realtime shading, shadowing, simulated soft lighting, full 3d capability
(not just "tilting the camera view", which is a trivial extension of the
DOOM-level engine), ambient sounds, mipmapped sounds, gameplay-based
soundtrack selection, particle systems, internet-capable client/server
networking, arbitrary video resolution support, true 3D texture-mapped
models, gravity, friction, scripting weapon/AI/trap/sound characteristics
in a C-like language, pull-down console for interactive settings, and
above all, engrossing gameplay - a factor missing in the products of
most of id's ostensible competitors.
Aki abban az időben rákapott a játékra, az kétségtelenül addict-tá vált. A Linux felhasználók is szeretik a Quake-et. Azon kevés játék közé tartozik, amelynek az összes része natívan fut Linuxon. Szeretik a szabad szoftver hívők is. Ez köszönhető az id Software nyitott gondolkozásának, hiszen a fejlesztők a Quake sorozat első három részének engine forráskódját GPL licenc alatt terjesztik. Érdekes adalék - így a több DVD lemezes játékok, és a gigabyte-os demók idején -, hogy a Quake beta első shareware verziója 7 darab 1.44-es floppy lemezen volt elérhető.
A bejelentés itt.
Boldog születésnapot Quake!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3092 megtekintés
Hozzászólások
Mirrorok kozott:
ftp://PC/games/DOOM/idstuff/quake/ (Taiwan)
Taiwan-ban tudhatnak valamit... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És milyen sokáig tartott, 14400-es modemmel letölteni... (7 éjszaka :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen akkoriban az hatalmas mennyiség volt :o) Olyan floppylemez árak mellett :o)
--
Legalizáljon - OpenOffice.org-gal | A Böngésző - magyarul | Kiterjesztések - magyarul
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emlékszem a doom2 5 floppy volt arjolva. Kb harmadszorra sikerült úgy hazavinnem, hogy mind az 5 lemez hibátlan volt. Pedig nem száltam se metróra, se villamosra. (Noname floppy rulez)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simply the best.
(Azóta is várok egy olyan játékra ami ekkora áttörést hoz minden téren...)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyet értek. Még mostanság is majdnem minden nap játsszom egy kicsit valamelyik résszel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem azért jobban bejön a Half Life enginje, főképp a fizikai hatások miatt. Kedvencem ennek ellenére a Hidden and Dangerous 2 (átírt Mafia engine), bár abban sajnos csak részleges a fizikai rész...
Mindenesetre boldog szülinapot, és köszi azokat a csodás Half Life 1-es élményeket :))
Üdvözlettel:
Norbert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzatennem hogy az eredeti HL engine az q2 engine. Szal :))
Ha meg az uj enginere gondolsz, akkor azt ne q1-2-3 al hasonlitsd hanem mondjuk a doom3 enginejevel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hihi, a hl motorja q1 és minimális q2.
egyébként meg a hl motor az hl motorból van...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na most akkor gondolkodj el azon hogy mit irtal ide, aztan nezz utana megint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hűha, most jól megkaptam.
http://en.wikipedia.org/wiki/GoldSrc
A "hl az hl motor" természetesen a Kossuth Lajos bicskájának történetére hajazó megjegyzés volt. (Ha esetleg nem ismered, akkor szívesen megosztom veled ahelyett, hogy "nézz utána" szöveggel elhajtanálatk)
/off
Egyébként nem kedvelem ezt a leereszkedő stílust, ez olyan "magyaros".
Nem lehetnénk egy kicsit kedvesebbek egymáshoz?
Én valahogy így fogalmaztam volna:
"Szerintem amit írtál nem állja meg a helyét. Nézd meg ezt az oldalt az Interneten, itt azt írják, hogy a Half Life motorja xyz-ben készült.
Link: http:// ..."
Az ilyenről már lehet vitázni vagy csak szimplán beszélgetni.
/on
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egy oldal a témaban:
http://www.half-life.hu/index.php?tartalom=Half-Life%20Engine
Én pontosan erre a részre gondoltam:
Jay Stelly adds, "We also took PAS from QW and/or Q2 and a couple of other minor routines I can remember (no more than 100-200 lines of code there). There was some feature overlap (as Ken mentions) like game code DLLs and colored lighting, but we developed our own solutions to those independent of Q2."
So there it is. This should put some arguments to rest. Half-Life is based on Quake 1, although it has a very small amount of Quake 2 code. Yahn notes that "we did use some of the winsock functions from Q2, that's about it. Probably more than 50 lines, but nothing too interesting."
Megoldottam a leckémet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért mondjuk vicces, hogy egyik haveromnál a HL gyorsabban futott egy picit voodoo 2-s társkártyával a quake2 3dfxgl.dll-jével, mint a HL-hez írt 3dfxgl-lel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni