Pár körrel a vége előtt Hamilton negyedik volt, szorosan a nyomában a nagy esőmenő újonc, Vettel. Massa messze mindenki előtt az első helyen.
Egyszer csak elkezdett esni. (Brazíliában az eső az tényleg nem játék, ezt igazolja is a legutóbbi itteni esős futam, ahol le kellett idő előtt inteni a versenyt, mert a mezőny közel negyede egyetlen körben rommá törte az autóját, a fele pedig már korábban kicsúszott - komolyan, most nem túzok, így volt.) Senki sem kockáztatott, kivéve Glockot, aki a hatodik helyen volt, tehát Hamilton és Vettel után. A kiállások után viszont eléjük került, így Hamilton az ötödik lett, ami még éppen elég a világbajnoki cím megnyeréséhez.
Nemsokára jött pár lekörözés és a lekörözött Kubica egyszer csak úgy gondolta, hogy ő visszaveszi a körét, mert nem volt nála gyorsabb Vettel és Hamilton. Így is történt. Hamilton ezen lehet, hogy kicsit meglepődött, Vettel pedig ki is használta. Megelőzte Hamiltont az utolsó előtti körben. Így Hamilton hatodik lett, ami a végén pontegyenlőséget eredményezett volna Massával, így azért Massa lett volna a világbajnok, mert ebben az esetben azt nézik, ki győzött több futamon - ha ez is egyenlő lenne, akkor ki lett többször második, stb.
Szóval vizes a pálya, Hamilton hatodik, Vettel az ötödik, akit esőben képtelenség megelőzni - bár Hamilton is jól megy esőben, eddig Vettel bizonyította, hogy ő az etalon. Massa már befutott elsőként és leintették. A Ferrari csapat már ünnepelt, a McLaren szerelők döbbenten, néma csendben ültek.
Az utolsó előtti kanyarban - a célegyenes ráfordító előttiben - feltűnt Glock, aki kockáztatott és nem ment be vizes pályára alkalmas gumiért, így alig tudta bevenni azt a kanyart, így sikerült Vettelnek és Hamiltonnak is megelőznie. Itt dőlt el a világbajnoki cím sorsa. Hamilton befutott ötödiknek.
Mikor Lewis Hamiltont leintették a “kockás” zászlóval, néhány pillanatra egyszerre örült a Ferrari és a McLaren box.
Egy brazil pilóta nyerte a brazil futamot és kb. tíz másodpercen múlt, hogy nem lett Brazíliának egy újabb világbajnoka: Ha (tudom, egy ilyen technikai sportban nem nagyon lehet feltételezni semmit) ennyivel később kezd el esni, Glock még talán be tudott volna jönni Hamilton előtt - és így Hamilton ismét elbukta volna a világbajnokságért folyó küzdelmet, épp úgy, mint tavaly.
Massa rendkívül jó pilóta és a Ferrari is nagyon jó csapat, de ugyanez elmondható Hamiltonról és a McLarenről is. Nem lehet őket összehasonlítani, hogy ki miért jobb, egyszerűen klasszisok ebben a sportban. Massának többször volt balszerencséje idén, Hamiltont pedig - szerintem többször is - ok nélkül büntették meg - ezt Ferrari szurkolók sem tagadják. Mi jöhet ki abból, ha őket összeeresztik a versenypályán? Most ez, de hogy jövőre és aztán mi lesz, nem tudhatjuk. Ez egy ilyen sport: kiszámíthatatlan - és azt hiszem, nem csak a Forma-1-ről, hanem az életünkről is elmondható.
- zdesigner blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 925 megtekintés
Hozzászólások
szánalmas volt.
ilyen mákmennyiséggel afganisztánt le lehetne körözni a drogpiacon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szerencsétől szánalmas?
______________________________________
No God, no peace. Know God, know peace!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyílván ferrari drukker... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is, de nem tartok szánalmasnak egy izgalmas futamot. :)
______________________________________
No God, no peace. Know God, know peace!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mit találtál benne izgalmasnak az utolsó 10 körön kívül? dögunalom volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, hamilton szánalmas úgy alleszcuzammen, csak ez még jobban kiemelte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor olvasd el a kommentjeidet és nézz tükörbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Számomra Massa az idei év világbajnoka. Sok a "Ha" de akkor is... Soha nem gondoltam volna, egy brazil, miután hazai pályán győz, nem tud örülni... :-( Sokkal jobb volt idén, mindenkinél.
----
"A hibás logikájú emberek több bűnt követtek el akaratukon kívül, mint a rossz emberek szándékosan."
Bárcsak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat Kovaleinen idei teljesitmenyet nezve ez pont forditva van. Ugy ahogy tortent :) Akarhogy elovatoskodta Hamilton megis okosan csinalta. Szerencseje volt ?!? Kerdem en kellett neki az eso a vegere ?!? Szerintem simman befut VB gyozteskent ha nem jon az eso (valoszinuleg 3 ik nak mert Vettel nem veri meg szaraz palyan, Reikkonen kiall kerekcserere es Glocknak eselye sincs megelozni ot). Megerdemelte. (akarhogy nezzuk sokkal esszerubben vezetett mint tavaj)
--
The worst or stupidest ideas are always the most popular.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lennek meglepodve, ha Glock, Kovaleinen helyere ulne jovore... Hamilton korbe kellene csokolja a gyereket! ( Engem mar k.vara igedesit ez az "atadom a helyem majd a vegere" jatek... szerintem ez nagyon sportszerutlen )
_______________________________________________________
UBUNTU 8.04 Rock's!
Type cat /vmlinuz > /dev/audio to hear the Voice of God.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Glock nem adta csak úgy át a helyét, ha erre célzol. Ellenben Räikkönen ezt tette a múltkor, csak ő Massának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos vagy benne, hogy Glock nem adta csak úgy át a helyét??? Szerintem nezd meg meg 1xer az utolso kort es kiderul, hogy kozel allora fekezte az autot es szo sem volt arrol, hogy vezethetelnene valt volna a szaraz gumikkal, mert apro jelet sem latni annak, hogy kicsit is instabilan kozlekedne.;)
_______________________________________________________
UBUNTU 8.04 Rock's!
Type cat /vmlinuz > /dev/audio to hear the Voice of God.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy láttam, hogy mindenki, aki arra járt, beelőzte, mert eleve lecsúszott az ívről. Még ha Kovalainen lett volna, aki "elengedi", akkor megértem a felháborodást, bár Räikkönen is látványosan elengedte Massát az eggyel korábbi futamon. Összességében nem egy futamon múlt az egész, mindenki lehetett volna szerencsésebb, ügyesebb, jobb, stb. Tavaly pl. Hamilton szívott, Räikkönen nyert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2008 Világbajnoka:
- Többszőr kellett megbüntetni, mert nem tud szabályosan előzni.
- Belerohan a box utcaban piros lámpánál az előtte álló kocsiba. Biztos nem vette észre, nem elég széles...
/ Ezzel persze mások versenyét is lazán tönkretette, nem csak a sajátját /
- A döntő futamon a Toro Rosso otthagyta a világbajnokot, mint a szart, és csak azért lett "világbajnok", mert a Toyota-nak kb. 6-7 sec hiányzott ahhoz, hogy vizes pályán száraz gumival célba érjen.
De most komolyan. Ilyennek kell lennie egy világbajnoknak ???
--------
Ezen a mai futamon azért meglátszott, hogy kik az igazán kiemelkedő sofőrők/pilóták. Alonso és Vettel. Mondjuk Glock se volt semmi, ahogy a leamortizálódott száraz gumikkal behozta pontszerző helyre a Toyotát.
Hamilton ettől függetlenül azért remekül vezet / ha éppen be tudja tartani a játékszabályokat /, de Alonso vagy Vettel egy klasszissal szerintem jobb nála.
Massa néhány pályán fantasztikus, a többin csak simán jó, amúgy meg borzasztó peches, és itt nem csak Glockos esetre gondolok, hanem, hogy mi van ha a Ferrarinál ki sem probálják a gombnyomkodós faszit a box utcában ?. Akkor most lehet ő lenne a világbajnok.
Raikönnen engem Prostra emlékeztet, tök jól megy, amig a pálya száraz. Idén valamivel több volt a nedvesedés, ennyi a pechje szerintem... :))
Kovalainen teljesítményéről szerintem mindent elmond, hogy Alonso 61pontos lett a Renaultval, ő meg asszem 51 a meklárennel.
Nézzétek el az elfogultságomat / Alonso drukker vagyok /. :-))
-----------
r=1 vagyok, de ugatok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előzések:
Belgium: a versenyirányítás szabályosnak minősítette Hamilton előzését (miután visszaengedte maga elé Raikkonen-t), majd a verseny után bejelentették, hogy várnia kellett volna még legalább egy kanyart vele.
Japán: a rajt utáni előzési kísérletéért Hamilton büntetést kap, mivel elfékezte magát és így Raikkonen-t is kikényszerítette a pályáról. A manőver miatt mindketten 2 helyet estek vissza.
/* Brazília: az előbbi esetre kísértetiesen hasonlító Bourdais-Trulli párharc (nem ez volt az egyetlen, a 2008-as évben sem, versenybaleset) már annyira sem érdekelte a versenybírákat, hogy egyáltalán vizsgálják az ügyet. */
Japán: Massa előzni próbált, átvágta a sikánt, kiforgatta Hamilton-t, aki emiatt az utolsó helyre esett vissza. Massa pedig ugyanazt a büntetést kapta, amit Hamilton a rajt utáni "szabálytalan" előzéséért.
Kettős mérce.
Ezek után, figyelembe véve Hamilton tavalyi teljesítményét is, szerintem megérdemelten lett ő a világbajnok.
A kanadai eset miatt viszont meg kellett volna büntetni. Akkor még az is versenybaleset volt, ha belehajtott a boxutca kijáratánál piros lámpánál várakozó Ferrari-ba, az idény vége felé, ahogy egyre kiélezettebb lett a verseny, már egy piros autó közelében elkövetett elfékezés miatt is boxutca áthajtás járt neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek után, figyelembe véve Hamilton tavalyi teljesítményét is, szerintem megérdemelten lett ő a világbajnok.
Ennyi erővel Alonso is megérdemelte volna idén a világbajnokságot. :-))
Amit a Renault val művelt idén, az valami szenzációs.
Hamilton tavalyi teljesítményéről annyit, hogy a "sportsajtóban" folyamatosan téma volt, hogy Alonsó beállításait használja. Aztán az idény vége felé, mikor Alonsó állítólag "most már eltitkolhatja a beállításait csapattársa elöl" érdekes módon Hamilton teljesítménye jócskán visszaesett.
Persze nem tudom mi az igazság, egyik oldal ezt mondta, másik azt.
------------
r=1 vagyok, de ugatok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"... Alonso is megérdemelte volna idén a világbajnokságot."
Már 2007-ben is. A McLaren-nek nem lett volna szabad egy kétszeres világbajnokot a második számú pilóta szerepébe degradálnia (tudom, nem tettek sorrendet a pilóták között), főleg nem az akkor újonc Hamilton-nal szemben, ráadásul elég nagy az esélye annak, hogy az autót tényleg ő lőtte be minden egyes versenyhétvégére.
A félreértések elkerülése végett, egyáltalán nem vagyok sem Hamilton, sem pedig McLaren szurkoló, egyszerűen zavart az, _ahogyan_ a hajrában megprobálták elvenni tőle ezt a címet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd jövőre odavágunk. Csak a Renault csináljon valami rendes szekeret. :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- A döntő futamon a Toro Rosso otthagyta a világbajnokot, mint a szart, és csak azért lett "világbajnok", mert a Toyota-nak kb. 6-7 sec hiányzott ahhoz, hogy vizes pályán száraz gumival célba érjen."
hat ha igaz h tenyleg olyan gazul ment a kocsija akkor a celegyenesbe is megtudta volna elozni szerintem, kigyorsitassal/nal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni