Milyen vezetni egy ilyen szerkezetet? Alapvetően mókás élmény, amennyiben az ember nem törekedik a szerkezet belének a kitaposására. Gyakorlatilag berreg és halad. A móka konstanst viszont erősen csökkenti, hogy ezeket az autócskákat trágya futóművekkel látták el, emiatt aztán az embernek folyamatosan vezetnie kell azt. A randomisztikus fékek miatt, folyamatosan figyelni kell előre, hogy az ember meg is tudjon állni.
A törvényi szabályozás másik része az általam igencsak gyűlölt quadokra vonatkozik, amiket szintén bekényszerítettek a rendszámkötelesség igájába. A quad remek sporteszköz, jól lehet vele PÁLYÁN rodeózni és versenyezni, viszont a közúton egy agyatlan, képzetlen tulaj kezében ön és közveszélyes. Arról most nem szólok, hogy a legtöbb quad tulaj miképp gondolkodik a természetvédelmi területek felhasználásáról. A rendszám és az objektív felelősség szabályozás remélhetőleg minimálisan de csökkenti ezen közúti dúvadak tevékenységét.
- Hiena blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3233 megtekintés
Hozzászólások
Ehhhh, de innentől kezdve gyakorlatilag értelmét veszti a mopedautó, nem?
ad1: rendszámköteles, regisztráció, utána fizetni kell akkor gondolom, biztosítást, adókat, etc.
ad2: ugyanannyit fogyaszt mint egy rendes autó.
Tehát költségekbe ugyanott vagy és még szar is.
Személyesen vezetted? Ha egy kétütemű Trabanthoz kéne viszonyítani mit mondanál?
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Debian Squezee 2.6.26-1-amd64
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trabanthoz viszonyítva? Inkább a Trabant.
A váltó működése nagyságrenddel jobb a trabanténál, de minden egyéb tekintetében a Trabi a nyerő. Trabinak van úttartása, és nem hozza az emberre a frászt minden egyes bukkanó, és nem elhanyagolható szempont, hogy trabikon működik a fék.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyűlölöm a quadokat. Meglehet, hogy azért, mert otthon a cigányvajda jár vele, rendszám nélkül, közúton.
Mikor rákérdeztem, leb*szott, hogy hogy képzelek szólni neki azért, mert épp törvényt sért, és ki vagyok én, meg mi közöm hozzá, és fogjam be a pofám.
Utálom az összes motoros járművet (a traktor kivétel), de a quadokat a legjobban.
"The way to find what the mainstream will do tomorrow is to associate with the lunatic fringe today." -- 1995, Jean-Louis Gassée
/ http://haiku-os.org /
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen kár hogy Oregon már nem tud erre reagálni. Pedig milyen szórakoztató volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha. Mopedautó ügyben ezek a magyarok megint okosabbak, mint Európa szebbik felén. Gratulálok. Ez a történet is nélkülöz minden logikát, hiszen a pénzbeszedésről szól...
A quadok rendszámosítása viszont tényleg úgy kellett már, mint egy falat kenyér. Már csak a megfelelő szabályozás hiányzik, hogy a természetvédelmi területeken quadozók járművei elkobozhatók legyenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elkobozhatóak! Sőt! El is kobozzák! Nálunk (Kiskunsági nemzeti park) volt már rá példa. Országos média is foglalkozott vele. Azt nem tudom hogy mennek pontosan ezek a dolgok, mik a törvényes feltételei, hogy kapják, kaphatják vissza, de amit írtam az tény.Viszont egy dolgot ne feledjünk. Nem egy tárgyat, motort, quad-ot kellene, gyülölni, és ez alapján álltalánosítani (megvetni, utálni,stb...) a normálisan használókat, közlekedőket, sportolokat, például egy arcoskodó vajdával. Sajna ez is divat lett mint sajnos sok minden más.
És még egy tény! Gyakorlatilag ma magyarországon, minden föld, terület, út, földes út magán kézben van! Természetesen most kizárólag a quad, enduró, versenykrossz, és társai vonzatában beszélek. tehát gyakorlatilag csak ott lehet motorozni ahol azt a tulajdonos megengedi. Itt azért "szerencsétlenek" eléggé meg vannak fogva. hangsúlyozom most a valóban a sportért, élményért, becsületesen motorozni akarokról beszélek! vagy van még egy lehetőség, hogy az illetékes önkormányzathoz be kell menni, ott adnak egy térképet, és esetleg lesz rajta olyan terület, ami a senki földje. Ott ha nem ütközik más szabályozásba akkor lehet használlni.
Ezzel csak egy baj van. minden területen, közelében vannak tanyák, tanyás ingatlanok... és most itt nem a juliska néniről beszélek, hanem az újgazdak lótenyésztő, takarodj innen emberekről. hiába nem az ő területe, úgy érzik joguk van mindenhez. mert őt, a lovait zavarja a hang. ilyenkor kiszokták hívni a rendőrséget, mező őrséget és hála a magyar virtusnak nekik szokott igazuk lenni! kapcsolatok, befolyások, társai! vagy jön a durvább módszer, kifeszítik a köteleket!
Mindenkinek joga van a saját területét megvédeni. Minden "igazi" motoros, figyel arra hogy ne zavarjon senkit a hobbyjával. Itt a cigány vajdákkal, újgazdag hülye gyerekekkel van a baj. és ez ugyan úgy zavarja, bántja is a motorosokat hogy ennyire álltalánosítják őket, egy kalap alá veszik az ilyen fa@@okkal!
Más: Azért nemzeti park, természetvédelmi terület ide vagy oda! A legnagyobb trógerek pont ők! feketén adnak engedélyt favágásokra, kaszálásra, stb. De ha a saját tanyádon ki mersz vágni egy fát, azonnal megbüntetnek! Tudom mit beszélek, tapasztalatból! 13 évet versenykrosszoztam, és a Nemzeti parkban is van ingatlanunk!
Én csak azt kérem hogy ne általánosítsunk senki javára sem. egyszerű örök igazság most is a tény: van ilyen, és olyan ember is. Sajnos:-(
____________________________
Debian lenny.Semmi cicó!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól írtad, szinte minden magánterület. Ha van saját földbirtokuk, ott akár fejre is állhatnak a krosszmotorukkal, quadjukkal. Sajnos van pár hülyegyerek, aki erre magasról tesz, vesz megy motort, mer' ő a jani, aztán megy a leszakadt kipufogóval az erdőbe. Gondolj bele, hányan vesznek krosszmotort és quadot és abból kb. hányan mehetnek pályára bérleti díj fejében vagy a saját telkükre. Az ilyen gyíkok, mint az előbbi példámban említettem, nem fognak arra költeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyet értünk!Ezért nem szeretem ha általánosítanak! És akik nem ilyenek (többet is tudok az országban)nem fognak sem közúton, sem az erdőben, állatok, környezet, emberek rovására motorozni!De ez már elég OFF, bocsánat!
____________________________
Debian lenny.Semmi cicó!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Mármint a quadok vs. természetvédelmi területre. De én ide sorolnék minden erdős részt is, sőt, mindent, ami magánterület (és mi nem az?), mert elriasztják a vadakat és kárt tesznek az utakban. Vegyenek maguknak birtokot is a quad mellé vagy beszéljék meg valakivel, esetleg húzzanak a rektekbe.
A mopedautókról meg nincs véleményem. :) Ha műszaki engedély kell rájuk, gondolom ellenőrzik rendesen és nem engednek ki az utcára életveszélyes, guruló fémdobozokat, de feltételezem, hogy ez naiv gondolat lenne így önmagában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért mert a kínaiak (is) gyártanak mopedautókat, nem a mopedautó a hibás. - gondolom -
nem csak kínai mopedautók vannak, van pl. ligier, lotus - bár éz utóbbi nem gyárt ilyesmit, csak liszencel - és sok neves gyártó.
a magyar államnak kellene meghatároznia egy minimum műszaki színvonalat, azt hogy mit enged az utakra. nem pedig a saját polgárait csesztetnie. - igaz amúgy a magyar állam mint olyan a polgárai kizsákmányolásából él már vagy 60 éve mindentől és mindenkitöl függetlenül -
a quadokra meg van szabály, 50 ccm alatt, 40 km/o meg nem haladó akármire nem kell rendszám. felette kell.
én sem szeretem a quadokat, de a tökfőzeléket sem. most akkor tökfőzelékre is kelljen rendszám? - 40 kmpó felett haladó tökfőzelékre kell is :) -
Az ilyen, a törvényekkel való visszaélés, politikus mentalitás. le kellene szokni róla. inkább be kellene tartani, tartatni a meglévőket. de az az állam amelyik 60 éve a polgárai kizsákmányolásából él, erre nyílván képtelen.
ezert aztán inkább hoz egy csomó rossz és betarthatatlan törvényt, hogy pl. mopedauto ne is legyen, es quad se legyen, és semmi ne legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha eddig segedmotoros-kerekpar volt, akkor kellet benne viselni bukosisakot is, igaz? Rengetegszer hallottam, hogy nem lehetett eddig megbuntetni oket, na itt egy ok: nincs bukosisak.
Remeljuk hamar eltunnek az utakrol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a traktor sem segédmotoros kerékpár, csak 40el nem tud menni.
igaz a traktort, és a kombájnt is ki akarjak tiltani az utakról, v. csak útvonalengedéllyel (5000 Ft./db) lehet közúton traktorozni nemsokára.
Gabona, kenyér, kukorica, árpa, sör ugyan nem lesz soha többet magyarországon, de legalább száguldozni majd tudunk.
a kerékpárosokat, a segédmotoros kerékpárosokat, a traktort, kombájnt egyáltalán mindent tiltsunk ami 200 alatt tud csak közlekedni. - a gyalogost is. - le is lőhetnénk. legjobb lenne nyilvános akasztás! nincs gyalogos busz sem kell...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, hogy milyen veszelyes ha kimegy ezzel a pocskoszoruvel egy kis senki friss kismotoros jogsival az utra? Ugy latszik nem tudod:
http://www.stop.hu/articles/article.php?id=290267
Es most nem tudom, hogy miert vetted egy kalap ala a bicikliseket, a segedmotoros kerekparokat meg a tobbit. En a mopedautorol (-mopedautora es a veszelyeire: papirhulladek gyakorlatilag) beszeltem, te meg elkezdtel a sebessegrol irni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is tudod mi történt, vagyis tudod, ismeretlen okból...
ebből aztán semmilyen következtetést nem lehet levonni, elüthette volna őket valaki, miközben az út mellett gyalogolnak. vagy akármi.
én egyszer láttam, hogy 1 pofa elütött egy biciklivel közlekedő öreget. az autó vezetője ide oda csámpázott a saját sávján belül. mint a mikor a kormányon nagy a holtjáték, v mint amikor félig alszol a volán mögött.
késöbb kiraktak egy kerékpárral behajtani tilost. ez a megoldás! nem a szabályok betartása. inkább senki ne menjen sehová. főleg ne ha mar öreg. vagy ha nincs pénze kocsira, maradjon otthon. ki bánja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2x veletlenul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni