Nagy EV gyűjtőtopik #3

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 06. 12., sze – 19:59

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet módusul:

rendelet kiegészítés

A 120/I §: Az 5N vagy 5P környezetvédelmi osztályba sorolt gépkocsikkal világoszöld rendszámmal 2026 november 30-ig lehet részt venni a forgalomban. 

5N: növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi;

5P: külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi (plug-in hibrid gépkocsi) 

Nem tudom mi lesz azokkal az Phevekkel amiket 2026 november 30 előtt helyeznek forgalomba. Egyből fehér rendszámot kapnak, vagy kapnak zöldet, aztán határidő után megy a bünti ha kimegy az utcára, és kötelező rendszámcsere lesz pénzért?

Neviccelj már! Itt a HUP-on mindenki akku szakértő! A mútkor elkezd velem beszélgetni egy fazon, egy debreceni cégnél. Magyarázza, hogy a EV azért szar mert lassú, és egyébként is csak a helyben a városban lehet használni... Aztán elmondtam mondtam neki, hogy évek óta EV-vel járom a Bp-Debrecen távot hetente több alkalommal, és nem is megyek 130 alá a pályán ha szabad a pálya... Na ennyit a szakértőkről! :D

A cybertruck minden kezeleőszerve PoE hálózaton lóg. Pl az ajtóba 1db PoE kábel megy.

Szerkesztve: 2024. 06. 20., cs – 13:35

Egy Tesla-riválissal kevesebb, csődbe ment a Fisker elektromosautó-gyártó

A cégalapító Henrik Fisker neve egy időben jobban csengett, mint Elon Muské.

Csődöt jelentett a Fisker amerikai elektromosautó-gyártó, alig egy évvel első modellje piacra kerülése után. A vállalat az elmúlt hetekben fokozatosan fölszámolta működését – számolt be a The Wall Street Journal.

[...]

További balszerencséje volt, hogy a Fisker tavaly nyáron kezdte szállítani első modelljét, az Ocean elektromos crossovert, éppen akkor, amikor csökkenni kezdett az elektromos járművek iránti globális kereslet.

[...]

Idén júniusban a cég több mint 18 ezer Ocean elektromos járművet hívott vissza. Ebből körülbelül 11 ezer autót a motorteljesítmény elvesztésének a veszélye miatt és mintegy további 7 ezret azért, mert a műszerfalon lévő jelzőfények és ikonok nem feleltek meg a hatósági előírásoknak.

 

trey @ gépház

Szerkesztve: 2024. 06. 23., v – 22:12

Hatalmasat csökkent a Tesla iránti érdeklődés Európában

[...]

Noha a Tesla Model Y tavaly világszerte, így Európában is a legnépszerűbb új autó volt, az idei év első öt hónapjának európai összesítésében csak a kilencedik helyen szerepel ez a típus.

[...]

Kétféle megközelítés létezik a villanyautózás népszerűség-csökkenésének magyarázatára. Az egyik, hogy az elektromos átállás most fogja elérni a fenntartható növekedési pályát a korai hurráoptimizmus után. A másik magyarázat szerint eleve túlzottak voltak a műfaj gyors terjedésével kapcsolatos elvárások, a többség számára egyelőre túl drágák a villanyautók, ezért a lendület megtöréséhez elég volt csupán annyi, hogy a kontinens legnagyobb piacán, Németországban december elejére kimerült az állami támogatásra szánt keret.

[...]

trey @ gépház

Audi-vezér az Indexnek: Nem építünk akkumulátorgyárat

[...]

A járműipar egésze, beleértve az Audit is, elkötelezett az elektromobilitás mellett. Sokak szerint a zöldátállás azonban nem halad olyan mértékben, mint azt a legtöbben várták, korai lenne nyugdíjba küldeni a belső égésű motorokat. Mi az álláspontja, a következő 5-10 év elhozhatja a keresleti-kínálati egyensúlyt?

Jómagam a benzingőz megszállottja vagyok, több oldtimer is áll a garázsban, amelyeket én magam újítok fel, tartok karban. Ez a szenvedélyem, de mi most a járműipar jövőjéről beszélünk. Hiszünk az elektromobilitásban, ez a kérdés napi szinten foglalkoztat minket is. A járműveink ciklusterve és az új modellkínálatunk is következetesen erre épül, ez egyrészt szükséges is ahhoz, hogy a szén-dioxid-kibocsátási követelményeket teljesítsük, másrészt, ha Kínában úgy döntöttek, hogy a villanyautóké a jövő, és továbbra is labdába szeretnénk rúgni ott, akkor vonzó kínálatra van szükségünk. Világos az előttünk álló út, az pedig, hogy egyfajta kijózanodást tapasztalunk most a vevők részéről az elektromos autók kapcsán Európában, inkább átmenetinek tekinthető. Ezt tetézi, hogy Németországban az állami támogatást meglepő módon beszüntették, ami elbizonytalanodást okoz. Európa-szerte kétségkívül sok feladat van még az infrastruktúrában a töltőhálózat bővítésével, de ezek megugorható akadályok. Jó az irány, hogy mást ne mondjak, két ingolstadti fejlesztő kolléga néhány hete járt nálunk, egy új elektromos A6 e-tronnal érkeztek Győrbe: rátöltés nélkül tették meg a több mint 600 kilométeres utat, 90 km/óra feletti átlagsebességgel. Ez egy markáns válasz a hatótávolság miatt kétkedőknek. Bízom benne, hogy az Európai Unió hamarosan ösztönzi a töltőinfrastruktúra kiépítését, ennek előmozdításához azonban több országnak össze kell fognia. Jól felfogott érdeke lehet az uniós döntéshozóknak is, hogy a most megválasztott képviselők a 2024–2029-es parlamenti ciklusban ezzel a kérdéssel kiemelten foglalkozzanak. A gyorstöltés technológiai megközelítésből mára kifogástalanul működik, de lehetőséget is kell teremteni rá, célzott támogatás megkönnyítené az átállást.

[...]

Jó tudni, hogy ha már nem fogom tudni kikerülni ezt az elektromobilitás-izét, akkor majd lesz életképes Audi választási lehetőség.

trey @ gépház