Hozzászólások
Vissza lehet kérni az árát, ha mást szeretnék telepíteni rá?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen Linux-ot ajánlotok a BMW-mre? :-)
Ha minden férfi egyforma, akkor miért válogatnak annyit a nők???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre több válaszom lenne:
1/ Gentoo -t, és a BMW-s találkozókon a nagy firmware frissítés forrásból és distcc -vel, hogy a többi autó is "segítsen" a fordításban ;~))) Közben Gentoo sörözés!
2/ Linuxot? már miért? --> "Of course it runs NetBSD!" ;~))
3/ maffiózók BMW-jébe, amennyiben a testőrök is BMW-vel rendelkeznek (és ugye ez innentől már egy "Enterprise System"!) érdemes a SLES / RHEL -ben gondolkodni! ;~))
/mazursky
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze! 130 USD, de csak ha nem "csomagoltad ki" az autót (nem ültél bele?), nem tettél ráutaló magatartást arra, hogy meg szeretnéd vásárolni (nem néztél rá egy szalonban?)! :D:D Jahh, és csak akkor kérheted vissza az árát( nem is tudtam, hogy minden Deviza egyenlő (0HUF, 0USD, 0EUR...), ha valamelyik MS OS elfut rajta... Szerinted?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak a BMW-kben.
Ismerősömék Volswagenjében van valami gagyi GPS, és a térkép CD-t nézegetve ELF-binárisokat találtam. Meglepődött rendesen :D
--
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csodálatos, hogy mire képes a tudomány!
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom majd bővítik a RAM-ot, hogy az XP home is menjen rajta... :)
Hová ragasztják majd a matricát??
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az alvázra :D
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
alvázcsere esetén pedig újra meg kell venni a licencet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Genuine BMW!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... forgalmit, jogosítványt, májkroszoft licenszet lesz szíves!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szerelő is majd foghatja a fejét. :)
- A motor ok, az önindító ok, nem értem... Lehet, hogy mégis vírus lesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd beírják a szervízkönyvbe, hogy SP2 telepítve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"2029-ben már két hétre előre meg lehet majd jósolni egy hurrikán kialakulásának a helyét és a pontos útvonalát" :D
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"2029-ben már két hétre előre meg lehet majd jósolni egy hurrikán kialakulásának a helyét és a pontos útvonalát. Ami mégiscsak egyfajta jövőbelátás, ugye."
Ha ez a faszi 20 évre pontosan meg tudja jósolni a számítógépek sebességét, akkor a 2 hét egy számítógéptől talán nem is olyan nagy teljesítmény. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nostradamus itt járt a jövő héten.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kritikus, autoba agyazott telematikai rendszereken mindenhol Linux lesz. Most meg van VxWorks, es voltak begyazott RTOS specko rendszerek.
---
Akit komolyabban erdekel a tema:
http://ngtp.org/
http://www.osgi.org/VEG/HomePage
http://www.technocom-wireless.com/mcnu.html
---
cryp
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez várható, hisz egy 90%-ban kész dolog úgy van a kezükben, hogy teljes betekintés a kódokba. 1/20 annyi munka mintha mindent előlről írnál a zárt MS-cumókhoz, és tuti hogy nem lenne jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy autogyartonak nem erdeke, hogy mindenki belelasson a kodokba. Egyreszt a konkurencia masolhatja, visszafejtheti az adott megoldasokat. Masreszt kulso felek is hozzaferhetnek, fejleszthetnek a kodhoz. Es ez akar veszteseget is okozhat nekik. Pl. Kiadnak egy szeriat Economy moddal, es kiadjak ugyanazt a szeriat sport verzioval, minimalis szerkezeti, viszont eltero arazassal es firmwareel. Ez esetben az autogyarto nem lenne boldog, ha az olcsobb modellt egy kulsos altal hackkel sportositanak.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ez igaz, de a fejlesztés akkor is gyorsabb és hatékonyabb ha linuxra alapul, pont az opensource miatt. Aztán meg max nem adják ki a kódjaikat, lehet nem gpl fejleszés linux alá is, max bizonyos részekért a gyár is fizet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak olyan termékek, amyelyek akkor ingyenesek, ha opensourcet fejlesztesz alá. Hirtelen cask 1 jut eszembe ez a qt, bár kétlem hogy pont erre van szükségük, de tudtommal van még pár ilyen. Azt viszont nem tudom, hogy mik ezek és arról végképp fogalmam sincs hogy szükség van e rá egy ilyen eszköz fejelesztésénél. Csak enyit szerettem volna mondani. Max tévedtem, akkor bocs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"http://ngtp.org/" Connexis,SEI Debreceni.
