elkészültek az új kerekek

remélhetőleg évekig nem kell majd hozzájuk nyúlni :)

da bomb headspin agyak, mavic xm719 felnik, dt swiss champion küllők, sram 9 sebességes lánckeréksor, schwalbe felniszalag. valami brutálisan jól fűzték őket, a felnik nem ütnek 1 tized millinél többet.
a racsninak elég brutál hangja van!
meg sajnos a láncnak is, mert valamiért darál az új soron. pedig eddig is 9-es volt, csak shimano. a sram meg elvileg kompatibilis vele... nem értem... sramra vékonyabb lánc kell? vagy eleve rossz lánc volt nekem felrakva? (gyári lánca, szóval nem hinném...) na sebaj, majd azt is jól lecserélem, van már benne bőven, de mondjuk még nincs semmi baja...
képek, hogy milyen volt, milyen lett.
na megyek bejáratom kicsit így ebéd előtt.

Hozzászólások

szép :)
mondjuk én bringával vagyok ugy mint atlaguser pc-vel, "nem ertek hozza, csak hasznalom" :)
magellan corvus 18", megy mint a szel (a korabbi, fakulo emleku (minimum 10m-es fektavu) tescobringamhoz kepest meg szinte magatol megy)
ilyesmi csak mas a nyereg, meg a racsni is mas szinu..

én is így vagyok vele. igazából nem hobbim, sőt, lusta disznó vagyok és nem is szeretek bringázni, viszont muszáj az egészségem helyreállítása miatt :( azért "fejlesztem" a bringát, hogy ha már egyszer muszáj használnom, akkor legalább bírja el a nagy súlyomat, és ne kelljen folyton buherálni, centírozni, tengelyt csapágyat agyat cserélni, stb. inkább egyszer megveszem a brutálisat, aztán meg csak működjön.
viszont nagyon csúnyán darál a lánc, így nem is mentem vele csak egy kis kört és inkább hazajöttem. úgyis vihar jön, meg lassan kéne már főzni is. :(

Ha cseréled a fogaskoszorút, akkor _kötelező_ a láncot is! Ha nem így teszel, akkor rövidesen cserélheted újra mindkettőt. A 9 sebességes láncok meg nem bírnak túl sokat, figyelj a nyúlásra, úgy tovább maradhat a racsni.

Milyen a Da Bomb ipari csapágyas agy? Én is ezt néztem ki magamnak. :)

Jah igen, Te vagy az aki törölgetni szokta a blogbejegyzéseit... De azért leírom még egyszer: cseréld le a lakatot, mert ló*art sem ér, mért ezen akarsz spórolni?! 10-15k-ért már lehet jó lakatot kapni.

szakadjál már le a kib* lakatomról... azért törlöm mindig, mert folyton ezzel foglalkoztok.
leírom még egyszer és utoljára: nem spórolás ez a lakat. olyan helyen lakom, ahonnan nem lehet ellopni a bringát. meg ez errefelé nem is jellemző, ez nem pest. úgyhogy még ez a lakat is túlzás. ezenkívül nem szoktam a bringával boltba menni vagy kocsma előtt hagyni. vagy a biztonságos helyen van, vagy pedig alattam mikor tekerek vele. nem fogják ellopni, éééérted?

A biztonsági rendszerek célja az időhúzás.. elég idő, és felszerelés birtokában minden biztonsági intézkedést el lehet intézi. Ha a bolt előtt lelakatolom, egy szimpla U lakattal az az egyszerű eltolás ellen véd, 10 percig biztos jó, ha a ház előtt akkor meg valszínüleg egy éjszakára már kevés.

Én a budapesti körülményekhez egy brutál Kryptonite lakatot használok. Ezen felül van még egy citadell láncom is.

