"Új SGI"

Címkék

Az SGI a napokban bejelentette, hogy kevesebb mint hat hónappal azután, hogy csődvédelmet kért maga ellen, befejezte a cég teljes átszervezését, és a fizetésképtelenségről szóló nyilatkozat (U.S. Chapter 11 bankrupty filing) árnyékából egy új cég lépett elő. Ez az új cég az "Új SGI".

Az "Új SGI" a cég teljes területén véghezvitt "generáljavítás" eredményeként jött létre. Ez többek közt azt jelenti, hogy:

  • az ügyféligényekhez szabva átalakították a cég üzleti modelljét
  • megerősítették a cég termék- és szolgáltatáskínálatát
  • új igazgatási csapat jött létre
  • új igazgatótanács kezdte meg munkáját
  • elérték az évre előrevetített 150 millió dolláros megtakarítást
  • újratőkésítették a céget

Dennis McKenna vezérigazgató szerint az "Új SGI" hatékony cég, amely piac-központú üzleti modellel rendelkezik. Az igazgató szerint az SGI-nál az elmúlt 6 hónapban mindenki azon dolgozott, hogy a cég stabil és növekvő legyen, és hogy innovatív új termékekkel célozza meg azokat az üzleti lehetőségeket, amelyek most nagyobbak, mint amelyek az SGI előtt valaha álltak.

A bejelentés itt.

Hozzászólások

"hogy innovatív új termékekkel célozza meg azokat az üzleti lehetőségeket, amelyek most nagyobbak, mint amelyek az SGI előtt valaha álltak."

Amikor McKenna ezeket mondta, akkor mire gondolhatott? Az új Intel Xeon processzoros Linux szerverekre, amelyekkel nemrég álltak elő? :)

--
trey @ gépház

"az ügyféligényekhez szabva átalakították a cég üzleti modelljét"

Ez igazán dícséretes. Asszem néha a kis háziBtnket mi is néha áthangoljuk majd, csak kell majd 3-4 hangzatos dolgot találni. :)

Akkor kibontom. Egy vállalkozásban nagyjából ugyanazokra az alapvető dolgokra van szükség mérettől függetlenül. (Ezen persze lehetne hetekig vitatkozni, de a nagy általánosságról van szó, akár 1 fő lát el mindent, akár 10000 alkalmazott között oszlanak meg a teendők.) A triviális nem maga a változás menete, hanem amiket leírtak. Egy RT-nél ha az aktuális igazgató tanács & management vezetése alatt a dolgok akaratlanul olyan helyzetbe kerülnek , mint az SGI-nél előállt, ott eleve személycserék jönnek. Ez konkrétan azért van így, mert RT és a kutya nem adna pénzt az adott csapatnak, csak egy új és friss üzleti tervvel előrukkoló gárdának. Ez az ügyfélközpontú téma pedig szintén triviális, mert másképp nemnagyon lehet működni vagy abszolút monopól helyzetű a cég. Az új megoldások pedig szintén nem túl meglepőek az egyik leggyorsabban fejlődő iparágban.

Azt nem értem, hogy szinte mindegyik "nagynak" sikerült valamilyen ötlettel és/vagy termék/szolgáltatáscsaláddal és esetleg időben megejtett átszervezéssel a csődvédelmet elkerülni, viszont nekik meg nemnagyon.