(Es arra fele Gentoo komoly rendszerenek szamit.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es lesznek is RTOS rendszerek. Ugye te sem szereted, ha az elektronikusan vezerelt szelepek belevernenek a dugattyukba, csak mert a kernel epp massal is foglalkozik? Vagy esetleg nem nyilna ki a legzsakod egy kissebessegu utkozesnel, mert az meggajdult EPS telespameli a halozatot?
Biztonsagkritikus helyeken kovetelmeny, hogy a rendszer egy hibakondicio utan 3-10 ms-en belul kepes legyen ujraindulni.
Ennek ellenere, pont a BMWnel kenodott fel majdnem az egyik munkatarsam a betonfalra, amikor a hibainjekcios tesztnel az auto nyomott egy teljes shut-downt.
Ugyhogy szep dolog a linux, de ugy vagyok vele mint a Windowssal. Maradjon parasztvakitasnak a kozepkonzol kepernyoje mogott, de biztonsagkritikus rendszerekben inkabb RTOS rendszer legyen, megfelelo watchdoggal megtamogatva.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Linux tud RTOS -t jatszani, de mindegy.
Olyan bootidot, meg csak joval egyszerubb rendszereken szokas csak megkovetelni, mint amin linux futhat.
En reakcio ido kritikus dolgot csak FPGA-ra biznek, vagy egyszerubb elektronikara, vagy nem is elektronikara.
Bar most esett egy olyan feladat az asztalomra, hogy RTOS Linuxot javasoltam, siman tudja garantalni azt amit nem is kertek :), mivel korabbi rendszerek nem realtimeoztak es megis kielogitoek voltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oooo, egy kritikus alkalmazasban nem jatszani kell, hanem olyan szinten valosidejunek kell lenni, hogy a processzort felugyelo allapotgep ne nyomjon resetet allandoan. Ez pl. Audi a motorveszerloiben olyan szinten megy, hogy 30 perces ut alatt a 8 ujraindulas "egesz jo" minositest kapott a fejlesztomernokoktol.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jol gondolom, hogy a hasznalt motor vezerlo nagysagrendekkel butabb elektronika (Memoria meret,MMU,bit), mint amivel egy Linux szoba al? (Linuxnal process ujrainditsrol lenne szo esetleg, nem rendszer ujra inditasrol.)
Linux RTOS nyilvan nem kozvetlen motor vezerlesre valo, csak erre BLOATWARE-nek szamitana.
Kinek mi a minoseg, meselhetnek rola.
Egyebkent egy csoport gyakrabban hajlik az olyan megoldasok fele, amihez alacsonyabb skillek kellenek, ha tervezesi megszoritasokon belul lehet vele maradni, a jobb megoldasi javaslat gyakran kot ki -e miatt a kukaban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ide kapcsolódó hír, hogy a hazai gyártású BMW-kben Microsoft Windows Vista Professional fog futni. Erről állapodott meg az oktatási minisztérium Ballmer úrral minap. Az említett operációs rendszer Licence-költségeit a magyar állam finanszírozza az "Individual Z4" projekt keretében, mely a hazai autó társadalom járművezetés informatikai analfabetizmusán kíván segíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első mondat végéig elhittem kb 1-s ra. Aztán mondom ez marhaság, na menjünk tovább, és tényleg :D. 2030-ban mi leszünk a microsoft fenntartói? Külön lesz beépítve a bértáblába MS-adó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha nem fogadom el az EULA-t?
Tényleg, ha újra kell telepíteni, akkor nem tudok beszállni a kocsimba? Vicc.
"hazai autó társadalom járművezetés informatikai analfabetizmusán kíván segíteni"
Sajnos azt kell látnom nap-mint-nap, hogy a hazai autós társadalom járművezetés terén még a "kb. elmegy" kategória, de közlekedni azt nem tud; a helyes szóhasználat a közlekedési analfabetizmus:
-beragad a kereszteződésbe, és ha én pl a zöld lámpa előtt megállok, mert látom, hogy úgyse férnék át, a mögöttem lévő teli_izomból_nyomja a dudát, épp csak ki nem rángat az autómból, és megy az anyázás hogy haladjak már... Kérem szépen az utakon a Balkán itt kezdődik Magyarországon!
-lakó-pihenő övezetben betartva a 20-at szinte letol az útról, és úgy előz le, mintha szembe jönne velem, és mikor én dudálok, hogy a 100-120m-re lévő rendőrautóban ugyan valaki_rendőrtiszt vegye már észre a gyorshajtót, rá se bagóznak (legalább 200% feletti gyorshajtás) és még rám néznek furán, hogy miért dudálok --> Ennyit a zéró toleranciáról --> inkább zéró intelligencia (tisztelet a kivételnek).
Az más dolog, hogy lakó-phenő övezeten egyébként se hajthatnék át, csak épp a körúton a dugót igyekszek elkerülni, és próbálom a sebességhatárok betartásával "legalizálni" a szabályértésemet (vagy legalábbis nem növelni a bűnlajstromot).
A közlekedési analfabetizmust nem kellene tovább növelni Vista Licence-ekkel, mert az épp csak az informatikai analfabetizmust nem fogja megoldani. Vista, Vista, Vista... Next next, next, finished! Itt kezdődik az informatikai analfabetizmus, kéremszépen.
Where do you want to go today?
Szóval én kérek elnézést, senkit sem akartam megbántani.
/mazursky
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendszeres kozlekedokent megfogalmazodott bennem egy kerdes (nem az eredeti felvetes alapjan), hogy vajh:
a, a bunkok vonzak a BMW-ket
b, a BMW-k a bunkokat.
Mert a relacio biztos, csak az iranya nem. Szoval a bunkok hogy fogjak majd kezelni a csodaBMW-juket, ha megtudjak, hogy az iparag leheto legolcsobb megoldasat valasztotta a gyar helyesen az autoba? Mi lesz a kis orankent szarul bimbammolo, navigacios rendszernek/fedelzeti szamitogepnek nevezett szarbol? Tovabbra is butan fog bimbamolni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linux lehet olcso volt, de rajta futo alkalmazas kozel sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
willy írta:
"Rendszeres kozlekedokent megfogalmazodott bennem egy kerdes (nem az eredeti felvetes alapjan), hogy vajh:
a, a bunkok vonzak a BMW-ket
b, a BMW-k a bunkokat.
Mert a relacio biztos, csak az iranya nem."
És ezzel teljes mértékben egyetértek. Ha pedig az útmenti "kár-statisztikákat" nézem a szélvédőmön keresztül, akkor rengeteg törött elejű BMW van, vagy totálkáros, viszont alig van olyan aminek a hátulja tört össze. Vajon ez egybecsengene a abszolút gyorshajtás fogalomkörével?
/mazursky
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://totalcar.hu/tesztek/bravo2bem/?full
a fiatokban mar windows muzsikal!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem csak az mp3 lejátszóhoz van köze a MS -nak . apámnak is ilyen fiatja van. Mondjuk abban nincs USB csati, mert utólag nem lehet rendelni. Amúgy ha gyárilag kéred hozzá ezt az opciót akkor kapsz mellé egy iPod nano-t :D . Microsoft<->Apple - nem értem, hogy hozták össze :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez érdekes. 2003-ban stoppoltam Münchennél és egy Ottani MS alkalmazott (min. közép de inkább felső vezető volt) vett fel. Egy 5-ös BMW-vel. És ő mondta, hogy az ő BMW-jében is MS rendszer van. Na mindegy. Lehet azóta megváltoztak a dolgok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A többi autó alapú platformra is portolják a jövőben? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a 7-es bömbi firmware-ét szeretném majd Suzukin futtatni. Lehetséges?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni