A 120/I §: Az 5N vagy 5P környezetvédelmi osztályba sorolt gépkocsikkal világoszöld rendszámmal 2026 november 30-ig lehet részt venni a forgalomban.
5N: növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi;
5P: külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi (plug-in hibrid gépkocsi)
Nem tudom mi lesz azokkal az Phevekkel amiket 2026 november 30 előtt helyeznek forgalomba. Egyből fehér rendszámot kapnak, vagy kapnak zöldet, aztán határidő után megy a bünti ha kimegy az utcára, és kötelező rendszámcsere lesz pénzért?
Neviccelj már! Itt a HUP-on mindenki akku szakértő! A mútkor elkezd velem beszélgetni egy fazon, egy debreceni cégnél. Magyarázza, hogy a EV azért szar mert lassú, és egyébként is csak a helyben a városban lehet használni... Aztán elmondtam mondtam neki, hogy évek óta EV-vel járom a Bp-Debrecen távot hetente több alkalommal, és nem is megyek 130 alá a pályán ha szabad a pálya... Na ennyit a szakértőkről! :D
A cégalapító Henrik Fisker neve egy időben jobban csengett, mint Elon Muské.
Csődöt jelentett a Fisker amerikai elektromosautó-gyártó, alig egy évvel első modellje piacra kerülése után. A vállalat az elmúlt hetekben fokozatosan fölszámolta működését – számolt be a The Wall Street Journal.
[...]
További balszerencséje volt, hogy a Fisker tavaly nyáron kezdte szállítani első modelljét, az Ocean elektromos crossovert, éppen akkor, amikor csökkenni kezdett az elektromos járművek iránti globális kereslet.
[...]
Idén júniusban a cég több mint 18 ezer Ocean elektromos járművet hívott vissza. Ebből körülbelül 11 ezer autót a motorteljesítmény elvesztésének a veszélye miatt és mintegy további 7 ezret azért, mert a műszerfalon lévő jelzőfények és ikonok nem feleltek meg a hatósági előírásoknak.
Noha a Tesla Model Y tavaly világszerte, így Európában is a legnépszerűbb új autó volt, az idei év első öt hónapjának európai összesítésében csak a kilencedik helyen szerepel ez a típus.
[...]
Kétféle megközelítés létezik a villanyautózás népszerűség-csökkenésének magyarázatára. Az egyik, hogy az elektromos átállás most fogja elérni a fenntartható növekedési pályát a korai hurráoptimizmus után. A másik magyarázat szerint eleve túlzottak voltak a műfaj gyors terjedésével kapcsolatos elvárások, a többség számára egyelőre túl drágák a villanyautók, ezért a lendület megtöréséhez elég volt csupán annyi, hogy a kontinens legnagyobb piacán, Németországban december elejére kimerült az állami támogatásra szánt keret.
A járműipar egésze, beleértve az Audit is, elkötelezett az elektromobilitás mellett. Sokak szerint a zöldátállás azonban nem halad olyan mértékben, mint azt a legtöbben várták, korai lenne nyugdíjba küldeni a belső égésű motorokat. Mi az álláspontja, a következő 5-10 év elhozhatja a keresleti-kínálati egyensúlyt?
Jómagam a benzingőz megszállottja vagyok, több oldtimer is áll a garázsban, amelyeket én magam újítok fel, tartok karban. Ez a szenvedélyem, de mi most a járműipar jövőjéről beszélünk. Hiszünk az elektromobilitásban, ez a kérdés napi szinten foglalkoztat minket is. A járműveink ciklusterve és az új modellkínálatunk is következetesen erre épül, ez egyrészt szükséges is ahhoz, hogy a szén-dioxid-kibocsátási követelményeket teljesítsük, másrészt, ha Kínában úgy döntöttek, hogy a villanyautóké a jövő, és továbbra is labdába szeretnénk rúgni ott, akkor vonzó kínálatra van szükségünk. Világos az előttünk álló út, az pedig, hogy egyfajta kijózanodást tapasztalunk most a vevők részéről az elektromos autók kapcsán Európában, inkább átmenetinek tekinthető. Ezt tetézi, hogy Németországban az állami támogatást meglepő módon beszüntették, ami elbizonytalanodást okoz. Európa-szerte kétségkívül sok feladat van még az infrastruktúrában a töltőhálózat bővítésével, de ezek megugorható akadályok. Jó az irány, hogy mást ne mondjak, két ingolstadti fejlesztő kolléga néhány hete járt nálunk, egy új elektromos A6 e-tronnal érkeztek Győrbe: rátöltés nélkül tették meg a több mint 600 kilométeres utat, 90 km/óra feletti átlagsebességgel. Ez egy markáns válasz a hatótávolság miatt kétkedőknek. Bízom benne, hogy az Európai Unió hamarosan ösztönzi a töltőinfrastruktúra kiépítését, ennek előmozdításához azonban több országnak össze kell fognia. Jól felfogott érdeke lehet az uniós döntéshozóknak is, hogy a most megválasztott képviselők a 2024–2029-es parlamenti ciklusban ezzel a kérdéssel kiemelten foglalkozzanak. A gyorstöltés technológiai megközelítésből mára kifogástalanul működik, de lehetőséget is kell teremteni rá, célzott támogatás megkönnyítené az átállást.
[...]
Jó tudni, hogy ha már nem fogom tudni kikerülni ezt az elektromobilitás-izét, akkor majd lesz életképes Audi választási lehetőség.
Nem ugyanott akadt el, és nem ugyanúgy volt vezetve nyilván. Nem vagyok Tesla fan, de nem fair az összehasonlítás. Azért én is a Fordot választanám :-) Még ennek ellenére is: https://www.youtube.com/watch?v=6bpTflJ6yUw ("Ford’s Very Gay Raptor Redefines ‘Tough’ for a New Generation")
Nem kell minden apróságon liskadni! A lényeg, hogy xar a tesla mert a mocsárban (amibe minden városlakó belemegy és ki is jön minden nap,) ott egyszer valahol elakadt. Ez tűrhetetlen blama!
Azért én is a Fordot választanám :-)
Én is azt választottam (nem volt választási lehetőség): Ranger 3.2 A Ford márkaszervízből hengerfejesen kaptam vissza a 3.2-es Rangert. Most fél éves már a tortúra, és még hengerfejem nincs. Találtam a neten népítéletet, hát nem túl jó az sem. Szóval én a Teslát választanám!
Azt egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a balesetet, de az biztos, hogy nem a robotpilóta áll a háttérben, ez a funkció ugyanis a Cybertruckban még nem elérhető.
0-100-on a Tesla nyerne? Nem ismerem nagyon a görbéit, elfogy az ereje amikor gyorsan megy? Vagy le volt már merülve? Vagy simán erősebb a Porsche 911 GT3?
A Porsche konzisztensen tudja a teljesítményt. Az egy sportkocsi. A műanyag villanyautók meg addig, amíg az akku szarrá nem melegedik. Nürburgringen teszteltek, a Porsche akárhány kört megtesz, mert arra tervezték, bírja a féke, a felfüggesztése és a motorja is. A villanyautók meg lehet, hogy egy kört bírnak, de utána sajna a tech. megadja magát.
Ha konzisztens teljesítményt akarsz, akkor inkább vegyél Porsche-t.
A statisztikákban kizárólag 2014 és 2019 közötti autók megbízhatósági adatai szerepelnek, az eredmény pedig bizonyítja, hogy az egyes márkák megbízhatóságáról szóló közvélekedéseknek van alapja.
Nekem elég ha attól megment, hogy egy szundikáló autopilotos Teszlás barom megöljön. Hogy magukkal mit csinálnak azzal nekem nincs dolgom. Eddig bejött, vigyáznak rám odafentről épp eléggé.
Az se veszélytelen, akinek a vérében van a vezetés, még pont befér az alkohol mellé. De a Teslta "autopilot" tényleg veszélyes, mondom az ismerősöm belement az előtte lévőbe és az volt utólag az értékelése, hogy a "kocsinak fékezni kellett volna". A kocsinak. Érted. Szerencsére itt is csak technika tört, az Istenekre itt nem volt szükség, ez földi probléma maradt.
Bár az elektromos autókban keletkező tüzek nagy médiavisszhangot kapnak, fontos megjegyezni, hogy a statisztikák szerint nagyságrendekkel kevesebb tűzben érintettek, mint a belső égésű motorral szereltek, az egyre inkább terjedő lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorok pedig még kevésbé hajlamosak a kigyulladásra.
Hozzászólások
trey @ gépház
Plottwist, itt nem a Tesla gyulladt ki. Azt akarják demózni, hogy az akku nem is olyan sérülékeny, mint amilyennek hiszik.
trey @ gépház
326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet módusul:
rendelet kiegészítés
A 120/I §: Az 5N vagy 5P környezetvédelmi osztályba sorolt gépkocsikkal világoszöld rendszámmal 2026 november 30-ig lehet részt venni a forgalomban.
5N: növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi;
5P: külső töltésű hibrid elektromos gépkocsi (plug-in hibrid gépkocsi)
Nem tudom mi lesz azokkal az Phevekkel amiket 2026 november 30 előtt helyeznek forgalomba. Egyből fehér rendszámot kapnak, vagy kapnak zöldet, aztán határidő után megy a bünti ha kimegy az utcára, és kötelező rendszámcsere lesz pénzért?
SW frissítés VW mósra: 7 nap
Teslások hangosan felröhögnek…
Anti -EV mozgalom
EV tulaj akarsz lenni? Előbb légy egy kib. akkuszakértő:
trey @ gépház
dejó
hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]
hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]
Neviccelj már! Itt a HUP-on mindenki akku szakértő! A mútkor elkezd velem beszélgetni egy fazon, egy debreceni cégnél. Magyarázza, hogy a EV azért szar mert lassú, és egyébként is csak a helyben a városban lehet használni... Aztán elmondtam mondtam neki, hogy évek óta EV-vel járom a Bp-Debrecen távot hetente több alkalommal, és nem is megyek 130 alá a pályán ha szabad a pálya... Na ennyit a szakértőkről! :D
A cybertruck minden kezeleőszerve PoE hálózaton lóg. Pl az ajtóba 1db PoE kábel megy.
Füstölni kezdett egy elektromos autó, egész éjszaka küzdöttek a tűzoltók, hogy ne gyulladjon ki
trey @ gépház
trey @ gépház
🫢
trey @ gépház
Érdekes, a Malév megmentéséhez megtiltották az állami támogatást. Mintha a Lufthansa viszont kaphatott állami támogatást.
Állatfarm, de vannak egyenlőbbek.
Lőlő és Tiborcz is kapott/kap állami támogatást. A Malév meg nem kapott tiltott állami támogatást…
Másrészt a Malév egy orosz oligarcha tulajdonában volt akkoriban., és Váradi Józsi elég agresszívan szorongatta őket.
Áremelésre készül a Tesla
Jó tudni, hogy ha már nem fogom tudni kikerülni ezt az elektromobilitás-izét, akkor majd lesz életképes Audi választási lehetőség.
trey @ gépház
trey @ gépház
Lerohadt a töltőállomástól karnyújtásnyira, 100 dolláros segélyautó kiszállás kellett hozzá ... Ez a méreg, nem a cián ... :D
trey @ gépház
Ki érti ezt ... ő nem ...
trey @ gépház
https://hup.hu/treyblog/20240627/a_12_oras_muszakrol
trey @ gépház
Telekjáró vs. pocsolya ... 🤣
trey @ gépház
Telekjáró vs. kínai sivatag
trey @ gépház
trey @ gépház
:D :D :D
trey @ gépház
Elsüllyedt egy 1500 tonna olajat szállító tankerhajó a Fülöp-szigeteknél
Ez kurvajó! Együnk kőolajat, de a füstöst nem adjuk a seggünk alól!
Sokat zöldültek a magyar utak, egyre több a villanyautó
Vártam, hogy az EV-sérült mennyi ideig tartja még a szarát, ami kb. porig fog égni ...
trey @ gépház
trey @ gépház
Nem ugyanott akadt el, és nem ugyanúgy volt vezetve nyilván. Nem vagyok Tesla fan, de nem fair az összehasonlítás. Azért én is a Fordot választanám :-) Még ennek ellenére is: https://www.youtube.com/watch?v=6bpTflJ6yUw ("Ford’s Very Gay Raptor Redefines ‘Tough’ for a New Generation")
Nem kell minden apróságon liskadni! A lényeg, hogy xar a tesla mert a mocsárban (amibe minden városlakó belemegy és ki is jön minden nap,) ott egyszer valahol elakadt. Ez tűrhetetlen blama!
Én is azt választottam (nem volt választási lehetőség): Ranger 3.2 A Ford márkaszervízből hengerfejesen kaptam vissza a 3.2-es Rangert. Most fél éves már a tortúra, és még hengerfejem nincs. Találtam a neten népítéletet, hát nem túl jó az sem. Szóval én a Teslát választanám!
A többit nyugodtan kihagyhattad volna.
trey @ gépház
trey @ gépház
😆
(Vigyázz! Emotional damage veszély!)
trey @ gépház
trey @ gépház
ROTFL, közben hallom a háttérben a "Pedro, Pedro, Pedro ... Pedro, Pe ... sállálállá lállá Sante Fe ..." hozza a szél .... :D
trey @ gépház
trey @ gépház
A fontos részleteket pironkodva elhallgattad!
reswitch
trey @ gépház
copium lvl1000
trey @ gépház
Nintendo vs. cool tech.
trey @ gépház
0-100-on a Tesla nyerne? Nem ismerem nagyon a görbéit, elfogy az ereje amikor gyorsan megy? Vagy le volt már merülve? Vagy simán erősebb a Porsche 911 GT3?
Vagy nem jó irányba volt kapcsolva, a tolatókamera képe van a kijelzőn! 🤣🤣🤣
A Porsche konzisztensen tudja a teljesítményt. Az egy sportkocsi. A műanyag villanyautók meg addig, amíg az akku szarrá nem melegedik. Nürburgringen teszteltek, a Porsche akárhány kört megtesz, mert arra tervezték, bírja a féke, a felfüggesztése és a motorja is. A villanyautók meg lehet, hogy egy kört bírnak, de utána sajna a tech. megadja magát.
Ha konzisztens teljesítményt akarsz, akkor inkább vegyél Porsche-t.
trey @ gépház
Félredetektált naplemente ...
trey @ gépház
trey @ gépház
Vajon az Audit fel tudod tankolni konnektorból? Azt látjuk, hogy az EV-t lehet etetni benzinkúton, de te mihez kezdesz egy SuC-nál üres tankkal?
Életemben nem jártam SuC-nál, jelentsen az bármit is. Mit keresnék én egy ilyen helyen? Azt nézném, hogy baszol el az életedből órákat? :D
(a kérdésedre a válasz: innék egy kávét addig, amíg a road assistance megjelenik egy kanna benzinnel)
trey @ gépház
Az ilyen bohócok teszik olvashatóvá a HUP-ot! :)
trey @ gépház
^ minőség
trey @ gépház
Stellantis alapítva: 2021. január 16.
🤣🤣🤣
Olcsóbb a SuC töltés. 159Ft/kWh. Kivéve Győr és Sirmás 174Ft/kWh, Óbuda 167Ft/kWh.
Ha így megy tovább, lázadás lesz boomer körökben! :D
Mi az a SuC? Miért fáj ez a boomereknek? qrd pls!
Mert dögöljön meg a szomszéd lova is! Amúgy meg kérdezd meg treyt!
Jó, de mi ez és sok vagy kevés az ár érte?
Tesla AI csapata 2025 Q1: FSD Suprviseed elérhető lesz az EU-ban. Az engedélyekre várnak. Ez egy felügyelet alatti teljes önvezetés.
Remélem a BYD is serényen fejleszt. Ja nem!
Attól mentsen meg minket az Úristen!
Nem fog! A te Istened szarik a fejedre!
Nekem elég ha attól megment, hogy egy szundikáló autopilotos Teszlás barom megöljön. Hogy magukkal mit csinálnak azzal nekem nincs dolgom. Eddig bejött, vigyáznak rám odafentről épp eléggé.
Jobban tartok a mindenféle vezetéstámogató rendszer nélkül, sok esetben rutinból közlekedő úrvezetőtől. Ők nemritkán törték rommá alattam a technikát.
Az se veszélytelen, akinek a vérében van a vezetés, még pont befér az alkohol mellé. De a Teslta "autopilot" tényleg veszélyes, mondom az ismerősöm belement az előtte lévőbe és az volt utólag az értékelése, hogy a "kocsinak fékezni kellett volna". A kocsinak. Érted. Szerencsére itt is csak technika tört, az Istenekre itt nem volt szükség, ez földi probléma maradt.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/09/15/elektromos-bmw-egett-ki-ga…
Elektromos BMW égett ki garázsostul Szekszárdon
(megelőztél!)
Kizárt, ezek sose gyulladnak ki, megmondta a katasztrófavédelem statisztika, hogy biztonságosak!
https://villanyautosok.hu/2024/09/14/garazsban-gyulladt-ki-egy-elektrom…
Sok minden nem maradt belőle! Biztos nem volt kéznél a EV akku oltólándzsa (vagy mi a rosseb)!
trey @ gépház
^^^ Viszont megszületett a hup itélet:
Muha. Szent Öngyulladás!
trey @ gépház
Seal
(Gy.k.: A válasz BYD lett)
trey @ gépház