OpenTTD 0.5.0-RC4

Kivételesen időben irom, hogy megjelent az OpenTTD 0.5.0-RC4-es kiadása. Erősen javallott a frissítés a korábbi verzióról, mert rengeteg multiplayerbeli deszinkronizációt okozó hiba került lefülelésre és kijavításra. További fordítások is hozzáadásra kerültek, úgymint japán és szlovén; valamint újra elérhető az OS/2-es port is. Egy-két újítás is belekerült, főleg a NewGRF-ek támogatása terén vannak változások.

Letöltés innen, bejelentés pedig itt és itt.

Hozzászólások

szép, szép, de pbs nélkül nem az igazi :(

A pályámhoz ragaszkodok csak, amit gyakorlatilag esélytelen átalakítani úgy, hogy normálisan tudjanak a vonatok "sávot váltani". Mondjuk most leszedtem svn-ből az aktuális verziót, beleírtam a kódba, de valahogy nem lett az igazi, mert néha a vonatok helyből max sebességgel robognak, ami feletébb egészségtelen. Bár így tűrhető a pbs hiánya...

Hmmm... kipróbáltam... egész jó lett. Bár vannak kérdéseim:

- A TerraGen nem tud tavat / tórendszert csinálni?
- Nekem gondjai vannak a hosszú ő és ű betűkkel. Eddig nem voltak. Van erre gyógyír?
- A szin váltásánál tényleg végig kell kattogtatni az összes mindenen a szint, vagy az csak akkor kell, ha pl. egyéni színű vonatokat akarok?
- Lehet valaki olyan mélységesen alulinformált, hogy tudja mi az openttd, de nem tudja mi az a PBS?

Egyelőre ennyi.

A válaszokat előre is köszönöm.

pbs = path based signaling. A valóságban egy kereszteződésben bárhány vonat lehet, a lényeg az, hogy ne ütközzenek össze. Tehát ha más vágányt használnak, akkor nem kell várniuk egymásra. Az eredeti TT óta nincs így: egy kereszteződésben legfeljebb egy vonat tartózkodhat. Az OpenTTD-ben bevezették a pbs-t, amely figyelembe veszi a vonatok útvonalát, és ha egy másik tovább tud menni a sajátján úgy, hogy az első, kereszteződésben lévő vonat útját nem keresztezi (azaz nem ütközhetnek össze), akkor bemehet. Ez az egész akkor különösen hasznos, ha van egy sok vágányos állomás, jópár bekötő vágány, mivel akkor egyszerre akár több vonat is beállhat az állomásra, nem kell egyesével.

Az ő, ű helyén nekem is kérdőjel van a friss változatban.

Egyikőtök sem olvassa el a README-t? :-)

Átálltunk a unicode-ra. Namost, mivel a játékbeli beépített font grf-alapú volt, és azzal pl. egy kínai nyelv nehézkesen megoldható, ezért külső font-támogatást is elérhetőve tettünk (freetype library). Mivel nem készült még egy kanonikus, GPL licensz alatt terjeszthető OpenTTD font (ttf), így azt nem rakhattuk a release mellé. Így viszont marad a külső font használat. Amit viszont nem tudunk, az az, hogy a felhasználó gépén milyen betűtípusok vannak telepítve, ezért ezt a nemes feladatot (hogy tudniillik beállítsák a fontjaikat és azok méretét) meghagytuk a felhasználók számára. Segítségképp leírtuk nekik a README-ben, hogyan is tehető mindez meg.
openttd.cfg-t kell editálni, részletek itt.

Jó játékot!

No. Szóval akkor sorjában

- TerraGenesis: Köszönöm, a nevet hibásan írtam, de sajnos csak ennyire emlékeztem belőle (kissé... hmmm... rövid az eszem...:)
- Fontok: Megfogadom a tanácsot, RTFM.
- Színek: Ok, akkor jól sejtettem, mert különben nagy szopatás lenne :)
- PBS: Na, nekem az a gondom a vonatokkal, hogy képtelen vagyok rájönni a szemaforok használatára. Eddig két eset volt: 1) álltak a vonatok, amig egy picit fenéken nem illettem őket, 2) az istennek se indultak el. Ez nekem egy ilyen sötét folt. Úgyhogy nálam 1 vonal = 1 vonat. Ez akkor kellemetlen ha kereszteznem kellene, eddig mindig hidaztam. Ha valaki volna oly jó, és kissé szájbarágós stílusban bevezetne a szemaforok használatába, azért borzasztó hálás lennék.

PBS:
Gondolom példákkal is meg lehet világosítani, úgyhogy:
http://www.transporttycoon.net/junctions
Amúgy a jelzőlámpákkal kapcsolatban pedig:
ha kiválasztod a jelzőlámpa-lerakást, és simán kattintassz a sínre, akkor lerak egy normál jelzőlámpát.
Ha utána a Ctrl-t lenyomva tartod, és kattintassz sorban a már lerakott normál jelzőlámpára, akkor sorban a következővé válik:
1. kattintás: előrejelző lámpa
2. kattintás: előrejelző-lámpa lezáró
3. kattintás: előrejelzó-lámpa lezáró előrejelzólámpa (ez bonyolultan hangzik, de annyira nem az)
(PBS esetén pedig:)
4. kattintás: PBS lámpa
további kattintások: megint normál lámpa, majd elölről kezdődik

Wiki-oldalak a témáról: http://wiki.openttd.org/index.php/Advanced_signal_placement és http://wiki.openttd.org/index.php/Path_Based_Signaling

Van egy bonyolult állomás, ahol a bevezető vágányokat két részre osztod. Az egyikben jön be az összes vonat, és ha az onnan közvetlenül elérhető (állomásbeli) vágányok betelnek, akkor átmennek a másik részre, ha van az ottani vágányokon hely.

Na most ahol a vonatok bemennek, ott a 2. kattintásnak vízszintes sárga cetlis jelző van, az állomás vágányai előtt függőleges fehér (2.), a két általam említett rész között pedig függőleges sárga (3). Azért ez, mert egyrészt azon elhagyja az első adag vágányt, másrészt pedig bemegy a következő részbe. Azonban oda úgy mehet csak be, ha van ott szabad vágány, tehát vízszintes sárga (2.) kellene oda, ámde az elsőt elhagyja, ezért oda fehér függőleges jelzésű is kellene, na most ennek a kettőnek az ötvözése a 3.