Hozzászólások
Azért azok a töltőpontok még hiányoznak, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van ahol már a járdaszegélyek is tele vannak rakva: Duplázzák a járdaszegélyes töltőpontokat Londonban | HUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az átlagos töltési teljesítmény pedig 720 kW.
Amenyire latom 350kW-osnal nagyobb teljesitmenyu tolto nem nagyon van sehol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hollandiai Harderwijkban a Tesla 600kW-os V4-es töltőket telepített 2023 márciusában. A kivitelezést 1 hét alatt megcsinálták. Az más kérdés, hogy a jelenlegi modelek nem tudnak 600kW-al tölteni, de gondolom készülnek a jövőre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vasúti, illetve városi kötöttpályás közlekedésben évszázada használják és bevált. Még aksi nélkül is működik, persze kamionos szállításnál nem oldható meg, hogy mindenhova elérjen a hálózat. Nagy tömegű és teljesítményű járművek töltésére autópályákon, illetve főutakon nagyon jó megoldás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez a megoldás csak bányában.
Akik nem szeretnek videózni, címszavakban:
- Nagy bányadömperek kötött pályás (megújuló, hydro) villanyról is hajtva
- Mezei dízel dömper: 34L/100km, villanyos hibrid megoldás 0,8L/100km
- Villanyos hibrid kétszer gyorsabban tud haladni ugyanazon az útszakaszon (12 km/h vs 24 km/h)
- Nem csak a dömperek, fokozatosan állítják át a többi gépet is
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A töltők akár 5 kW teljesítményt is képesek leadni
De kamiont az igazán gyors töltéshez 720kW-os töltővel kellene megnyomni. Na, erre irányult az előző kérdésem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ugye letelepíteni egy MW-os töltőt nem több mint daruzás...
(tudom ásni is meg kábeltbehúzni is kell, de akkor sem space tech...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy szóval sem céloztam arra, hogy technikailag lehetetlen küldetés lenne.
Arra próbáltam célozni, hogy jelenleg gyakorlatilag nincs ilyen töltő a való világnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy nincs, ahogy a benzines autok elterjedese elott sem volt benzinkut. Most jelenik meg az elso olyan jarmu, ami tud 1MW-tal tolteni, miert tett volna barki barhova ilyen toltoket? Amugy meg nem is kell mindenhova, London belvarosaba remelhetoleg nem mennek be kamionnal, szoval eleg olyan helyekre telepiteni, ahol sok kamion van.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melyik szállítmányozó fog ilyen járgányt venni, ha jelenleg több óra a töltés 500km-enként?
Ki lesz aki megfinanszíroz egy EUR milliárdos beruházást, - ami tud ilyen árammal tölteni - aminek a megtérülési ideje jelenleg nem becsülhető?
A nyerges legtöbbször most sem ott tankol, ahol a szgk., így a töltőhálózat szinergia csekély.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki lesz aki megfinanszíroz egy EUR milliárdos beruházást, - ami tud ilyen árammal tölteni - aminek a megtérülési ideje jelenleg nem becsülhető?
Szerintem a MB-nél is elment az esze jópár döntéshozónak!? De a Volvonál, a DAF-nál, és még a Scania-nál sem teljesen normálisak az illetékesek, hogy dobták az "örökigéret" üzemanyagcellát, és feltették beruházásaikat az akku-s járgányokra. Tényleg meg kellene már mondanunk nekik, hogy hülyék!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hülyék, csak nyomás alatt vannak. A muska annyival van előbbre, hogy van saját töltő infrája, azt csinál vele, amit akar. (Meg a matek alapján biztosan megy 500km-t a saját nyerges, ha nominálisan 850-re hírelik.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindezt ugy, hogy a legtobb fuvarozo cegnel a soforok kb trappban szarnak mint a lovak. Meg egy ora toltes is hatalmas uresjarat amit nem igazan lehet behozni mondjuk egy konkurens speditorceggel szemben. Amikor 81-el elozi az egyik kamion a 80-al menot az is azert van mert a masik sporol az idovel/uzemanyaggal es nem fog lassitani, hogy a masik gyorsabban megelozze...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért megy a hype, hogy pár nokiás doboz elég legyen a politikus uraknak, aztán lesz közpénzből.
Azért, nem szeretnék olyan helyen lakni, ahol a közelben folyamatosan működik egy akár "csak" fél megawattos töltő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyit all a kamion rakodaskor a raktar elott?
Hany orat mehet egy seggel ha nagyobb tavolsagra megy? Hany orat kell pihennie? Megallhat csak ugy az ut szelen, vagy kiepitett kamionparkolot kell keresnie?
Mennyi egy dizelmotor es hajtaslanc TCO-ja? Hogy viszonyul ez az elektromos megoldasokhoz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rakodaskor a rampan all (hacsak nem kontenerszallito mert akkor kb x csavar es daruval lekapjak rola) lehet, hogy majd lesz tolto minden rampa mellett de nem fogadnek ra igy hirtelen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A komplett felhordóhálózatot ki kell építeni hozzá, az egyáltalán nem tűnik triviálisnak - egy földbe süllyesztett hordóhoz és kútfejhez képest legalábbis..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És persze kell mellé egy erőmű is! Ez az EV láz szép dolog, de exportálják a co2-t máshová. Erőművek kellenek hegyekbe (alap erőművek, de az atomerőműtől meg sokan fáznak), mert mindent nem lehet napelemmel és szélerőművel elintézni hiszen télen, ködben is szeretnénk tölteni és szél sincs mindig (még gyakrabban mert az akksinak csökken a kapacitása) és a napelem gyártása is co2-be kerül. És ezekből is szemét lesz (Európában 2025-ben körülbelül 66 000 tonna szélturbina-lapát lesz) Az elektromos hálózattokat is fejleszteni kell, hisz nem erre lettek kitalálva, méretezve.
Az a jó energia amit nem használunk el. Jó minőségű tömegközlekedés, kerékpár, azon is egyedül ül az ember mint a legtöbb autóban amit látok közlekedni.
Persze ilyenkor egy kicsit cidris. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"mellett 30 perc alatt tölthető 20-ról 80 százalékra, az átlagos töltési teljesítmény pedig 720 kW." - A "járdaszegély mellett" nem fognak a kamionosok tölteni. Arra a kamionos pihenőre (30-45 perces előírt pihenőidő) is kiváncsi lennék, ahol 20-30 kamiont mondjuk egyszerre 600kW-tal töltenek. Ez a potom 15-20MW hogy érkezik oda?
Jelenleg ezeknél a rövidtávú kiszállítást látom reálisnak, és úgy, hogy az adott fuvarozó és partnerei igencsak felkészülnek töltőkkel, akár csak 25-50kW-ossal, hogy pihenőidőben azért valami becsuroghasson. Esetleg még 1-2 kiépített távolsági útvonalon bejöhet, ahol teljes kocsirakomány megy A-ból B-be fixen, de arra meg ott a vasút.
A 70-es evek végén kezdett a vasút javára 80-20-as arányról teljesen megfordulni a fuvarozás, és mostanában ez épp fordítva van. Aztán csodálkozunk, hogy hát a károsanyag húha. Mindezt úgy, hogy irgalmatlan kiépített vasúti kapacitások voltak rendezőpályaudvarban, iparvágányban, és sokmindenben. Az iparvágányok pedig egyre inkább rohadnak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hiszen a szállítmányozásban a futásteljesítménynek hét számjegyű értékeket kell elérnie
Kezét csókolom, ez miért megy a személyautóknál? Ha komolyan gondolnánk, hogy kevesebb szeméttel terheljük a életterünket akkor itt kellene először kapirgálni. Miért kell egy-két évente új autót venni?
Mellesleg azt gondolom, hogy az egész erőltetett elektromobilitás egy bohóckodás, kivéve ha a saját napelemedről töltöd a járgányt.
„Az összeomlás elkerülhetetlen, a katasztrófa valószínű, a kihalás lehetséges.” (Jem Bendell)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autokat is siman hasznaljak 15-20 evig, max. az elso tulajdonosnal van 1-2 evig.
Mondjuk itt most a fuvarozas a tema. Ott a sokkal olcsobb uzemeltetesi koltseg akkor is lehet jo, ha nem sajat napelemrol toltod. (ugy persze meg jobb)
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, hát lesz az ára vagy 250 ezer euró, azért már illik mennie 1.2 millió kilométert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A LiFePO4 kicsit meglepo, eddig a teljesitmenysurusegben verte a sima litiumokat, de arra pont kevesbe van szukseg egy kamionban, mert annyi cella van benne. Az energiasuruseg fontosabb, abban pedig gyengebb.
Bar ha itt az a nagy szam, hogy nem tarol ugyan annyit, mint a konkurens, de sokkal gyorsabban tolt (es amugy is kell par rovidebb piheno), akkor ez is lehet elony nekik.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokkal kevésbé tűzveszélyes vagy egyéb sérüléseket sem annyira gyúlékony, lehet ez is benne van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az akkumulátor tárolóképessége tíz év és pontosan 1,2 millió kilométer megtétele után sem csökken 80 százalék alá.
És milyen garanciát vállal, ha esetleg mégsem lesz így?
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"És milyen garanciát vállal, ha esetleg mégsem lesz így?"
2400 ciklusra elméletileg nincs gond. A LiFePo4 ~3000-re szokták számolni 20-80% közötti használattal.
"Ennek megfelelően a Mercedes azt ígéri, hogy az akkumulátor tárolóképessége tíz év és pontosan 1,2 millió kilométer megtétele után sem csökken 80 százalék alá. Az E-Actros elérhető hatótávolságát figyelembe véve ez kiemelkedően sok, 2400 teljes töltési-kisütési ciklusnak felel meg, ami körülbelül négyszer annyi, mint korábban egy elektromos autó esetében."
1,2 millió km / 2400 => 500 km/töltés
egy töltés: 1MW + 30 perc => 0,5MWh
"Az akkumulátor 600 kilowattóra kapacitása önmagában véve nem szenzációs adat."
0,5 MWh / 500 km => 0,001 MWh/km => 1kWh/km
Valahogy nem jön ki a matek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
0,5 MWh / 500 km => 0,001 MWh/km => 1kWh/km
Valahogy nem jön ki a matek.
1kWh/km -> 100kWh / 100km teljesen hihető!
Most mondjuk fogyaszt egy tgk 35l/100km a 90km/h sebességnél, az pont 5x több mint egy szgk. Egy átéagos szgk EV fogyaszt 20kWh/100km-ert 130km/h sebességnél. Az 5x szorzó teljesen reális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Modern kamionok 26 liter / 100km megelégednek.
De tudtam már 20 liter / 100km fogyasztást is csinálni. Igen, 40 tonnással. És 450km volt a távolság azon a napon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De tudtam már 20 liter / 100km fogyasztást is csinálni.
Ez olyan vonatozgatós, szélárnyékban menet volt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, a modern motorok közepes rakománnyal hozzák a 25 liter körüli 100km -es fogyasztást. Aki állandóan fullon megy, az vegyen V8-at, mert ott meg az jobban fog teljesíteni, mert nem kell üvegelni vele. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az meg drága. A cégek annyira fillérbaszók, hogy nem vesznek hűtőfűtő klimát, mert az drága, inkább járatja 2 napig a motort télen a sofőr, hogy ne fázzon…
Ha kimutat 2ft megtakarítást akkor nem vesz V8-at, illetve vesz EV-t ha azzal jobban jár…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vonatozom szélárnyékban mert azt bünteti a rendőr, illetve nem szeretném sem magam sem a járművet összetörni.
Tisztességes követési távolságot tartottam mindíg.
Az út körülbelül 40/60 arányban emelkedő (néhol 4-6%), illetve kvázi vízszintes útból állt.
A trükk az, hogy a kamion "csak" 84km/h gyorsan megy, hiába taposom a pedált és gyárilag beállított "ECOnomy" üzemmódban hajtottam végig, (ráértem) és mivel az autópálya jelentős részén három forgalmi sáv van, így igazából nem tartottam fel érdemben senkit.
Azóta jártam ugyanazon az útvonalon, de nem sikerült megismételni ezt a fogyasztást. Az legutóbbi kísérletem már 22.5 L/100km volt. Körülbelül hasonló súllyal.
Nagyjából ugyanolyan súlyú rakományt hordok, mivel egy ital nagykereskedelmi cégnél dolgozom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen kinyilik mar az ajto? Vagy felaras lesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod! Elmentél téliálmot aludni, és megváltozott minden!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
500 km egy töltéssel egy kamionnál? Az elég karcsúnak tűnik és itt most a hatótáv para/töltési idő mellett az üzlet is bejön, mint tényező.
Nekem nem tűnik életképesnek, de persze, csinálják.
A GLS már jó ideje váltott villanyfurgonokra, az egész jól bevált az üzleti modell miatt. De nem tartom reálisnak, hogy egy komplett flottát le fognak cserélni villanyra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kamionosok nem mehetnek 1000km-ert egyseggel!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nem. Én a legváratlanabb helyeken látok kamionokat pihenőidőt tölteni, gondolom mindenhová tesznek majd nagy teljesítményű töltőket, úgy 10-15 darabot
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ne gondold, hogy a kamionos nem többet áll mint megy. Nálunk kamionosok rendre a cégnél töltik pihenőidejüket. Kimegyek az ipari park parkolójába, biztos hogy áll itt 15-20 lefüggönyözött vontató. Egyszer mondta egy sofőr országúton soha nem áll meg, mert kirabolják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott töltik, ahol szól a tacho, hogy van félórád helyet találni. Ha sikerül az ipari park parkolója, akkor jó, ha nem, akkor keres mást. 4,5 óra után (nem nálunk*) már keményen büntetnek. (akár percekért is).
*Nálunk nagyon ritka a tacho ellenőrzés. Menj fel a 8-asra, a legtöbb kamion 85-90 -el megy pedig nem szabadna. De tudják, hogy minimális a lebukási esély.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen 8-asra? Mindenhol IS annyival mennek... bármelyik random főútra tévedek, felénk így tolják, sőt... ha 90-el megyek egynémelyük távolodik, nemhogy én közelednék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kártya 30 napig tárol adatokat, és a telephelyen le is kell tölteni az adatokat. Ha a 30 nap alatt bárhol ellenőrizik, akkor bukta van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akár, de a célállomásnál is szoktak állni néhány órát, mire kirakodnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
GLS ott váltott, ahol egyértelműen jó. A terítő furgonokban. Egymillió megállás, kis átlagsebesség, kevés km. Senki nem (én legalábbis nem) mondta, hogy erre hülyeség.
Teherautóknál én először a kukásautókba tenném.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyi kiszállítós furgonosban pont ideális a villany, az oké. :) Nagyon meg fogják gondolni a fuvarozók, hogy merre menjenek, csak ne az legyen, hogy még 2060-ban is 40 éves traktorok mennek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valójában nem bánom, ha minden kamionost 4 óránként kiparancsolnak az utakról.
A múlt héten a Hungária-Kerepesi kereszteződésben a kamionsofór VIRSLIT GRILLEZETT mögöttem, amíg a pirosra vártunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most mit csinaljon, ha az elotte levo nem megy a zold ellenere, hanem a pirosra var?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1MW-ot kicsit ízlelgetni meg szokni kell még. 230V esetén ez több mint 4000A lenne. 250 átlagos háztartás csúcsteljesítménye (16A-rel számoltam). Benéztem valamit, vagy ez komoly?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván nem KIF hanem KÖF-ön csatlakoznak a hálózatra. Ez városban 10kV vidéken 20kV.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gerincen oké, de a kamion töltő kábelén nem mehet ennyi, különben a szigetelés vastagabb lenne mint a sofőr
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU standard CCS DC gyorstöltő csatlakozó 500A-t és 1000V-ot bír ki, de a gyakorlatban 1000V-os akkurendszer nincs a piacon, ehelyett 400 vagy 800V-os megoldások vannak, tehát 200-400 kW elméleti maximum töltési sebesség érhető el rajta.
Az 1MW határozottan nem megy át CCS-en, de nem is annyira extrémen lépi túl, elméletben nyilván megugorható egy 1200-1300A-es csatlakozó, ha máshogy nem hát 3x annyi fizikai pinnel. Nem lennék meglepve ha jelenleg az 1MW ennek mintájára 3 vagy 4 db CCS kábel pedugásával lenne elérhető techdemo szinten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lennék meglepve ha jelenleg az 1MW ennek mintájára 3 vagy 4 db CCS kábel pedugásával lenne elérhető techdemo szinten.
Hacsak nem emlékszem rosszul, azt olvastam, hogy a Tesla kamionját egyszerre 2 Tesla Superchargerrel lehet tölteni. Gondolom ugyanígy gondolták ezt végig, mint te, csak az lett a vége, hogy ez nem csak techdemonak, hanem normális mindennapi megoldásnak is megfelel.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Toldozgatják, foltozgatják az egészet, mikor az egész rendszer nem jó így, mert pazarló... (már most se). Spanyolból hozzuk a paradicsomot, világ másik feléről az ananászt, stb.
Europában keresztül kasul mennek a kamionok sok ezer km-eket, ahelyett, hogy (persze rendesen megcsinalva) felpakolnák konténer irányvonatra, és közuton csak az utolsó szakaszon kéne vinni. oké, az is kéne, hogy ne legyen elvárás, hogy Kínából 2 nap alatt érjen ide a csomag...
Kicsit le kéne lassítani és átgondolni a dolgokat, aztán a problémák nagy része nem is lenne valódi probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk én már azt is megkérdőjelezném, hogy spanyoloktól paradicsom. Már az is a természet meghekkelése, ha olyan gyümölcsöt, zöldséget akarsz enni, aminek nincs szezonja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar a foldmuveles is az volt kb. 10000 eve (meg az allattenyesztes), azzal, hogy nem te mesz a vadaszo-gyujtogeto eletmododdal a kaja utan, hanem megoldod, hogy ott legyen. Szerintem nincs semmi baj a termeszet ilyen jellegu meghackelesevel.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A baj ott kezdodik, hogy az elelmiszerek nagy resze silany minosegu mert eretlenul leszedik es utkozben megerik aka elkezd rohadni (manapsag sokan nem tudjak megkulonboztetni a finom gyumolcsot az import szaroktol mert meg nem ettek igazit :D ) aztan jol bepermetezik, hogy ne egye meg semmi utkozben. Amitol behalok az a ripe at home. Persze otthonero /o\
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor csak egyed a friss decemberi paradicsomot (ha te szereted a tégla színű, íztelen valamit), meg paprikát. Télen is lehet zöldséghez gyümölcshöz jutni. Pl. a savanyítást már rég feltalálták (pl. egy jó káposzta saláta szerintem egészségesebb, mint a marokkói paprika).. Gyümölcsöt is tudtak tárolni.
Máskor sírtok a föld jövőjéért. Ilyenkor meg nincs azzal baj, ha a kajád minden összetevőjét legalább 5 ezer km-t megutaztatják, mielőtt megeszed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, van a télálló alma és körte: az ép példányokat száraz hűvös sötét helyre letéve kora tavaszig simán ehetőek maradnak. Időről időre rájuk kell nézni és amelyik a legrosszabbul néz ki azt mindig meg kell enni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Időről időre rájuk kell nézni és amelyik a legrosszabbul néz ki azt mindig meg kell enni.
Ez jo kivalasztasi strategia. Igy egesz telen ehetsz romlofelben levo gyumolcsot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Húsból is döghúst kapsz csak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nagymamám így csinálta. Az öregek még tudták hogy kell élni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezért úgy eszem, hogy megeszek egy olyat, amin látom, hogy egy hét múlva már nem szívesen enném meg, meg megeszem a legszebbet.(jutalmul)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az almákat egyébként pont nem kell utaztatni messziről. A disztribútor egyszerűen beteszi nagy hűtőgépekbe a frissen leszedett almát amikor szezonja van, és egész évben ezekből tudja a boltokba kiszállítani az almát.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul ez az erőltetett "egyél gyümölcsöt meg zöldséget mert abban van a vitamin" is egy nagy zsákutca. Minden nap legyen friss (ettől a szótól már eleve kivagyok) gyümölcs és zöldség az étrendedben.
