Nexuiz 2.3

Címkék

Két évvel az 1.0-s verzió megjelenése után az Alientrap fejlesztőgárdája büszkén és sok szeretettel bejelentette a Nexuiz névre hallgató, ingyenes és szabad FPS játék 2.3-as verzióját. Az előző kiadáshoz képest most nincs patch, mert az új verzió méretben majdnem a kétszeresére duzzadt. Egyelőre még csak a sourceforge-os tükör érhető el, de hamarosan újabbak is feltűnnek majd.

Érdemes az új verziót kipróbálni, mert rengeteg új funkció és hibajavítás került bele. Teljesség igénye nélkül álljon itt néhány változás (a teljes changelog itt olvasható)

  • 50-500%-os FPS növekedés, a játék minimális effektekkel már egy GeForce2Mx-szel is élvezhetően futtatható
  • Továbbfejlesztett netkód
  • Látványvilágbeli javítások: normal és gloss mapok modelleken, animált textúrák, tcMod és tcGen támogatás a shaderekben, új fegyvereffektek
  • Wallhack védelem
  • 2 új játékmód: "pro" és "keyhunt"
  • Newtoni fizika

A felsoroltakon kívül még sok-sok más újítás és hibajavítás. Az új verziót, és a játék második születésnapját megünneplendő egy hivatalos torna is indul hamarosan. Jelentkezni itt lehet.

Letöltés innen.

Jó szórakozást!

Hozzászólások

Érdemes leszedni? Próbálta valaki?

Igen.Én.
Ha szereted az FPS játékokat, sztem tetszeni fog.
Mint irtam, optimalizalva lett, nincs mar lag se. Van ket nagyon jo nemet szerver, az egyik, a CTF szinte mindig tele van emberekkel, a masik keyhunt szerver szintugy, bar oda altalaban meg befer 1-1 ember :) Erdemes a deathmatch-et is kiprobalni.
Figyelj a masodlagos tuzelesre, raksit lehet robbantani levegoben, az "electro" nevu fegyver masodlagos tuzeleset pedig fel lehet robbantani (ala ut shock rifle).
Konnyen telepitheto (kicsomagol azt futtatod), SDL es GLX binarisokkal szallitva. Forras termeszetesen mellekelve.

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Nekem ~40k/s-sel jött (hüle auto mirror selection powered by sourceforge), és a végén megállt a letöltés, és nem éledt újra a kapcsolat. :( Szóval most megint leszedem, de szigorúan Duesseldorfból. :)

(Valaki tudja, hogy lehet default mirrort beállítani sf.neten? Régen volt ilyen opció, de egy ideje megváltoztatták, azóta nem találom...)

Vannak mar uj tukrok!
http://od.gtools.org/nexuiz/nexuiz-23.zip
http://download.freenet.de/archiv_n/nexuiz_7228.html
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=43285
http://www.mczone.ru/list/gamename/Nexuiz

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

273 mega? A Warsow 73 megában tudja nagyjából ugyanezt. Van valami olyan dolog, amiért érdemes épp ezt leszedni?
---
;-(

Khm! w§w nem Nexuiz. Ket tok kulonbozo jatek.
Nem, wsw nem tud ennyit. Mar csak azert se, mert tok mas engine, tok mas palyak, tok mas grafika.
Ha mar kifejezetten szamokkal akarok dobalozni, w§w 20 palyat szallit, nexuiz 27-et. w§w-ban van 6 model, nexuiz-ban 28. w§w-ban nezegess csak bele a map pk3-makbam hogy mekkora, es hogy nez ki egy textura, aztan kukkants bele a nexuiz data pk3-ba.
Persze, hogy nagyobb, sokkal tobb benne a media anyag.
Amugy nem semmiert se erdemes leszedni.
Nem szapulom a w§w-t, mer kurva jo jatek, de koze sincs a Nexuiz-hoz, szal ne is hasnolitgassuk a kettot.

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Hja, a Wolf3d meg par 100 kbyteban tudja ugyanezt.
Van meg valami relevans osszehasonlitasi alapod? Pl a Warsow-ban szerintem tobb a piros!.
Viszont a Nex-ben sokkal tobb a 15 khz feletti hangeffekt.
Tied a labda vitatkozzunk hogy melyik a jobb!
Hja es az en matchboxom sokkal gyorsabb, raadasul az apukam is erosebb mint a tied!
------------------
Mindenre tudok magyarázatot találni, legfeljebb nem stimmel.

Ne légy már ennyire csőlátású.. Warsow összehasonlítása Nexuizzal olyan körübelül, mint az UT99 az Enemy Territoryval... Mindkettő neten át megy, mindkettőben egymást kell gyilkolni, mégis ég és föld...
Kezdjük a különbségek felsorolását abban, hogy a Nexuiz Quake 1 Engine, alaposan átdolgozva, amíg tudásom szerint a Warsow Quake 3-at használja, mint Engine. Kisebb a Warsow, de szegényesebb is. Valahogy a Nexuizban több a fantázia, bár a Warsow a megjelenésében tér el a többitől, valahogy a különlegessége ki is merül ebben.
Továbbiakat nagyon szívesen megvitatom ma délután környékén az oftc IRC szerveren a #nexuiz.hu csatornán...

(U.i: Bocsánat, rossz helyen nyomtam a 'Válasz' gombot...)

Aszongya' , hogy "newtoni fizika"... Ami azt illeti, nem tudom, hogy egy alapvetően a valóságtól teljes mértékben elrugaszkodott fpsnél van-e értelme ilyet erőltetni. Ráadásul, ha jól sejtem, ma még a legtöbb játékfejlesztő (nem csak foss) "fizika" alatt egy meglehetősen egyszerű dolgot ért (és nem is tudom, hogy később fog-e ez változni, egyáltalán lesz-e szükség rá). Nagyon kevés játékkal találkoztam eddig, ahol nyoma volt annak, hogy ha csak részletek is, de láthatóan alaposabb ismeretek alapján voltak kidolgozva. Ráadásul a "newtoni fizika" sokkal több annál, mint amit a legtöbben látnak belőle, vagy gondolnak róla.

Nem teljes a forditasom, me sorry. A fegyverekre, pl. raketara vonatkozik ez. Ha gyorsabban haladsz, a raksid is gyorsabban fog menni ergo hozzaadodik a te sebesseged is.
-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Aminek szerintem semmi értelme, mert irreális... Vákuumban működhet, de olyan környezetben, ahol levegő van, szürreális. (Lásd vadászgépeket, amikor repülés közben kilövik a rakétákat, vagy elengedik a bombákat)

Nos, kipróbáltam a Nexuizt tegnap egy Sima P4-es gépen, ATI-9600-as kártyával, s sajnos azt kell mondjam, bugos. Régebben, ha feltoltam minden grafikai trükköt, amit nem tudott lekezelni, nem próbálkozott meg vele, most szimplán meghal a program. Saját Linuxos gépemen még nem próbáltam ki, de nagyon kiváncsi vagyok, hogy mennyit gyorsult.

Konnyu azt mondani. hogy a program a bugos... sztem inkabb ott keresgelj, hogy "ATI es linux".
Changelogot olvasni persze luxus:
* Anyone that gets less fps (mostly ATI cards, mostly on Linux or older cards) should try to disable Vertex Buffer Objects in the video menu (or gl_vbo 0) and in case this is still not good enough also try to disable the OpenGL 2.0 Shaders in the same menu (or r_glsl 0).

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

láttál már bombát kidobva repülőről? a bombázónyáláson át?
szépen ott marad a nyilás alatt -> a sebessége hozzáadódott... ne bomolj, előbb gondold vágig mit írsz..ha nem így elnne elég vicces lenne. akkor nem a célzórendszerek lettek volna a bombázórepülőllegfontosabb elkatrészei a 2. vh idején (érts döntő fontoságú. motort miegymást töb kevesebb sikerrel mindenki tudott akkor is jó építeni.)
---
Reactor error - core dumped!

Szerintem itt vagy fogalmi zavarban szenvedsz, vagy most sikított fel a matematikus egylet: NEM ADÓDIK hozzá, hanem megegyezik a repülőjével, mert egy közegben mozognak, de a súrlódás, és a gravitáció miatt a bomba iránya és sebessége változik... Attól nem lesz gyorsabb egy rakéta, csak mert te gyorsabban mozogsz, mert a maximális végsebességét a saját hajtóműve adja, nem pedig a TE sebességed... Mint mondottam, vákuumban ez működne, de a valóságban mindig a rakéta saját hajtóműve adja a maximálás sebességet, mert a közeg lassítja repülés közben. Bombák sebességét pedig a gravitáció adja lefelé, előre haladási sebességét pedig a szállító jármű sebessége adja, de ez későbbiekben ~0-ra redukálódik az előbb említett súrlódás miatt...

akion hozzászólásából indultam ki, az a szó szúrta a szemem, hogy "hozzáadódik"... Plusszba jogos a kérdés, de szerintem a te sebességed egy rakétahajtóműnél teljesen elhanyagolható... Egyedül Duke Nukem 3D-ben láttam hasonló "hatást", de ott Duke mindig is irreálisan gyorsan mozgott :)

figyelj, a rakéta gyorsítja magát. de ha nem gyorsítaná, akkor is menne tovább azzal a sebeséggel, amivel te mentél. ha megtorpannál, kicsúszna a csőből. és ne gyere nekem a közegellenállással, meg ilyenekkel, mert azok is serepet játszaka. és a bomba sebessége ~0-ra a becsapódáakot redukálódik. nem fog az függőlegesen esni, legfeljebb aszimptotiksuan megközelítia függőlegest, mert a közegellenállás az a sebeséggel ellenkező iránybe hat, tehát minnél kevésbé haald oldalra, annél kevébé tasítja azoldalirányú mozgást. és a nehézségi gyorsulás miatt a ebességének az oldalirányú része << mint a függőleges. de nem tűnik el teljesen.

és hozzáadódik. mert megegyezik, plusz onan gyorstja fel magét.
---
Reactor error - core dumped!

Naszóvalakkorkéremszépen... próbáljunk meg tiszta vizet önteni a pohárba! Ehhez készítettem egy kis segítséget. Elöljáróban az egészhez csak annyit, hogy a felesleges vitatkozást elkerülendő, ismertetném a gondolatmenetem korlátait és főbb jellemzőit:

-Az egésszel a kilőtt rakéta vízszintes irányú sebességkomponensének alakulását kívánom szemlélteni
-NEM kívánom részletesen és számszerűen helyesen bemutatni a jelenséget, célom az alapelv tisztázása
-nem vettem figyelembe a kompresszibilitásból, az esetlegesen kialakuló turbulens határrétegből, stb. adódó hatásokat
-a rakéta hajtóanyagának égését ideálisnak (állandó tolóerő), és végtelen hosszú idejűnek tekintettem
-amennyiben valaki továbbgondolásra érdemesnek tartja a dolgot, kiegészíthető függőleges irányú sebességkomponenssel is, ill. tetszőleges karakterisztika szerint számítható a rakéta hajtóanyagának nem ideális égéséből adódó tolóerő.

Kezdjük azzal, hogy a sebességgel négyzetesen arányosan, légellenállásból adódó erő hat a rakétára:

http://kepfeltoltesbcs.extra.hu/files/elso1180731821.png

Az összefüggésben:

ro: a levegő sűrűsége
A : a rakéta repülési irányra merőleges (kereszt)metszete
c : a légellenállási tényező
v : a sebesség (repülési irányban, értelemszerűen)

Konstans tolóerőt feltételezve a rakétára ható erők összege:

http://kepfeltoltesbcs.extra.hu/files/masodik1180732072.png

Ugyanez, behelyettesítve az 1. összefüggést:

http://kepfeltoltesbcs.extra.hu/files/harmadik1180732164.png

mivel ismert, hogy F=m*a, és

http://kepfeltoltesbcs.extra.hu/files/negyedik1180732335.png

ahol a a gyorsulás nagysága repülési irányban, m pedig a rakéta tömege, a 2. ill 3. összefüggés felírható a következő, szétválasztható változójú differenciálegyenlettel:

http://kepfeltoltesbcs.extra.hu/files/otodik1180732424.png

A diff. egyenlet megoldása a változók szétválasztása után oldalanként a változók szerinti integrálással oldható meg, a jobb oldalon értelemszerűen 0-tól t-ig, a bal oldalon pedig a kezdeti feltételtől (kezdősebességtől) v-ig. A kapott összefüggést ezután v-re kell kifejezni, ezáltal a sebesség-idő fv.-hez jutunk.

http://kepfeltoltesbcs.extra.hu/files/hatodik1180732562.png

Én, mivel lusta vagyok, és különben is, ha nem muszáj akkor számoljon szimbolikusan akinek hat anyja van, numerikusan oldottam meg a diff. egyenletet (másodrendű Runge-Kutta, ha mond valamit), három különböző kezdeti feltétellel, és a következő paraméterekkel:

ro=1,3 kg/m^3 a levegő sűrűsége
A=0,004 m^2 a rakéta keresztmetszete
c=0,1 a légellenállási együttható
Fr=20 N a tolóerő
m=0,8 kg a rakéta tömege

A PARAMÉTEREK SZÁMSZERŰ ÉRTÉKEIBŐL SENKI NE VONJON LE MESSZEMENŐ KÖVETKEZTETÉSEKET, KB. HASRAÜTÉSSZERŰEK. ISMÉTLÉM, A CÉLOM AZ ELV SZEMLÉLTETÉSE!

A három kezdeti feltétel pedig a következő volt:
1. a kezdősebesség 0, tehát állunk.
2. kedvenc fps-karakterünk 10 m/s sebességgel száguld
3. közelítve egy kicsit a valósághoz a dolgot, indítótöltet löki ki a csőből a rakétát, ami emiatt 100 m/s kezdősebességgel indul.

A 3 kezdeti feltétellel megadott megoldások sebesség-idő függényei pedig így alakultak:

http://kepfeltoltesbcs.extra.hu/files/eredmeny1180732714.png

Konklúzók:

A függvényekből látható, hogy KURVÁRA MINDEGY, hogy mennyi a rakéta kezdősebessége, a végsebességét a tolóerő és a légallenállásból adódó erő egyensúlya fogja meghatározni. Hasonló gondolatmenettel az is belátható, hogy ha a rakétát az egyensúlyi sebeséggnél gyorsabb sebességgel indítjuk, akkor is be fog állni (le fog csökkenni) a sebessége az egyensúlyi sebességre. Másképpen fogalmazva: a kezdősebesség csak a tranziens szakaszra van hatással, a végsebességre nincs.

(szerk: bocs a trágya kinézetű képletekért, a latexem éppen beadta az unalmast)

Ami azt illeti fogalmam sincs milyen a játék, mert nem próbáltam. De nem is nagyon érdekel. A buta fps-ekből meg már kinőttem. Csak arra próbáltam válaszolni, hogy a népek itt tépték egymást, hogy kellene megjelennie valósághűen a kezdősebességnek. Hát így.

"Ha jól láttam akkor össze tudnak ütközni a rakéták és akkor boom :)"

Ezt viszont nem értem. Hol? Mármint a játékban? Vagy mi?

Ami robban, azzal igen, le lehet loni. Ha a levegoben felrobbantod (masodlagos tuzeles gomb, default jobb eger gomb), akkor ket raksi isman felrobbanthatja egymast anelkul, hogy az ellenfelben kar esne. De ugyan az felhasznalhato arra is, hogy az ellen felgyujtsa magat: elkapod a raksiddal, raadasul meg a sajatja is az arcaba robban. :)
Amugy ez nem uj feature, egesz regi, ha jol emlekszek 1.0-as :F

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Gratulalok, szep levezetes. Mindenesetre ez meg mindig csak egy "gagyi fps". De alapvetoen quake fizikara epulve - ebbol adodik, ahogy Emulgeator is ratapintott, hogy marha gyorsan lehet benne mozogni. Eddig lehetoseg volt ra, hogy "normalis" keretek kozott ha rombolsz elore, lefusd akar a sajat raketadat. Mostmar nem igazan.

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Nem volt muszáj, de én szívesen játszadozom ilyesmivel... :) Egyébként kb. 15 percbe került az egész, és abból 10 a képek elkészítése.

"...de te beteg vagy."

Még az a szerencse. Örülök, hogy ezzel mások is tisztában vannak :D

"...közben jobben elolvasva régebbi dolgaid..."

Öööö... ezt nem igazán értem. A levezetős hozzászólásomon kívül ugyanis nem szóltam hozzá érdemben a dologhoz. Nem lehet, hogy összetévesztesz valakivel?

A berziot elnezve ez a teszt 2 a 2.3-ra. Szvsz merfoldekkel egyszerubb a zipet egyszeruen kicsomagolni, es a megfelelo sh-t inditani

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

van valami "gyulekezo helye" a magyar playereknek?

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Én és st_iron jópár hónapja megalapítottuk a #nexuiz.hu csatornát az OFTC (irc.oftc.net)-en, eleinte volt velünk egy amerikai srác is, de aztán ő lemorzsolódott, így ketten ülünk a csatornában. Ha gondolod, gyere, nézz fel!

Tuti fix hogy magyarok nem csak 2-en vagyunk (en a hivatalos nexuiz forumon C.Brutail neven futok www.alientrap.org/forum)
A legtobb nexuiz-os #nexuiz @ irc.quakenet.org csatin talalhato.
Amugy OFTC-n van egy masik erdekes csati, most hirtelen nem jut eszembe a pontos neve, 2 szerver chat (teamsay termeszetesen nem) van atiranyitva ra.

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Sziasztok!! Nagyon megtetszett a Game. Csak nemtudom hogyan csináljak saját játékot. Rámettem a létrehozásra... ott szépen beálitottam a pályát meg minden és elinditom. Megadtam a havernak a pontos pálya címet de nincsen a server listában. Ráálítottam, hogy publikus legyen, úgy sincsen. Tud valaki saját játékot csinálni? Vagy csak nekem nem jött idáig össze?! Tudom, van sok üres ott, de mi hárman szeretnénk játszani, és ha már benn vagyunk hárman tuti bejön még vagy 2-3 ember. Szal minden féleképpen egy saját kéne. Köszi a segítséget előre is!

Szesz!

http://www.alientrap.org/forum/viewtopic.php?t=18

Ha igy se menne, csak gyere fel a forumra, es tedd fel kerdeseid! Vagy egybol kerdezhetsz a fejlesztoknel:
#alientrap @ irc.anynet.org

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

Megnéztem a linket amit adtál. Köszi. De én nem tudok angolul, nagyon alapszavakat csak. Én rpm csomagból tettem fel a játékot. Minden jó, csak ha csinálok egy saját játékot akkor senki sem látja azt a listánál. Megnézegettem a Nexuiz mapáját, de sehol sem láttam server részhez vonatkozó fájlokat.