Elmebeteg ámokfutó

Valami elmeroggyant f@sz pont a mai napot, pont a mi utcánkat és pont (majdnem) az én autómat nézte ki arra, hogy megdögöljön (kár, hogy nem sikerült neki). A köcsög ember családjával egy Fiat-ban behajtott az utcába (ami nyíl egyenes és széles) az utca közepén rendkívül nagy sebesség mellett nekiállt összevissza kacsázni, majd az autóm mellett kb. fél méterrel elhaladva fel a szemközti járdára, ahol jó kétszáz métert tett meg (szerencsére senki nem volt a járdán), amíg egy villanyoszlop meg nem állította. A féreg kitántorgott a füstölő kocsijából. Elvitte a mentő az egész bandát. Most a rendőrség lezárta az utcát, a tűzoltók pedig éppen azon morfondíroznak, hogy hogyan vakarják le az autót a villanyoszlopról úgy, hogy az ne dőljön a nyakukba.

Az ilyeneket a helyszínen agyon tudnám ütni. Millió gyerek játszik a környéken egész nap. Azt hiszem, hogy ha valakinek baja esett volna, itt meglincselték volna, és a mentőre már nem is lett volna szükség.

F@szparaszt.

Hozzászólások

Esetleg egy sz@rráment gumi, aka durrdefekt, súlyosbítva gyakorlatlan sofőrrel? Bár tényleges durrdefekt esetén szükséges tennivalókat gyakoroltatni elég nehéz (rántópaddal pl.), de kéne...

Mivel a ~ ház előtt ment neki az oszlopnak, láttam, hogy semmi baja sem volt a gumiknak. Egyébként ha durrdefekt lett volna, az sem enyhítene a "85-tel tépek a lakóövezetben" dolgon, mert baleset okozása nélkül is ugrik a jogsi már ezért is, ha a rendőr észreveszi.

--
trey @ gépház

A közlekedési kultúra itt eléggé hiányos, sajnos.
Engem múltkor pl. megvártak, míg lelépek a zebrára, majd utána padlógázzal el elöttem kb. 10 cm-vel, me' neki jó kocsija van.
Ellenpélda is van, de mint kiderült, nem magyar volt az illető.

--
//:wladek's world

A közlekedési kultúra nem hiányos, hanem nem létezik :( Az, hogy a 15 méterre levő lakóövezeti, jobbkezes kereszteződésben nem halnak meg naponta többen is, leginkább csak a véletlennek köszönhető..
Mondjuk amíg a közel 30 éves "kötelező a biztonsági öv használata" törvény betartását óriásplakátokkal próbálják elérni, addig ez sokat nem is fog változni.

Biztonsági öv, mobilozás, irányjelző, vészvillogó (második sorban várakozásnál, vagy vontatás esetén) használata... Nagy az Úr állatkertje, és egyre alacsonyabb a jogosítványszerzésnél a kerítés... Nem pisi-ekg kéne x évente, hanem pszichológiai alkalmassági, vagy legalább B kategóriára is B1/B2 bontás, mint motorkerékpároknál... Persze valamennyi szabály csak és kizárólag annyit ér, amennyit betartaTnak belőle.

Hali!

Nem irigyellek, sőt erősen együttérzek veled...

Múlt hét csütörtökön történt (velem) az alábbi story:

Délelőtt 10:45 körül csörög a mobil, anyósom hív zokogva, hogy menjek azonnal hozzájuk, mert összetört a kocsi (ami az enyém, de anyósomék sűrűn használják).

Miután tisztáztuk, hogy hol is történt az eset, mentem azonnal.

A helyszínre érve a következő a tényállás: após leparkolt a házuk melletti parkolóban, a garázsok előtti üres területen. Nap mint nap parkolnak itt autók, mindezidáig gond nélkül. (Ma reggel apám elmesélte, hogy a garázsokban rendszeresen iszogató ismerősök, látták "on line" hogy mi is történt.)

Egy 21 éves ijú titán egy rozsdásodó VW Golf volánja mögé ült (jogsija nem meglepő módon nem volt), és hatalmas érzékkel, kb. 10 méterről nyílegyenesen a kocsinknak zúgott. A bal ajtó közepétől az elejéig meghúzta/benyomta a karosszériát.

A biztosító szerint kb. 300.000.- HUF a kár összege.

Mivel ott helyben a srác tagadta felelősségét, irat meg semmi nem volt nála, kihívtuk a zsarukat.

Miután felvették a jegyzőkönyvet, és a srác tájékoztatva lett a várható következményekről, érdekes módon elvállalta a felelősségét, és alá is írta a "Baleseti bejelentő" lapot.

Ami még plusz poen, az az, hogy a VW nem az övé.

Ő a kocsi valódi tulajdonosának az unokájának a haverja. Állítólag éppen egy karosszéria lakatoshoz vitték volna a kocsit megcsináltatni.

További ráadás, a Biztosító csak akkor fogja kifizetni a javítás költségét, ha megkapja a Rendőrségtől a határozatot, miszerint nem én, hanem teljes mértékben a károkozó a felelős.

Addig a javítás költsége teljes mértékben a mi zsebünket terheli, feltéve hogy szükségünk van a kocsira. A költségek várható összege meghaladja a 300e HUF-ot.
:-)

Szép az élet, kár hogy tele a világ szabadon engedett marhákkal...

Nem olyan régen apám is hasonlóan járt, bár azért mégse ugyanaz. Ment kocsival Kecskeméten, teljessen szabályosan, egyszer csak kimegy elé egy srác motorral.

Ott is elismerte a srác, hogy az ő hibája volt, mert talán nem egy 4 sávos úton kellene a legnagyobb forgalomban keresztültolni a robogóját, később persze tagadta. Azóta már bíróságon is volt az ügy, azóta se fizetett, pedig csak rosszabbul jár, mert csak kamatozik a kártérítés.

Persze jogsi nuku, bár ebben az esetben nem számít, mivel csak tolta, így gyalogosnak minősül. Mondjuk nem kell nagy ész, lehetett azért tudni, hogy neki se sok keresnivalója lenne a robogó közelében.

Másik kedvencem, mikor itthon a faluban rendez pár <16 éves gyorsulási versenyt az utcánkban. Szoktam díjjazni.

Harmadik szitu, hogy egyesek mennyire bunkók. Mentem a falunkban kocsival valahová a főúton, egyik mellékutcából épp egy esküvői menet jött ki jobb oldalról, akik a másik sávban mentek arra, amerről jöttem. Persze azért forgalmassabb út az, feltartották valamennyire a forgalmat. Szemből valami fiatal gyerek, amint tudott kifordult és a mögöttem lévő kocsisor és a menet között végighajtott, nehogymár neki várnia kelljen egy kb 30 másodpercet. Az még hagyján, hogy elvileg nekem volt elsőbbségem (jobbról elsőbbségadás tábla, szemből meg a srác előtt ott volt a menet, tehát nekem volt egyenes utam) de szerintem elég nagy bunkóság volt.

---
A Linux nem Windows, de a Windows se Linux.

Igen, a közlekedési kultúra sehol sincsen.
Az egyik hétvégi motorbalesetben hárman haltak meg, egy rossz előzés miatt, a vétkes sofőr is életveszélyes sérüléseket szenvedett. A másik esetben a motoros meghalt, a vétkes sofőr karcolásokkal megúszta. Ilyenkor megértem azokat, akiknek elborul az agyuk.

A közlekedési kultúráról:
Tavaly nyáron autóval jöttünk haza Stockholmból. Malmö-ig mi voltunk a leggyorsabbak, mert ott max 110-zel lehet menni és azt be is tartják, szigorúan. Másnap Rostock-tól mi voltunk a leggyorsabbak, Csehországban szintén (siettünk haza). Szlovákiában egy kissé lejjeb vettük a tempót, mert eléggé döcögős volt a burkolat, de azért még mi voltunk a leggyorsabbak.
Hazaértünk, a határtól mentünk tovább úgy, mint eddig, és láss csodát mi lettünk a leglassabbak!

Itt (is) felvetődik a kérdés, hogy a megelőzött jármű vezetője mit tett a baleset elkerülése érdekében (satufék, lehúzódás jobbra, hogy az előzésben lévő és a szembe jövő jármű elférjen egymás mellett)? Sajnos ezt sem nem tanítják gyakorlatban (szimulátorok azért vannak szép számmal, lehetne...), sem nem vizsgálják a jogosítvány megszerzése során az ilyen irányú képességeket...

azt meg még nem is említetted, h az oktatók(persze biztos nem mindenki) h állnak hozzá a diákokhoz. én miskolctól kb 60 km-re lakok/laktam, és az oda/hazaúton mindig mindenhol gyorshajtottam, mert sietett az oktató.
szóval én pl. már a tanfolyamon rossz példát láttam/csináltam.
ha vki ezt viszi tovább, amit az oktatáson látott, akkor itt az erdmény.
--
bYe bailey

Az én oktatóm szólt... egyenes útszakasz (4-es Szolnok és Törökszentmiklós közt, ha ismerős), sehol egy autó... 110-ig felmentem, mert nem figyelt, de ahogy észrevette, rám szólt, hogy menjek vissza 90-re.
--
'Please, just tell people to use Windows.' - Linus Torvalds on KDE and GNOME
Registered M$funboy #006 (vigyázat: memetikai dágvány!!!11)

Tegnap láttam a Fábry után egy műsort, nem emlékszem már mi volt a címe. Az első részben arról volt szó, hogy a gyorshajtók 70%-a nem fizeti be a csekket, azzal a kifogással, nem ő vezette az autót és közvetlen rokonára nem köteles vallani. Szörnyű, hogy ilyen miatt meg lehet úszni a bírságot. Ez a politika felelőssége, hogy nem talált rá megoldást.
Pedig ennek a kérdésnek a szabályozása több területre is visszahatással lenne. A balesetek számában, emberéletekben pűr százalékot visszaesne, mert aki befizeti a bírságot, talán lassabban vezet következőre (és költségvetési többletbevétel), ez hatással lenne az újabban sokat emlegetett egészségügyre, mert a kevesebb baleset, kevesebb mentő/rendőr/tűzoltó beavatkozással járna vagy ha nem olyan súlyos, akkor kisebb lenne a kiadás, a közös zsebből.
Ezek szerint a politikusok is szeretnek gyorsan hajtani...