Nexuiz 2.2.1

Címkék

Megjelent a teljesen GPL-es FPS játék, a Nexuiz legújabb verziója. A játék új modelleket kapott, és néhány igen idegesítő bug is javításra került. Patch és teljes verzió letölthető a játék oldalán található linkekről.
Ha bármi kérdésetek, illetve problémátok van a játékkal, ne féljetek feltenni azt a hivatalos fórumon!

Hozzászólások

A karácsonyi 1.34-es ioQ3 helyett ez is megteszi. Ha megjelent az új Nexuiz, akkor talán a LordHavoc féle Darkplaces Quake háza táján is történhetett valami érdekes...

..esetleg történni fog. ;-)

Minthogy eleg sokat logon az alientrap irc csatijan, (#alientrap @ irc.anynet.org), ezert tudok egy-ket infot ;)
A kovetkezo patchben meg nagyobbat fug ugrani a vizualis elmeny, ugyanis vegre lesznek animalt texturak (sokakat ez zavar a jatekban, emiatt tunik oregnek. sajnos a DarkPlaces motor nem teljesen támogatja a Q3 shadereket, igy eddig animalt texturakat se nagyon lehetett latni. Kivetel ez alol a víz, a láva, a "zöld szmötyi", de az más ;) ).
A Nexuiz 3.0 meg sokat varat magara, ott a merfoldko ugyanis a nagyon regota (ertsd: amiota csak megjelent a Nexuiz 1.0) fejlesztes alatt allo CSQC, azaz a Client Side Quake C lesz. Egyenlore minden szerveroldali ugyanis, ezert is nincs meg ragdoll a Nexuiz-ban (minden kis rohadt ragdoll csomagot el kene kuldenie a szervernek, hihetetlen adatforgalmat generalva ezzel).
Amint lesz CSQC, lesz ragdoll (legalabbis meglesz ra a lehetoseg, hogy valaki megcsinalja), megtobb mod, tobb fegyver, jobb kliens oldali konfiguralhatosag, stb.

Nem folytam bele ennyire, de tényleg mintha szó lett volna erről. Bár nekem valami homályos, lassúságra utaló megjegyzések jutnak eszembe inkább. :-) Mindenesetre teljes szívemből csak üdvözölni tudom a dolgot. Jó kis móka lesz, és jó esélyel "átszivárog" majd a többi quake variánsba.

Nekem nem hiányoznak annyira azok a shaderek, igazából beérem a én a quake kettővel is, ha a fizika fejlődik az bőven jó. Ízlések és pofonok. :-)

Utánnanéztem Darkplaces oldalán a dolognak. Az első utalás 2005-08-18-as hírben jelent meg a ragdoll fizikáról. Valamiért nem válthatta be a reményeket, mert az a bizonyos gore.qc a mostani a dpmodokból kikerült, de ha vki files hivatkozás alatt elérhető cuccok, nevezetesen darkplacesmod2006xxxx.zip fájlok valamelyikében turkál, akkor fellelheti a legutsót: valamelyik júliusi .zipben van, csak tényleg nincs kedvem átnyálazni.

Visszatérve a quake2-re. Soha nem felejtem el az Action Quake modot. Vagy még korábbról, biztos sokaknak fűződik szép emléke a Team Fortress-hez, még a Quake1 idejéből. :-)
Ha csak ezeket a játékokat sikerülne megbolondítani ezzel a ragdoll marhasággal, akkor az nagyban emelné játszhatóságukat, mindamellett remekül elfutkorásznának kis teljesítményű gépen is.

Nyilván maga után vonna alapvető változásokat (főleg a q1 esetében), de erre már vannak/voltak példák. Ilyen példa a hitboxok piszkálgatása:
1. RoachQuake
2. D-Day

... hát, én ezekhez már öreg és lassú vagyok.

A nexuiz egyebkent szerintem nagyon jo. Regi geforce2 mx400-on is kellemes sebesseggel megy. Elvezheto. Szerintem aki szereti a quake-et, annak kotelezo ezt is kiprobalnia.

Mindent maximumra téve vetekszik minden mostani komolyabb 3D-s játékkal. Nagyon szép tud lenni a grafika is.
Most leszedtem a patchet, felpatcheltem, s tényleg érezhetően javult egy-két dolog.
Érdemes leszedni a Map-Pack-et is, tartogat mindenkinek egy-két meglepő térképet :)

Nekem a nyílt forrású FPS-ekből nagyon hiányzik a vicces és nagyszerű ragdoll fizika.
Pont azért hoztam fel a DarkPlaces Quake & Lordhavoc nevét, mivel az említett mókus próbált elkövetni valami ilyesmit, az egészet persze (!) QuakeC-ben (ő azt hiszem nem is rag-, hanem csak stick physics-nek becézte). :-)
Az archívjában nagyjából az október előtt kiadott darkplaces modok .qc fájljaiban megtalálható a kód.

Na meg a DP Quake és a Nexuiz közé gyakorlatilag egyenlőségjelet lehet tenni.

Hogy mikor lesz rd fizika? Esetleg zymotic-ban? Pedig a blender, vagy az open dynamics engine-ben már szültek hasonlókat (na meg Ogre, BlackShades). Nyilván létező kódbázisból már lehetne építkezni. Jót tenne az összes Quake variánsnak (Tremoulus, Warsow, ioQ3)

A magam részéről ioQ3 + OpenArena + UrbanTerror * ragdoll physics az álom. :-)

Egy-két játéktól eltekintve az utóbbi 10 év termése siralmas. Igazán nagy ötleteket nem látni. Mindig ugyanarról a témáról húzzák le az újabb bőrt és a felhasználó pénztárcáját. Van sok csili-vili game, de játékélmény 0.

--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!

Az csak az en velemenyem volt, nem akartam senkit sem megserteni vele.
Amugy vesd ossze HL1-el. Na azert nem tetszett nekem :^).
______________________________________________________________________
"ONE OF THESE DAYS I'M GONNA CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"

En a HL1-et 2001 korul jatszottam egy 233 Mhz-s gepen a leheto legkisebb felbontasban, es marhara elveztem. Az UT meg UT 2003 egy jobb gepen szinvonalasabb (!) grafikaval messze nem nyujtotta azt az elmenyt...
______________________________________________________________________
"ONE OF THESE DAYS I'M GONNA CUT YOU INTO LITTLE PIECES!!!$E$%#$#%^*^"

Egész jó lett. Régen jászottam még vele az 1-es verziók közül. Előnyére változott sokat, így tovább!