Facebook banned user

Sziasztok!

Sajnos már teljesen kifogytunk az 5letekből, HUP-on pedig elvileg IT-s kollégák vannak, akik már sok mindent láttak.
Mielőtt végigolvasod, szeretném jelezni hogy építő jellegű hozzászólásokat várnék, nem  a .... köszi!
Adott egy kb. ~18 éves Facebook profil, ami ritkán posztol (1-2 havonta 1x), nem kommentelget, etc … jellemzően kapcsolattartásra használják.

A profil tulajdonosa haláleset miatt, a profilképet egy sima fekete képre változtatta.
Ez után kb. 2-3 perccel FB tiltotta a teljes profilt, a következő indoklással:
„A Facobook-fiókod fel van függesztve. Ennek az oka az, hogy a fiókod vagy annak tevékenysége nem felel meg a fiók integritásával és hitelességével kapcsolatos közösségi alapelveinknek”
Majd adott 180 napot, hogy igazolja a tulajdonos hogy ő valós, létező személy.
Ezt a tulajdonos a mobil APP-ban egyből meg is tette:
    • 2FA alapján, SMS a fiókhoz tartozó SMS számra
    • APP-ból több fénykép készítése a tulajdonosról (nem feltöltés, az APP-ból!)
    • személyes dokumentum lefényképezése
Ez után kapott egy üzenetet, hogy 24 órán belül elbírálják, tényleg valós személy-e?

Kb. 8-10 perc múlva meg is jött az eredmény:
„Elvégeztük a fiókod ellenőrzését, és megállapítottuk, hogy továbbra sem felel meg a fiók integritásával és a hiteles személyazonossággal kapcsolatos közösségi alapelveinknek.
Nem kérheted újra a döntésünk felülvizsgálatát.”

Értelemszerűen ezt nem ember nézte meg, hanem valamilyen „robot”-on átfutott.

És ezzel a fiók végleges tiltásra került!
Innentől semmilyen lehetőség nincsen, a fiók újra aktivizálására.

Próbáltunk már sok mindent!
Az első javaslat mindig ez az URL:
https://www.facebook.com/help/contact/logout?id=260749603972907
De ezt csinálta meg az APP is, tehát ez már megvolt.

Írtunk egy csomó emailt a következőkre:
    • disabled@fb.com
    • privacy@fb.com
    • abuse@fb.com
    • warning@fb.com
    • customerservice@fb.com
    • legal@fb.com
    • partners@fb.com
    • appeals@fb.com

disabled@fb.com lenne alapvetően erre a célra, de egyik fiókból sem érkezett semmilyen válasz.
Többféle módon megfogalmazva elküldtük már, napi 1-3 alkalommal.

Sok helyen javasolják Bussines account-ból chat-et, olyan accountunk van amiből volt már hirdetve, ez elvileg bussines account-nak számít. De nincsen benne chat, és egyéb lehetőség.

Próbáltuk telefonon, +1 (844) 457-1440, de magyar számról felhívni sem lehet …

A kérdés nagyon egyszerű!
Tud valaki, bármilyen módot arra hogy FB-vel felvegyük a kapcsolatot?
Olyat ami működik, nem valamilyen fórumon, cikkben, etc .. olvastad, hanem olyan ami tényleg működik?
Arról hogy FB ki szerint mennyire hülyeség, etc, és milyen jól meglehet lenni nélküle, kérlek ne itt vitatkozzunk.
Egyszerű kérdésre, egyszerű választ keresünk!

Ha van nem publikus FB elérhetőséged, akkor quash kukac quash.hu-ra is elküldheted!
Köszi ha korrektül állsz hozzá, és köszi ha tudsz segíteni.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 10. 06., p – 20:32

Sokat hozzátenni sajnos nem tudok, de a +1 (844) 457-1440 -et szerintem felejsd el gyorsan , hacsak nem akarsz indiai scammerekkel dumcsizni. :)

A számuk +1 (650) 543-4800 ahol ez hangzik el:‬

Hello, Welcome to Meta. For support or questions about any of our products including facebook, instagram, whatsapp or meta quest please visit https://meta.com/help and select the help center for the product you interested in. Please note we are unable to provide telephone support this time.

>Tud valaki, bármilyen módot arra hogy FB-vel felvegyük a kapcsolatot?
>Egyszerű kérdésre, egyszerű választ keresünk!

>> Nem kérheted újra a döntésünk felülvizsgálatát.

A Facebook egy hivatalosan működő cég szolgáltatása. Az ilyen cégeknek szokott lenni hivatalos elérhetőségük, ahol az ügyvédek megkereshetik őket.

:)

Nem tudom a választ.

De az jutott eszembe, ha letiltották a fiókot, nem lehet egyszerűen egy újat létrehozni, és a jövőben azt használni kapcsolattartásra?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Jó, de mennyiből tart létrehozni egy új profilt azonos névvel, egy felismerhető fényképpel, beírni valahová látható helyre, hogy a másik account helyett ez lesz a jövőben, és utána mindenkinek küldeni egy friend requestet? Nekem van 2-3 ismerősöm, aki ezt eljátszotta. Sosem kérdeztem, hogy miért, de akár ilyesmi is lehetett a háttérben, mint ami miatt ez a kérdés megszületett itt.

Most abba ne menjünk bele, hogy az 1400-ból vajon mennyi az, amennyivel érdemes egyáltalán újra kapcsolatba kerülni, mert minden ember más.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Érték, de most mit tudsz csinálni, ha a nagy multik oldala ilyen igénytelen. Nem csak a FB, de a Twitter/X, YouTube, stb. is ilyen, belefut az ember egy ilyen indokolatlan tiltásba, szinte lehetetlen feloldani, hiába fellebbezik valaki, meg írogat e-mailt, azt is botok bírálják el, és a saját korábbi döntésüknek adnak helyt. Telefonos elérhetőség nuku, így meg ördögi kör. Gyakran még celebeknek is nehéz visszaszerezniük az account-jukat, be kell vetni a befolyásukat. Sajnos ilyen szutyok lett az internet, és ezért nem kell komolyan használni ilyen szutyok oldalakat. Teljesen bizonytalanok, mint a kutya vacsorája, mikor tiltják ki, mikor törik fel a fiókot. Élből komolytalan az összes.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Jó reggelt! Remélem a tegnap esti party jól sikerült és amikor ezt olvasod már kijózanodtál!

 

Mélységesen elszomorít, hogy idáig jutott az agymosás, hogy minden egyes alkalommal magyarüldözést vizionálnak (gyíkemberek, Soros meg a haverok, Brüsszel, világhatalom, zsidók ...stb) anélkül, hogy egy pillanatra is elméláznának a mondandó tartalmán.

Mi is az a magyaros gőg? Az, amikor izomból akarunk valamit megoldani, "csak, mert hát, azért", "ez nekem jár", "ha neki lehet, akkor nekem is". Ugyanez a kategória az is, amikor valami egészségügyi tünettel nem fordulnak az emberek orvoshoz, mondván "majd kialszom", és amikor orvos elé kerülnek már késő. A topic indító is gőgösen ragaszkodik a szóban forgó profilhoz "mert az az övé". A probléma egyszerűen orvosolható egy másik ingyenes (!) [<--- itt a kulcsszó, INGYENES, tehát nem is értem miért vár el bárki is minőségi supportot] fiók regisztrálásával. Gőg.  Magyaros. Mert ilyenek vagyunk, kicsinyesek, néha gyermekien hisztisek, mert azt hisszük előjogaink vannak másokkal szemben. Gyarló magyarság.

 

Summa summarum, nem kell mindenhol a falra festett Sorost Ördögöt látni, nincs veszélyben a Haza, sőt a Nemzeti Vérvonal sem.

Talán 9gag-en olvastam egy kommentet, hogy a magyarokat nem utálja senki jobban a magyaroknál. Sajnos ide jutott dicső eleink nemzete, egymás marjuk ahelyett, hogy összefogva építenénk valamit az egykor dicső Kárpát Haza romjain. Turáni átok a gyakorlatban, köszönjük Szent István!

 

Ui.: nem is tudom igazából, ha lerasszistáznak arra büszke legyek-e vagy sem. Elvégre hithű magyarként szent küldetésem a fajvédelem, tehát ha valaki aki nem tartozik a magyarsághoz azt sose szabad sorainkba engednem - és ez nem egyenlő azzal, hogy le kell köpnöm az utcán őket, csak azt, hogy kellő távolságot kell tőlük tartani erkölcsi értelemben / élni és élni hagyni /. Ezen elmélázom, köszönöm!

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Látom a személyeskedésen kívül csak terelni tudsz, te rasszista fasz!

