A Virgin America légitársaság a Red Hat-ot választotta weboldalai kiszolgálásához, Linux és Doom a fedélzeten

A Red Hat bejelentette, hogy a Virgin America névre hallgató, frissen indult légitársaság a Red Hat-ot választotta kereskedelmi weboldalai alapjának. A cég a Red Hat Enterprise Linux terméket a megbízhatósága és biztonságossága miatt választotta. A san francisco-i székhelyű "következő generációs" légitársaság a hírek szerint egyedülálló szolgáltatásokat kínál majd utasainak (a pletykák szerint Ethernet, USB, 110V-os táp, csatlakozási lehetőség a repülőgép szórakoztatórendszerében levő Linux-alapú vékonykliensekhez, Doom és egyéb nyílt forrású linuxos játékok...) akik egyedileg tervezett bőrszékekben ülve csatlakoztathatják laptop-jaikat és egyéb elektronikus kütyüiket az utazás alatt.

A bejelentés itt.

Hozzászólások

Már látom is magam előtt a reklámszöveget:

"Utazzon a világ következő generációs légitársaságával és közben szórakozzon a múlt évezred játékaival!"

Hangom épp nem volt így csak a képeket láttam.

Csoda hogy 2000akárhányra már össze birtak hozni egy olyan rendszert amivel rendelhetsz egy kólát (meg merem kockáztatni hogy a raktárkészletet nem veszi figyelembe), és tudsz chatelni a mellettedülővel, esetleg egy olyan játékkal tudsz jáccani ami már réges rég ment a 386-os gépemen. Ja a katalogizált film és zenelejáccó sem az utolsó dolog, és még PIP-et is tud. :)

A játék részét egy kicsit elavultnak tartom.
Tennék bele egy epxse-hez hasonlót (PlayStation 1 emulátor) és vagy 20-30 jobb játékot meg egy wireless PS kontrollert máris jobb lenne, mint ez a 256 gombos távirányitó. A távirányitóról a haverom egere jutott eszembe, van rajta vagy 30 gomb, én meg amikor megfogtam majdnem letöröltem vele valamit a gépéről.

Azért nem tudom feltünt e valakinek, hogy nem lehet valami stabil a cucc, esetleg még ki is gyuladhat, mert a faszi nagyon közel ül a vészkijárathoz. :)

Akkor vezetékeset, leszarom hogy kilóg belőle egy kábel. Az biztos hogy eddig nekem a PS game kontrollerek és annak klónjai (pl. usb-s logitech) jönnek be a legjobban, és a legkényelmesebbek szinte bármilyen játékra.
De manapság ne mondja senki hogy egy normális eszköz nem zavarvédett annyira hogy egy bizonyos frekin lehessen akár heggeszteni is mellette.

Wirelessnél is megoldható hogy ne lopják. Csinálnak az ülésbe dokkolót és pl. leszállás elött amikor be kell mindenkinek kötöznie magát akkor már benne kell lennie, aki pedig már beletette ekkor, vagy ezután az már nem veheti ki, a személyzet pedig látja az utasok leszállásakor hogy ki tette a helyére és ki nem. Gondolom nem a fapados részbe szánták a cuccot.

Még nem az összes járaton van és nem is attól függ hogy új a gép vagy sem, egyszerűen még nem szerelték be mindegyikbe. Pl. München-New York-on egy teljesen új gépen májusban nem volt, München-Chicago-n már talán kettő évvel ezelőtt is volt. A magazinjukban szoktak róla írni és FlyNet-nek hívják. Asszem kb. $25 egy útra.

Nekem a repülések közben egy Frozen Bubble is megtenné. Ennél bonyolultabbra nem nagyon vágyok repülés közben. FPS-re pláne nem. A Malév gépeket az egyetlen szórakozás a cég saját magazinjainak lapozgatása, ami egy több órás úton rendkívül unalmas tud lenni.

--
trey @ gépház

ha 3 óránál hosszabb az utazás, akkor általában nagy A kategóriás mozifilmek vannak, méghozzá általában olyanok, amiket még nem is adnak a magyar mozik. ez külön joga lehet a légitársaságoknak, hogy premier előtt adjanak le filmeket. és komédiát is láttam már párat, de biztosan szerencsésen választok mindig légitársaságot :)

mar volt valahol ilyen linuxos csoda valami legitarsasagnal, melle volt irva, hogy ne nyomjak tul gyorsan egymas utan a gombokat, mert a rendszer lefagyhat :)

szerk.: jah, meg az is melle volt irva, hogy ha nem kepes elolvasni a figyelmezteto szoveget, akkor kerje az utaskisero segitseget :D

--
I think the major good idea in Unix was its clean and simple interface: open, close, read, and write.

Én tavaly utaztam Tajvanba egy tajvani légitársasággal. Iszonyú hosszú volt az út, de az utazás ettől függetlenül nagyon kellemes volt. Pontosan nem jöttem rá, hogy milyen technikával oldották meg a szórakoztató rendszert, de az utazás végén lehetett látni, hogy valami testreszabott Linux bootolt vagy shutdownolt (ezt se tudtam eldönteni, nem jutottam elég közel, kb. 10 méterre voltam a kijelzőktől, mert ez már leszálláskor volt).

Amit tudott a rendszer, azt már nagyjából 4 éve is tudták más rendszerek: zenehallgatás, filmnézés, játékok, GPS-es térkép, és volt email írási lehetőség (ami nekem nem működött, lehet, hogy fizetni kellett volna --- előre?). Úgy emlékszem, hogy amikor 2003-ban az USÁ-ban voltam, akkor kb. ezeket a dolgokat tudta az akkori rendszer, de mivel nem volt annyira hosszú az út, nem néztem végig az összes menü minden alpontját. Talán annyival jobb volt ez a rendszer, hogy bő választék volt filmekből és zenéből is, vagyis a 16 órányi összúton valószínűleg nem tudtad végignézni a rendelkezésre álló anyag 10%-át sem (így a visszaútra is maradt kipróbálni való).

Egyébként italt csak korlátozottan hoznak, és ha látják, hogy túl sokat ittál, akkor már biztosan nem adnak újabb adagot. ;-)

Nekem a következő generációs repülésről, ill. légitársaságról a következők jutnak eszembe:
- olyan eszközzel szállít, amelyben nem hányom össze magam az össze-vissza himbilimbizéstől, az erős keresztszél nem dörgöli neki a cuccot a betonnak, nem szakad le a repülő teteje menet közben, egy véletlenül arra közlekedő madár sem tépi le a gép orrát, a hajtómű és a függőleges vezérsík sem szakad le, még akkor sem, ha a pilóta beszart és egy kicsit jobban odataposott neki. Úgy általában véve nem zuhan le, nem halok meg benne, vagy ha a zuhanást mégis túléltem, nem éget szénné az üzemanyag.
- egy nyomorult városban lakva este 10 után, a köcsög, zajos szomszédok kinyírása után végre lehet pihenni, nem kell a 10 percenként elhaladó környezetszennyező, zajos szarok küszködését hallgatni a gravitációval
- állítólag ez a leggyorsabb közlekedési mód, ne kelljen tehát órákat várni a repülőtéren, mert a checkin sokáig tart, vagy mert éppen még csak most indul Hong Kongból a repülő tubus, és az út se tartson órákig, ha egyszer csak a nagy, sárga csillagos közösségen belül utazgatok
- a reptereken állítólag a mi biztonságunk érdekében végbélmotozást, meztelenre vetkőzést, piercing és csípőprotézis-kioperálást is elvégez(tet)nek, ennek ellenére aki akar, az fel tud vinni fegyvert a gépre (a linket most nem találom, mintha valami újságíró kísérletezett volna ezzel sikeresen). Ja és ne kapcsoltassák be a notebookomat, mert tök felesleges. Ha akarom, meg tudom oldani, hogy a 200g Semtex benne legyen és működjön is.
- a fapados légitársaságok gépei pedig valóban legyenek fapadosak!

Szóval van még hová fejlődni.