Az OpenArena 0.8.5 patchben érkezik:
- az 1 év alatt külön modként fejlesztett OpenArena Expanded, a számtalan újdonságok közül a fontosabbak:
- FPS független fizika (több számítási módszer: pmove_fixed, pmove_float, pmove_msec)
- a pontszám nem fordulhat negatívba, Nexuizhoz hasonlóan láva vagy zuhanás esetén az utolsó támadó kapja a pontot (g_awardpushing 1)
- Unreal Tournament szerű killing spree-k definiálásának lehetősége
- Multiplayer játékokról statisztikák gyűjtése
- Kibővült GUI, szavazások elérhetőek egy menüből
- Január 3-ai ioquake3 SVN engine kód
- új effektek: rakétafüst (cg_leiEnhancement 1), több vér (cg_leiSuperGoreyAwesome 1), új flare effekt (egyelőre csak a Windows binárisban)
- RGB kóddal színezhető célkereszt
- két új modell skin Berethez és Assassinhoz
- frissített pályák: oa_minia, slimefac, ctf_inyard, ctf_gate1, ctf_compromise
- új pályák: blitzkrieg3, am_underworks, am_underworks2, oa_reptctf11, ps9ctf
A lista lehetne egy kicsit hosszabb is. Ugyanis nem került bele néhány olyan beolvasztásra váró csomag, ami csiszoltabbá tette volna a játékot pl. továbbra is villódzik a távoli rakéta robbanás, gránát, BFG szintúgy, machinegun torkolattűznél látszik a négyzet alakú textúra határ, és még egy tucat shader ki lett javítva. Ezen kívül Liz guggolva haladó animációja is ki lett javítva, ami kétségtelenül a legbénább hiba a játékban. Nem értem, hogy ezeket miért kellett kihagyni és ilyen sietősen kiadni a patchet, amikor a patch láthatóan kapkodva készült. Pl. nincs friss Mac bináris, a Linux bináris is csak január 3-ai, amiben nincs benne az új flare effekt. Persze egy kis eye-candy hiány nem lenne nagy gond, ha pont nem ez az újdonság akasztotta volna meg a kiadási folyamatot két hónapra. Szerencsére ezentúl gyakrabban lesz kiadás, ezért már márciusban érkezhet a 0.8.6-os patch. A következő nagy kiadáshoz, a 0.9.0-hoz pedig folyamatosan gyűlnek a jobbnál jobb cuccok, egy új modell már teljesen kész, további kettő pedig munkálat alatt van. Már az SVN-ben található néhány saját zene, és egy új tehetséges zenész is érkezett. A Q3 és TA textúra helyettesítők is készülnek, a q3ctf4 textúrák 100%-ban készen vannak, és ha minden igaz még februárban be lesz fejezve a q3dm17.
Az openarena.hu oldal tavaly ősz óta van bejegyezve, azóta van 4 magyar OA szerver is, azonban az ifjú rendszergazda a kezdeti lelkesedés után magunkra hagyott minket. Többszöri megkeresésre sem volt hajlandó válaszolni, ezért nincs hozzáférésünk se a honlaphoz, se a szerverekhez, pedig mindkettő erős fejlesztésre szorulna. A második próbálkozás egy színtiszta magyar klánra tiszavirág életű volt, de az egész OpenArena közösséget megnyirbálta a Quake Live. Elindult a második OpenArena liga szervezése az előző romjain, reméljük ez sikeresebb lesz, mint a másik. A versenyszerű játék nagy akadálya viszont az, hogy az OpenArena fejlesztői csapatnak nincs ereje (és tapasztalata) támogatni a magasabb szintű játékot, a klánok pedig inkább trollkodnak, minthogy egy Pro OA mod készítésébe kezdjenek. De azért már látni itt-ott kezdeményezést, talán lassan ráéreznek a bazár fejlesztés lényegére.
- Udi blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1206 megtekintés
Hozzászólások
Ha nem fizeti be a domain-hosszabbítást, akkor le tudtok a domain-re csapni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe, az egyik általam készített ctf pálya is benne van! :D http://openarena.wikia.com/wiki/Cbctf1
Igaz, Nexuiz alatt kicsit jobban néz ki, mert teljesen más a fénykezelés. Ahogy nézem, a képeken csak a skybox ad le bármiféle megvilágítást, ettől lesz minden olyan árnyék nélküli.
----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint ez a pálya is a Nexuizból jött, mint az Aggressor. Ezért jó, hogy mindkét játék GPLv2 :).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ahogy vesszük :) Az Aggressor is csak egy remake, úgy tudom ez egy klasszikus Quake1 pálya volt. Az enyém meg ugye a q3ct4 (asszem) másolata, amennyire memóriámból anno fel tudtam idézni :)
----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a q3ctf4 valamivel komplexebb, de a tied is egész jó. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 oka van, hogy nem pont olyan mint a q3ctf4: egyrészt mert teljesen emlékezetből csináltam, másrészt mert egyszerűen nem működne Nexuiz alatt: túl gyorsan lehetne mozogni a bázisok között, és játszhatatlan lenne.
Amúgy ha érdekel, itt van még néhány pálya amit készítettem, amit tudtam, GPL alá helyeztem, szal mehetne ez is mind nyugodtan OA-ba:
Greatwall Reloaded! CTF
Fortress Resurrection (ezen még mindig dolgozom!) Ctf pálya, 2 régi quake2 pálya ötleténből.
Pick'em up 1on1 ctf pálya
Leave'em behind RACE pálya az előbbiből
Killall Organic CTF, WIP. Vissza kellett vonnom, mert van benne egy csúnya hiba.
Don't frag Santa 2006-os karácsonyi specialitás DM
Capture the Present 2009-es karácsonyi specialitás, CTF :D ami eredetileg Halloween specialitás volt :D
Hot Grounds és legvégül a személyes kedvencem (DM) :D
----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oh! Nagyon szépen köszönjük! Ha megkérhetlek, tudnál regisztrálni az OA fórumra, és te magad posztolni őket, mert pont tegnap kezdődött egy flamewar ezzel kapcsolatban, hogy nem a készítő posztolta a pályát, hanem egy barátja, a projekt vezető pedig így nem fogadja el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
leileilol vagy hogy nevezi magát manapság elég jól ismer engem, majd' 3 évig fórumoztunk együtt a Nexuiz fórumon. Tőlem aztán tényleg nem kell engedélyt kérnie.
Mindenesetre nem olyan egyszerű a portolás, mert a Nexuiz pályák "nagyobbak", más entitás elnevezéseket használ stb.
Portolni nem fogom, mert se időm se kedvem, de más ha akarja, nyugodtan megteheti.
----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
i can win :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ünneprontó leszek: http://quakelive.com
|| "Software is like sex: it's better when it's free." Linus Torvalds || Visit Gorkhaan's Homepage
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamit mondani is szerettél volna?
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni