kollegám egy hősugárzót. Annak nyitva volt a doboza. (csak bent az irodában jutott eszébe megnézni a csomagolást. Mással is előfordulhat, ezért kérném nem megkövezni itt! Semmi baja nem volt (eddig) a terméknek, látszólag minden rendben van vele).
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Gondolom mint minden termelő cégnél, a számítástechnikai gyártóknál is van belső minőség ellenőrzés.
"A" osztályú termék megy a saját mintaboltba, kiemelt értékesítőhöz...
"B" osztályú termék beletörténik az általános értékesítésbe...
"C" osztályú termék meg a hipermarketek, olcsó webboltok martaléka lesz.

Itt nem kell nagy dolgokra gondolni, az A B C osztály között vélhetően nincs 5% általános különbség....

Reális gondolat ez valamennyire, mert az autógyártásban van ilyen. Igaz ott régiószinten dől el ki mit kap értékesítésre....
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő

De ha mondjuk a Metro vagy a Tesco azt mondja a a Vartának, hogy te, átveszünk tőled ennyiezer ceruzaelemet, de add x forintért, akkor esetleg a Varta csinál egy szériát olcsóbb alapanyagból csak nekik. Mint például ahogy a Good Year gyárt külön széria abroncsokat amiket csak a wal-mart árul, ők intézik a garanciát is, meg mindent. ( http://www.goodyear.com/email/faq/walmart.html )

Simán el tudom képzelni, hogy a media markt anyacége megrendel tízezer acer laptopot, nyomott áron, mert akciózni akar, az acer meg keresni akar és a nyomott árért kicsit megnézi hol lehet még lecsípni az előállítás költségéből.

--
"If God exists...why is there no porn of Him?"

Mi azzal a probléma? Minden nagy gumigyártónak van másodmárkája (Itt ha jól tudom épp a Fulda); GoodYear néven jönnek ki a friss fejlesztések, a Fulda meg kapja az 1-2 évvel korábbiakat. A két brand (GoodYear és Fulda) piacilag független, teljesen külön életet él.
A WallMart van akkora, hogy a neki gyártott Fulda abroncs például American Eagle néven kerüljön le a gyártósorról, ennyi az egész. Szerintem...

Az adott tipusokat tehát kizárólag a WM forgalmazza - egy egész kontinensen, egységesen. A jótállási igénnyel nálunk is első körben a forgalmazót kell megkeresni, aki a gyártóval kötött megállapodás alapján végzi az ügyintézést. A GY egy kontinensnyi piacon kiadta a teljes forgalamzási/jótállási/ügyintézési folyamatot az adott abroncsok esetén a WM részére.

Lehet, hogy el tudod képzelni, csak nem így van :)
A magyar MM-nél akár áruházanként is változhat a beszállító.
Az akciós újságban levő dolgok pedig nem azért olcsók (mert ezek tényleg olcsók), mert rosszak, hanem mert ők adják a magyarországi disztribútor forgalmának a nagy részét, ezért elég jó tárgyalási pozícióban vannak.

Célzott gyártásra amúgy ott van a Sungoo, vagy mi, ott pont az volt a lényeg, hogy az átlagosnál jobb minőségű legyen (hosszabb garancia).

Sztem megérdemli a sorsát aki ilyen helyen vásárol PC-t. Erre vannak szakosodott és tapasztalt helyek ahol mindent tudnak a termékről. Sokszor nevetséges a műszaki eladók tudatlansága és hozzánemértése. Tisztelet a kivételnek, ha egyáltalán van ilyen!?

Mi a sorsa annak az embernek, aki tudatlan eladótól vesz laptopot? Tegyük fel, hogy odamegyek a tudatlan eladóhoz és azt mondom neki, hogy "Azt a terméket kérem". Akkor ezek után engem valamilyen hátrány érhet, mert ott vettem meg?
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

+1. Kérdezni már régóta nem érdemes az árufeltöltő szintű (tisztelet a kivételnek) emberkéktől, sokkal komolyabb tudás- és tapasztalat alapján lehet meríteni a neten - ezt követően meg tényleg csak az marad, hogy hol, mennyi, és ahol kedvezőbb az ajánlat, oda elmenni, és rábökni, hogy egy olyat kérek.

Nem zártam ki az elején sem, hogy kacsa a hír, de nem is lepődnék meg, ha kiderülne, hogy igaz. Engem személy szerint nem érdekel, hogy mennyire ért a laptopokhoz a médiamarktban az eladó. Megmondom, hogy mit vegyen le a polcról és ennyi. Ha a dobozban ugyanaz van, mint bárhol máshol, akkor rendben is vagyunk. Természetesen az ember a gépek leírását és az árakat már tudja, amikor odáig fajul, hogy vesz is egyet. Nyilván megnézek pár oldalt, hogy ott mennyiért adják ugyanazt a terméket. Ezek után jelenleg is van a médiamarktban olyan laptop, ami jó áron van. (IMHO)
Alapvetően azt szerettem volna, ha konkrétan van valaki, aki testközelből adhat választ a kérdésre.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

es ezt igy hogy gondoltad? a laptopot gyarto cegek kulon a mediamarktnak csinalnak atbaszas laptopot, ami hibas valahol es meg veszik a faradsagot hogy jeloljek is rajta, majd mashova pedig tokeletesen mukodo darabokat kuldenek? most ezt igy komolyan van aki egyaltalan fontolora veszi hogy igaz?

Jó helyre postoltál? Nem értem hogy gondoltad, hogy én mit gondoltam hogy. A második mondatod honnan jött? Belinkelnéd, hogy hol olvastad ezt? A harmadik mondatod a másodikra vonatkozik? Mert akkor arra a válasz nyilván nem. Amennyiben az én kérdésemre, akkor arra a válaszom már olvashato volt korábban.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

altalanossagban ha csinalnak egy laptopot (olyan szerintem nem sok vagy egyaltalan nincs amit szemely szerint csak mediamarkt arul, de fixme ha igen) akkor ugye azt majd mindenhol fogjak arulni. tehat az allitasod szerint a mediamarktban hibas (es jelolt) laptokat arusitanak, amibol adodik hogy ezt kulon kene csinalni, aminek semmi ertelme velemenyem szerint. ha arra gondolsz hogy a hibas darabokat ott aruljak, az szerintem megint csak eselytelen, mivel nem engedi meg maganak egyik brand sem hogy kidobalja a hibas laptopokat eladasra (foleg hogy gondolom kicsi az a szazalek ami hibas lesz a gyartas soran)

Annyiban van ott gyengébb minőség, hogy aki occsót akar, az oda megy venni, az meg olyan is...

Volt szerencsém webshop-ban kinézni,megrendelni cca. 300E Ft értékben háztartási gépet. e-mail jött, visszaigazolták, fuvar időponttal, szállítónál tudok fizetni, etc. Előtte 2 nappal azért elnéztem a cég telephelye felé, mert jó lett volna azért, ha telefonon elérhetőek (nemhívtak, én próbáltam őket hívni...). Kapu zárva, sehol senki. Ugyanazt a cuccot az EW-ben kb. 10%-kal olcsóbban megkaptam, természetesen ingyen kihozták, sőt, mivel az egyik megvásárolni kívánt termék bemutató darab volt, így abból elég szépen engedtek is.

Ez urban legend ugy ahogy van. Megfelelo informaciok birtokaban kifejezetten erdemes a szuper/hyperekben vasarolni, amennyiben pontosan tudod hogy mit akarsz, es az eladoi tanacsadasra, supportra nincs szukseged. Bar ugyan az aruhazlancok altalaban dragabbak (mint a webshoppok), lehet nagyon jo akciokat/arakat kifogni. A garancialis ugyintezes meg kifejezetten kellemes, leven hogy a cseret/szervizt attoljak a beszallitokra es sokkal durvabban leverik rajtuk mint ahogy azt te valaha is tudnad.

Sőt, ha nincs raktáron elég gyengébb minőségű laptop, akkor hozatnak még meg elkezdik feszegetni a LID-et, kicserélni bennük a memóriát és merevlemezt.

Ezek ilyenek.

Iróniát vélek felfedezni a hozzászólásodban. Ezexerint számodra hihetetlen, hogy előfordulhat olyan, hogy kereskedelmi egység hajlandó legyen a vásárló megtévesztésére, esetleg plusz haszonért nem etikus dolgot bevállaljon. Amennyiben ebben hiszel, mint a vezércikkben és ez így is van, akkor azt mondom, halleluja, tök jó, rendben van.
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Én pár éve vettem egy laptopot az Elektro world-ben, 215 ezer forintért, szóval nem is a legolcsóbb kategóriát, aztán meg van a doboza, meg minden papírja, és egyszerűen nem tudják az áruházban visszakeresni, hogy ki mikor vette stb.. Nincs nyilvántartva. Aztán az Usb-s Pinnacle tv tunerről ne is beszéljünk amit szintén ott vettem, 3x is visszavittem, ugyanazt a típust. Egyszer a Cd-je volt rossz, aztán meg a hardver volt hibás stb..
Szóval nem egy urban legend-ről van szó. Valamilyen probléma azért mégiscsak van. Hát ha konkrétan nem is olyan a gond, mint amit a topicnyitó ír, de azért van valami. Mindenesetre a történet tanúsága az, hogy ne vegyünk semmilyen elektronikai cikket az Elektroworld/MediaMarkt/Tesco/Auchan, és "társai"-ban(mindenféle hiper-szupermarket).

A garanciális ügyintézéshez oldalt a vevőszolgálatnál megkaptad a stempliket? A garis javításra való jogosultságot a vásárlónak kell igazolnia...
Nekem meg nem volt semmiféle garis problémám semelyik céggel - garázs-szintű pécésbolttal viszont igen - egész pontosan az, hogy megszűntek/felszívódtak/eltüntek... Ja, a Thomson TV-m pl. Tesco-ban lett megvéve, mert ott volt anno elfogadható áron - és ennek már jópár éve, és érdekes módon semmi problémám a cuccal.

A garanciaidő már lejárt, azzal nincs gondom. Nem tudom anyámék mi oknál fogva vitték vissza, és egyszerűen nem lehetett visszakeresni, hogy "ki fia borjáé" ez a laptop. A vevőszolgálat meg alap természetesen. Sőt amikor megvettük a laptopot (2006-2007 között), akkor ott a pénztárnál bontottuk ki a gépet, hogy megnézzük, jó-e.. Ezt ellen ellenkezett a pénztáros egy pár pillanatig természetesen, mondván, hogy sokan várakoznak mögöttünk. De ha már ennyiért veszek valamit, akkor szeretnék meggyőződni működőképességéről. Abszolút semmi gond nem volt a géppel, bejött a Windows Xp beállítófelülete. Amit bármikor visszatudok hozni a Recovery CD-vel.

De szerencsére van egy szerviz itt a közelben, az A110-es(erről a gépről van szó), és NB100-as Toshiba egyszer volt szervizben, abszolút rendesek, segítőkészek. Az A110-es laptop-ot tisztították.. Valami oknál fogva tele ment mocsokkal a billentyűzete. 2-3 nap alatt végeztek vele. Az NB100-assal pedig - mint utólag kiderült - szoftveres gondunk volt. Először azt hittük, hogy hibás a Wlan kártya, aztán kiderült, hogy Ubuntu bug-ról van szó. Szegény srác próbálkozott egy 1 órán keresztül, terminállal, mindennel, aztán kiderült, hogy két fájlt kellett átszerkeszteni..

Szóval a Toshiba szervízszolgálatnál rendesek, de az ilyen hipermarketekben csak addig jó a vevő, amíg fizet...

Tanulság: ott helyben meg kell nézni mit vesz az ember. Anno egy nagyáruházban vettem laptopot és ott helyben bekapcsoltattam. Pixelhibás volt. Azonnal (szó nélkül) hoztak másikat. Ezt csak azért írtam le, mert a hsz-odról jutott az eszembe.

--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Mégegyszer kérdezem. A garanciapapír, a nyugta, minden okés volt? Időn belül volt a reklamáció/javítási igény? Gyanítom, hogy itt van az eb elhantolva - az üzlet nem köteles nyilvántartani, hogy az xyz123-b45 sorozatszámú mz/x23Q tipusú notebookot kinek, mikor adta el, meddig jár rá a garancia - szerintem a sarki pécéboltban sem teszik ezt meg azt, amit a fentiek szerint a "nagy bolton" kértetek számon...

Tudomásom szerinte ez így nem igaz, mármint hogy hibás terméket árulnak.
Viszont az előfordulhat, hogy az áruház közvetlenül a gyártótól rendeli meg az árut, tulajdonképpen legyártatja, megteheti hiszen több ezres tételről beszélünk. Mivel ilyenkor az ár fontos tényező, gyengébb minőségű burkolatot kérnek, ami gyorsabban kopik, ...
Nem mondom, hogy minden egyes multinál vásárolt gép ilyen, de biztos vannak ilyenek. A típusszámon is látszik az ilyen, pl. a típusszám első X karaktere alapján megtalálható az eszköz, de a maradék 2-3 vajon mit takar?! Miért van az, hogy egy-egy típus 3-4 hét után már nem is kapható?

Nem kötekedni akarok, de:
- Talán elfogyott/kifutó széria volt?
- Miért éri meg rosszabb minőséget árulni? Tudtommal az áruházban vett gépekre is ugyanannyi a garancia mint a máshol vásároltakra, így ha pl. 1,5 hónap múlva a "zsanéroknál" elreped a műanyag akkor ugyanúgy meg kell javítaniuk a szervízben. Ezzel csak maguknak okoznának gondot. Szerintem.

- Talán elfogyott/kifutó széria volt?
Feltételezem sima vásárló vagy és ezért nem figyeled a termékek életciklusát, de azért az elég necces, hogy egy árajánlatban feltüntetsz egy típust és 1-2 hónap múlva már nem lehet kapni pontosan azt a típust. Ugyanazt a felszereltségűt a típusjelzésben kis különbséggel természetesen lehet, de pályázatoknál problémázni szoktak rajta. De hagyjuk ez messzire vezet, ...

Szerk:
Jön a kérdés, miért éri meg a gyártónak kis szériákat gyártani? Már jó ideje ugyanazzal a felszereltséggel árusítják az alsó kategóriás gépeket, szóval nem azért mert egyre újabbak, jobb felszereltségűek lennének a gépek.

- Miért éri meg rosszabb minőséget árulni?
Itt nem arról van szó, hogy a garancia időt nem bírja ki, hanem arról hogy csak a garanciaidő + 1 hetet bír ki.

Parasztvakításból...
Ha xxtxcvxf0001 a tipusa valaminek, később/máshol meg xxtxcvxf0002 akkor azt hiszi a nép hogy a nagyobb számú jobb....
A verziószámváltás ugyanarra a termékre azért is jó, mert a nép azt is hiheti, hogy folyamatosan újabbat lehet lehet kapni a "kedvenc" boltban...

A marketingesek dolgoznak....

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő

Nem csak marketinges dolog - egy wifi vagy 3G eszköz lecserélése után (ami a standard wines driverekkel ugyanúgy megy, ugyanazt tudja, tehát az user felé totál azonosan viselkedik) a gyártás, a logisztika, és főleg a garanciális ügyintézés, illetve javítás során a két gépet különbözőnek kell tekinteni, azaz illik különböző tipusszámmal forgalmazni.

Ez teljesen igaz.
Viszont volt már a kezem között két teljesen egyforma (egy lakáson belül ellenőrizhetően) hipermarketes asztali (ezen belül is a gagyi, de olcsó) gép amin csak egy matrica, meg egy tipusszám volt a különbség. Meg fél év a vásárlás időpontjában.

De teljesen egyet kell értsek veled mert teljesen igazad van...
Csak ezen kívül van más is...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Fejlődőképes hiperláma, és okleveles érdekfeszítő

Nagyon sok esetben a gyártás során történnek apróbb változtatások, helyreigazítások. Nem kell nagy dologra gondolni, van pl. hogy egy ellenállást egy más típusú, ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkezőre cserélnek ki (mert pl. a gyártó cég egy másik beszállítóra tér át menet közben). Ilyenkor viszont a percíz nyomkövetés miatt szokás (al) revíziót váltani a termék sorozatszámán. De nem is muszáj hardveres változásnak lennie. Elég, ha csak a mellékelt dokumentáció megváltozik picit (pl. egy pontosabb célnyelvi fordítású user's guide-t tesznek mellé). Megváltozik a kit tartalma, így szintén van egy apró módosítás a típusjelzés végén is. Ahol dolgozom, a cég ipari hardver gyártással (is) foglalkozik, többek közt ipari PC-kkel, és bizony minden kis himli-humli dolgot alaposan át kell rágni a rendszeren és elég sok esetben van revízióváltás. Szóval szerintem nincs ebben semmi átverés szag.
Az meg, hogy csak pár hétig látsz adott típusú terméket, abból adódik, hogy legyártanak egy 5-10 ezres job-ot adott típusból, aztán valami változtatást bevezetnek, és jön az újabb típusszám. És mivel az adott terméket szétszórják szerte a világban, természetesen pár hét alatt elfogy az üzletek polcairól.

HOAX gyanú erősen.

Én elég jól ismerek egy elektronikai gyártót. (Set Top Box, Blackberry, autó elektronika, IBM-nek kétajtós szekrénnyi háttértárak összeszerelése a profil) Mesélgetik a dolgokat, de az tuti, hogy nincs A meg B sor! Van késztermék ami jó (átment a teszten) és van ami rossz (nem ment át a teszten), anyagilag nem is kifizetődő több fajta minőséget gyártani. Egy jól beállított sor olyan jó minőségben termel, hogy egyszerűen nem érdemes a selejttel foglalkozni.

Laptop ügyileg nem tudok mit mondani. Más esetben szívott eleget pár ismerősöm az MM-be. 2005, Samsung D500 mobiltelót megvesz 80 ropiért. Később derül ki, hogy a kínai piacra fejlesztett változatot árulták, ami nem tudta az EDGE-t. Bizonyítani nem lehet, mert a készüléken és a csomagolásán nincs feltüntetve, hogy milyen kütyüt vásárol a user. Alaphelyzetbe, ha EDGE-s volt a teló, arra a hálózatra állt rá, ill. szerviz kódokkal lehetett bekapcsolni. Itt bukott ki egyébként a turpisság. Ráadásul ezt a ratyit a Vodafone is árulta szolgáltatói forgalmazásba. Ugyan csak kínai forgalmazásra kerülő Thompson asztali DVD lejátszó/felvevőbe szaladt bele egy kollégám. Ez a lejátszó nem kezelte az írott lemezeket, felvételeket csak a HDD-ről lehet visszanézni, kiírni nem lehetett, írt lemezeket nem olvasott be. Vitára nem volt lehetőség, egy firmware frissítéssel megoldódott a probléma, viszont ugrott a garancia. Ez a cucc kb. öt éve olyan 70 ropi volt. Más. Nec akárhányas pc.-és DVD író. Az akkor megjelent újabb lemezeket rontotta. Megnéztük a firmware-t, régebbi volt, mint a az akkori legújabb kiadás. Garanciába visszavitte, problémát nem találtak, szerviz díjat kifizetették, otthon kiderült, firmware-t cseréltek benne. Aztán arról már ne is beszéljünk, hogy mikor már nyilvánvaló volt, hogy a hazai digis tévésugárzás mpeg-4-es szabványt fog követni, dömping áron szórták ki az mpeg-2-es dekóderű készülékeket. Ebből lett is egy nagy fogyasztóvédelmi balhé, azóta gondosan közlik a vásárlókkal, milyen dekóder is van benne.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Gramamnáci ON
Azért az ékezetek mellett a -ba/be, -ban/ben helyes használata is fontos. A kifizetették (sic!) meg pláne b...a az ember csőrét...
Grammarnáci OFF

A Samsung D500-ról te hol olvastad, hogy EDGE-képes? Merthogy erre utaló infót én nem találtam...
A DVD lejátszó/felvevő problémáját a szervíznek kellett vonla firmware-frissítéssel orvosolni, garanciában, annak elvesztése nélkül. Ha nem így van/volt, akkor szépen a szervíz panaszkönyvében, illetve következő lépésként a fogyasztóvédelem felé is megküldött levélben kell a problémát "megörökíteni".
A CD- illetve DVD-írók doksija normális esetben tartalmaz egy listát a tesztelt, illetve ajánlott korongokról. A NEC cuccára mintha emlékeznék, hogy "háklis" volt, bár nekem csak CD-íróhoz volt szerencsém - viszont a doksiban felsorolt tipusú korongokat teljesen korrekten sütötte.
Az mpeg-2 cuccokat mindenki kiszórta, az, hogy készleten volt, az abból is fakadt, hogy igen hosszan töketlenkedtek a döntéshozatallal, hogy milyen is legyen a hazai dvb-t rendszer.

+1 az mpeg2-re

Környékünkön (Ausztria, Németország, Olaszország, stb) mind mpeg2-es rendszert használnak a digitális földfelszíni sugárzáshoz, így várható volt, hogy nálunk is ez lesz (nyugatmajmolás). De valaki itthon végre nem töketlenkedett, hanem kapcsiból az mpeg4-et húzta meg (ami valljuk be nagyságrendekkel jobb mint az mpeg2).
De nyilván erre nem lehetett számítani.

Pedig de, volt pl anno egy acer notebook sorozat ami kifejezetten az EWnek lett gyartva, tipus alapjan, a main weblapon kb meg se talaltad, csak belso fules h tipus utolso par karakteret elkell hagyni es az az a laptop.

igen, szerintem vannak renew cuccok a polcon, illetve ha az áruház nagyon szemét, az időközben megjavított darabokat is eladhatják újnak (garanciát ugyanúgy bevállalják), illetve a nagykertől/disztribútortól eleve kérhetnek "csomagolási hibás" "hiányzó tápegységgel" stb eszközt is olcsóbban. renew kivételével nem tényekről, hanem lehetőségekről írtam, utóbbi lehetőségeket én magam látom egy-két disztribútornál bejelentkezés után.

viszont nem általánosítani, mert abból elég nagy gáz lenne, pár db-ról lehet szó időnként és kész is.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

Szerintem, meg pont azért hülyeség az egész, mert pár darabért nem érdemes semmit csinálni. Itt 100-as, 1000-es nagyságrendekről van szó, és szerintem ebben a tételben nagyobb haszon van az új kifogástalan terméken, mint néhány darab újracsomagolt, vagy megjavított vackon.

egyszerű feltevésként a mmarkt mondjuk rendel 50db fsc netbook-ot itthonról, amiből az első 10db lehet a csomagolási hibás, az nettó ~4e-rel olcsóbb xy helyen.

újabb feltevésként teljesen kifingott eszközt felküldik a garszervizbe, ahová csak az eszközt kéri a címzett. táp stb maradt. így hát legközelebb a kért 50db első részében már hiányos is lehet.

10db esetén csak egy tételnél minimum 10x4e Ft talált pénz. hülye lenne ott hagyni. 10 ilyen tételnél majd fél miska.

ne csak mmarkt legyen a feltevés tárgya, mondjuk ew-be garanciális hibára visszavitt eszköz nem készült el sokadik hónapon belül sem, de maga az üzlet ez ellen nincsen védve. cseredarabot kell adniuk, később pedig megérkezik a javított cucc amit gondolom nem kisorsolni fognak.

renew: ne viccelj már, lásd a hp renew programját. mi egy kis üzletben (nem multi) is vettünk renew cuccokat. nettó ~15-el olcsóbb volt az érintett tétel, a szokásoshoz képest olcsóbban adtuk (de nem ennyivel olcsóbban). mindenki jól járt vele ebben a formában. az asis stb formákat nem is említem.

no ekkora hülyeség.

--
Vége a dalnak, háború lesz...