Ezt siman megtehetik a vasboltban?

 ( compi | 2007. november 21., szerda - 14:24 )

Tegnap este vettem egy kvm switchet egy a viz latin nevet viselo vasuzletlanc nikotin tartalmu, egeszsegre karos elvezeti cikk alapanyagul szolgalo novenyrol elnevezett utcaban talalhato uzleteben (na ebbe kosson bele egy ugyved...)
Este beuzemeleskor azonnal kiderult hogy az egyik beepitett kabel vga csatlakozojanal el van torve a zold vezetek, a kabel allasatol fuggoen vagy van zold szin vagy nincs. Gondoltam sebaj, ma reggel 9-re odamegyek, kicsereltetem es negyed oraval a szokott munkakezdesem utan mar a melohelyemen is vagyok.
Hat rosszul gondoltam. Kezdodott azzal hogy addig nem voltak hajlandok kicserelni a cuccot amig a szerviz "be nem vizsgalta", ami viszon ellentetben a bolt 9 oras nyitasaval, 10-kor nyit. Mivel tudtommal 3 napon beluli problemanal a jelenlegi jog helyszini cseret ir elo, kertem hogy ott azonnal nezzek meg es amennyiben valoban hibas, cserelje. Persze kotottek az ebet a karohoz, mire nekem mas valasztasom nem maradt mint a vasarlok konyve. 10ig setaltam a szivmelengeto 7. keruleti kutyaszaros utcakon, 10-kor a szerviz "bevizsgalta" a berendezest es kicsereltek.

Ami b@ssza a csoromet az az, hogy az eleve az o hibajukbol bekovetkezett problema fel ora helyett 2 orat vett el az eletembol, amit sokkal hasznosabban is el tudtam volna tolteni akar dolgozom, akar pihenek ezalatt. Szerintetek ilyen esetben - kihasznalva hogy nem keveset fizetek csaladi jogvedelmi biztositas cimszo alatt a DAS-nek - erdemes-e kicsit viszontszivatni az uzletet mondjuk 2 oranyi megbizasos szoftvermernoki oradijat kovetelve rajtuk?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Nem hiszem. A te bajod a nyitvatartasi idokkel volt, nem az ugyintezessel magaval. Az, hogy nem neztel utana, a te hibad. Jogilag. Emberileg persze duhito az egesz, de ne feledd, hogy 10 evvel ezelott meg csak ki se csereltek volna jo esellyel. Sokat javultak az allapotok azota (szerencsere).

Hát, ha már fizetsz ennek a "DAS"-nak jogvédelmi biztosításért, akkor talán érdemes lenne inkább tőlük megkérdezni, nem?
Feltéve persze, ha a székhelyük nem a pénzre alkalmazott egyik szleng-kifejezéssel egyező nevű utcában van, illetve az igazgatója nem áll rokonsági, ismeretségi, üzleti, felekezeti, intim, stb. kapcsolatban az említett vaskereskedés tulajdonosával, ez esetben ugyanis inkább érdemes a DER-rel vagy a DIE-vel is felvenni a kapcsolatot, a vaskereskedés innentől kezdődő teljes mellőzése mellett.

Én is próbálkoztam ilyennel.
Történet 380e Ft-os laptopról volna szó, gar. időn belül elromlott, nem tudták megjavítani hónapokat húzódott a dolog (persze gar időből kifutottak).
Mondom munkaeszköz, kérhetnék kártérítést, vagy cserkészüléket...

ASZONYGYA a szervízes csáó : "Mé' nem vettél egy rendes laptopot ha ezen dolgozol?"

<1 leszel, vagy 0. vagy élő, vagy hulla>

"Mé' nem vettél egy rendes laptopot ha ezen dolgozol?" Azert lasd be hogy igaza van. Karterites ide vagy oda.

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Azé' vissza lehetne kérdezni, hogy mé' árultok ilyen szart vagy mé' nem figyelmeztettetek, hogy ezen nem lehet dolgozni?!

bocs nemértem. miért is lenne igaza?

erre es az elozore:

Veszel egy suzukit es elmesz vele bejarni europat. Garancia ide vagy oda (biztos megjavitjak, gondolom van erre halozatuk) azert nem csodalkozol nagyon ha tonkremegy.

Egy szo mint szaz, a mint minden termektipusnal, itt is van minosegi es nem minosegi. Vinyokat is raidbe pakolja az ember, gari ide vagy oda. Es ott se kezdesz el reklamalni ha adatvesztesed volt.

Nem tudtam rendessen megfogalmazni, de a pelda szemleletes

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Két suzukim is van. Semmi gond nincs velük. Az egyikben 43 ezer kilóméter van, a másikban 7000. :P

--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Sorry az en kocsimban 370000 (jol olvasod) km van, es parszor mar korbejartak vele europat. Tovabbra is azt tudom mondani, vannak bizonyos termekkategoriak. :)

Pa!

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Az én szuzukimban meg 200000 és még soha nem volt semmi baja, most akkor nekem szerencsém van???

Általánosítsunk 1 darab alapján?

Miert, nem errol szol a tomegtermeles?

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

miert van az az erzesem, hogy az egesz kotozkodesed csak arra ment ki, hogy eldicsekedhess ezzel? :)
szerintem ha mar vallal ra garit a gyarto/forgalmazo, akkor mar nehogy a vevo erezze magat szarul, amiert rendeltetesszeru hasznalat miatt garancia idon belul hibasodik meg a termek.
es a magyar jogszabalyok szerint kotelesseguk minel elobb javitani a hibat, vagy amennyiben nem lehetseges(vagy megadott idon belul nem lehetseges), akkor cserekeszuleket biztositani, ha ezt nem teszik meg, akkor perelhetoek.
egyenlore meg a kereskedok vannak a vasarlokert, ugy tudom.

Tyrael

Rosszul erzed, az ilyesfajta dicsekedesnek megvan a maga helye... ;)
Amugy meg 35 eves, es zabalja a benyat mint a diszno. Nem azt mondtam hogy a csodaauto, hanem hogy megbizhato. Es ha ez a fo szempont akkor ezt meg kell becsulni (mint esetunkben a laptopnak is ennyit kellet volna tudnia, utana johet a tobbi, teljesitmeny, kivitel, ez az amaz)

"es a magyar jogszabalyok szerint kotelesseguk minel elobb javitani a hibat, vagy amennyiben nem lehetseges(vagy megadott idon belul nem lehetseges), akkor cserekeszuleket biztositani, ha ezt nem teszik meg, akkor perelhetoek.
egyenlore meg a kereskedok vannak a vasarlokert, ugy tudom."

Teljesen egyetertek. En csak annyit mondtam hogy lehet hogy tenyleg nem a legmegbizhatobb vasrol beszelunk, akkor nem tartom jogosnak a karteritest, igenis az ember tanulja meg az adatbiztonsag fogalmat.
Persze lehet egyszeruen csak gyartasi szoras is.

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Akkor felreertettuk egymast.
Arra senki nem vallal garanciat, hogy az adott keszulek sosem romlik el.
De arra igen, hogyha elromlik, akkor x idon belul megjavitja/kicsereli.
En sem azt serelmezem, hogy elromlott gepen talalhato adatok elveszteseert nem fizet a gyarto/kereskedo, hanem azt, hogy nem tett meg minden tole telhetot a hiba elharitasa erdekeben.

Tyrael

Az egyik suzukim másfél éves, a másik fél éves. 370 ezer kilómétert ennyi idő alatt nem tudnék belegyömöszölni. Nyilván a te autód nem ennyi idős. Az egyik exem garanciális ügyintéző egy nagy német konszernnél. Akarod, hogy megkérdezzem a véleményét a német, megbízható autókról?
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Tok jo, atmentunk auto markak kozti flamebe... :D :D :D

Baratnom osztalytarsanak az apja riszato szerelo. Na most a leany nem kicsit paranoias, nem mer egyedul otthon lenni pl. 20 eves.
En (gondolom te is) ITben dolgozunk. Hany fele titkositott particio, IPtables config, stb stb van a gepeden? A sajat szakmajaban mindenki elovigyazatos, mert ott latja hogy mik vannak.
Reprezentativ kene kimutatas hogy eladott x ilyen markabol mennyit vittek vissza 1 even belul barmiert es ybol mennyit. Az mervado. Az nem, hogy en itt meg itt dolgozok, az a dolgom, hogy garancialis auto ugyet intezzem, es nezdmar, latok sok garancialis autot ami elrolmlott... :D Raadasul nyilvan mindenhol van gyariszoras, es azok a leg szembetunobbek.

Amugy meg korban se jo a behataralni. Masfel eves suzukid 10-15 ev mulva csak az allasban szetesik, mint az osszes tobbi masfel eve auto, tisztelet a kivetelnek (csak hat a kivetelet meg nagyon meg kell tudni fizetni). 35 eves autoban meg van anyag, bar azok kozul is lehetne ellenpeldat hozni. (Es hogy ezt is pontositsam, a kotekedes elkerulese vegett: 2,4 milis acel lemezbol keszult a kasztni. Aminek mondjuk a felele lerohadt ennyi ido alatt. Szerinted a mostani 0,6es acel meg muanyag cuccok hogy fognak kinezni 35 ev mulva?)

En csak peldakent hoztam fel a megbizhatosag kerdesere, teljesen felesleges versenyeztetni a ket vonalat. De azert tenyleg jol el flamelgetunk itt... ;)

Udv!

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Nem mondtam, hogy a német autók szarok. Konkrétan semmi infóm nincs arról, hogy exéknél mennyi autó ment vissza garanciális javításra, mivel nem ez volt a beszédtémánk. Csak megkérdeztem, hogy utána érdeklődjek-e :P
Nekem suzukim van. Ár-érték arányban sztem jó választás. Lehetne BMW-m is. Akkor viszont csak egy darab, így két suzukim van :O

--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Idézet:
így két suzukim van :O

Najo, redundanciaval nem er...

És cluster-ben megbízhatóbb? De ha az egyik tönkremegy út közben, nem tudsz átterhelni a másikra, mert az nincs ott. Vagy trailer-en vontatod a csereautót? :D

Ave, Saabi.

\o/

session failover - a megkezdett mekis üccsit átteszed a másik kocsi pohártartójába :)

Az egyik motor a másik autó

--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Ez egy elég asszimetrikus cluster, mivel az egyik tag nem tudja a másik feladatait maradéktalanul átvenni. Én általában óvom az ügyfeleimet az ilyen konfigurációtól. :-D

Ave, Saabi.

Ha A -ból B -be jutás a szervíz, akkor cluster. Egyébként motorozni jobb :D
OFF
http://www.youtube.com/watch?v=NZNYnO2m560
Ugye milyen jó program az MS paint? Mit lehet vele? :D
/OFF

--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Ez a video nagyon durva. Mondjuk én inkább arra volnék kíváncsi, milyen perifériát használt a rajzoló? Mert tuti nem egeret. Inkább olyat tudnék elképzelni mint amit az American Choppers-ben látni amikor Jason Pohl tervezi a motorokat.
Amúgy valószínüleg egy ilyen rajz elkészültében a rajzolóprogram képességei eltörpülnek a rajzolóé mellett. Aki ez megcsinálja, annak szerintem mindegy milyen rajzolóprogramot használ. Bár sok közöm nincs se a computeres, se a manuális rajzoláshoz.

Ave, Saabi.

Suzuki pont nem jó példa, mert azok motorikusan elég jók, de persze értjük mit akartál mondani.

A fentebb említett szervízes csávónak meg belefejeltem volna az arcába, ha ilyet mond. Tökmindegy milyen szart veszek az a dolga, hogy megjavítsa vagy kicserélje, amíg van garancia.

dehát kicserélte
te meg vagdalkoznál egyből
csak elmondta a véleményét, ami valszeg statisztikán alapszik :)

"azert nem csodalkozol nagyon ha tonkremegy."

Ja. Csak azért nem ártana egy szuzuki autót, motort, fűrészgépet stb. megkülönböztetni egy notebooktól.

(Nekem spec. - egy márkás baltám van, amit már rengeteg emberi koponya meg lábszárcsont elismer, a kompjúter tehnológiában mégsem ismerik el a minőségét. Akkor ez egy silány balta?)

ezzel eléggé mellélőttél, suzukival példálózni mint megbízhatatlan autóval, muhahaha :D

Hat kinek a pap kinek a papne... :)
Mindenki a sajat tapasztalataira epit.

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

hmm. sztem 380 ezerért már lehet venni igenis MINŐSÉGI laptopot, amit az ember nap
mint nap használ, és igenis ne menjen tönkre.
oké a 100ezres kategória és a noname márkákat elsimerem h szétesik szószerint sokévnyi
használattól, de nehogymár majdnem 400 ezerért ne lehessen megbízható munkalaptopot venni...

az egy év garancia 100ezer forint esetén is 1 év.
Nincs olyan fizikai tétel szerintem, ami ezt cáfolná...

Ezt nem is vitatta senki. A vita (reszemrol) a karterites jogossagarol szolt.

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

No Flame!

Csak csendben megkérdezném, hány szuzukit láttál vészvillogni az út szélén....:)) nem hiszem, hogy sokat...nálunk a cégnél 5 db van switft I.-es swift II.-es és ignis-is, ezek az autók 4 éve folyamatosan mennek, többet mint a taxik és hidd el nem kimélik őket, némelyikben 200.000km-nél is több van, és egy csep olajat nem esznek, szemben az opel 6dl olaj/1000km, ez a gyári adat pl. astra 1.4 ecotecnél, benne van a könyvében.....amikor elöszőr elolvastam, majdnem megfuladdtam a röhögéstől, nálunk is van ilyen, 170-as tempóval ( mert többet nem tud..:) ), Budapest-Győr alatt, sok olajat elkormol, félelmetes ( benzines ).....szutyok ingis-szel Budapest-Hannover, padlógázzal végig az kb. 5500-as főtengely fordulat/perc 195Km/h-sebességnél ( igen, igen megy ennyit és meg is zabál 13-14 liter jó fajta 95-öst 100km-re ) egy vonásnyit sem esett az olajszint, és 120.000km van benne mindig üveghangon használva, olajfogyasztás gyakorlatilag nincs, ha alánézel sehol egy olajfolyás. Sajnos láttam én már nagy erős német, francia autókat 40-50 ezer kilométerrel, úgy hogy dőlt minden eresztékéből az olaj, nameg a hajtókar törős audi-k, légtömegmérős beszarós 4-5-ös golfok,szanaszéthullós váltóból eltünös fokozatos és 1 év alatt elrohadós fiat puntók, meg a ki tudja hol a hiba sok a kábel az is szar ez is szar francia remekárúk, hengerfejes Bayerische Motor Werke, én nem azt mondom, hogy a szuzuki a világ közepe, de pl. ahogy én bánok a gépjárművemmel azt a fizukicsi szutyoki bírta eddig szó nélkül.......ennyi.

Köszönöm, hogy leírhattam itt a véleményemet bár erősen offtopic, ha nagyon zavaró trey majd úgy is átteszi oda ahova való.

Üdv, mindenkinek szép napot, és hibamentes szerverparkot, gépjárműparkot!

Ja és nyugodtan bejárhatod egy szuzukival európát, nem fog otthagyni, de rohadt kényelmetlen...:))

Eddig egy autóban fájt a hátam. Opel astra II.
És ami a legkényelmesebb volt: Renault Fuego
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

monnyuk annyiért már ált minimum jó gépet osztogatnak:)

Hat igen, ugy nez ki meg draga is volt. :)

Amugy konykret tipust felsz leirni?

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Az a notebook, amelyik 380 ezerbe kerül nem "rendes"? Nekem eddig mindig csak olcsóbb volt ennél... :)

Nem (legalábbis az eladó szemszögéből), mert elromlik.


It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

A Ferrari is jó autó, de nem való szántani - talán így érthetjük. :)

Hát igen, de ha nem valami kondipukkasztó-merevlemezevő-dvdcikkcakkoló OS van rajta, nem illik tönkremennie, mert a számítógépen uh... számítógépezni szokás. :-)


It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing

Olcsóbban is lehet rendest venni, meg drágábban még szarabbat.

Kurvára nincs igaza. A szerviznek/szervizesnek az a dolga, hogy a garancia időn belül a garanciában vállalt javítási/csere kötelezettségét teljesítse a lehető legrövidebb idő alatt. Akár 100e, akár 500e Ft-os laptopról van szó. Az semmiképp nem dolga, hogy beszóljon.

Az a + szolgaltatas. Vissza kell szolni, megragando az alkalmat. :D

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Mire gondolsz ?
Nem kell ilyen 1Millióba kerülő laptop, amin átmehet a hummer és kibírja, meg vízálló......

<1 leszel, vagy 0. vagy élő, vagy hulla>

-

Miért is van igaza? Baromira nincs, ugyanis jogszabályban elő van írva, hogy a kereskedőnek hogyan kell eljárnia. (javítás, cserekészülék, pénz visszafizetés, 3 napon belüli csere, stb.) És pláne nem lehet ez hivatkozási alap. Csak a "tisztelt" magyar kereskedők többsége még mindig a "vevő van értünk" hitvallást követi. De ha már a csávó ilyen über ész volt, akkor a kollégáinak miért nem javasolja, hogy ha melóra kell egy gép valakinek, akkor más márkát/típust javasoljanak? Szóval ezt így is lehet nézni.

Egyébként a vizesbolt nagy genny egy társaság, az egész semmi több csak népi iparművészti agyagedénykedés. Ahol mi vásárolunk (nagykerben) is, 3 napon belül bármit szó nélkül cserélnek, meg se nézik.Nem méregetik, "vizsgálják" egyebek. Leadjuk az RMA-t, hogy rossz a cucc, bevisszük a hibásat és mire megvan a papírmunka, addigra általában a cseredarab is előkerül a raktárból. És nem állnak neki beugatni, hogy "ez szar, mér' ezt vittétek?!"...

Vissza kellet volna kérdezned, hogy 380k-ért miért nem tudnak rendes laptopot adni...

--
http://csuhi.homelinux.net

Én megkérdeztem volna hogy miért nem tudja megjavítani ha már szervizes... Ja, hogy vacak és nem lehet megjavítani? Akkor minek vállalt rá garanciát? Engem nem érdekel ha vacak, bevállalta a garanciát, biztosítsa.

Megkérdeztem !
Nem hiszed el a választ....
Tömören: Leszarják hogy mi a hibás, ha nem tudják mi a bibis, akkor addig cserélgetik a "cserélhető" alkatrészeket, míg meg nem javul.
:D
<1 leszel, vagy 0. vagy élő, vagy hulla>

Azt hiszem, ezek utan kotelezo elarulnod az uzlet nevet.

Igen, ez sok helyen így müxik. Jobb helyeken ezután eljátssza visszefelé a szervízes, hogy visszacserélgeti az eredetire, de van ahol simán kiszámlázzák, hamár garis úgyis kifizeti az anyacég.

maximálisan jól jártak el, az "egyórás" bevizsgálás pedig gyors volt. dühítőnek ugyan dühítő a procedúra, de speciel mi is így csináljuk - sőt így kell csinálnunk. bevizsgálás nélkül ki fogja neked elhinni hogy szar egy eszköz, és ha szar is akkor nem egy általad okozott mechanikai hiba okozza a galibát?

"az ő hibájukból" szöveg kicsit erős, mivel a kínai fos dobozba senki sem lát bele.

mindezt jó szándékkal írtam. az elbaszott óráidat azért sajnálom, de ez van.

--
senki földjén, senki fia

Tudtommal a 3 napos cseregarancia NEM kotheto hibahoz, alanyi jogon jar. Ha azt mondod hogy nem tetszik a szine akkor is ki kell hogy csereljek. Persze ehez hozza tartozik hogy minden kellekkel egyutt kell visszaszolgaltatni es ahogy irtad "ha szar is akkor nem egy általad okozott mechanikai hiba okozza a galibát?"

'"az ő hibájukból" szöveg kicsit erős, mivel a kínai fos dobozba senki sem lát bele.' Miert lenne eros? A kereskedonek kell valalnia a felelosseget az altala eladott hibas termekekert. Nem a postasnak, nem a kallernek, es legfokep nem a vevonek. Aztan a kereskedo miutan tartotta a hatat (kicserelte a termeket) leverheto a nagykeren, a gyarton, vagy akitol ep vette.

kovi, gondolom szamtech kiskerben dolgozol. :)

Udv!

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Működékepes állapotban kell visszaadni, a csomagolással együtt. A 3 nap nem a naptári naphoz hanem a nyitvatartásra vonatkozik. Csomagküldéses cégnél nem 3 nap hanem úgy tudom 2 hét ez az idő.
Persze ezt meg néhéz érvényesíteni. Egyszer a párom rendelt katalógusból fehérnemű szettet, amit küldtek, kifizetett, de extra nagy méretűt küldtek. Visszament postán azóta se pénz se fehérnemű.

Szóval mivel hibás volt a vas, ezért a bevizsgálás jogos, az más kérdés hogy mondhatták volna gyere vissza pl. délután...

Szitu leirasabol adodva, csak annyit mondtak hogy jojjon vissza a szerviz nyitvatartasi idejeben.

Amugy van abban valami amit irtal. :)

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Csomagküldőnél 8 nap kötelező.
De a cég többet adhat.

Internetes megrendelés esetén 8 munkanap az alap (az áru kézhezvételétől számítva), ha erről a vevőt nem tájékoztatják, akkor automatikusan 30 nap. Legalábbis az EU-s törvények szerint.

Tudtommal a 3 napos cseregarancia NEM kotheto hibahoz, alanyi jogon jar. Ha azt mondod hogy nem tetszik a szine akkor is ki kell hogy csereljek...

Ez már régen nem így van.

"Tudtommal a 3 napos cseregarancia NEM kotheto hibahoz"
Tegyük fel, hogy sz.tech. boltban vagy eladó, bemegyek, kérek egy alaplapot meg egy procit, ellenben az általatok történő összerakásra sajnálom az ezer forintot, mondván majd én megcsinálom. Ott előtted a pulton el is kezdem összerakni és annak rendje s módja szerint úgy lesarkazom a procit, hogy pattognak a szilánkjai. Ekkor megsejtem, hogy ez így nem lesz jó, ezért naív tekintettel rád nézek és közlöm, hogy mivel nem telt le a három nap, ezért visszahoztam és mivel nem kell indokolnom, ugyan cseréld már ki azonnal, légy oly szíves, méghozzá ugye ingyen.
Kicseréled?
Ha igen, akkor megint nekilátok, megint lesarkazom, megint kicseréltetem, mondván előbb-utóbb csak belejövök, ugye.
Hányadiknál mondanád azt, hogy nincs csere, és mire hivatkozva tagadnád meg?

Tehát csak kell az a szervizes szakvélemény, hogy alapból hibás a ketyere és nem a tisztelt user vágta haza!

Évek óta nem vásárolok se az akvánál, se a misztrálnál. Már nem emléxem az okra, de nem voltak jó fejek...
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

És tudsz mondani "jófej" boltot is?

---
Science for fun...

a maradék
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

bluefish? Nincs pénzük és titpikusan üres a bolt

mondjuk én mindig olyna üzletben vásárolok, ahol a pultos csókának nincs érdeke abban hogy árbasszon, vagy veszélyes neki. Egyszer vettem egy havernak valami dvd-írót egy kis boltban, először a csóka "véletlenül" nem adott visza a 20ezresből 10et. Én nem szoktam fillérre megszámolni, na de 10 kilót azért észre veszek:)
akkor mondta, hogy bocsi.. aztán haverék vettek vála egy alaplapot, és valami irreálisan magas áron szerelte be a csóka... úgyhogy az ilyen helyeket kapásból...

Hát hogy Én mit láttam saját szememmel egyszer:
Egy második piacvezető telekommunikációs szolgáltató - mely nevét kisországunk földrajzi helyének ősi elnevezést vette fel megnevezésébe védjegyként - üzletében vásárolt egy leendő GSM felhasználó egy mobilizált telekommunikáció készüléket akciósan, hűségnyilatkozattal, garanciálisan. Nos ez a szegény ember műszaki antitállentum lévén -amit Ő maga is bevallott- megkérte az hosszúkörmű supportos kolléganőt, hogy installálja neki be a SIM kártyát a készülékbe. A user és supportos közötti kordifferencia minimálisan 40 évre volt tetehő, így hát érthető volt a user aggodalma hogy neki problémát fog okozni a készülék üzembehelyezése. Igen ám de a supportos kisasszony hooszú körme, bele akadva SIM tartó alkatrészbe amit letörte tőből a SIM hilder fedelét. A supportos kollegina észlelve a fault-ot türelmet kért a usertől, és hátra ment tanultabb kollégához gyakorlati tanácsot kérni.
Pár perc elteltével visszatérve a userhoz, kedvesen és mosolyogva elnézést kért amiért megvárakoztatta Őt. Egyben elmondta hogy a készülék továbbra is használható állapotban maradt, a SIM kártyát behelyezve a helyére az akumlátor gondoskodni fog a kártya rögzítéséről!
Ekkor a hűségnyilatkozattal a céghez több évre odaláncolt user, kérte hogy cserélje ki a készüléket, hiszen Ő kifizette az árát, a ksézüléket szándékában használni is a szolgáltatói SIM kártyával; és annak ellenére hogy Ő maga még a kezébe sem vette a készüléket, már is leamortizálta a ügyfélszolgálat azt.
A supportos kisasszony a garancia lapot a user orra elé tolta, megmutatta a garanciális szagály azon rendelkezését miszerint törésre nem vállalnak garanciát; egyben megmutatta az ügyfélnek a jólcsengő nevű, piacvezető telekommunikációs világmárka hazai szakszervízeinek listáját is.
Az ügyfél el nem ítélhető módon kijelentette, hogy addig nem mozdul az ügyfélszolgálati helyiségből, amíg ki nem cseréli vagy vissza nem veszi a készüléket az ügyfélszolgálatos kollegina, előfizetéssel, mindennel együtt!
A supportosok az ügyfél fellépését indulatodsnak (nyilván havi bérükre nézve igen veszélyesnek) minősítették, és a kérésükre rövid időn belül megjelenő az objektum örzésével -védésével megbízott sukár srácok az ügyfelet a plaza bejáratához támogatták, újjonan vásárolt telekommunikációs készüléke darabjaival egyetemben.
Szegény szolgáltató...

Ilyenkor megkéne keresni a fogyasztóvédelmet.
---
Ketchup elementál megidézése a sajt síkra

+1

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

-

Mondjuk kérdés, hogy ez mikor történt. Ugyanis egy ideje a Pannonnak nincs saját kereskedése, csak három darab. Amennyiben ez egy partnerénél történt, úgy nem csak a fogyasztóvédelemnél, hanem a Pannonnál is be kellene mártani a "kereskedőt", akinek kurvára fájna, amikor a Pannon felmondja velük a szerződést.
Persze akkor is érdemes jelezni a fejnél, hogy büdös a láb, ha az a saját lába. Mert bár szeretik a sértett ügyfelek megszemélyesíteni a velük szemben álló "nagy céget", azért nem árt tudni, hogy egy ilyen szervezetnél sokan dolgoznak. Olyanok is, akiknek éppen az a dolguk, hogy a cég jó hírnevét leromboló deviáns kollegáktól megszabaduljanak.

Ave, Saabi.

Nem akarlak meghazudtolni, de biztos így történt, ahogy leírtad? Elég nehezen hihető a történet. De egyébként jót szórakoztam rajta.

engem egy másik nagy a szokásos bruttóhelyettnettó technikával vert át (7-8 vagy több éve) lassan kapcsoltam, csak a fizetés után, másnap persze a szokásos "megégetteacuccazalaplapot.." versikére (ki sem próbáltuk) visszavették, gempát visszaadták.

[féligoff]
egyébként idehonban direkt le van rohasztva a (kis- és közép-)kereskedői réteg (történelemkönyv, mindenki által elismerve), nagyok nincsenek, csak multik. és van egy bizonyos vásárlói réteg, ami meg a visszafogottabban, de azért tapasztalható kereskedői korrektséggel él vissza, azok a normális magatartású bolt(os)okat lehetetlenítik el (egynél több rétegről van szó, nagyszámú mind.). átnevelés eddig nem vált be, többit meg nem írom ide.
[féligon]

ami át van húzva, azt teljesen fölösleges elolvasni. az olyan, mintha ott sem lenne

Lassan 15 éve dolgozom kereskedelemben is. Dolgoztam olyan helyen, ahol tényleg volt pörgés (a csúcs 12 órás műszakban 1200 nyugta). Egyik kollégának sem volt szándéka vevőt megkárosítani, de 2-3 óra kasszában eltöltött idő után téved az ember. Általában ezt másodperceken belül észre is veszi. Ha a vevő kárára történik, és természetesen szóltam, akkor is úgy néz rád a nagy többsék, mint a véres késre. Ha fordítva történik a dolog, sajna azt kell mondanom több volt, aki csendben elsunnyogott volna. Természetesen van ellenpélda is, és tisztelet a kivételnek. Alapvetően nem csak a kereskedőkkel van probléma, és ezt nem védekezésképp mondom, nekem nincs miért védekeznem.

Most a párommal saját számtech. üzletünket csináljuk. Igyekszünk rugalmasan a dolgokhoz állni. Kisebb dolgokat, amiből van készleten, azonnal cserélünk. Mi majd lerendezzük a nagykerrel. Ők azért a 30 napjukat az egyértelmű hibákon is elpöcsörészik. Egy 400k-s gépnél én sem engedhetem meg magamnak, hogy rendeljek egyet pluszba ilyen esetekre.

Igen él a 3 napos visszavásárlás, sőt én még egy hét után sem vacakolok a dologgal. De ugye azt senki sem gondolja komolyan, hogy visszaveszek egy rossz terméket, úgy, hogy nem győződtem meg a hiba okáról.
És igen volt már rá példa, hogy látszólag hibátlan, működőképes terméket visszavettem, és két nap múlva vettem észre, hogy a kedves vevő nem látható helyen eltörte. Ilyen is van.

-

Kicsit lehiggadva (na azert nem teljesen) hagyva a bennem lakozo buddhat eloterbe nyomulni a kovetkezoket szeretnem meg a dologhoz hozzafuzni.

A nevezett uzletben rendszeresen vasaroltam, ha nem is milliokert, de havi 30-60 k-t altalaban otthagytam. Termeszetesen ezt ezentul mashova viszem, nem novelem a forgalmat ugyanis egy olyan helynek ahol az alapallas az hogy a vevo tisztessegtelen. Valoszinuleg sajat hozzaallasukat vetitik ki mindenkire, tisztessegtelen kereskedovel meg koszonom, de inkabb nem szeretnek uzleti kapcsolatot.

Eddig 2 alkalommal (ezt is beleertve) volt garancialis problemam az ott vasarolt termekkel, es mind2 esetben rovid "vizsgalodas" utan cserere kerult sor. Megjegyzem mind2 eset kozvetlenul a vasarlas utan tortent, tehat meg a 3 napos hataron belul. Bizonyara megerte nekik ez a cirkusz meg a negativ reklam, hogy masfel oraval kesobb cserelhettek ki egy gyari hibas termeket. Raadasul kicsit elgondolkoztam a dolgon, es feltunt hogy a 4 budapesti bolt kozul mindossze 1 helyen van "garancialis ugyintezes" azaz serul a vasarloknak az a joga hogy 3 napon belul a helyszinen kerhesse a hibas aru kicsereleset. Erre termeszetesen fel fogom hivni az FVF figyelmet is igy minimum egy csinos fogyasztovedelmi birsagra szamithatnak.

A dologban egyebkent az volt az erdekes, hogy mivel valoban gyakran jarok oda, a raktaros srac mar nyult volna szo nelkul a cseredarabert a polcra amikor egy altalam most eloszor latott nagyarcu kakamatyi elkezdett kotozkodni. A tarsasag reakcioibol nekem az jott le hogy valami nagyfonok vagy tulaj lehetett.

Alapvetoen valoban a sajat enunket vetitjuk ki masokra is, azaz aki ugy gondolja hogy kora reggel keresztul BKV-zok munkaba menet a fel varoson csak azert hogy ot megkarositsam, az menjen inkabb pszihiatriara paciensnek mintsem kereskedonek. Raadasul ha egy fel percet keptelen raaldozni arra hogy leellenorizze a termek valoban produkalja-e a hibat amit mondok es nincs-e fizikai serules rajta, az ismet csak nem valo kereskedonek, menjen seperjen utcat, ahoz van meg az IQ-ja es a mentalitasa.

Nem kell nagy jostehetseg hozza hogy elore lassam milyen sors var az ilyen mentalitasu uzletekre, eleg csak benezni az egykoriban vevokkel tomott Mistral vagy Bluefish uzletek barmelyikebe. Elvetve 1-1 vevo, jol lathato agonizalas, 0 raktarkeszlet, valoban nem tudom mi tartja meg eletben oket.

Az egeszben az a tenyleg elszomorito hogy alapvetoen marketing oldalrol jol ki vannak talalva, jo a webes arlista, folyamatos akcioik vannak, es sokszor en is csak azert vettem ott dolgokat mert valami aprosagert beugrottam es meglattam valamit, amit annyiert nem birtam otthagyni. Ennyit lehet siman lenullazni 10 perc alatt 1 ember bunko hozzaallasaval.

Az a baj, hogy jelenleg a kereskedelemben de egyáltalában olyan helyekre ahol emberekkel kell foglalkozni, felvesznek dolgozókat mindenféle emberismeret, kommunikációs képesség, szaktudás nélkül. Úgy próbálkozni egy Mistralba vásárlással, hogy nem tanulom be a raktári cikkszámát terméknek előre csak erős idegzetűeknek ajánlatos.
Csak elképzeléssekkel bemenni, köszönni, aztán esetleg némi információt nyerni a termékről nem igazán trendi. Én már azt is csodaszámba veszem ha valaki visszaköszön egy üzletben...