Tízezer éve mikor ősszel véget ért a szezon, akkor tavaszig, tehát októbertől - áprilisig miféle zöldséget és gyümölcsöt evett az ember? Semmilyet. Húst evet hússal és kész. És nem csak túléltük!
A mostani spanyol paradicsomban megnézném mennyi "vitamin" van egy igazi otthoni paradicsomhoz képest. Miközben fizetsz érte 1000 ft-ot és annyit ér mint egy darab száradt paprikavég :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi megkapjuk a spanyolt, a magyart meg elviszik Németországba...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tízezer éve hány év volt az átlagéletkor a téli húst-hússal ősembernek? 30? 35?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről én azt hallottam, hogy a rengeteg csecsemőhalál, és a nem természetes (medve általi...) halál miatt volt ilyen kevés az átlagéletkor. Aki ezeket elkerülte, az igenis szép kort megérhetett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A maradványok ezt az elméletet támasztják alá. Viszont a csecsemőhalandóság meg bőven 50% fölött volt... Nem volt egy vidám korszak!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 19 szazad kozepen is 3 gyerekbol 1 erte meg a felnott kort.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennyit számít az, hogy szaras utan kezet kell mosni?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez ilyen volt...de nem azért, mert húst ettek.
Viszont eleve nem 1-2 gyerekkel indultak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiaba tudja mindenki, hogy a vitamin a hejaban van, nem nagyon talalok a boltban. Csirke, pulyka van, heja nincs. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Recept is mondja: fél citrom, reszelt héja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(fagyasztás, vermelés, füstölés, aszalás elég régi módszerek)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az éjszakai pihenőben töltsön tele. Ennyi az elvárás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A HUP száj ezt is jobban tudja, mint a döntéshozók…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A döntéshozók a vásárlók?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nem inkább a BYD (BenzYouDie! ;D) vagy valamelyik másik csájnéz? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerek több fuvarozó céget, akiknek a telepe külterületen van. Mint olyan, jelenleg épp szennyvíznek és vezetékes víznek is nagyon örülnének, meg vezetékes internetnek is. Évek óta küzdenek az önkormányzatokkal és a közmű szolgáltatókkal.
Már most is elég sok kritériumnak kell megfelelniük, gondolom ilyen lehetőségek mellett csak úgy szaladnak e-traktorra cserélni a nemrég beszerzett "alig" futott flottát, hogy utána már az árammal is problémáik legyenek... :P Nagyjából ennyit arról, hogy kis hazánk hol is tart a valóságban... :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerek több fuvarozó céget, akiknek a telepe külterületen van. Mint olyan, jelenleg épp szennyvíznek és vezetékes víznek is nagyon örülnének, meg vezetékes internetnek is.
Gondolom áramuk azért van és 22kV-on csatlakoznak, ezért hagytad ki listádból. A fentiek közül az internetet nem megoldhatatlan, mert minden KF oszlopokon a felső vezetékben benne van az MVM optikája. Csak elhatározás és megállapodás kérdése, hogy szolgáltatnak e nekik. A másik kettőt talán a legnehezebb megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fentiek közül az internetet nem megoldhatatlan, mert minden KF oszlopokon a felső vezetékben benne van az MVM optikája. Csak elhatározás és megállapodás kérdése, hogy szolgáltatnak e nekik.
Bar jellemzoen tenyleg a viz/szennyviz a legproblemasabb, de ezzel most felkeltetted az erdeklodesemet! Van ahol pusztan azert van helyi szerver, mert az ezer eves Invitel ADSL rendelkezesre allasa nem lett jobb az evek mulasaval, sot... Szoval az MVM ezt nem csak azokban a jarasokban epitette ki, ahol a SZIP projektre sikeresen palyaztak? Van KF, sot akar meg sajat trafo(haz) is a telepen belul, lehet utana erdeklodom, koszi a tippet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van KF, sot akar meg sajat trafo(haz) is a telepen belul, lehet utana erdeklodom, koszi a tippet.
