Nagy EV gyűjtőtopik #3

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 06. 12., sze – 19:59

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet módusul:

rendelet kiegészítés

A 120/I §: Az 5N vagy 5P környezetvédelmi osztályba sorolt gépkocsikkal világoszöld rendszámmal 2026 november 30-ig lehet részt venni a forgalomban. 

5N: növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi;

5P: külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi (plug-in hibrid gépkocsi) 

Nem tudom mi lesz azokkal az Phevekkel amiket 2026 november 30 előtt helyeznek forgalomba. Egyből fehér rendszámot kapnak, vagy kapnak zöldet, aztán határidő után megy a bünti ha kimegy az utcára, és kötelező rendszámcsere lesz pénzért?

Neviccelj már! Itt a HUP-on mindenki akku szakértő! A mútkor elkezd velem beszélgetni egy fazon, egy debreceni cégnél. Magyarázza, hogy a EV azért szar mert lassú, és egyébként is csak a helyben a városban lehet használni... Aztán elmondtam mondtam neki, hogy évek óta EV-vel járom a Bp-Debrecen távot hetente több alkalommal, és nem is megyek 130 alá a pályán ha szabad a pálya... Na ennyit a szakértőkről! :D

A cybertruck minden kezeleőszerve PoE hálózaton lóg. Pl az ajtóba 1db PoE kábel megy.

Szerkesztve: 2024. 06. 20., cs – 13:35

Egy Tesla-riválissal kevesebb, csődbe ment a Fisker elektromosautó-gyártó

A cégalapító Henrik Fisker neve egy időben jobban csengett, mint Elon Muské.

Csődöt jelentett a Fisker amerikai elektromosautó-gyártó, alig egy évvel első modellje piacra kerülése után. A vállalat az elmúlt hetekben fokozatosan fölszámolta működését – számolt be a The Wall Street Journal.

[...]

További balszerencséje volt, hogy a Fisker tavaly nyáron kezdte szállítani első modelljét, az Ocean elektromos crossovert, éppen akkor, amikor csökkenni kezdett az elektromos járművek iránti globális kereslet.

[...]

Idén júniusban a cég több mint 18 ezer Ocean elektromos járművet hívott vissza. Ebből körülbelül 11 ezer autót a motorteljesítmény elvesztésének a veszélye miatt és mintegy további 7 ezret azért, mert a műszerfalon lévő jelzőfények és ikonok nem feleltek meg a hatósági előírásoknak.

 

trey @ gépház

Szerkesztve: 2024. 06. 23., v – 22:12

Hatalmasat csökkent a Tesla iránti érdeklődés Európában

[...]

Noha a Tesla Model Y tavaly világszerte, így Európában is a legnépszerűbb új autó volt, az idei év első öt hónapjának európai összesítésében csak a kilencedik helyen szerepel ez a típus.

[...]

Kétféle megközelítés létezik a villanyautózás népszerűség-csökkenésének magyarázatára. Az egyik, hogy az elektromos átállás most fogja elérni a fenntartható növekedési pályát a korai hurráoptimizmus után. A másik magyarázat szerint eleve túlzottak voltak a műfaj gyors terjedésével kapcsolatos elvárások, a többség számára egyelőre túl drágák a villanyautók, ezért a lendület megtöréséhez elég volt csupán annyi, hogy a kontinens legnagyobb piacán, Németországban december elejére kimerült az állami támogatásra szánt keret.

[...]

trey @ gépház

Németországban december elejére kimerült az állami támogatásra szánt keret.

Érdekes, a Malév megmentéséhez megtiltották az állami támogatást. Mintha a Lufthansa viszont kaphatott állami támogatást.

Állatfarm, de vannak egyenlőbbek.

Audi-vezér az Indexnek: Nem építünk akkumulátorgyárat

[...]

A járműipar egésze, beleértve az Audit is, elkötelezett az elektromobilitás mellett. Sokak szerint a zöldátállás azonban nem halad olyan mértékben, mint azt a legtöbben várták, korai lenne nyugdíjba küldeni a belső égésű motorokat. Mi az álláspontja, a következő 5-10 év elhozhatja a keresleti-kínálati egyensúlyt?

Jómagam a benzingőz megszállottja vagyok, több oldtimer is áll a garázsban, amelyeket én magam újítok fel, tartok karban. Ez a szenvedélyem, de mi most a járműipar jövőjéről beszélünk. Hiszünk az elektromobilitásban, ez a kérdés napi szinten foglalkoztat minket is. A járműveink ciklusterve és az új modellkínálatunk is következetesen erre épül, ez egyrészt szükséges is ahhoz, hogy a szén-dioxid-kibocsátási követelményeket teljesítsük, másrészt, ha Kínában úgy döntöttek, hogy a villanyautóké a jövő, és továbbra is labdába szeretnénk rúgni ott, akkor vonzó kínálatra van szükségünk. Világos az előttünk álló út, az pedig, hogy egyfajta kijózanodást tapasztalunk most a vevők részéről az elektromos autók kapcsán Európában, inkább átmenetinek tekinthető. Ezt tetézi, hogy Németországban az állami támogatást meglepő módon beszüntették, ami elbizonytalanodást okoz. Európa-szerte kétségkívül sok feladat van még az infrastruktúrában a töltőhálózat bővítésével, de ezek megugorható akadályok. Jó az irány, hogy mást ne mondjak, két ingolstadti fejlesztő kolléga néhány hete járt nálunk, egy új elektromos A6 e-tronnal érkeztek Győrbe: rátöltés nélkül tették meg a több mint 600 kilométeres utat, 90 km/óra feletti átlagsebességgel. Ez egy markáns válasz a hatótávolság miatt kétkedőknek. Bízom benne, hogy az Európai Unió hamarosan ösztönzi a töltőinfrastruktúra kiépítését, ennek előmozdításához azonban több országnak össze kell fognia. Jól felfogott érdeke lehet az uniós döntéshozóknak is, hogy a most megválasztott képviselők a 2024–2029-es parlamenti ciklusban ezzel a kérdéssel kiemelten foglalkozzanak. A gyorstöltés technológiai megközelítésből mára kifogástalanul működik, de lehetőséget is kell teremteni rá, célzott támogatás megkönnyítené az átállást.

[...]

Jó tudni, hogy ha már nem fogom tudni kikerülni ezt az elektromobilitás-izét, akkor majd lesz életképes Audi választási lehetőség.

trey @ gépház

Nem ugyanott akadt el, és nem ugyanúgy volt vezetve nyilván. Nem vagyok Tesla fan, de nem fair az összehasonlítás. Azért én is a Fordot választanám :-) Még ennek ellenére is: https://www.youtube.com/watch?v=6bpTflJ6yUw ("Ford’s Very Gay Raptor Redefines ‘Tough’ for a New Generation")

Nem kell minden apróságon liskadni! A lényeg, hogy xar a tesla mert a mocsárban (amibe minden városlakó belemegy és ki is jön minden nap,) ott egyszer valahol elakadt. Ez tűrhetetlen blama!

Azért én is a Fordot választanám :-)

Én is azt választottam (nem volt választási lehetőség): Ranger 3.2  A Ford márkaszervízből hengerfejesen kaptam vissza a 3.2-es Rangert. Most fél éves már a tortúra, és még hengerfejem nincs. Találtam a neten népítéletet, hát nem túl jó az sem. Szóval én a Teslát választanám!

A Porsche konzisztensen tudja a teljesítményt. Az egy sportkocsi. A műanyag villanyautók meg addig, amíg az akku szarrá nem melegedik. Nürburgringen teszteltek, a Porsche akárhány kört megtesz, mert arra tervezték, bírja a féke, a felfüggesztése és a motorja is. A villanyautók meg lehet, hogy egy kört bírnak, de utána sajna a tech. megadja magát.

Ha konzisztens teljesítményt akarsz, akkor inkább vegyél Porsche-t.

trey @ gépház

de te mihez kezdesz egy SuC-nál üres tankkal?

Életemben nem jártam SuC-nál, jelentsen az bármit is. Mit keresnék én egy ilyen helyen? Azt nézném, hogy baszol el az életedből órákat? :D

(a kérdésedre a válasz: innék egy kávét addig, amíg a road assistance megjelenik egy kanna benzinnel)

trey @ gépház

Szerkesztve: 2024. 09. 15., v – 09:09

Olcsóbb a SuC töltés. 159Ft/kWh. Kivéve Győr és Sirmás 174Ft/kWh, Óbuda 167Ft/kWh.

Ha így megy tovább, lázadás lesz boomer körökben! :D

Az se veszélytelen, akinek a vérében van a vezetés, még pont befér az alkohol mellé. De a Teslta "autopilot" tényleg veszélyes, mondom az ismerősöm belement az előtte lévőbe és az volt utólag az értékelése, hogy a "kocsinak fékezni kellett volna". A kocsinak. Érted. Szerencsére itt is csak technika tört, az Istenekre itt nem volt szükség, ez földi probléma maradt.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/09/15/elektromos-bmw-egett-ki-ga…
Elektromos BMW égett ki garázsostul Szekszárdon
 

Bár az elektromos autókban keletkező tüzek nagy médiavisszhangot kapnak, fontos megjegyezni, hogy a statisztikák szerint nagyságrendekkel kevesebb tűzben érintettek, mint a belső égésű motorral szereltek, az egyre inkább terjedő lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorok pedig még kevésbé hajlamosak  a kigyulladásra. 

(megelőztél!)

Kizárt, ezek sose gyulladnak ki, megmondta a katasztrófavédelem statisztika, hogy biztonságosak!

https://villanyautosok.hu/2024/09/14/garazsban-gyulladt-ki-egy-elektrom…

Sok minden nem maradt belőle! Biztos nem volt kéznél a EV akku oltólándzsa (vagy mi a rosseb)!

trey @ gépház

Szerkesztve: 2024. 09. 17., k – 09:01

Nepperűző! Teslát vagy BYD-t? Elég egy szóban válaszolni!

Seal

(Gy.k.: A válasz BYD lett)

trey @ gépház

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 17:49

3 gyárat is bezár a VW. 

Lesz bércsökkentés, bónusz elvonás, kirúgás meg minden ami szem-száj ingere. Én megmondtam már régen: Német gyártótól elég 2 is, és az egy meg nem a VW lesz.