Linux: Xbox támogatás a Linux kernelben?

Címkék

Michael Steil, Xbox Linux Project fejlesztői csoport tagja egy levelet küldött az LKML-re, melyben több kérdést tett afelől, hogy lehetséges lenne-e az általuk készített Xbox patcheket beolvasztani a mainline kernelbe? Michael mondta: "Mint azt tudjátok, sikerült standard disztribúciókat futtatni a ("módosított") Microsoft Xbox játék konzolon minimális kernel változtatásokkal."

Alan Cox válaszolt Michael számos kérdésére. Arra a kérdésre, hogy van-e esély arra, hogy az Xbox team foltjai bekerülhessenek a fő kernelbe, Alan ezt mondta: "Lehetséges. Úgy sejtem a legfőbb kérdés igazából politikai/ügyvédi oldalon van, mintsem technikai oldalon. Olyan dolgok, mint az IDE meghajtó jelszó feltörése nyilvánvalóan kényes kérdések, de jó lehet ez, ha mondjuk initrd-ből töltődik be, szerintem."

Az alábbi kérdések merültek fel az Xbox patch beolvasztásával kapcsolatban:1. Xbox PCI chipset bug

Az Xbox chipsetben van egy PCI bug, amely akkor jelentkezik, ha olvassuk a 00:00.2 vagy 00:00.3 részt a PCI konfigurációban. A rendszer leakad tőle. Ezért bevezettek egy #ifdef CONFIG_XBOX definíciót a drivers/pci/pci.c-ben

2) Rendszer idő javítás

A rendszeridő az Xbox-on kb. 6% gyorsabb mint a PC-ken. Megoldás #ifdef CONFIG_XBOX szekció a include/asm-i386/timex.h-ban

3) Leállítás/Reboot

Az Xbox nem támogatja a standardizált APM-et a leállításhoz, és nincs billentyűzet kontroller ahhoz, hogy resetelni lehessen a rendszert. Az Xbox hacker csapat egy kódot adott az arch/i386/kernel/process.c- fileba, hogy le lehessen állítani az Xbox-ot

4) Nincs billentyűzet kontroller

Van egy patch, amelynek alkalmazásával a kernel bootkor nem sír, hogy nincs billentyűzet kontroller a gépben. A patch a 2.4.19-16mdk Mandrake kernelben van benne, de nincs benne az egyszerű vanilla kernelben. A patch nélkül megszakítés ütközés van az IRQ1-en.

Amiről még szó esett:

1) FATX driver

Az Xbox egy DOS filerendszer származékot, az ún. FATX filerendszert használja. Az Xbox csapat egy kicsi módosítást hajtott végre a fs/fat/*-ben, és betettek a kernelbe egy
fs/fatx könyvtárat.

2) Xpad & remote control drivers

Az Xpad (Xbox gamepad) driver már jelenleg is benne van a fejlesztői kernelben, az Xbox csapat hamarosan hozzáad egy Xbox-specifikus (USB) hardver támogatást.

Alan Cox politikai/ügyvédi kérdésére Michael Steil azt mondta, hogy az IDE unlock kód a Linux kernelen kívül, a módosított bootloaderben van, így a Linux fejlesztők részéről nem kell tartani semmilyen jogi következménytől.

Az LKML thread itt kezdődik.



Úgy látszik nem lehetetlen, hogy az Xbox támogatás része legyen a mainline kernelnek. Lehet bevásárolni a stuffból ;-)

Hozzászólások

Na ez nem semmi... :)

Csak akkor lesz zûr, ha az ms megint változtat valamit a hardveren. Mert hát neki jogában áll, és akkor lehet, hogy az egész semmit sem fog érni... :(

Miert nem? A Linux kernel magat a PC-szeru hw-t tamogatja. Az osszes buheralas a Linux kernelen kivul tortenik, ami ki is merul abban hogy egy specialis bios modosiatas + a bootloader megnyulasaval az elkodolt IDE diszk kezeles "normalissa" valik. Ha a MS kiad egy eltero verziot, akkor a xbox hackerek megint feltorik. Max egy hetet kell varni ;-), es lehet menni a boltba az Xboxert. Az eddig kiadottak mind mukodnek. En eddig nem lattam olyan masolasvedelmet, vagy ilyen hw lockot, amit ne tortek volna fel. IMHO a MS elobb-utobb megunja, es hagyja az egeszet a fenebe. Nem fogja blamalni magat azzal hogy hetente valtoztatja meg az Xboxot es egy heten belul ujra feltorik. Ez milyen ego lenne mar neki....

Ez már szinte hidegháború, de biztos vagyok benne, hogy a technológiai változtatások többe kerülnek az M$-nek, mint a módosítás megkerülése. Az M$ erőforrásai nem szűkösek ugyan, de a Xbox csapat energiája (GNU/GPL fejlesztőkre támaszkodva) szinte végtelen... Szerintem nem kétséges az eredmény :-))

gyk: vanilla kernel == kernel.org-ról letoltheto, nem patchelt, ilyen szempontbol _egyszeru_, "gyari", mainstream kernel