Első tanítási napom

Tegnap meg volt az első tanítási napom. :)
Férjem előtte napon azt mondta hogy menjek el fodrászhoz mert hát „tudod ezek a fiatalok milyenek. … képesek és még verset írnak rólad. :)) (valószínűleg fiatalkori önmagából indult ki)
Réka annyit mondott „ anya ne legyél gáz órán”. Hallgattam férjemre, frissen dobott fejjel mentem órára.

20 évesek. 11 fő. Utolsó éves gazdasági informatikusok érettségi után.
Én élveztem. Egyenlőre még abszolút nem érzékelem a 45 percet. Sőt ők is azt mondták hogy húúú de gyorsan elment. Kettő órát tartok nekik egymás után.

Furcsa volt a szememnek hogy nem látok egyszerre mindenkit. Az irodai tárgyalásokon ugye én mindenkivel közvetlen kontaktusban vagyok. Egymással beszélünk meg bizalmas dolgokat.
Osztályterem az más.
Legközelebb valahogy át kellene rendeztetnem velük a termet. Még megálmodom ezt.

Amit érdekes volt megtapasztalnom hogy a fiúk nyitottabbak voltak, talpraesettebbek, erősebb karakterek és határozottabbak.
Annyi mindenről szerettem volna velük még beszélni … de majd folyt köv.
Meg hát úgyis jönnek hozzám még dolgozni is. :) aki akar.
Annyira élvezem.

Hobbiból csinálom, ingyen. Úgy gondoltam hogy az olasz nyelvtanulás mellé még ez a heti másfél óra belefér a hobbik közé.
Érdekes hetek elé nézek.

Hozzászólások

Nalunk volt egy francia tanar, aki minden oran atrendeztette velunk a termet. Mindenki boldog volt, hiszen azidotajt mar amugy is mindenki hulla volt, igy egy kis verkeringes segito pakolas mosolyt varazsolt elfaradt arcunkra.
Amugy ja a fiuk talpraesetebbek oran, csak ezzel vigyazni kell, hogy a tisztelet megmaradjon, mert konnyen csap at a tisztelet, egy kozonnye, majd egy lenezesbe.
Amugy sok sikert a tanitashoz, bar en penzert se vallalnek el ilyesmit. :)

igazabol ezt a terem atrendezgetest en nem ajanlanam :D

nem látom át a fő problémát - amennyiben olyan inspiráló a légkör, mint ahogy innen a dróton túlról látszik, szerintem pozitív hatásai vannak.
A gimnáziumomban a nyelvi termek szép lassan mind "átreneződtek" az asztalok valamely tanárkollega hatására U alakúra - és ez tényleg jobb, amint az ember tanulni akar;)
Egyetlen hátránya, amit tapasztaltam, amikor pl. a "jaj ne, nem szeretnék pakolni, a hátsó sorban akarom írni a matekházit" hozzáállás jön elő - de itt nem ez a helyzet. Másik lehetőség az "ez a .. tanár megint szervezkedik, hagyjon békén aludni"

... mivel ezek a szituációk nem állnak fenn, én csak javasolni tudom a dolgot, amennyiben ez megoldható.

int getRandomNumber() {
return 4;	//szabályos kockadobással választva.
	       //garantáltan véletlenszerű.
}	      //xkcd

Ha át akarod rendezni, nem logikus, hogy félkörbe?

félkörbe szeretném..
de meg is mondom nekik hogy azért hogy egybe lássam őket.
aztán hogy tényleg látom e őket úgy vagy sem? nem tudom.. kipróbálnám.

egyszerűen nem értem hogy egy 25 fős osztályban a tanár hova néz vagy kit néz? én egyszerre szeretnék velük kommunikálni.

nem gyerekek ők már.

Egyszerre mindenkire néz. Majd neked is kialakul pár év tanítás után, sőt, akár még azt is fogod tudni, mögötted ki mit csinál. A félkör egyébként nagyon jó ötlet, mert így elbújni sem tudnak, tehát mindenki aktivitásra van kényszerítve. Sokkal érdeklődőbbek lesznek a tanulók. Arra viszont vigyázz, hogy az U két szára ne legyen túl hosszú, mert ha a hátsó résszel akarsz közvetlenül kommunikálni, akkor a szárak vége esetleg kieshet a látó(és halló)teredből. Legszerencsésebb a körülbelül 1:1:1 felosztású elrendezés. Remélem nem túl hosszúkás alakú a terem, mert akkor nem fog működni. (Nincs jó U.)
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

nekem fontos az aktivitás, mivel nem szinházat szeretnék.
Tehát nem egy monológot kívánok előadni egy nézőközönségnek hanem párbeszéd formában képzelném a dolgokat.
Hol én kérdezek hol ők kérdeznek tőlem. Elmondom amit akarok ők pedig elmondhatják az ő elképzeléseiket.
Ehhez viszont látnom kellene mindenkit egyszerre :)

Pedig nagyon sokszor monológ lesz, akármit is akarsz. Sajnos ezt tapasztalatból tudom. :( Ráadásul az interaktív órának megvan az a hátránya, hogy kicsúszhat a kezedből az irányítás. Az óra egy része lehet interaktív, de ez körülbelül 15 perc után célszerűtlen. Inkább igyekezz eltalálni a helyes arányt az önálló munka, a tanári előadás és az interaktív foglalkozás között. Eleinte kicsit nyögvenyelősen fog működni a dolog, de ha ezen át tudsz lépni, csodálatos élményekben lehet részed (meg túlzott bizalommal keserves csalódásokban is. :( )
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Hogy látsz-e 11 embert félkörben, hülyéskedsz? Ennyit becsukott szemmel is, bármikor:)

11 embert, egy emberre 90 centit számolva, ha az emberek egy körív mentén, te pedig a kör közepén állsz, 4 méterről 140 fokos szögben látod őket. Egy székre viszont 60 centi is elég, ilyenkor 94 fokban látod őket. A perifériás látást is figylembe véve tehát ha az egyik szélén ülőre nézel, még mindig látod a másik szélét. 4 méternél egyébként sem akarsz sokkal közelebb lenni, tekintve a hogy célszerű a nyilvános
zónából órát tartani.

közben rájöttem arra is hogy nekem a zónával is gondom van :))
én a személyes zónához vagyok szokva.
Mind az ügyfelekkel mint kollégákkal kapcsolatosan.
A nyilvános zóna nagy távolság egyenlőre nekem :)
legszívesebben az osztályt a személyes zónámban tenném ... :))) no ez az ami nem megvalósítható. Csak hát tanulnom kell ezt.

a gyerekek szeretik a "civilt a pályán" ;)

"Tettre váltom az életről való látomásom"