Sajnos a lépcsőházunk 2 kapuval se biztonságos, valamikor bejöttek "krumpliárusok" elfűrészelték a lépcsőkorlátot, és elvittek azt hiszem 3 bringát. Szerencsémre az enyém itt volt Németországban.. Nem sokkal később a pincét is feltörték, (mondjuk 3 éve mondom, hogy az a kis szar 5mm-es lakat nem jó semmire) és onnan is elvittek ezt-azt.. Úgyhogy mióta a bringa otthon van, azóta a lakásban dekkol.

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

igaz, lehet felhúztam magam, de sajnos nagyon fel tudom az ilyeneken baszni az agyam, sorry. (viszont ilyenkor inkább törlök, mintsem elkezdek anyázni :D ami szerintem azért mindenkinek kedvezőbb! :D )
de ez kábé olyan, mintha mondjuk nyitnál egy témát, mert valami gondod van mondjuk postfix-szel, és akkor azon rugózna az isten áldotta nép, hogy de miért samsung vinyón van a rendszered, és milyen színű sata kábelt használsz? szóval érted... ez ment akkor is, mikor váz vásárlásával kapcsolatban kérdeztem volna. akkor is csak a lakaton ment a pezsgés, hasznos hozzászólás meg nulla.
ja és ez a lakat egyébként már az előző bringámról vándorolt erre át, és volt olyan időszak, hogy 2 évig rá se néztem a verdára, hogy egyáltalán megvan-e még vagy sem? akár el is lophatták volna, két évig észre sem vettem volna. de nem lopták el. úgyhogy ennyit szerintem a lakatról.
eh, mindegy, fátylat rá.
mivel ma reggel vettem fel a kerekeket, aztán jött a gumik átszerelése a régi kerékről (jól megizzadtam ebben a melegben!), ezért sajnos nem tudok nyilatkozni az aggyal kapcsolatban. majd ha egy fél év múlva is úgy forog, ahogy most, akkor esetleg reménykedek :)
(mondjuk illene neki, ha már a jó kis alivio agyaim is bírták sok évig. mert ez egy 2004-es bringa ám! csak most vázat cseréltem nemrég, most meg kerekeket is... lassan felújítgatom.)

Sok sikert a kerekekhez, racsni/lanc temaban mar leirtak az igazat, a bejegyzeseket meg tenyleg ne torold ;-)

Nekem is kéne új kerekeket fűzetnem.. Ha lehet ipari csapágyas agyakat tennék bele... drága... az nem érdekel, hogy kicsit nehezebb. Egyesek szerint nehéz csapágyat szerezni ha éppen kell, de szerintem (és ez gépész tanulmányok nélkül is egyértelmű kéne legyen) egy csapágykatalógus birtokában (így ismerve az élettartamot) be lehet lőni, hogy kb mennyi időnként kell cserélni, és venni előre akár többet is..

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c) آكوش

En meg nem lattam embert, aki csapagyat cserelt volna iparis agyban - hamarabb upgrade-elsz. Annyi elonyuk van, hogy nem kell az elofeszitessel bajlodni, es szerintem olcsobb gyartani is.

Vedd figyelembe, hogy a hagyomanyos konuszos agyak gordulesi ellenallasa sokkal kisebb, foleg ha be vannak allitva rendesen.

elvileg nem kéne nagy különbségnek lenni, ha jól be van állítva. a különbség abból adódhat, hogy kónusznál magad állíthsz előfeszítést, illetve az ipari csapágyas agyakban általában tömített csapágyak vannak, telenyomva zsírral, és ezek eléggé megnövelik az ellenállást, de ez menet közben nem vehető észre.

na vettem új láncot is. (shimano cn-hg73)

na ez hogy van most? már ezer félét olvastam erről.
az egyik kerákpárüzletben azt mondták, hogy "láncot nem olajozunk!!!!!!" mert beleragad a por. a lánc gyárilag be van belül zsírozva, az pont elég. ez részben igaz, de hát... fura, hogy kívül a görgők szinte szárazon fussanak... mi a cégnél minden láncot alaposan lezsírozunk (nem a rozsda miatt, mivel rozsdamentesek), illetve vannak lánckenő teflonos habos spray-k is. (most ezzel fújtam be a kitakarított régi láncot, az jó lesz még a régi kerékeszetthez.)
máshol meg pont azt írják, hogy olajozni kell (vagy zsír, viasz), de le kell törölgetni kívülről.
és mi a helyzet a kazettával? nekem fura, hogy szárazon fusson. de ha letörölgeti az ember a láncot, akkor szárazon fut pedig...

A rajta levő gyári zsír az első 100km-en vagy az első eső alkalmával eltűnik.

Olajozni szeretem. Precízebbnek tűnik mint a spray. Valószínűleg környezetbarátabb is. Olajozás előtt meg kell törölni, minden láncszemet végigcsöppenteni, majd letörölni, ahogy sikerül. Az igaz, hogy belül kell olajozzon, de ez nem kivitelezhető ilyen koszos sportban mint az MTB. Nálam mocskos minden (egy kicsit) - lánctányér is, lánc is, kazetta is. A lánc talán most közelít az 1500km-hez.

Ha nagyon ráérek, akkor teljesen leszedem a zsírt a kazettáról. A láncot vagy degreaser-el (ugyanazzal mint a kazettát) vagy csak simán wd40-el pucolom. Amennyit kiszed belőle elég ahoz, hogy olajozás után simán fusson. A kazettára pedig kerül bőven a láncból, nem kell vele külön foglalkozni.

Spray is ugyanolyan jó lehet, csak nekem macerásabbnak tűnik, meg nagyobb a flakon :)

Még egy utolsó edit: kétféle olaj van, a száraz és a nedves. A nedvesre jobban tapad a kosz, de valamennyire bírja a vizet. A száraz gyorsabban "kopik", de valamivel tisztább. Nyáron, ha nem mész patakot lovagolni, meg a sárpakolást is kerülöd, akkor inkább szárazat használj.

Akkor még egy harmadik edit: a lánc rozsdásodni fog. A HG53 jobban, a 73 kevésbé a 93 meg még egy fokkal jobb ilyen szempontból. Amennyiben olajozva van, mindegy, hogy melyik van, s az ára egyértelműen az 53-nak a jobb. A rozsdás láncot lemosod wd40-el, megszárítod, megkened, s olyan mint az új.

én csak városban, aszfalton megyek (gondoltam ez látszik a slick gumikból és a trekking pedálból is). semmi sár meg víz (olyankor ki sem megyek, mert csak összecsapja a hátamat! :)
az előző láncom szintén hg73, nem rozsdásodott egy picit sem (a fentiek miatt), de volt is rajta mintegy 16 kilónyi fekete zsíros mocsokréteg, ami védte a víztől :)
közben elhoztam a régi kerekeket a "Mestertől", ezt is nagyon pöpecül kicentírozta. bár igaz, nem is volt bajuk nagyon, csak a hátsóban egy kis tojás, de azt 99%-ra kiszedte.

Nekem ez a modszerem:

- ujsag a bringa ala
- a lancot rongyon at kell tekerni addig, mig eleg tiszta nem lesz
- a lancfeszito/valto gorgoirol levesni az olajmocskot pl egy vekony csavarhuzoval
- esetleg a kazettat/lanctanyerokat is megtisztitani (kazettat rongycsikkal ki lehet 'fogselymezni')
- a lancolajat felulrol, cseppenkent adagolni a gorgokre es a lanclemezek elere, mindig csak az eppen felul levo ~30 lancszemre
- a lancot tobbszor atporgetni, esetleg tovabb olajozni, ha kell
- a felesleges (kivul maradt) olajat szinten lehuzni egy ronggyal

Ezt az eljarast ~200km-enkent (nalam az kb 2 het) kell ismetelni, viszont 5-10 perc alatt megvan. Emellett az olaj allandoan nalam van.

Kosztol fuggoen pl evente lakkbenzinben vagy hasonlo oldoszerben femtisztara ki lehet mosni a lancot (vigyazat, veszelyes hulladek, nem a csatornaba/WC-be valo).

A lanc akkor kivan olajozast, ha mar kicsit 'zorognek' a gorgoi, illetve amint megnyikkan. A leggyorsabban az esoben azik ki belole az olaj.

A tulolajozott lanc felszedi a port, ami meg gyorsabb kopast eredmenyez.

Sok mindent probaltam mar (meg disznozsirt!! is egyszer felig kenyszerbol, felig poenbol), de mar vagy 8 eve kizarolag a Rohloff olajat hasznalom.

A lanccseres modszer ket esetben kulonosen indokolt: ha valaki sokat megy (evi 5000+ km), illetve ha a lanctanyer/kazetta megovasa a cel, mert draga vagy kulonleges. A lancnyulast precizen is meg lehet merni (pl Rohloff Caliber-rel), de eleg azt megnezni, hogy a lanctanyerrol mennyire lehet elhuzni a lancot elol (3 oranal). A kopott lanc legalabb fel cm-re elhuzhato (bar jobb a nyulast az uj lanchoz hasonlitani).

...és fel is raktam. na de nem ment simán!
remélem nem fog azért szétszakadni.

nem gyengíti az nagyon meg a láncot? mert nálam azért elég nagy a terhelés...
nem találtam meg a láncbontót, ezért gyorsan vettem egyet teszkóban... háááááát... elhajlott a picsába, a csapszeg meg meg se rezdült! úgy elhajlott, hogy a láncot alig bírtam belőle kiszedni! hihetetlen...

Park Tools CT-5-öt keress. Ezt megéri magaddal vinni is, ha tartassz tőle, hogy szakad. Pici, könnyű, cserélhető "szeg" van benne, amennyiben elhajlik, cserélhető. Lánchoz való szeget meg árul a Shimano külön is, és csak azzal kell szerelni.

A patentszemről egyesek áradoznak, mások meg pont nem. Nehéz eldönteni, hogy mi a jó. Az biztos, hogy meg lehet oldani a lánc pucolását a vázon is, s 1500km-nél valószínűleg úgyis cserélni kell. Hamarosan láncot cserélek és kipróbálom.

Amennyiben pénzt akarsz spórolni és huzamosabb ideig fogsz biciklizni érdemes megfontolni 3 lánc használatát, rotációs elven. Párszáz km után cseréled a következővel, s addig forgatod őket míg el nem kopnak. Utána cseréled a fogaskoszorút is, a három láncot, és talán a hajtókari oldalon levő fogaskerekeket is.

közben azt vettem észre, hogy az új pedálom le akar már esni a tengelyről, gyakorlatilag a csapágyazása mintha felszívódott volna... persze tudom, hogy olcsó szar, de volt már ilyenem és nem volt velük gond (csak eladtam a bringát). de akkor is durva, hogy max 200km-t mentem vele és már is kuka (mert hogy nem fogom megjavítani az tuti, nem ér annyit hogy bepiszkoljam a kezem! amúgy is szar csúszós vacak.)
szóval kéne valami pedált is venni, de olyat, ami nem 200-at bír ki... :S
ilyesmi fajta van, de ezt nem véletlenül cseréltem le erre az alumíniumra. ez a lemezes pereme körben, ráadásul az enyémen vékonyabb a lemez is, és fogazott, szétszedi a cipők talpát.
hasonló okokból nem akarok szegecses "platformpedált" sem. a szegecseket kiszedve meg nem tapadnak semmit. ráadásul mind festett és lekopik róla a festék... :S
esetleg valami ilyesmi recés felületű (szegecsek kivétele után), bár szerintem ez hamar lekopna.
vagy ilyen, csak ilyen meg nincs a boltban és nem is lesz.
vagy ez zsír: mks lambda

na eddig nem nagyon próbáltam ki az új szerzeményeket, mivel minden este meló után különféle bevásárlóközpontokban tologattam a kiskocsit, illetve főzőcskéztem, stb.
na de ma! na jó, ma sem annyira... :) de egy 14km-t mentem a vassal. kellemesen gurul. sík terepen irtó sokáig elgurul magától is. egy-két kátyúba sikerült beleszaladnom, de nem látok semmiféle nyolcast vagy semmit.
a lánc sem szakadt le és szép csendesen fut. (bár picit cicereg talán hátul, de a menetzajban nem is hallani). a váltás gyönyörű és precíz. ez mondjuk javult a régi lánchoz képest.
a pedál viszont kotyog mint állat :(

a másik ló van előőrsben, az szemmel tartja a terepet, és ha jön valami biciklitolvaj, akkor cselesen úgy tesz, mintha legelne, de valójában ezzel jelet ad a másik lónak, aki ki van képezve hang nélküli ölésre és a nyomok eltüntetésére is. ennyi. de ne mondd el senkinek! ez nég új fejlesztés. jelenleg prealpha állapotban van, a legelés része megy még csak.

Na, nekem is elkeszultek, habar a kullok meg nincsenek meghuzva, majd valoszinuleg a vazban fogom centrirozni. Acor AHU-21005 magas peremes palyaagyak, Ambrosio Excursion dupla szegecselt felnik, DT Champion kullok, 3 kereszt.

Talan hetvegen mar egyben lesz a bringa is...

szerk. Ja, ez amugy egy 622-es (orszaguti) bringa.

mit jelent az, hogy "pályaagy"?

közben én szépen amortizálom le a verdát :) ugye egy régi, használt bicajból indultam, és az lett apránként fejlesztve, cserélve. kezdésnek vázcsere, és ebbe ment vissza minden régi alkatrész. aztán vettem bele új üléscsövet, kerekeket, fékpofákat, láncot, hátsó kazettát, egyebeket is. de példul a középcsapágy az még a régi, mert az ugyan használt volt már, de nm volt semmi baja. eddig. most már van :) hogy újra elkezdtem aktívabban használni, az első kis eső után el is kezdett darálni (viszont lötyögni nem lötyög még), meg hát a pedálokat is széttapostam máris...
úgyhogy holnap jön bele egy új középcsapágy (anyagi okokból marad a négyszögtengelyes egyelőre), valamint megtetszett a shimano pd-a530 pedál is, az is lesz rajta. veszem majd spd cipőt is hozzá.

----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!

> mit jelent az, hogy "pályaagy"?

Palyakerekparhoz valo agy. A palyakerekpar az, amin zart palyan tekernek.
Kozben kideritettem, hogy ezek voltakeppen BMX-hez szant agyak, de jok lesznek ;-)

Szerintem holnapra lesz egyben a bringa, meg alkatreszekre varok. Tegnap huztam meg a kulloket, meg par muvelet hatravan (villanyak levagasa, bowdenezes, lanc felrakasa stb).

nem tudom... elég "nyüzügének" néz ki ez az agy... meg azért te sem vagy egy 30 kilós kislány :) ilyen agyakkal ki mersz menni a magyar utakra? vagy ez nem oda lesz?
nehogy levágd már a villanyakat!!! szombaton voltam a boltban rendelni a középcsapágyat meg a pedálokat, és ott láttam egy verdát, amin nem volt levágva a villanyak, hanem a stucni alá volt pakolva mintegy 30-40 darab hézagoló alátét :D olyan 15 centi hosszban :D hát gondolhatod, úgy nézett ki, mint a hányás. :) szerintem csináld meg te is olyanra, tuti nem fogják ellopni! :D

egyébként ezekről az spd pedálokról érdekelne tapasztalat. nekem nincs, csak ki akarom próbálni. de azért félek is tőle... ugyanis én nem úgy szoktam tekerni, mint ahogyan "kéne", hanem én a talpam közepét (a "boltozatot") teszem a pedálra, és nem azt a részt, ahol a stopli szokott lenni. valamint inkább a pedál külső szélére rakom a lábam, és "toe out" pozícióban. szóval lehet, hogy ezek a shimanók túl keskenyek és kényelmetlenek lesznek, főleg majd stoplival... majd kiderül.

Alattam a leggagyibb Joytech-et kiveve soha nem volt gond az agyakkal. Igaz, most a montin pl elol XTR van ;-) Ezekben az agyakban 9mm-es menetes tengely es ipari csapagy van, valamint a termek oldalan szereplo 'extreme' tag is sejtet valamit ;-)

Egyebkent 87 kg korul vagyok, de nem szoktak szetmenni a cuccaim, pedig...

Villanyak: akkor mar inkabb a stucni fole teszem a hezagolokat, ugy a kormany normalis magassagban lesz, csak felette lesz egy kis torony ;-)

ez a pedál NAGYON pici! :( ez valami gyerekméret? meg rövid is. ortopéd módon kell feszíteni a lábamat, hogy rajta maradjon. ez nem jó így! ebből nem lesz spd kipróbálás sem. vagy esztergálok hozzá egy hosszabbítót, de akkor meg félek, kiszakad majd a menet a hajtókarból.
amúgy is elég furcsán pedálozok, talpam közepével (ahol a "boltozat" van, asszem így hívják). ez a "lábujjhegyen" tekerés ez nekem nem jön be. ráadásul szétállnak a lábfejeim is tekeréskor. úgyhogy inkább úgy szoktam tekerni, hogy a talpam középső-belső széle van inkább a pedál külső szélén.
mindenesetre középcsapágy rendben van. :)
aktuális állapot lefényképezésekor sikerült véletlenül egy ilyen "művészi" fényviszonyos képet lőnöm. :) na ezen mondjuk semmi nem látszik, de legalább "szép" :D

Tenyleg jo a foto hangulata, nekem is tetszik ;-)

Sajnos az altalad leirt tekeresi stilus szerintem nagyon megterheli a pedalt.

Ha a talpad 'jaro' reszevel nyomod a pedalt, akkor a vadlid es a labfejed is dolgozik, csakugy, mint jaras kozben. Ha csak a kozepevel, akkor szinte csak a combot hasznalod.

Meg kellene probalnod atszokni, de szerintem ez csak valami klipszes vagy patentpedallal fog menni...

igen, azért vettem ezt a pedált, hogy majd kipróbálom, "kényszerítem" magam a "rendes" stílusra, de még cipőt nem vettem. most még csak sima cipővel nyomtam pár kilométert tegnap meg ma (melóba), így is kényszerítenem kellett magam, hogy "jól" tartsam a lábam, mert olyan kicsi a pedál, hogy máshogy rá sem bírtam tenni a lábam... de így meg már 2 km után fájt a lábam.
kéne valami használt cipőt venni és kipróbálni a dolgot. nem akarok huszonezreket kidobni egy új cipőre, amivel esetleg nem is tudok tekerni...
amúgy a pedáloknak nem szokott baja lenni ettől, ahogy használom őket :) (bár ez az előző csoda... na de hagyjuk. az gyárilag szar volt. mindazonáltal lehet visszarakom, mert ez a shimano eddig elég nagy bukta.)

----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!

és ma elvileg teleszkóp is cserélve lett, nemsokára el is ugrok érte a boltba.
sr suntour nrx-7000 (2003-as) -> rock shox tora valamilyen. kíváncsi leszek.
a boltos azt mondta (sőt, mutatta egy komplett bringán), hogy a tora 80mm-es és remote lockout-os. na ilyet aztán nem találtam a neten. elvileg az összes tora 85-130 közt állítható, nem? találtam egy tora sl-t, amihez 100mm volt írva, és nem volt lockout-os, de szerintem az csak elírás vagy nem tudom, mert az összes tora, amit csak találtam (van egy pár), állíthatónak írja a rugóutat.
hmmm, na majd kiderül, mit is kaptam :D
így az eredeti bringából már nem sok minden maradt: fékek, váltók, fék és váltó karok, kormány, stucni, szarv, ülés, hajtókarok/lánctányérok. kábé ennyi.
cserélve lett: váz, komplett kerekek, üléscső, fékpofák, bowdenek, hátsó fogassor, lánc, most a villa is.
lehet a rozsdásodó csavaros stucnit és a napszítta színű (de azért bivaly!) kormányt is kéne cserélnem... sőt, igazából ez is volt a terv...
a régi vázra találtam vevőt, aki a villát is viszi, a hétvégén jön érte.

Kollegamnak is lockoutos Toraja van par honapja, mar el is romlott a mechanikaja. Maga a Tora biztos nem rossz, orrba-szajba szerelik minden kozepkategorias bringara.

Mi alapjan esett a valasztas epp erre a villara?

En anno az elso villamat (Marzocchi Bomber Z2 BAM) ajanlas alapjan vettem, sok ismeros tekert olyannal. Meg most is megvan, csak eppen nincs bringa, amibe beepitsem, meg a tomege is eleg nagy a szereny rugouthoz. Amugy nyilt olajfurdos villa, nagyon massziv es konnyen szerelheto, full CNC munka az egesz.

Most egy Pace villat hasznalok, amire szinten volt referencia a barati korben, habar most mar ki kellene takaritani, mert elegge letapad. Azt hiszem, szet is szedem most hetvegen...

a választás a következőképpen zajlott: bementem a boltba, elbődültem, hogy úúúúúúúúj telóóóóóóóóót ideeeeeeeeeeee! :) erre a jóarcú megkérdezte, hogy milyen vastag a pénztárcám? helyesbítettem, hogy milyen vékony. erre azt mondta, hogy akkor bizony ő ilyen torát tudna ajánlani, mert az raktáron van neki és tudja akciósan adni azonnal (persze szerintem ezen is hülyére keresi magát). én meg rábólintottam. v-fékesben nem nagy már a választék, feketében, acél becsúszókkal, úgyhogy... tegnap betoltam, ma kitolom a verdát. kompletten beszerelve, méretre vágva, beállítva, satöbbi, garanciálisan.
azt néztem, hogy mai telók belseje már mind egy nagy fos. műanyag minden, agyonvékonyított alu, ilyesmi. nem tűnnek nagyon bizalomgerjesztőnek egy ekkora ember számára, mint én :(
de a boltos szerint bírni fogja ez, csak az ugrabugrálós hülyegyerekekvadbarmok cseszik szét folyton a villát. mondtam neki, hogy az én villám 2003-as és nem volt még az életben szétszedve, és köszönjük jól van. azt mondta, ez is ilyen lesz. (ezt mondjuk nem annyira hittem el)

jó, de te komolyan is bringázol, én meg nem. én például le nem megyek az aszfaltról! a legextrémebb nálam az a macskaköves utca meg a hatalmas repedések a bicikliút aszfaltján, ereszcsatorna kifolyó "árkok", stb. azért az én súlyommal ilyenekre rámenni izomból, az nem egyszerű szegény bringának! :) a fox teleszkópokat erősen túlzásnak tartanám sima országúti tekerésre. azok versenyre vannak, ahol minden gramm és minden milliméter rugóút számít, a pénz viszont nem.
amúgy elhoztam a bringát (kocsival), még meg se néztem rendesen (sőt, sehogy). ránézésre brutálul néz ki a villa a régihez képest, mint két cölöp! :)
ja és nem vágta le a kormánycsövet, hanem berakott 5 centi alátétet, ami elég parasztul néz ki. majd kipróbálom milyen magasságban lesz jó és ott levágatom a csövet. (a stucni tetejére pakolászós az szintén nagyon parasztos szerintem.)

> a stucni tetejére pakolászós az szintén nagyon parasztos szerintem.

Egyetertek, csak hat ha egy rovid (pl 130 mm) fejcsovu vazban hasznalod a villat, akkor annal nagyobba mar nem is lehet majd beszerelni, ami eladaskor gaz. Tehat ugymond 'egyszer lehet levagni'. Jobb esetben (pl a korabban emlitett Bombernel) siman ki lehet cserelni a villanyakat hazilag is, de ez az ujabb villaknal mar nem mindig megy. En altalaban rahagyok 1,5-2 cm-t, de persze ez a geometriatol is fugg.

igen, de miért adnám el? nem tervezem... előbb cserélek vázat szerintem (tárcsafékesre, mivel v-fékeshez már gyötrelem bármit is beszerezni)
amúgy ez egy nagy váz, nagy fejcsővel, ~20 centis cső kell bele (1 centi hézagolóval), én olyan 22-re akarom levágatni (azaz 1 centit emelni rajta a régihez képest). bár ezt megtehetem az állítható stucnival is (most ugye így süllyesztenem kell rajta), de azt is cserélni szeretném... úgyhogy...
szerintem az lesz, hogy kinézek egy stucnit és visszatolom a boltba a gépet, hogy rakják rá az új stucnit, de akkor már vágják is el a villa nyakát.
amúgy most betoltam a kocsiból a bicajt és mentem vele 10 métert, meg állva megmozgattam, háááááát.... elég darabosan mozog, meg kanyarban (szlalom) mintha valami kotyogna, de szerintem csak a darabos mozgást érezni...
na mindjárt kap a becsúszószár némi olajat asszem.

Be is kell kopnia szerintem a szimeringeknek.
Miert nem vagod le te magad a villanyakat? Legalabb kicsit 'sajat munka' erzese lenne. En satuban szoktam vagni vasfuresszel, aztan reszelovel egyenesitem ki, mert persze sosem sikerul egyenesre ;-) A villat konnyu kivenni.

Eh, ha Pesten laknal, megcsinalnank egyik este ;-)

így néz ki az új stucnival (is). na így fasza lett a kormánypozíció! és végre nem rozsdásodó stucni :) kívánjunk neki hosszú boldog szolgálatot! :D
a teló nem lett jobb, pedig a boltos csávó bizonygatta, hogy mennyire megváltozott a szityuéjsön hogy le lett vágva a cső meg más a stucni meg minden - szerintem pont ugyanúgy darabosan mozog, mint azelőtt. :(
kis olajkával megküldtem a szárakat (papír törlőkendőre nyomattam az olajat, és azzal finoman bekentem, megrángattam a kormányt mint állat, hogy bemozgassam, mejd száraz papírtörlővel letörölgettem), meg miután hazajöttem, végigdöngettem a verdával a k***aszar macskaköves utcán meg padkákon fel-le, hogy rázkódjon és kopjon.
azért nem olyan rossz, pedkákon lemenni egész jó, meg a durvább rázkódásokat is egész jól kiveszi, de azért a finomabb hibákat (mint pl. a macskakő) azért nem nagyon csillapítja.
ja és a másik gond: azt írja a RS, hogy ha ráülök, akkor úgy kel lbeállítani az előfeszítést, hogy 15-20%-nyit üljön be a teleszkóp. na én feltekertem az előfeszítést (szerintem minimálisat szabályoz csak), és így is olyan 30% szerintem, amit leül. viszont akárhogy tehénkedek rá, nem tudom benyomni teljesen.
hát nem tudom, remélem "bekopik" tényleg és valóban jobb lesz, mert így most eddig nem vagyok elégedett. ennél a suntour is szebben mozgott.

----------------------------------
feel the beat - it's everywhere!