Nekem is volt hogy 20.000-esből egy 10-est nem adott vissza, de nem hagytam annyiban; kértem hogy zárják le a kasszát azonnal, vigyék hátra az irodába, és számolják le a napi forgalmat. Vissza is kaptam a pénzt.

Félreértések elkerülése végett:

A 3 ill net esetén 8 nap NEM garancia. A pontos neve: elállási jog. Ami azt jelenti, hogy hibátlan, sértetlen csomagolású termékre vonatkozik. Hibás termék esetén minden esetben jogos a vizsgálat.
A vásárlónak ez azt jelenti, ha ő mégis úgy gondolja, hogy neki erre nincs szüksége, akkor visszaviheti, a kereskedőnek pedig azt, hogy továbbra is új termékként eredeti áron tudja értékesíteni.
Az, hogy a kereskedő ennek ellenére paraszt, az sajnos. Ez viszont legyen igaz fordított esetben is.

Nekem ebben az ominózus víz latin nevű üzletben még mindent gond nélkül kicseréltek, de jobb nem a központjukba vásárolni, hanem másik helyen lévő üzletükbe, ott nem küldözgetnek, hanem kicserélik, nekem ezzel a bolthálózattal soha nem volt bajom mindig itt vásárolok, igaz a központi üzletük szervizében néha kicsit kötözködnek, de a szovjet főváros nevét viselő téren lévőt kimondott szeretem ott nagyon aranyos kedves fiúkák vannak és nem kötözködnek.

Viszont hasonló problémám van egy 13. kerületi Hegedűs Gyula utcai "nagy a" betűvel (zöld fal és ajtó) kezdődő szervizzel, na ott aztán szemetek, ki kellene cserélniük a valszeg gyári hibás, lényeg hibás DVD írómat e helyett bütykölgetik és fejmosást tartanak, hogy én vagyok a hibás, már negyedszer megyek hozzájuk, de az istennek nem akarják elismerni , hogy hibás a cucc, ja és a vásárlók könyve náluk sincs hitelesítve.

A "380e" forintos laptophoz, bocs de én a helyedben helyből gondolkodás nélkül elküldtem volna melegebb éghajlatra az illető szervizest, azért, ha benne van a win ára akkor is ennyi pénzért már komoly minőséget vár el az ember.

Én azt vártam volna, és reménykedtem is, hogy únos csatlakozásunkkal jobb lesz fogyasztóvédelem terén a helyzet, de sajna ez nem sokat változott.

Hamis Windows Legális Linux

Az elso bekezdest szo szerint irhattam volna en is :)
Az Aqua Moszkva a legjobb szamtech bolt, amit ismerek. Nem a kinalat, persze, hanem a kiszolgalas :) De a tobbi is igy van, neha nehezen cserelnek a szervizben, de altalaban gond nelkul.
Eccer vettem par cuccot, rohantam, nem neztem oda (alaplap volt) es AGP helyett PCIe-t vettem (naja, figyelj a termekre, procira, ramra, videokartya-foglalatra, mikozben harom masik helyrol cseszegetbek az userek...), szoval megvettem, utcara kilepve meg egyszer atneztem, hoyg biztos jot vettem, aztan vissza az uzletbe. Kozoltem, hoyg beneztem a dolgot, azt mondtak, kicserelik szivesen, de elobb vigyem le a szervizbe. Jo, levittem, 1-2 perc alatt megnezte a szervizes (mert vegulis az utcan ki is cserelhettem volna az alaplapot a dobozban),
semmi baja, mondta, hogy levasarolhatom vagy visszaadjak a penzt. Persze, levasaroltam.
(Ja, eza kozponti uzlet volt. Moszkvan annyival lett volna egyszerubb, hogy sztornozzak a szamlat es adnak masik lapot :)

Idézet:
A 3 ill net esetén 8 nap NEM garancia.

Erre a 3 napos dologra tudnal irni valamilyen torvenyi hivatkozast?
Eleg elkepzelhetetlennek tartom, hogy rendelek valamilyen nagy erteku notebookot, aztan 2 nap mulva visszaviszem a kereskedonek, hogy bocs, meggondoltam magam, meg se tetszik a szine.
Egyaltalan mire vonatkozik ez? Minden letezo arufelesegre?

a notebook kulonleges eset, ugyanis altalaban van rajta felig elotelepitett windows, ha aktivizalod ugrott mindenfele visszavetel (persze hibas arut kiveve). Mert nem tudnak utana semmit sem csinalni vele.

ezert kell linuxosat venni :)

Igen ez a baja az előtelepített Windowsos notiknak, épp tegnapelőtt vett egyet egy ismerős és nem csak a Vista dekkolt rajta, hanem ráadásul mindenféle próbaverziós sz@rság is mondtam is neki leszedjük azt "format: C" ez lesz a legjobb, ráadásul mindegyik előtelepített wines noti aktiválva van és ez a baj. (Szegény vevőt még ettől is megkímélik)

Az, hogy ráraknak mindenféle hasznavehetetlen próbaverziós progit ami miatt mindenkinek az újrainstallt ajánlom még hagyján, új barom szokásuk, hogy egy driverek mappába felteszik a notira a drivercd-t és a wintelepítőt is és ezt szerintem sokan nem tudják, a gyártó spórol egy dvd-t meg egy cd-t, viszont aki nem tudja az le is formattálhatja a vinyót és repül az OEM wine driverekkel együtt, csak mi van akkor, ha a vinyó hibás akkor hogy írják dvd-re a wint és a drivereket.

Hamis Windows Legális Linux

http://sound.atctrade.com/file/elallasi_jog.doc

Most hirtelen nem találtam mást.
Ha pontosan tudom tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik.

Rosszul tudod.
itt, nincs elallasi jog.

3 nap csak a hibas termekre vonatkozik, ha nem hibas akkor a kereskedonek nem kell visszavennie.

Az eu-nak pont ez a problemaja, mert vannak olyan termekek amiknel nem tudod, hogy az neked alkalmas-e arra a feladatra amire veszed. Pont ilyenek a szamitastechnika alkatreszek. Es a problema az, hogy a keresedo sem tudja, csak a beuzemeles utan derul ki.

Megint mas kerdes hogy a 2 unnep kozott a karacsonyra vasarolt termekeket levasarolhatod (ha eladhato marad), ezt a kereskedok bevallaljak mert igy jobban jarnak.

egy link jogszabalyokrol. http://www.fvf.hu/portal/hasznos/jogszabalyok/rendeletek/rendelet.html
es erdemes a forumban is korulnezni. http://www.fogyasztovedelem.com/

e-kereskedelem.
Ha fel van tuntetve a weboldalon akkor 8 napos visszafizetes itt van (egyebkent 30 nap), par kivetel itt is van, es a visszakuldesi dijat neked kell fizetni.
Vannak termekek pl programok amik felbontas utan nem kell visszavenni (aktivalasi kod hassznalhatatlan)
Alsonadragot sem vessznek vissza :)

Viszont itt nem tudom, hogy akkor is vissza kell-e venni a termeket ha felbontasra kerul. En ugy gondolom igen, mert a visszaveteli kotelezetseg azert van, mert nem tudod megnezni a termeket, az eladot nem tudod megkerni hogy bontsa ki a dobozt. Viszont majdnem az osszes weboldalon azt latom, hogy ha felbontod nemkuldheted vissza.

A 3 napban biztos vagyok.
Ez eredeti csomagolásra vonatkozik, tehát ha vminek a leheggesztett müa. csomagolását bontottad, akkor azt már nem veszik vissza.

Ez nem igaz, a lényeg, hogy a tartozékok legyenek meg, a csomagolás nem számít. (Pontosan tudom, az összes nagy multiláncba szállítunk a cégünkkel műszaki cikkeket.)

Mondjuk egy lehegesztett müa csomagolásban lévő memóriakártyát, vagy pendrive-ot visszavesztek bontva? Nem arról van szó hogy rossz, csk a vevőnek nem tetszik.
Válasszuk már külön a garanciát, és azt a 3 napot, amíg olyan indokkal hozhatja vissza a vevő, hogy csak.

72 órán belül bontva, vagy bontatlanul, de hiánytalan kellékekkel/kiegészítőkkel, stb. vissza KELL venni mindent. Törvény. (Bár ez sem garancia mindenre...)

Ja és annyi indok elég, hogy "CSAK".

Ezt a törvényt _pontosan_ hol olvashatom el?

Az, hogy bunkók voltak veled szomorú és kellemetlen. De egyébként úgy látom, hogy te tipikusan az az ember vagy, akinek hiába próbálják itt többen elmagyarázni miről van szó. Tudom nehéz ezt tudomásul venni ,de egy kereskedőnek is megvannak a maga szabályai, kellően kell dokumentálnia a dolgokat, különben tőle sem vesznek vissza semmit. És itt nem a jófejségről van szó, hogy Pityukát ismerem ő sokat vásárol, mert nem küldhet vissza ő sem valamit úgy, hogy majd ráírja ezt Pityu hozta ő jó srác ez tuti roszz...
De mindegy ,kár ezen vitatkozni. Aki nem dolgozott még olyan helyen, ahol igen komoly szabályok vannak ,mit mikor lehet visszavenni garanciában, az úgy sem fogja megérteni.

Ja és félreértés ne essék, ezzel nem az adott boltot védem, ettől ők még lehetnek bunkók.

En elhiszem hogy a kereskedonek megvanak a maga szabalyai. De a KERESKEDELEMNEK is megvannak a maga szabalyai, amelyek kozul az elso igy hangzik: A VEVONEK MINDIG IGAZA VAN. Mert ha a vevo ugy erzi hogy menytanytalanul bantak vele vagy atvertek, nem vasarol tobbe ott, ergo a bevetel egy resze ugrott. Es ha eleg sokan erzik ugy hogy inkabb mashol koltenek el a kemeny munkaval megkeresett penzuket, akkor az uzlet elobb-utobb csodbe megy. Es meg is erdemli, mert nem kereskedok uzemeltetik, hanem uccaseprok. (Utolag is elnezest a joerzesu utcaseproktol.)

Minden tovabbi nelkul megtehette volna nagypofaju kakamatyi, amit a szerviz 1 oraval kesobb megtett. Ehelyett o elkezdett hoborogni es elerte hogy egy torzsvevojuk onnantol be nem teszi tobbe a labat abba az uzletbe akkor sem ha ingyen lesz a ram meg a proci. Apro pici joindulat kellett volna hozza meg kb 2 perc idoraforditas. Szerviz sem csinalt mast minthogy bekototte a cuccot, es latta hogy valoban torott es kontakthibas az egyik vga kabelnel az egyik vezetek. Nekem nem tunik atomfizikust igenylo muveletnek, bar lehet en vagyok csak tulkepzett ehez.

Idézet:
De a KERESKEDELEMNEK is megvannak a maga szabalyai, amelyek kozul az elso igy hangzik: A VEVONEK MINDIG IGAZA VAN.

Ez valami mantra, amit frusztrált emberek mondogatnak álmatlan éjszakákon? Hogy a fenébe lenne mindig igaza? Kishazánkban komoly probléma, hogy sok tökilöki azt hiszi, a kereskedő egy darab szar, amibe bármikor bele lehet rúgni, mert annak sosincs igaza. És hiszi ezt minden hülye, aki az adott boltba először és utoljára tér be. Pedig egy frászt, törvények mind a két félre érvényesek. Mert jogai - bármilyen felháborító is - nem csak a vevőnek vannak. És nem csak az eladónak.
Az viszont igaz, ha nem tetszik a kereskedő vagy a bolt, lehet másikat keresni. És ennek talán az elhagyott kereskedő is örülni fog.

Ave, Saabi.

Igen. Akinek a vevőköre csak tökilökikből és hülyékből áll, kellőképpen szardarab ahhoz hogy elhagyják.

Tehát a hülye tökilöki vevőket mihamarabb el kell zavarni. :-P

Ave, Saabi.

Az attól függ, igaza van-e vagy sem. Te mondtad. :D

Akkor is, ha igaza van. Mert majd egyszer nem lesz és akkor majd problémát generál.

Ave, Saabi.

Bizony, jó lenne ezt genetikailag szűrni, már a megfoganásakor mindenkinek.
(Az újgazdag arisztokrácia nagy mengelégedésére.)

A vevőnek, ott, és akkor face to face igaza van. Az, hogy utána, a háta mögött, elvonulva a raktárba, akárhova a "barom" lesz a legfinomabb jelző, amit ráaggat a kereskedő, az más lapra tartozik.

A jó kereskedő tudja úgy kezelni a vitát, hogy a vásárlónak tényleg igaza legyen, és a kereskedő se ...sszon rá.

A kérdés az, van-e az eladónak felhatalmazása egy ilyen megállapítást megtenni.

Ezt en mint vevo konkretan leszarom. Az adott helyzetben jogos volt a kifogas, ezt kesobb a szerviz is megallapitotta. Hogy mi miatt ugrott 2 ora a napombol (amennyivel ugye a nap vegen illik tovabb bentmaradni) rohadtul nem erdekel. Hogy ennek az oka a az elado parasztsaga vagy a szabalyzat idiotasaga piszkosul nem erdekel. Mindket dologrol az uzlet (tulajdonosa, vezetoje) tehet, tehat nem vasarolok ott tobbe. Ha eleg sokakban pumpaljak fel az "ottrohadjatokmeg" faktort akkor meg majd szepen csodbe mennek. Megeri?

Nagy sikerrel alkalmazom az "ottrohadjatokmeg" módszert. Lehet hogy nem mennek csődbe, de nem én iszok vizezett kólát, nem én veszek önmegsemmisítő hardvereket stb.

Értem. Tehát felesleges megnézni mikor van nyitva a szervíz, még akkor is ,ha tudod ,hogy csak ott van garanciális ügyintézés...
Ez jó! Akkor legközelebb elmegyek hajnal 3-kor egy boltba és utána ide fogok írni ,hogy micsoda parasztok amiért 7 órát kellett várnom mire foglalkoztak velem...

3 napon belul garancialis ugyintezest a vasarlas helyen kell kell biztositani. Szerintem joggal varhatom el hogy az uzlet teljes nyitvatartasi idejeben el tudjam intezni a garancialis problemamat ezesetben. mert ha nem, en is nyitok egy "csakselejt computer" uzletet budapest belvarosaban, helyszini garancialis ugyintezes munkanapokon 12:00:00.00 es 12:00:00.01 kozott, azon tul Makkoshotyka, dagonya dulo 1 szam alatti szervizunkben (nyitva munkanapokon 6:00-6:01, megkozelites naponta ket buszjarattal 8 es 18 orakor, vagy terepjaroval).

Es ha nem erzed mi a kulonbseg akozott, hogy hajnal 3-kor varsz el garancialis ugyintezest, vagy az uzlet nyitvatartasi idejeben, szerintem te se nagyon dolgozz kereskedelemben, vannak olyan melok ahol kifejezetten elvarjak hogy szivasd az ugyfelet (parkoloor, kozterulet felugyelo, bkv ellenor) ilyen mentalitassal errefele erdemesebb kacsingatni.

na én ezen a ponton ki is szállok a vitából. Nyilván neked rengeteg kreskedelmi tapasztalatod van és pontosan tudod mennyibe kerül egy szervíz fenntartása, csak azért ,mert valaki nem képes megnézni a szrvíz nyitvatarási idejét....
De neked van igazad, körülötted forog a világ...

Idézet:
De neked van igazad, körülötted forog a világ...

Igen. Mint vasarlo akibol a kereskedo el, ezt azt hiszem joggal varom el. Ha a kereskedo nem ert ezzel egyet, nem fogok tobbe nala vasarolni. Es ha eleg sokan tesznek igy, akkor az adott kereskedo tonkremegy.
Hosszu evekig magat nagykernek mondo helyen vasaroltam a szoban forgo bolt arszintjene inkabb alacsonyabb arakon. Annak ellenere hogy "nagyker" sokkal tobb szakertelemmel rendelkezo kereskedok segitettek adott esetben hogy az alternativak kozul azt a termeket vigyem el ami valoban azt fogja nyujtani amit elvarok tole. A vizesnyolcas kozel van a jelenlegi munkahelyemhez es nem volt annyival dragabb hogy megerje a tobblet idoraforditast a "nagyker". Most viszont atleptek az ingerkuszobot, es inkabb bevallalom a macerat mintsen naluk hagyjam a penzem.

Idézet:
Nyilván neked rengeteg kreskedelmi tapasztalatod van és pontosan tudod mennyibe kerül egy szervíz fenntartása, csak azért ,mert valaki nem képes megnézni a szrvíz nyitvatarási idejét....

Nem, nekem egyreszt a sajat szakmamban van "rengeteg" tapasztalatom, masreszt azt pontosan tudom hogy mint vevo hogyan gondolkodom. Es nincs tul sok okom azt feltetelezni hogy mas vevok mashogyan gondolkodnak. Igenis a vevo elvarja hogy a vilag korulotte forogjon, ezert kap a kereskedo tobb penzt az arujaert mint amennyiert o veszi.

jó, már írtam erlöbb, hogy lehet ebben az esetben neked van igazad, csak arra akartam utalni, amit itt már többen megtettek, hogy egy eladónak nem feltétlenül kell tudni bevizsgálni egy terméket, ugyanis nem biztos, hogy ért hozzá...

aztán majd felébredsz

Talán nem vette át az árut a kereskedő azonnal garanciális ügyintézésre?

