OpenGL 2.0

Címkék

Ma hivatalosan is megjelent az OpenGL 2.0 beépített shader nyelvvel, amelyet a vertex- és pixel-shader programozáshoz lehet felhasználni.

Az OpenGL Shading Language-et az OpenGL Architecture Review Board (ARB) fogadta el még 2003 júniusában, mint az OpenGL 1.4 (azóta már 1.5) kiegészítését.Nem csak a programozható Shader az egyetlen kulcs funkció (bár kétségtelenül az egyik legfontosabb) az OpenGL 2.0-ban, számos más újítás is található benne (enables support from multiple render targets, 'power of two' textures for all texture targets, support for point sprites...).

Bővebben itt.

Hozzászólások

Istenem, vannak meg csodak :) Ideje volt. Mostmar csak arra leszek kivancsi, hogy mikor jonnek ki a gyartok a supportot tartalmazo driverrel. (Soka').

Pl. DRI a budos eletben nem, gyanitom, a X meg mindig csak 1.2 - ot tamogat, jo keves ext. - tel. Sajnos. Tok mokas, hogy MESA mar sw - bol tolja pl. a pixelshadereket, es 6.0 - nal tart, X meg meg mindig a 4.akarhanyast hasznalja.

De gyanitom az ATI sem fogja elkapkodni. nVidia meg az utan, hogy az elso ForceWare mar tamogatja. (Ugye mindenki tudja mi az a Unified Driver Model?:)

Pontscho / fresh!mindworkz

Inkabb arrol mondj par szot, hogy mit hoz ez a kiadas a vegfelhasznaloknak. Magyarul mitol lesz jobb egy usernek az, hogy van OpenGL 2.0. Azt sejtem, hogy jo dolog a shader, mert az osszes uj jatek sir ha nincs ilyen tamogatasom a kartyaban... Te mit a tema egyik hozzaertoje :-D

bocs nem engem kérdeztél de mindenek előtt ajánlom figyelmedbe a

http://www.tomshardware.hu/graphic/02q1/020116/shaders-06.html

url-t, a pixel és vertex árnyaló egységet elég ok szinten taglalja, problémákkal, egyebekkel (persze mindez nem feltétlenül az OpenGL implementre vonatkozik, de elég jó kis olvasmány, én imádom..)