ferrari = fail

en ertem hogy igy volt jo a csapatnak .. de nem lehetett volna normalisan megoldani? pl: ott amikor volt a kis parbaj.. vagy valami

alonso is jol lejaratta magat..

Hozzászólások

Massa jobb ha nem duzzog. Visszaadta, amit korábban elcsalt. Annak idején megcsinálta ugyanezt a kis mutatványt, amikor Raikonnen-t előreengedte a brazil nagydíjon. Ha jól emlékszem azzal a kis manőverével sikerült akkor Raikonnen-nek világbajnoknak lennie (egyébként az életben nem lett volna a "mester" világbajnok) és azzal ütötte el Alonso-t a világbajnoki címtől (fixme). Szóval ne legyen olyan érzékeny a kis lelke. :)

--
trey @ gépház

Ok, tehát Alonso szurkoló vagy. Amikor:
- Alonso miatt Nelsinhot a falnak küldték,
- amikor Alonso végigrinyálta Hamilton mellett az évadot
akkor mit gondoltál?

Komolyan hiszek benne, hogy pár totálisan esélytelen csapatot leszámítva nem tudsz olyan csapatot mondani, amelyiknél nem volt valami disznóság az utóbbi időben.

finoman szólva sem vagyok Alonso szurkoló, de

-elsőről nem tehet, hogyha az én érdekem miatt ugrik valaki a kútba úgy hogy utasították, akkor a., ha megteszi akkor legnagyobb hülye b., max csak sajnálni tudom a történteket
-második eset már életszerűbb példa, dehát a kisjányok' rinyálni szoktak

--
A hitetlen hívők szentélye ködből épült.

Nelsinho egy bohóc volt. Alonso bohócot csinált belőle, szarrá verte. Ha megcsinálta amire kérték, akkor így járt. Érdekből tette. A Reanult csapat volt vezetője ránézésére is egy simlis.

Amikor Alonso végigrinyálta az évadot mit gondoltam? Azt, hogy remélem mihamarabb elmegy onnan, mert ott egyértelműen a hazai pilótának kedveznek. Ha azt akarod hallani, hogy más csapat is simliskedik, akkor megszerzem neked az örömöt: így van. Csak azért vannak fokozatok. Más besorolás nálam az, amikor egy világbajnoki címet csalnak el, mint az, amikor egy nem osztó-nem szorzó futamot (Massa, Raikonnen eset vs. Renault, Nelsinho).

--
trey @ gépház

+1

Kimi azzal a nyugodt, "szarok bele" stilusaval sokkal szinpatikusabb volt, mint a mediterran vermersekletu, nagyhangu, allandoan rinyalo Alonso.

Massa meg gondolom most besokallt. Schumi mellett ugye 2. Pilota volt, mint Barrichello, vagy Irvine. Kimi mellett bizonyithatott volna, de nem jott ossze neki. Most meg 1 evvel a balesete utan elvesznek tole egy gyozelmet. En is ki lennek akadva. Persze csapat erdek, oke. De csapat erdek az is hogy mindket pilota bizzon a csapatban es ez most megrendult. Ha Alonso nem kepes megelozni Massat az az o baja. De nem kell elkezdeni rinyalni a radioba, hogy "ez nevetseges". A Schumi Barrichello eset sokkal tisztabb volt ebbol a szempontbol, ott alap volt, hogy Schumi az 1. Szamu pilota, neki kell nyerni. Massa-Alonso parosnal ilyen elvileg nincs. Es az se mentseg, hogy ne torjek ossze egymast, erdekes mod, Hamilton es Button megoldotta.

Érthető számomra az Alonso-Massa incidens is. Ami nem szimpatikus, hogy Alonso elkezdett háborogni rádión, ami egyébkéntsem áll távol tőle. Persze nem tudhatjuk, hogy futam előtt lebeszélték-e, hogy Massa ilyen esetben elengedi és Alonso tök jogosan akadt ki, hogy akkor meg miért védekezik.

Csapatsport a F1, szerintem természetes(nek kéne legyen), hogy a csapattársak segítik egymást, ha a helyzet úgy adódik. Ha nem volt lebeszélve előre, akkor Massa saját döntésének kellett volna lennie, hogy elengedi-e Alonsot és valószínüleg nem akarta elengedni pont 1 évvel a balesete után. Kellett volna neki a győzelem, hogy visszajöjjön az önbizalma.

Ha le volt beszélve előre, akkor Massa viselkedése érthetetlen és Alonso jogosan panaszkodott rádión, hogy "ez nevetséges".

Nem azt mondtam, hogy nem tudott róla. Biztos, hogy tudott róla. Sőt, szerintem előre meg volt beszélve, csak Massa nem tartotta be. Én azt mondtam, hogy azzal, hogy végig ment a maga tempójában a versenyen, azzal semmilyen szabályt sem szegett meg. Nincs olyan szabály sem, hogy a saját mérnökével nem közölhet azt amit akar. A végén pedig nyilvánvalóan azt nyilatkozta, amit a csapat is elvár tőle.

--
trey @ gépház

Bocs, tényleg nem mondtad, szabályt szegett. Viszont még régebben véletlenül ráakadtam egy régebbi (még 2007-es) postodra, amiben azt írtad hogy Raikkönen-t nem lehet egyéni világbajnoknak nevezni, mert csapatjátékkal lett meg neki a cím. Akkor most is így gondolkodnál? Vagy azóta változott a véleményed?

"Viszont még régebben véletlenül ráakadtam egy régebbi (még 2007-es) postodra, amiben azt írtad hogy Raikkönen-t nem lehet egyéni világbajnoknak nevezni, mert csapatjátékkal lett meg neki a cím. Akkor most is így gondolkodnál?"

Itt a kérdés arra irányult, hogyha a Massától kapott pontokkal lenne Alonso világbajnok, akkor őt se tartanád "igazi" világbajnoknak?

Lehetséges. Azt tudom, hogy gyakorlatilag ugyanannyi pontja volt Alonso-nak, Hamilton-nak (109), Raikonnen pedig a kis ember segítségével 110-zel nyert. Végül is tök mindegy. A lényeg, Massa nem először csinált ilyet. Erkölcsi aggálya a legkevésbé sem kell, hogy legyen. Az gondolom piszkálja, hogy első lehetett volna. Kellene is neki bizonyítania, mert a szereplése eddig egy kalap szar. Most így járt. Ettől függetlenül - annak ellenére, hogy Alonso jött ki jól most ebből - a Ferrari lépése nekem nem szimpatikus.

--
trey @ gépház

100.000 aprópénzes bírsággal el is lett intézve az ügy.
Jean "let Michael pass for the championship" Todt-tól nem is vártam mást.
-------------------------------------------
Dell Vostro 1015 // Ubuntu 10.04 //

Nem tudom miert kell ennyire nyavajogni egy egyertelmu csere miatt es azon a velemenyen vagyok, hogy a Ferrarinak volt gerince ezt nem takargatva, mindenki ele teriteni a helyett, hogy oszehazudozta volna azt ami nyilvanvalo.
Az a csapat dobja rajuk az elso kovet aki ebben az esetben nem utasitja a pilotait cserere.
Hja, hogy a RB meg a McLaren, hat nallunk azert meg mind2 pilotajuk eselyes.

Azt sem kellene elfelejteni, hogy az iden Alonso rendes fiu volt Massaval szemben, mert ahany versenyen utolerte meg sem probla elozni, mikor tisztan latszott, hogy lenyegesebben gyorsabb, nem ugy mint a Vettel/Webber meg Hamilton/Button paros.

Most mindenki errol beszel es a Ferrari 1-2-re senki sem figyel, remelem, hogy a Hungaroring-en jol elverik ujra a RB-t, hogy Horner urat kornyekezze az agyverzes, mert ok a "szuper" autoval szinte keptelenek a pole-t gyozelemre valtani.

Kivancsi vagyok a szezon vegefele, majd mikor a RB-nal es a McLaren-nel is lesz elso szamu pilota akor majd ha raszolnak a 2ik szamura, hogy "Save fuel!" akor a FIA bekeri e a telemetriai adatokat, hogy elemezze az allitas igazsagtartalmat? En ugy latom az lenne a fair es nem az amit a radion osze-visza hazudoznak csak azert mert ez a szabaly, de nyilvanvalo, hogy senki sem tartja be. Ez kisertetiesen hasonlit a Roman kormanyra.

en meg ugy vagyok vele, hogy autoverseny, nem autodiplomacia (Jacky Stewart nyilatkozott arrol, hogy az o idejeben nem rontotak el ennyire a szabalyok a dolgokat), es minden "csalas" ellenere Hamilton tud ott jelenleg a legjobban vezetni, siman otthagyja a tavalyi vilagbajnokot, aki tortenetesen a csapattarsa, es volt mar iden tobbszor, hogy egyedul o volt ellenfele az akkor joval jobb Red Bulloknak

<------------
____\O/____
Arra van Buda!

Nem vagyok Hamilton fan, de tiszteletre méltónak tartom, hogy ő az egyetlen a mezőnyből, aki soha nem adja fel és akkor is széttapossa a verdát, amikor a többiek már régen beálltak vonatozni.

Az az autóverseny, amit Hami csinál, durr bele a közepibe, nem azt, amitől Buttont már Prost professzorral emlegetik egy lapon.

Massaba tenyleg nem nagyon mert belekotni (a csapat kreten dontese, o meg nem veszhet ossze a 3. csapataval is), de a tobbiekkel szemben azert neha ralepett a gazra. Alonsot nem birom, Hamiltont miatta utaltak meg sokan, de el kell ismerni, hogy tud vezetni. Bar teny, hogy Hamilton azert kevesbe szokott beragadni emberek moge, mint Alonso, de Alonso sem arrol hires tobbnyire, hogy nem megy ki elozni

------------
Bug #31337: Level 38 is not solvable
Status: Wontfix, use a level skipper coin here

topikhoz meg: a korrekt csapatutasitas igy hangzott volna szerintem: "Felipe, Fernandonak megadtuk az engedelyt a csapattarsa megtamadasara, ha osszetoritek az autot, a hibas kifizeti mindkettotoket"

------------
Bug #31337: Level 38 is not solvable
Status: Wontfix, use a level skipper coin here

+1 es szerintem a csapat mar joval korabban jelezte Alonso-nak, hogy kozonlni fogjak Massaval, hogy adja at a poziciot.
Mibol gondolom ezt?
Ebbol: Meg a verseny elejen, volt egy problakozasa Alonso-nak, hogy Massa-t megelozze, ami majdnem azzal ert veget, hogy oszetorik mind2 auto, ha Alonso nem lep a fekre, mivel Massa konyortelenul lezarta elotte az utat mikozben jobb hatulso kereke egy vonalba kerult Alonso bal-elso kerekevel. Ebbol a kozvetitesben csak annyit adtak le a radiobeszelgetesbol, hogy Alonso morgott egyet. Na ez ugy jott le, hogy Alonso merges Massa-ra, mivel ha nem fekez kiutik egymast, de Massa vedelmere mondva, o csak a munkajat vegezte es siman csak tartotta az idealis iven az autot es szerintem ezzel Alonso is tokeletesen tisztaban volt (nem ma kezdet F1-es autokat elozgetni es vezetni) u.h. teljesen indokolatlan lenne a felhaborodasa egy enyire nyilvanvalo esetnel. Arra akarok kijukadni, hogy ez a bizonyos rovid bejatszas elott a csapat kodolva vagy kodolatlanul figyelmeztette, hogy ne probalkozzon elozessel. Ez az elmelet siman megmagyarazza Alonso morgolodasat es azt, hogy rogton az incidens utan nehany koron belul 4 masodperce lemaradt, hogy sporoljon a gumikkal ha mar elozni ugy sem szabad.

Meg ne kovezzetek a fentiert legyszives :)

de miert tiltjak meg Alonsonak is? Ki az a Ferrari? McLarenben még akkor is ra mernek szolni Hamiltonra, hogy sporoljon, ha Button van mogotte, mert tudjak, hopgy figyelnek egymasra, eza munkajuk, a legritkabb esetben lesz olyan, mint amikor Vettel emg Webber egymasnak ment. Webber mar annyi minden amst is osszetort iden, miert pont Vettel maradna ki, de Alonso azert ugyesebben szokott elozni egy Webbernel (Hamilton is)

------------
Bug #31337: Level 38 is not solvable
Status: Wontfix, use a level skipper coin here