Annak időtartama 30 nap, ennek eltelte után köteles cserélni a terméket, 15 nap után kell cserekészüléket biztosítani.

Ennek fényében lehet hőbörögni.

A garanciális ügyintézést minden esetben a vásárlás helyszínén kell biztosítani, nem csak 3 napon belül. Viszont olyan írást nem látok sehol, hogy azzonnal cserélni kell. Ennyi.

Idézet:
Talán nem vette át az árut a kereskedő azonnal garanciális ügyintézésre?

Bingo. Nekem a "gyere vissza a szerviz nyitvatartasi idejeben" nem tunik azonnali atvetelnek.

Idézet:
Annak időtartama 30 nap, ennek eltelte után köteles cserélni a terméket, 15 nap után kell cserekészüléket biztosítani.

Ennek fényében lehet hőbörögni.

117/1991 (IX. 10.) Kormanyrendelet:
3. § (1) Ha a vásárló a termék kijavítását kéri - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - a javítási határidô 15 nap.
(2) Ha a kötelezett a javítás idejére a vásárlónak kölcsönkészüléket (kölcsönjárművet) ajánl fel, az (1) bekezdésben foglalt határidô 30 napra hosszabbodik meg.
(az emlitett 2. bekezdes arrol szol hogy az elado vallalhat ennel szigorubb felteteleket is)

151/2003 (IX. 22.) Kormanyrendelet:
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Gyengebbek kedveert NEM a garancialis ugyintezesre hanem a termek javitasara kap 15 (cserekeszulek eseten 30) napot. Ami viszont NEM alkalmazhato, mivel 3 munkanapon beluli meghibasodas eseten cserelni kell, nem lehet javitgatni.

"Ennek fenyeben lehet hoborogni."

Amugy meg mar mint emlitettem, alapjaban veve tokmindegy mit mond a jogszabaly, en mint vasarlo nem fogom tobbe olyan helyre vinni a penzem ahol engem mar (velt vagy valos) serelem ert. Ha ez a celja az adott kereskedonek akkor elerte, minden bizonnyal ez a hosszu tavon prosperalo uzlet titka.

Ne vidd, de én sem veszek át úgy visszahozott terméket, hogy nem győződöm meg róla, hogy nem a kedves vevő gányolta szét, és mint írtam, én 1-2 hét mulva sem fogok szarozni a dolgon.

nem a meggyozodessel volt problemam, hanem a "gyere vissza keobb"-bel, ami a bolt rendes nyitvatartasi idejeben visszavitt gyari hibas termek eseten hangzott el. mert neki az en idom ingyen van, en meg idomilliomos vagyok, raerek egesz nap arra varni hogy vegre meltoztasson megnezni nem en barmotam-e szet - ami mondjuk egy sima szemrevetelezessel megallapithato, behatobb vizsgalatot a "szerviz" sem vegezhetett rajta, leven az egesz cumo nem szerszerelheto, max dinamittal.

Amugy ez az egesz tipikus "Abszurdisztani sikersztori" Kis uzlet zugloi alagsorbol elkezd noni, sikeres lesz es elkurvul. Es a vege szerinem itt sem lesz "hepiend", ahogy lattuk mar a hasonlo uzletlancoknak hova sikerult "fejlodniuk"

Altalaban egy het a bevizsgalas. Gondolom, sorrendben haladnak. Aki elobb beviszi, azera hamarabb kerul sor. Meg akkor is, ha az elobb bevitt termek egy unstabil alaplap, a kesobb bevitt pedig egy hibas halokartya.

hat ilyen helyen lehet annak van igaza aki a bevizsgalas hatekonysagat jelentosen javitja egy piezo gazgyujtoval...
masreszrol szerintem (most ne parezer forintos ketyerere gondolj, hanem mondjuk sokszazezer forintos plazmatevere) ilyen esetben siman megallna birosag elott a termek ertekere szamitott buntetokamat a vizsgalodas idotartamara. gyakorlatilag: ugyfel szerzodik a bolttal, kifizeti a vetelarat, szallito hibas termeket szallit, azaz nem teljesit. arra az idoszakra ami alatt az elado a hibas teljesites miatt jogtalanul birtokolta a vetelarat, az en jogerzekem szerint jarnia kellene kamatnak. IANAL, de egy ket ilyen publicitast is kapott eset utan lehet jelentosen lerovidulne a bevizsgalashoz szukseges ido.

Még mindig nem látom hol van leírva, hogy azonnal köteles cserélni a terméket.
Egyébként mennyibe is került ez a KVM switch?

"egy a viz latin nevet viselo vasuzletlanc nikotin tartalmu, egeszsegre karos elvezeti cikk alapanyagul szolgalo novenyrol elnevezett utcaban talalhato uzleteben (na ebbe kosson bele egy ugyved...)"

Miért nem mered megnevezni a céget??? Az Aqua Computer sem élvez semmiféle szuper jogokat és a btk sem bünteti az őszinteséget.

Az ilyen sunyi és visszafogott, gyáva emberek nem valók magyar fórumra.

Nem mersz saját jogaidért kiállni???? Pffff.....

Bazmeg! Te dolgoztál meg a pénzért. Nem? Vagy loptad????

(Ez vonatkozik az összes többi hozzászólóra is, aki felvette a topiknyitó stílusát...)

"Nem mersz saját jogaidért kiállni???? Pffff....." +1

Viszont meg lehet ez finomabban is fogalmazni...

-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."

Idézet:
Az ilyen sunyi és visszafogott, gyáva emberek nem valók magyar fórumra.

Hat nekem ez elsosorban unixos masodsorban kocka forum, ami tortenetesen magyar nyelvu. Magyar forumot szeretnel, ajanlom a kuruc.info oldalt, az valo (uber)magyaroknak.

Idézet:
Bazmeg! Te dolgoztál meg a pénzért. Nem? Vagy loptad????

Ja es ha szeretned hup sorozesen lesz ra lehetoseged hogy szemtol szembe bazmegelj, remelem tarsadalombiztositasod rendben van.

Bar ha egy ennyire beteg embert nem kezelnek zart helyen, ott lehet nemi gond a TB-vel...

Azt meg hogy ki valo milyen forumra szerencsere nem a hozzad hasonlo mentalis kihivasokkal kuzdo szubhuman sejthalmazok dontik el jelenleg.

Érdekes, hogy csak csütörtökön jöttek elő nála ezek a tünetek, a szerdai hozzászólásiban még nem produkálta őket :)

Hasznald a "kovetes" funkciot. Klinikai eset. Ha volt normalis hozzaszolasa is, akkor vagy tobbszoros szemelyiseg a csavo vagy mas a korisme, de mindenkeppen kezeltetnie kellene magat, mielott valaki olyannak szol be aki fa testapoloval kezeli majd. Mindenesetre en meg csak a habzo szaju valtozattal talalkoztam.

Most péntek van és szintén be vagyok rúgva, mint az állat. Tehát nem általánosítható a csütörtöki agymenésem... Vagyis - a hét bármely napján lehet számítani Potrien (túl)őszinte hozzászólásaira.

Ha valaki(ke)t ez sokkol, akkor szorri.... nem kötelező olvasni engem.

Ami igaz, igaz. Tényleg kicsit erős volt a hozzászólásom. Ezért, a címzettől elnézést kérek. Nem a lényegi dolgok miatt, hanem a fogalmazásért.

Neked, "compi" nevű, viszont azt üzenem, hogy az ilyen burkolt fenyegetőzések:

" lesz ra lehetoseged hogy szemtol szembe bazmegelj, remelem tarsadalombiztositasod rendben van."

jellemzően kisstílű, általános iskolát el nem végzett, kisebbségi agyalágy beképzelt génhulladékok vagdalkozásai. Gondolok itt például arra, hogy nem valószínű, hogy te vagy a világbajnok "karatéjozó" :) vagy hasonló fizikai tulajdonságokkal felvértezett rendcsinálógép.

Te, kiskomám - már kiszúrtál engem egy másik topikban, és magadat felsőbbrendűnek gondolván osztanád az észt.

Gondolkozz el azon például, hogy a fentebb említett fenyegetésed mennyire tudnád beváltani, mondjuk egy olyan emberrel szemben, aki kétszer akkora izomerővel és kb ugyanilyen arányú szellemi túlerővel rendelkezne veled szemben.

Az ilyen "télapó itt van" sörözéseken egyébként nem szoktam részt venni sajna, mert nem sok értelmét látom, hogy az internetről ismert de tulképp vadidegen emberekkel megbeszélt találkozókon jópofiskodjam.
Remélem nem veszed megfutamodásnak, hogy a mostani dzyemborin sem fogok részt venni, mint az előző 2-3-4 -en sem. (Lásd: regem időpontja)

További kellemes flémelést: SZS

ui.: ne molvasom vissza és nem használok hi. ellenőr prg-at.

Potrien írta:
Most péntek van és szintén be vagyok rúgva, mint az állat. Tehát nem általánosítható a csütörtöki agymenésem... Vagyis - a hét bármely napján lehet számítani Potrien (túl)őszinte hozzászólásaira.

...

Ami igaz, igaz. Tényleg kicsit erős volt a hozzászólásom. Ezért, a címzettől elnézést kérek. Nem a lényegi dolgok miatt, hanem a fogalmazásért.

Neked, "compi" nevű, viszont azt üzenem

Lehet, hogy ha nem alkoholista biologia veszelyes hulladekkent elned az eleted, talan feltunt volna hogy a "cimzett" is az "a compi nevu".

Potrien írta:

compi írta:
lesz ra lehetoseged hogy szemtol szembe bazmegelj, remelem tarsadalombiztositasod rendben van

jellemzően kisstílű, általános iskolát el nem végzett, kisebbségi agyalágy beképzelt génhulladékok vagdalkozásai. Gondolok itt például arra, hogy nem valószínű, hogy te vagy a világbajnok "karatéjozó" :) vagy hasonló fizikai tulajdonságokkal felvértezett rendcsinálógép

Ezt akar boknak is vehetnem. Hiszen mekkora geniusz lehetek ha 15+ eve szoftvermernokkent keresem a kenyerem, mikozben meg az altalanos iskolat sem vegeztem el. Persze nem veszem annak, mert sima pszihopata vagdalkozasnak szantad. Ismerem a fajtadat. Nevtelenul, kockazat nelkul seggreszegen elkuldesz barkit az anyjaba, de szemtol szemben mar nem mered vallalni hogy megtetted.

Idézet:
Az ilyen "télapó itt van" sörözéseken egyébként nem szoktam részt venni sajna, mert nem sok értelmét látom, hogy az internetről ismert de tulképp vadidegen emberekkel megbeszélt találkozókon jópofiskodjam.
Remélem nem veszed megfutamodásnak, hogy a mostani dzyemborin sem fogok részt venni, mint az előző 2-3-4 -en sem. (Lásd: regem időpontja)

Eleg ha annyit mondok errol hogy siman csak szanalmas vagy? Uriember ott kezdodik hogy felvallaja ha valakinek az arcaba vagta a kesztyujet. Mondjuk esetedben az "uriember" szo barmelyik felet ostobasag volna feltetelezni, szamtalan esetben szolgaltattal boseges bizonyitekot hogy egyik sem vagy.

Idézet:
ui.: ne molvasom vissza és nem használok hi. ellenőr prg-at.

Varj, leforditom bullshitrol erthetore: "igenyelen hulyegyerek vagyok"

Te hány éves vagy?

nem mint ha kulonosebb kozod lenne hozza, de 38
te valoszinuleg legfeljebb huszas eveid elejet taposhatod, de nem tartom lehetetlennek hogy inkabb a tizeseket... nagyot tevedtem?

Hao! Most az egyszer kívánom, hogy bárcsak igazad lenne!
Nem mintha neked is bármiféle különösebb közöd lenne hozzá és nem mintha bármiféle előnyt vagy hátrányt jelentene, 46.

Természetesen nem a korom "jogosít" fel, hogy megállapítsam, hogy egy primitív bunkó vagy. A hozzászólásaid, megnyilvánulásaid, hozzászólási stilusod stb. alapján itélem meg a jellemed, miszerint egy gyökér+tahó vagy.
Persze, én is tévedhetek, de ebben az esetben szvsz nem hiszem, hogy téves lenne a véleményem.

ui.: az "ajanlom a kuruc.info oldalt, az valo (uber)magyaroknak." c. megjegyzésed némiképp helytálló. Tudod baromarcú hapsikám, inkább állok a fent említett oldal támogatói mellé mint mondjuk egy bűnöző, magyarellenes, országunkatelfoglalózsidó vagy éppen magyarokatölőcigánybűnöző stb. horda mellé.
...

Ezzel a hozzaszolasoddal annyira pontosan minositetted sajat magadat, hogy vegkepp nincs mar mit hozzatennem. Innentol mar tenyleg csak szanni tudnalak ha nem lennek meggyozodve rola, hogy szabad akaratodbol valtoztal emberi lenybol azza, ami most vagy.

LOLZZZZZZZZZ ... végigolvastam az egész topikot és még mindyg nem jövök rá min veszekedtek. Én még csak 20-as éveimben vagyok de azt látom hogy, ugy viselkedtek mint a hülyegyerekek.
Ez egy linuxal foglalkozó közösség menjetek és rendezzétek le egymást közt de erre télleg fölösleges pazarolni az idő.
Pláne hogy azt hinné az ember hogy a korral bölcsesség is jár. :)

---
MSI KT3 Ultra, 1GB DDR, AMD Athlon 1800+, NVIDIA GForce4 MX 440

Banned.

(sorozatos durva személyeskedés, figyelmeztetés után is)

--
trey @ gépház

Inkább a topiknyitóét, mint a tiédet.
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Ez még mindíg hup.hu? Mindegy.. .vissza témához.Szal én még nem találkoztam olyan céggel aki odavittem volna a hibás terméket és kicserélte szó nélkül. Természetesen megvizsgálják ilyen világban élünk.
És 2 óra télleg nem a világ. :)

---
MSI KT3 Ultra, 1GB DDR, AMD Athlon 1800+, NVIDIA GForce4 MX 440

munkaidoben? szerintem kerdezd meg errol a munkaadod velemenyet is...

Ne kapd fel a vizet nah... ha sietsz otthagyod ők megnézik aztán később visszamész érte. Egyébként szíved joga, hogy melyik üzletben vásárolsz. Én pl jobban szeretek kis üzeletekbe járni. Készségesebbek kedvezményt is sűrűn kapok jó cuccokra.
Kereskedő vásárló mást akar soha nem fogod tudni összehangolni az érdekeiket. Ha idegeled magad azzal meg magadnak teszel rosszat. :)
Nyugi.(Főleg ne egomán barátunkon idegeld magad ... sztem neki elég büntetés az hogy saját magával lesz összezárva egész életében :D )

---
MSI KT3 Ultra, 1GB DDR, AMD Athlon 1800+, NVIDIA GForce4 MX 440

"Én pl jobban szeretek kis üzeletekbe járni. "

6 évig jártam Bajára suliba, az alatt én is rendszerint egy kisebb boltba jártam (bár ott azért a nagyobbak közé tartozott) ált. azért, mert tudtam, hogy - ha nem is mindig zökkenőmentesen, de - korrektül álltak hozzá a dolgokhoz.

Egyszer vettem pl. egy UPS-t, párszor rá is kérdeztem, hogy biztos jó lesz-e, végül csak nem akarta az igazat, felhívtam őket, hogy most mi van, kicsit vakarták a fejüket, hogy most akkor ez hogy legyen, de végül is visszavették.

Ami mondjuk nem tetszett, az egyedül a garis ügyintézés sebessége (átvesz, áruszállításkor felküld BP-re, azok elszöszölnek vele, következő áruszállításkor vissza, stb.), de akármelyik másik bajai üzletben ugyanilyen lassú lett volna.

Aqua-ról meg annyit, hogy a mostani gépem nagyját (ház és meghajtókat leszámítva az összes belsőség) onnan rendeltem (itt tanulok fenn, ha bármi gond lenne, macera lenne lemenni bajára, onnan úgy is visszaküldik ide és a többi), júniusban, mikor megrendeltem volt 9200 a Kingmax gigája, mire jött új szállítmány (aznam fogyott el, mikor feladtam), felment 12-re. Oldalukon emlékeim szerint azt írták, hogy az aktuális listaáron számolják, nekem a régi - olcsóbbal - számolták.

Idézet:
júniusban, mikor megrendeltem volt 9200 a Kingmax gigája, mire jött új szállítmány (aznam fogyott el, mikor feladtam), felment 12-re. Oldalukon emlékeim szerint azt írták, hogy az aktuális listaáron számolják, nekem a régi - olcsóbbal - számolták.

Ha megrendeled es visszaigazoljak, onnantol azon az aron kell adni barmit amin visszaigazoltak. Szerintem ez elegge evidens, visszaigazolt megrendeles az mar valami szerzodes szeru okirat. BTW IANAL.