Commodore - végleg sírban a régi szellem

Fórumok

Olvasom, hogy több, mint 1/2milláért lehet kapni a legolcsóbb új commodore-t és gondolom nem csináltak új OS-t hozzá.

Szerintem nem egyedül nekem vérzik a szívem.

Az asm bohóckodás mellett így utólag visszanézve a C=-ban és társaiban épp az volt jó, hogy '90 környékén és utána már elég olcsón meg lehetett venni és e minimális erőforrásokkal bíró gépen igen jó játékokat lehetett játszani színesben!, ahol az élményt nem egy elkefélten 'realisztikus' kép, hanem egy ötletes és a fantáziának határt nem szabó környezet adta, sőt itt is voltak 3d látványok.

Nem tudom, ma miért nem lehet hasonlóan ötletes, 10 évvel ezelőtti gépeken is jól futó játékokat írni ahelyett, hogy mindenki a 3D-gyorsítókból próbálná kicsikarni a végsőket sokszor egy sivár és fantáziát romboló látvány kedvéért.

Érzelmileg bennem ezek az egykori gépek egy olyan játékvilágot hoznak elő, ami soha nem valósult meg a szabad szoftveres világban és amiről nagyon félő, hogy soha nem is fog, s talán sokan vagyunk így ezzel.

Hozzászólások

én úgy olvastam egy hete, hogy a Commodore új számítógépei valójában spéci, extrém teljesítményű "játékos" PC-k lesznek. nem erről van szó, nem ez kerül másfél miskába?

--
senki földjén, senki fia

majdnem mindenkinek, mert gongolom nálad például nem ez a lényeg. mint ahogyan nálam sem.

de azért én egy-két éve vettem commodore cd-t és pendrive-ot. a cd-n stílusosan commodore lapok wget-es tükrei, retro újságok szkenjei, emulátorok, sid lejátszók és játékok vannak :)
a pendrive-ot nem használom. még jó, hogy fizettem érte és nincs szívem gépbe dugni :(

--
senki földjén, senki fia

egyébként ezek a 850W-os (tehát majdnem 1kW-os) táppal szerelt játékgépek annyira szánalmasak, hogy az csak na. hát b****eg 1000W, hogy a hülyegyerek x2048px-felbontásban játsszon elég súlyos: ez az úri hóbort nekem nagyon ellenszenves. még akkor is, ha a PC rohamos fejlődési tendenciáját fikázom.

--
senki földjén, senki fia

A C64 tényleg nagyon jó kis gép volt. Azaz még most is az, az enyém még működőképes állapotban van, csak a videó kimenet "érzékeny" kicsit. Pár éve vettem egy másikat (kár, hogy már a megújított külsejű), talán egyszer majd előveszem újra bütykölni. De az már nem rémlett, hogy más változatai is voltak, most látom csak a wikin: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:C64GS_and_SX-64.jpg . Máig nem megy ki a fejemből egy bizonyos játék, aminek sajnos nem tudom a nevét, egy ismerősöm játszott vele, nagyon fílinges látványa volt, valami időgépszerű kütyüvel a játékos visszament az időben, és ott voltak kalandok. Szinte művészinek éreztem, ötlet volt benne, egyedi karaktere volt. Ami természetesen egy mai játékban is meglehet, de mégis, mindezt azon a hardveren...

Sztem amit Te keresel, az az Időrégész nevu kis jatek. Nagyon jo hangulata volt, tele csavarokkal, csak sajnos semmi mentesi lehetoseg nem volt benne, es akar egy felregepelestol is meghaltal. Volt benne 3 elegge kritikus resz, egy kanyon, a mocsar, meg a kazamatak. Ha a kanyonban rosszfele mentel, akkol megol a koomlas, a mocsarban elsullyedsz vagy megesznek a farkasok, a kazamatakban pedig orokre elevedsz :) Anno Bátyámmal kis fuzetbe leirtuk a teljes vegigjatszast :)

-------------------------------------

|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)

fél milláért??? ezt nem mondod komolyan... döbb :) hol olvastad? meglesem én is, csak írd be légy szíves a linket, ha tudod.

én is imádtam annak idején a commodore-okat. nem mondom, hogy hűdeprofi garfikát tudtak, de az tény, hogy ott a játékokba csicsa hiányában más módon kellett lekötni a figyelmét a játékosnak. és ment! nincs bajom a csoda grafikákkal ma, de én sem értem miért a hajtás, ha maga a játék a legtöbb esetben idétlen, vagy fantáziátlan. nagyon ritka az olyan játék, ami leköt sokáig... a tiszta játékideje egy mai játéknak alig 1-2 óra... bár tény, hogy egy lőporfüst is szemcsékre szedhető, de... ez az össz :)

"nincs bajom a csoda grafikákkal ma, de én sem értem miért a hajtás, ha maga a játék a legtöbb esetben idétlen, vagy fantáziátlan. nagyon ritka az olyan játék, ami leköt sokáig... a tiszta játékideje egy mai játéknak alig 1-2 óra... bár tény, hogy egy lőporfüst is szemcsékre szedhető, de... ez az össz"

-inkább mondjuk úgy, hogy a mai játékokban már nem lehet újat mutatni. amióta az otthoni szegmens egyik mozgató rugója a játékpiac, azóta ez van, a nagy számok egyik törvényszerűségéhez hasonlóan... pl. egy új FPS-t vagy RTS-t eladni 2007-ben javarészt olyan vállalkozás, mint az Antarktiszon jeget árulni. de mégis megy a szekér, a fiatalok mindenre vevők.

-a játékidőről írt dolog nem teljesen helyén való. vagyik inkább nem törvényszerű. van példa mindkét végletre. pl a 20 éves Beach Head, vagy a Commando végigjátszása a mai "képzettségeddel" nem fogja meghaladni a fél órát. míg mondjuk a PC-s Incubation néha egyész napos gondolkodásra késztet az "AI" egyetlen lépése által.

a 20 évvel ezelőtti játékok szerintem azért lehetnek jobbak, mert sok esetben a fejlesztők járatlan úton jártak, így egy új szoftver elé ülve nem azt érezted, hogy "bakker ezt már láttam, ezt már lelőttem, így már haltam meg, legyen már vége ennek a pályának". pluszként a nosztalgikus idők kellemes emlékeket ébresztenek az érintettekben. ha ez a két dolog megkeveredik, akkor az új csodák valóban kevesebbet érnek, mint ahogyan azt sokan gondolják. kövezzetek meg, én az új NFS "éjjel megyek, oszt tuningolok, oszt király leszek" kiadásaiért soha nem adnám oda a Turbo Lotus amigás vagy C64-es élményét.

--
senki földjén, senki fia

Jatektipustol es tudastol fugg, hogy mi mennyi ido alatt jatszhato vegig. Valamelyik C64-es kalandjatekban kellett megsozni a meztelencsigat a fan, hogy tovabb tudj menni (vagy a Dallas Quest-ben megcsiklandozni egy kigyo torkat) mire erre rajott az ember (plane halvany angoltudassal) az elvett ne'mi idot. Speciel a Hobbit-tal kb 1 evig jatszottunk, hetente eleg sokat - persze nem leiras alapjan, hanem sajat kutfobol mindent kitalalni (a konyv ismerete nelkul), igy azert eltart egy darabig.

ráadásul most olvasom, hogy a ZX Spectrum meg épp most 25 éves. Na, arra is voltak frankó játékok

Azért azt is be kell látni, hogy akkoriban könnyebb volt újat alkotni, mivel szinte semmi sem volt.

Mostanában szoktam hallgatni Machinae Supremacy nevű együttest. Lényegében C64-es zenéket dolgoznak fel rock stílusban. Sok helyen a háttérben C64 SID hangok vannak. Itt látszik igazán, hogy sok jó alkotás volt C64-re, csak kicsit kevés volt a minőség.

Ha tetszik, ha nem, elmúltak azok az idők, nem lehet már visszahozni ...

Jah, ha már lett ez a topic, akkor lenne egy kérdésem. Lehet kapni valahol Magyarországon Commodore One-t? Vagy a közeli jövőben lehet egyáltalán majd kapni?

Köszi, de azt hiszem, hogy félreértettél.

Én a Commodore One-ra gondoltam, a C-64 utódjára. Ez egy ATX-es alaplap, ami hardveresen emulál több régi processzort, többek között a C-64-et is.

http://c64upgra.de/c-one/

Ez egy új gép, Multitaszk oprendszerrel 16MB rammal.

Az a baj, hogy az egész Amiga onnan indult, hogy (ha jól emlékszem) egy ember otthon megtervezett egy ilyen Amiga 1000-es gépet és a Commodore csupán megvette a terveket. Nem csinált vele semmi lényegeset, csak pénzt csinált belőle. Aztán minimálisan továbbfejlesztette, hogy ne apadjon el a pénzforrás, de egy idő után már semmi újat nem tett le (tudott letenni) az asztalra.

Tehát az említett "régi szellem" ugyan megvolt, de úgy látom a tervezőtől származott, maga a cég csupán kihasználta.

"egy ember otthon megtervezett..."
-Miner az Atari kötelékében már elkezdte a masinát "tervezni"

"Commodore csupán megvette a terveket..."
-kétségtelen, de még mindig jobb, mintha pont az Atari vette volna meg

"Nem csinált vele semmi lényegeset, csak pénzt csinált belőle. Aztán minimálisan továbbfejlesztette, hogy ne apadjon el a pénzforrás, de egy idő után már semmi újat nem tett le (tudott letenni) az asztalra..."
-azért ez egy kicsit sántít, hiszen a Kickstart ROM-ot már a Commodore fejlesztette tovább, mint ahogyan a későbbi Amiga szériákat is. a teljes kihaláshoz pedig Tramiel távozása, a pénzügyi káosz és a PC térhódítása együttesen járult hozzá.

--
senki földjén, senki fia