Doom 3 benchmarkok (Linux vs. Windows)

Címkék

A LinuxHardware.org letesztelte a Doom 3-at Linuxon és Windowson egyaránt. A linuxos teszteket 4 NVidia kártyával végezték. Ezek a következők voltak:- GeForce 3

- GeForce 4 Ti 4600

- GeForce FX 5900 Ultra

- GeForce 6800GT

A tesztekből az derült ki, hogy a Doom 3 jobban szalad Windowson.

Az eredményeket Timothee "TTimo" Besset az id Software linuxos szakembere kommentálta. Szerinte látszik, hogy Linux alatt a Doom 3 sokkal inkább CPU függő, mintsem GPU függő. Számos tényező közrejátszhat abban, hogy a linuxos verzió gyengébben teljesített. Például az, hogy TTimo nem használta az SSE2 optimalizációt a kiadott binárisban. Ahogy a fejlesztő elmondta, az is elképzelhető, hogy a gcc fordító kevésbé hatékonyan optimalizálja a kódot, mint ahogy azt a VC.net (mi az a VC.net?) teszi. A fejlesztő a következő hónapokban megpróbál több fps-t kicsikarni a linuxos verzióból, de nem számít nagyobb gyorsulásra, mint 5-10% fps.

A teszteredményeket megtalálod itt.

Forrás: LinuxGames

Hozzászólások

vc.net: valamelyik a "Visual Studio .NET" fantázianevű változatai közül, ami képes mindenféle .NET-es nyelvű forrást fordítani, meg c++-t is

>> mi az a VC.net?

ezen a neven nem ismertem eddig:

http://msdn.microsoft.com/visualc/vctoolkit2003/

(ugyanaz a compiler es linker, ami a VS .NET 2k3 Proval jon + MS CRT, C++ StandardLib, STL + .NET CLR 1.x + pelda kodok)

Lletoltheto, hasznalhato. Nmake nincs a pakkban, izles szerint kulon beszerezheto.

Azt is figyelembe veve, hogy a Linux aztan vegkepp nem Az Ultimate Gaming Platform, ezek is eleg korrekt eredmenyek.

'[I'm using] gcc 3.3 -O2 basically'

'SSE2 code is not used in the current binary'

Jah kehleh alassan ...

Valamit nagyon elkalapaltak, vagy a 3.3 - as gcc telleg ijen fostalicska. Nekunk anno kb. 1:1 arany jott ki mikor a performanszot neztuk. Mondjuk nem is 3.3 - as gcc - vel forditjuk a finalt :)

Pontscho / fresh!mindworkz

Driver miatt lesz ez... a Win drivert agyonoptimalizálják.

Azért hova jutott a világ... :(

Emlékeztek a Quake I-re? DJGPP-vel fordították...

Nem szomorú, hogy azóta az id elfordult e téren az open source közösségtől? Mondjuk gondolom nem jókedvükben tették, nyilván komoly performancia gondok voltak. Azért remélem, néha még végeznek teszteket...

Lehet, hogy akár az Intel fordítóból még többet ki lehetne sajtolni.

Persze azért igazán szívesen gcc-t látnék itt is... ;)

A teszteket egy 64 bites processzoron futtatak:

1. WinXP SP2

2. Gentoo Linux

A dologban az az erdekes, h a Gentoo - mint tudjuk - kifejezetten jo teljesitmenyre lehet optimalizalni. Vajon optimalizaltak-e az NVidia drivert es a Doom3-mat is?? Mert ok, h egy win32-es OS-en futtattak a masik tesztet, 32 bitre optimalizalt driverrel ill. ugyanerre optimalizalt jatekkoddal. Ha maga a doom3 kod nem ugy epul fel, hogy kihasznalja a 64 bites cimzest akkor talan eppen hatasfokvesztest okoz a rosszul optimalizalt komponensek osszessege egy jol optimalizalt oprendszeren.

én a cikkben imádtam a hasonlícsuk össze a két képet részt! két koromfekete kép halvány derengéssel az alján. lol!

azt hittem csak az lcd-ém lesz az, de megnéztem crt-én és azon is ugyanolyan jó kis fekete. tudom már miért nem érdekel a doom3. :)