Undelivered Mail Returned to Sender

Sziasztok,

Többen panaszkodnak, hogy nem tudnak nekünk levelet küldeni, a lenti hibát kapjak vissza azonnal, de legkésőbb 3 nap múlva. Szolgáltatót felhívtuk, logok szerint az elmúlt 2 hétben 1 alkalommal vol egy 4 perces kimaradás, egyébként a vonal tökéletes 8M.
Jellemzően t-online.hu ügyfelektől nem jön át levél.
Van valakinek ötlete, hogy merre keressük a hibát, illetve kinek továbbítsuk?

> > This is the mail system at host mail01a.mail.t-online.hu.
> >
> > I'm sorry to have to inform you that your message could not
> > be delivered to one or more recipients. It's attached below.
> >
> > For further assistance, please send mail to postmaster.
> >
> > If you do so, please include this problem report. You can
> > delete your own text from the attached returned message.
> >
> > The mail system
> >
> > cimzett címe: connect to
> > mail.domain.hu[XXX.XX.XX.XX]:25: Operation timed out
> >
>

Hozzászólások

Első kérdés: ti üzemeltetitek a mail szervereteket?
Ha igen: egy konkrét küldő-címzett-idő alapján logokban turkálás
Ha nem: egy konkrét küldő-címzett-idő tripletet küldjetek az üzemeltetőnek hogy nézzen már utána, oldja meg.

Ez reverse dns-től hibás címen és mtu problémán keresztül spamlistáig bármi lehet, vakon nem tud senki segíteni.

Benne van, hogy kinek kell továbbítani. A címzett domain postmaster címére. Timeout sokminden miatt lehet, lehet, hogy t-onlány felől a célszerva felé terhelt a csatorna, de az is lehet, hogy a célszerver agyon van tömve, ezért lassú, lehet az is, hogy bombázzás a célszervert és nincs ideje kiszolgálni....oka ezer lehet. Ezért kell írni a postmaster@címzettdomain.tld-re és mellékelni a levelet, amit ide is betettél. Mi sajnos nem látjuk annak a szervernek a logjait, terheltségét, stb.

Akkor nem jut el a szerverig (sw) a levél, monnyuk a timeout is erre utal.

MTU, route szabályok (gondolom nem nálatok, szolgáltatónál), tűzfal, esetleg valami teljesen megeszi a sávszélt (torrentezik a rendszergazda haver). Lehet, hogy a szolgáltató hibázik csak nem vallja be, esetleg nem is tud róla. Akár a T és a szolgáltatód közti link problémája is lehet. Szerintem célszerű lenne percenként egy email-t küldeni valami teszt címre, és amikor nem érkezik meg akkor volt valami kiesés

Ha gondolod segítek tesztelni, dobj pü-t.

Ha teremben van, akkor a szerveren érdemes csekkolni, ott nem szokott dugulás lenni...ha vonal végén, akkor más a helyzet. Namost van tűzfal a masinéria előtt ? Esetleg nem lehet, hogy valami az idő függvényében blokkolja a 25-ös portodat ?

Ja ! Azt írtam volna, hogy most viszed terembe vagy teremben van már ? n-bötű. Másrészt, mint fent.

RBL -t hasznalsz ?
ha igen, melyiket ?