Szerintem esélytelen. Úgy tudom az MVM Net nem szerződik csak villamos iaprági ügyfelekkel, és kormányzati szervekkel. De hajrá, talán sikerülhet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De igen az. Csak az MVM Net részéről nincs meg az elhatározá
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mese. A dízelt soha a büdös életben nem fogja semmi sem kiváltani, hiába próbálkoznak.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az MB és még sok vezető gyártó is másként gondolja. Jellemzően tengeri hajózásban is a dízel áramot termel, és a hajtás valójában elektromos. Hasonló a helyzet a vasúti dízeleknél is, már a Szergej is soros hibrid.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amiről te beszélsz az más és már régóta létezik (főleg vasúton). Itt a tiszta elektromos hajtásról van szó, nem erről. Tengeren ha jól tudom akkor a motor még mindig a propellert hajtja. Általában a nagy hajókba több motort építenek. Van 1-2 darab ami a hajó mozgását biztosítja és még 1-2-3-4 kisebb, ami áramot termel, a szivattyúkat hajtja esetleg manőverezéshez használják.
Dízel-elektromos hajtás előnye az, hogy egy hangyafinggal jobb hatásfokot lehet elérni meg kiesik a váltó és egy tucat más alkatrész, ami a mozgást a motortól a kerékig továbbítja (így olcsóbb és könnyebb). Ezeket egy kábel és a kerékagyba épített motor helyettesíti. Kis autónál nem alkalmazzák, mert megnő a rugózó tömeg de pl. vasúton ez hanyagolható.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tengeren ha jól tudom akkor a motor még mindig a propellert hajtja.
Ez az ami nem így van. Márcsak azért is mert több hajócsavar is van.
Dízel-elektromos hajtás előnye az, hogy egy hangyafinggal jobb hatásfokot lehet elérni meg kiesik a váltó és egy tucat más alkatrész, ami a mozgást a motortól a kerékig továbbítja (így olcsóbb és könnyebb).
Meg csak mellékesen pontosabb nyomaték és fordulatszám szabályozás, nagy nyomaték már indításnál is. De mindez elhanyagolható, mert a Dízel annyira cool... De csak egy szűk fordulatszám tartományban. Nem mellékesen áram az mindenhova kell. Még a IT switchekbe sem építenek dízel motort... Aztán az anyahajókban még nem is dízelmotor az energiaforrás.
Egy valamit kell elfogadni a villamos hajtás műszaki paraméterekben sokkal optimálisabb közlekedési eszközökbe mint a dízel vagy benzines. Amit az ICE-kben 150 éva alatt nem tudtak megoldani, a nyomatékváltó+kuplung+önindító elhagyása, az alacsony hatásfok, magas emisszió. Csak taknyolás történt érdemi fejlődés nélkül. Egy mai átlagos ICE-nek 1.6l/100km fogyasztással kéne üzemelnie ha azonos hatásfon működne egy EV-vel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az ami nem így van. Márcsak azért is mert több hajócsavar is van.
Általában csak cruise shipek-nél (na ennek mi lehet a magyar neve??? sétahajó???) alkalmazzák a dízel-elektromos hajtást, a többi hagyományos.
Egy valamit kell elfogadni a villamos hajtás műszaki paraméterekben sokkal optimálisabb közlekedési eszközökbe mint a dízel vagy benzines.
Mind lehet, amíg nincs megoldás az áram tárolására addig az elektromos hajtás csak egy nedves álom marad. Pl. ma nagy szél (25-30 km/h) minden szélerőmű állt itt a környéken, vasárnap lévén az áram nem kellett senkinek. Ha már haszonjárművek... kíváncsi lennék egy akkus traktor hány hektárt szántana fel egy töltéssel...
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általában csak cruise shipek-nél (na ennek mi lehet a magyar neve??? sétahajó???) alkalmazzák a dízel-elektromos hajtást, a többi hagyományos.
A tankerek, a konténerszállítók is sétahajók, meg a repülőgép anyahajók is azok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni