10 éves a Quake

Címkék

Tegnapelőtt volt pontosan 10 éve annak, hogy megjelent az id Software forradalmi, és nyugodtan mondható, korszakalkotó FPS játékának, a Quake-nek az első shareware beta verziója. A QUAKE 0.91 teljesen új játékmódot, grafikai világot hozott a Doom sorozaton edződött játékosok számára. Az engine-t játékok százai használták fel, a Quake verziókat játékosok milliói nyúzták és nyúzzák még a mai napig is.

Néhány technikai adat a Q1-ből:

realtime shading, shadowing, simulated soft lighting, full 3d capability
(not just "tilting the camera view", which is a trivial extension of the
DOOM-level engine), ambient sounds, mipmapped sounds, gameplay-based
soundtrack selection, particle systems, internet-capable client/server
networking, arbitrary video resolution support, true 3D texture-mapped
models, gravity, friction, scripting weapon/AI/trap/sound characteristics
in a C-like language, pull-down console for interactive settings, and
above all, engrossing gameplay - a factor missing in the products of
most of id's ostensible competitors.

Aki abban az időben rákapott a játékra, az kétségtelenül addict-tá vált. A Linux felhasználók is szeretik a Quake-et. Azon kevés játék közé tartozik, amelynek az összes része natívan fut Linuxon. Szeretik a szabad szoftver hívők is. Ez köszönhető az id Software nyitott gondolkozásának, hiszen a fejlesztők a Quake sorozat első három részének engine forráskódját GPL licenc alatt terjesztik. Érdekes adalék - így a több DVD lemezes játékok, és a gigabyte-os demók idején -, hogy a Quake beta első shareware verziója 7 darab 1.44-es floppy lemezen volt elérhető.

A bejelentés itt.

Boldog születésnapot Quake!

Hozzászólások

Mirrorok kozott:


ftp://PC/games/DOOM/idstuff/quake/ (Taiwan)

Taiwan-ban tudhatnak valamit... :)

És milyen sokáig tartott, 14400-es modemmel letölteni... (7 éjszaka :)

Emlékszem a doom2 5 floppy volt arjolva. Kb harmadszorra sikerült úgy hazavinnem, hogy mind az 5 lemez hibátlan volt. Pedig nem száltam se metróra, se villamosra. (Noname floppy rulez)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Simply the best.

(Azóta is várok egy olyan játékra ami ekkora áttörést hoz minden téren...)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Nekem azért jobban bejön a Half Life enginje, főképp a fizikai hatások miatt. Kedvencem ennek ellenére a Hidden and Dangerous 2 (átírt Mafia engine), bár abban sajnos csak részleges a fizikai rész...

Mindenesetre boldog szülinapot, és köszi azokat a csodás Half Life 1-es élményeket :))

Üdvözlettel:

Norbert

Hűha, most jól megkaptam.
http://en.wikipedia.org/wiki/GoldSrc
A "hl az hl motor" természetesen a Kossuth Lajos bicskájának történetére hajazó megjegyzés volt. (Ha esetleg nem ismered, akkor szívesen megosztom veled ahelyett, hogy "nézz utána" szöveggel elhajtanálatk)

/off
Egyébként nem kedvelem ezt a leereszkedő stílust, ez olyan "magyaros".
Nem lehetnénk egy kicsit kedvesebbek egymáshoz?
Én valahogy így fogalmaztam volna:
"Szerintem amit írtál nem állja meg a helyét. Nézd meg ezt az oldalt az Interneten, itt azt írják, hogy a Half Life motorja xyz-ben készült.
Link: http:// ..."
Az ilyenről már lehet vitázni vagy csak szimplán beszélgetni.
/on

Még egy oldal a témaban:

http://www.half-life.hu/index.php?tartalom=Half-Life%20Engine

Én pontosan erre a részre gondoltam:

Jay Stelly adds, "We also took PAS from QW and/or Q2 and a couple of other minor routines I can remember (no more than 100-200 lines of code there). There was some feature overlap (as Ken mentions) like game code DLLs and colored lighting, but we developed our own solutions to those independent of Q2."
So there it is. This should put some arguments to rest. Half-Life is based on Quake 1, although it has a very small amount of Quake 2 code. Yahn notes that "we did use some of the winsock functions from Q2, that's about it. Probably more than 50 lines, but nothing too interesting."

Megoldottam a leckémet.