putri webshopok

(Nemcsak mérgelődés, van benne informatikai kérdés is.)

Miért ilyen megbízhatatlanok a webshopok?

Rendelek 3 pár kerti papucsot, kettőt az én méretemben, egyet a feleségem méretében. A webshop szerint mindhárom termék van raktáron, rövid időn belül szállítható. Leokézom, fizetek. Másnap ír az ügyfélszolgálat: a kisebbik papucsot 3 hét múlva (!!!) tudják szállítani; addig adják-e fel külön az enyémeket. Ne adjátok fel, a feleségem kerti tipródója a sürgős, az enyémek még úgy-ahogy bírják 5 éve, még pár hónapig húznák; azért rendeltem meg most, mert így jobban amortizálódik a szállítási díj. Ha külön kérem, dupla szállítást fizetek.

Befogadtunk egy kölyökmacskát (valaki bedobott a településen egy éjszaka három, egymástól távol eső kertbe 1-1 kölyökmacskát; mi nyertük meg az egyiket). Annyit eszik, mint egy tigris, és persze nem szeméttel akarom etetni, hanem elit kajával. Drága. Körülnéztem, külföldről tudok hozatni a hazai macskakaja árának feléért. Rendeltem kezdésnek 16 dobozzal, 4 típusból 4-4 dobozzal (és egy doboz 4 etetésre elég, tehát ez kb. 64 etetés). Nyilván a webshop azt mutatta, hogy mindből van raktáron. Visszaírnak, hogy a 4-ből 1 típus mégsincs, küldhetik-e a többit. Ne küldjétek; azért rendeltem 16-ot és nem 12-t, mert nekem úgy éri meg. Visszaírok udvariasan, hogy akkor a másik három típusból (ami ugye van), szeretnék rendelni összesen 5+5+6=16 db-ot. Válasz: "meglévő rendelést nem lehet módositani". WTF WTF, ha nincs raktáron, akkor lehet módosítani, de ha én pluszban szeretnék pénzt ott hagyni (mert ők elcseszték a rendelésfelvételt), akkor nem lehet módosítani? Jó. Akkor a rendelést lemondom, aztán majd adok fel újat. Hátha másodjára sikerül.

És sorolhatnám; ez csak a két legfrissebb példa. Rendszeresen futunk ilyenekbe.

Eggyel korábbi (most jut a konkrétum az eszembe): országos vasker-hálózat, webshopban kinéztem három cikkszámot, külön leellenőriztem, hogy a helyi üzletben mindháromból van, majd elmentem, és 15 percen belül kértem mindegyikből egy darabot. Válasz: ja bocsi bocsi, ebből az egyből most éppen nincs raktáron. ... negyedórája néztem meg, garantáltan nem azóta adtátok el, miért hazudik a weboldalatok?

Infós relevancia: hogy a retekbe képtelenek ennyire raktárkészletet kezelni, vagy legalábbis a webshoppal összekötni? Látott már valaki ilyen rendszert belülről / közelről? Mi a büdös francnak ír ki bármilyen elérhetőséget a webshop, ha köszönő viszonyban sincs a valósággal? Elképesztő, mennyi ideje elmegy a vásárlónak ezzel.

Hozzászólások

Ha nem saját fejlesztés, akkor a rendszerek közti API a megoldás. Hova raknád az üzleti logikát ekkor? Lényegében minden szoftvert vettél. Na emiatt szopódnak el a dolgok.

15-20 évvel ezelőtt dolgoztam nagyvállalati (távközlési) környezetben vállalatialkalmazás-integráción (EAI, enterprise application integration). Csináltam adatkonverziót, folyamatokat, messaging gateway-t, adaptereket, üzenetirányítást stb. De ott sok és nagy legacy rendszer volt; az integrációt az utólagos kényszer szülte.

Ezek viszont ilyen "tizenkettő egy tucat" rendszereknek tűnnek (amennyire kívülről látszik); egyetlen dobozos szoftvert kellene üzemeltetniük hozzá, ami kezelné a raktárt, a webshopot, rendeléseket, ügyfélkapcsolatokat, email-eket, fizetési státuszt, mindent. Ezeket a webshopokat többnyire pár személyes Bt-t, Kft-k futtatják érzésem szerint; néha a számlákon még olyat is látunk, hogy "e.v.".

Fogalmam sincs, hogy "kicsiben" hogyan működik. "Nagyban" is voltak hibák, de ott a naplózás, és lehetőleg a szinkron (vagy legalábbis gyors aszinkron) hibajelzés nagyon fontos volt. "Kifizetett rendelését nem, vagy csak késedelmesen tudjuk teljesíteni" -- ez elképzelhetetlen volt, főleg rendszeresen, úgy emlékszem. A kicsik miért nem használnak integrált (és feltehetően eleve a cloud-ban futó) szoftvert? Nincs? Rugalmatlan? Drága?

"12 egy tucat"

Azok, kivéve számlázás, beszerzés, logisztika.

 

Gyártó cég vagyok és van nálam vásárlási limit. Első ami nagyobb, egyfajta "regisztrációs díj". Ha olyan kereskedőnél vásárolsz, aki nem tart készletet, akkor a vásárlási limit / alkalom boríthatja a rendszerét. ...és ez csak egy példa.

Szerkesztve: 2024. 09. 02., h – 00:39

Sztori: kovid alatt megtaláltak azzal h csináljak webshopot kisebb 3 telephelyből álló közérthálózatnak. Volt egy dotnetes raktárkezelő programjuk amit egy magánvállalkozó fejlesztett nekik. Skypeos meetinget tartottunk, kiderült persze h a raktárkezelőnek nincs webes kivezetése, használható APIja. A fejlesztője szerint úgy kéne működnie, h a webes rendelésekről emailt (!) küldjek :-O; a tulajdonos kb minimál szinten sem volt képes átlátni a dolgot, olyan kérdésre h a webes rendelésre elkülönített raktárkészletet fog felhalmozni, vagy a telephelyek készleteiből térténne a webes rendelések  kielégítése is (mondjuk hűtött áruk esetén, akkor kólün hűtő- fagyasztó-kapacitás szükséges stb) fogalma nem volt. Ezek után a raktárkezelő fejlesztője felfedezte h jééé vannak már kész webshopok amiket lehet így bérelni, hülyeség sok pénzért sajátot fejleszteni. Adtak valami kis pénzt nekem fájdalomdíjnak. Eltelt kb 4-5 hónap felhív a raktárkezelős csávó, h nem tudnék-e segíteni a bérelhető webshop bekonfigurálásban, mert nem boldogul vele. Kiderült semmi nem történt fejlesztés ügyben, semmiféle webshop nincs még.  Mondtam neki, hát öcsém miután kigolyóztál a fejlesztésből van képed ezzel felhívni? Persze tudnék segíteni minden bizonnyal, csak nem fogok. :-D

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nem, ahogy láttam ms sql volt. De minden telephelyen önálló példány futott, és központi DB nem is volt. A raktárkezelő fejlesztője egyábként mutatott hajlandóságot arra, h olyanra alakítsa amilyennek akarjuk vagy közösen kitaláljuk, neki is jó, ha lesz hozzá webes kivezetés, meg a belefektetett munkaórát is kifizetik. De aztán máshogy alakult, mint fentebb irtam. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Rendszeresen futunk ilyenekbe.

Minek úgy sietni?

:)

Boldog-boldogtalan webshopot nyit. A webshop lehetőleg ingyen kell, minden kiadás felesleges költség. Raktárkészlet nincs, kvázi dropshipping.

Raktáron = nagyker

Külső raktár = Kína

várni kell az árúra = a vegyes konténert még nem szortírozták

A webshop lehetőleg ingyen kell, minden kiadás felesleges költség. Raktárkészlet nincs, kvázi dropshipping.

Azt el tudom fogadni, hogy ez csak így kifizetődő; csak annyit kérnék, hogy akkor a webshop ne hazudjon:

Raktáron = nagyker

Na ez a baj. Ez konkrétan hazugság. A raktár az, ahonnan harmadik szereplő közreműködése nélkül szállítani tudja az árut.

Akkor írja azt, hogy "rendelés után rövid időn belül értesítjük az áru elérhetőségéről és szállítási idejéről, ezután kap linket stb. a fizetéshez".

Nyilván az ilyen helyekkel szemben olyan webshopban vásárolnék, ahol van valós integráció a raktár és a webshop között. Tehát motivációt nyilván nem nehéz találni arra, hogy hazudjanak, de attól az még mindig hazugság, tisztességtelen kereskedelmi magatartás. Beszántani, sóval behinteni.

A gyógyszertár azt tartja készleten, ami napi szinten fogy. Amiből havonta eladnak 3 dobozzal, azt nem tartják helyben (mert nincs hely ugyebár). De legalább beszerzik rövid határidőben. Forgalmasabb gyógyszertárakba naponta 2x megy a szállító, amit reggel megrendelnek délután már ott van, vagy délutáni rendelés esetén másnap reggelre.

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @

jó ezt értem, csak hívják másnak, szakítódjon meg a folytonosság a gyógyszertári tradíció meg ezen új struktúra között! Már úgy se gyógyszerészek dolgoznak ott, hanem ilyen gyógyszer kiadók v. mik. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Próbáltam, általában véve nem működik. Olcsó vagy relatíve gyakran vásárolt cuccokra felveszik a rendelést fizetés nélkül is, de drága vagy ritkán keresett terméknél előre kell fizetni.

Történet:

- Bemegyek Pestre az orvoshoz, felírja a (patikában keverendő), relatíve triviális kenőcsöt, ajánlja a rögtön mellettük lévő patikát, mert ott "mindig van, mert mindig kéri őket, hogy tarstanak".

- Patika: nyilván nincs, de ha akarom, előre kifizethetem, és holnap bejöhetek érte. Kösz, nem, egyszerű keverős kenőcs, majd otthon, helyben beszerzem, nincs kedvem visszajönni.

- Három patika otthon: "ezt a hatóanyagot már betiltották", "ilyenről még nem is hallotttunk", "nem tudjuk beszerezni a hatóanyagot". (Az első viszi a prímet: még "dobozos" kenőcs is kapható ugyanazzal a hatóanyaggal.)

- Felhívom a pesti patikát: "végül is megrendelném Önöknél; tudok előre utalni? El tudják küldeni? Ha kifizetem a GLS futárt, elhozathatom futárral?". Válasz: nem, nem, és nem.

- Mehettem be Pestre külön megrendelni és fizetni, aztán még egyszer átvenni.

Nyaljanak sót.

"nem tudjuk beszerezni a hatóanyagot" - 1-2 éve felírt a gyerekorvos valami ilyen keverős kenőcsöt a gyereknek, én meg 3 helyi gyógyszertárban jártam, kb ugyanez volt a duma, aztán a 4. gyógyszertárban a gyógyszerész hölgy látva a reménytelenséget a szememben meg a receptet csak annyit kérdezett "Hány helyen próbálkoztam eddig? És mit mondtak? Nem lehet beszerezni valamelyik hatóanyagot?" aztán elmondta, hogy mindent be lehet szerezni, meg lehet csinálni a kenőcsöt, csak ezeken a keverős cuccokon kb semmi hasznuk nincsen, ezért nem vállalja a legtöbb gyógyszertár, ő kér elnézést.., nyilván nem mondhatják ezt meg nem utasíthatják vissza, ezért lett ez a sztenderd duma.

1. Mindenki hazudik. Igen, a webshop is.

2. Amíg a kedves vezetőség, tulaj, alkalmazottak képtelenek felfogni a készletkezelés fontosságát - pl: nincs számlázás bevételezés nélkül, addig nincs miről beszélni.

3. Tartalék készlet, többszörös raktár kezelés, újrarendelés - totál ismeretlen fogalmak sokaknak.

4. Hiába az IT, API, 2024, online-ság, még most is jó pár helyen nincs automatizálva, ami pedig lehetne. Így fordulhat elő, hogy már rég nem forgalmazott termékek ragadnak be a webshopba.

4. Hiába az IT, API, 2024, online-ság, még most is jó pár helyen nincs automatizálva, ami pedig lehetne. Így fordulhat elő, hogy már rég nem forgalmazott termékek ragadnak be a webshopba.

 

Pontosan. Akartam rendelni egy gáztűzhely ajtó tömítést. Találtam egy is webshopot ahol volt is készleten. Megrendeltem, majd 2 nap múlva jött az email, hogy sajnálják, de a gyártó (!) már nem forgalmazza  a terméket, így nem tudják szállítani. Oké, ezt elfogadom. A tömítést azóta is listázza a webshop....

 

Btw, ha tud valaki 380mmx310mm-es 3 oldalú tömítést, ne tartsa magában! :D

1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @

Én ha csak tehetem, személyes bolti átvétellel rendelek webshopból (ha van átvételi pont). Engem már húztak csőbe a "Kedves vásárlónk, megrendelésed elkészült" kezdetű értesítéssel, elmentem érte. Kiderült, hogy valahol, valaki kikészítette szállításra valami távoli raktárból, pár nap múlva majd át is vehetem. Meg olyanokkal szoktak még bombázni, ami ennek egy változata, hogy "csomagodat összekészítettük, hamarosan átadjuk a futár cégnek" nem a futárnak. Kit érdekel?

:-DD 
Oké, ez kb olyan mint amikor szomszédom - mesélte - h be volt tojva h laptopján nem legális az Excel és kikereste a Microsoft címét és elment a Graphisoft Parkba, h ott elintézze h legális legyen. Ott meg néztek rá meg nem hittek a fülüknek - sztem még mindig sztorizgathatnak róla :-D

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Eléggé feketeöves vásárlónak tartom magam. Néha szeretek elmenni személyesen átvenni a dolgokat. A jó boltot megjegyzem. A rosszat is.

Raktáron, 1 nap múlva szállítjuk -> Egy hét múlva érdeklődésemre közlik: Már megrendeltük. :-D

Konyhai csap, akciós készlethiány  ????? (Ez gyártónál:MOFÉM). így megrendelem drágábban (raktáron), de egy hétig nem történik semmi - lemondom, amit visszaigazolnak. Másnap reggel jön a telefon" ott vár a csaptelep, de már lemondtam,. Megyek a következő helyre, azt hasonló okokból már két nap után lemondom. Elfogadják, de jön mindenféle jogi nyilatkozat.

Rendeltem (raktáron) 5db kábelt. Volt 1db. Telefon - közlik. Még egy telefon: A beszállító sem tudja, hogy mikor lesz.

Mi a lényeg? Tapasztalat alapján előnyben kell részesíteni azokat az áruházakat, ahol a valós raktárkészlet látszik. Amelyek jól kommunikálnak és lekövethető a vásárlási folyamat.

Ritka, de néha a megrendelés után  fél órán belül jön a telefon, hogy a rendelmény összecsomagolva. Ebben néha jobbak a kínaiak.Ők eladni szeretnének. Pl. a Temu a szombat 16 órás rendelést vasárnap 03:50-kor már becsomagolta. Ezért természetesen GVH elé kell citálni, mert nem tartja be a jogszabályt, ;)

Kínai étkezde: Jön az öreglány: Minden ván. (Fordítom: Csak az van, amit látsz. :-D)

Ha nem kritikus a termék, akkor keresni kell másikat, majd kirostálódnak... Ha az, akkor meg idomulsz úgyis, mint én, van egy ruhamárka, amit kedvelek, a nadrágból a méretemet viszont valamiért nem nagyon tartják itthon (nem gondolnám, hogy annyira egyedi, nem sokXL, annyi a trükk, hogy hosszított szárhossz kell). A márkabolt azt mondja, hogy menjek ki Bécsbe, ők nem rendelnek. Az európai webshopokban csak derékméretre lehet keresni, szárhosszra nem (arra csak USA shopban, onnan meg nem küldenek csomagot EU-ba, vásárolj a local shopban felkiáltással). Találtam egy ilyen boltot vidéken, ahol webshop is van, tök rendesek, de egyszerűen mindig 1 hónapos a szállítási idő és nem azért, mert akkor szerzik be, hanem olyan, mintha fogyatékosok lennének a csomagfeladáshoz 🙂 Már így tervezek, ha nadrágot veszek...

Szerkesztve: 2024. 09. 04., sze – 10:45

Webshopja válogatja. Én rendeltem egy cipőt és egy papucsot szombaton, kaptam rá 10% Back To School kezdvezményt (nem vagyok iskolás :P), külföldről hozták, tegnap kiszállította mindkettőt a munkahelyemre - ingyen - a GLS. A logisztika meg az asztalomhoz hozta. Tegnap délben már abban mentem ebédelni.

#worksforme

trey @ gépház