 

 

Viccet félre téve, leírnád a gondolataidat fröcsögés nélkül? Esetleg beülhetünk egy sörre valahová, ha gondolod.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Tessék szépen kibékülni. Mindenkit szeressünk, békében éljünk. És nem szabad rosszindulatúnak lenni, mert elég sok a rosszindulatú ember, sajnos, és nagyon sok a veszedelem, amire már oda kéne figyelnie a sok embernek (most nem itt jelenleg, hanem amilyen infláció folyik itt ebbe' a rendszerbe’). Most itt szeretni kell, ünnepkor szeretni kell az embereket, a népeket, egymást. Mindenki egyért, egy mindenkiért!

Mindamellett, hogy Hevi talán kicsit hevesen reagált, van némi igazsága. Nézzük a mondatot az alábbi apró javítással:

Gondolom magyaros zsidó gőg, csakazértis / mertazazenyém!

És máris rácuppannának egy csomóan, mint gyöngytyúk a takonyra, hogy ez itt bizony micsoda antiszemita fertő! Ezen azért érdemes volna elmélázni egy röpke pillanatig!

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Igen, túlérzékeny lett a világ. Rémes. Felőlem akár csillámpónis gőgnek is nevezhetjük, de az nem vonatkozna ránk magyarokra. Ezért is lett magyaros és nem csillámpónis.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Nem túlérzékenység, hanem a kettős mérce igazságtalansága. Semmi baj nincs a hozzászólásoddal akkor, ha ezzel párhuzamosan nem megy a hiszti és műbalhé, amennyiben cigányokat, zsidókat, négereket, random csoportokat ér kritika. A gond azzal van, hogy egyes csoportokat érő kritika esetén megy a cirkusz, míg ezzel párhuzamosan más csoportokat lehet vaskosan kritizálni, hovatovább gyalázni, mert miért ne. Azt szabad és azt tűrni kell.

Ez az, ami nincs rendben.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Legjobb ötletem, hogy írj az EP-s képviselődnek, hogy ezt is vegyék fel a FB betiltása mellett szóló érvek listájára.

Siman lehet hogy az emailek befutottak es par het (!) mulva feldolgozzak. Olyan sok ugyfeluk van, hogy telefonos access nincs, emailes pedig lassu (lehet). Ha jo az algoritmusuk, akkor az osszes leveletek egy thread-ben, egy issue jegy alatt varakoznak. En a turelmet javaslom, nehogy az algoritmusuk hatrebb sorolja a sokemailes jegyeket. 

Szerkesztve: 2023. 10. 07., szo – 19:43

Ha a kontaktok kellenek belőle, nem lehet valahogyan gdpr adatigényléssel kiszedni?
https://www.facebook.com/help/212802592074644

Vagy bannoláskor az adataidat sem akarják visszaadni? Elvileg ilyenkor van egy gomb, hogy tölts le minden adatot, nem?

Stratégiai hibát követ el aki ezekre a cégekre támaszkodik a vállalkozásában. Ennek ellenére még perelnél is azért, hogy tovább szopasd magad? 

Mi a bajom vele? Egy független üzletnél miért alakítasz ki függőséget?  Mert a többiek is ezt csinálják? Az adatvagyont majd az FB értékesíti egy tőkeerősebbnek és mehet a fenébe az üzleted. Kedvük szerint kizárnak és már lehet loginolni se tudnak a  felhasználóid a shopodba. Kell ez? 15 éve ezt ugatom, hogy a könnyűnek tűnő út egy zsákutca, egy rábaszás.

A marketing az nem hirdetés és reklám. Az ilyen cégek max egy felület, de nem több. A szart nem lehet hosszú távon eladni.

Én úgy vettem észre az utóbbi időben, hogy a "dokumentum lefényképezését" nem tudod megúszni, még akkor se, ha személyesen ballagsz be mondjuk egy bankba, mert kaptál új személyit. Annyi a különbség, hogy nem te fotózod, hanem ők fotózzák/fénymásolják. Bár volt már olyan, hogy elfogadták a "most nézzétek meg, hogy hiteles-e, de fénymásolni/fotózni nem engedem" nyilatkozatomat.

Szívás akkor van, ha a kérdéses cég nem ugyanabban az országban van és így a személyes megjelenés nem oldható meg.

OMG, született idáig 52 hozzászólás, abból kb. 2 volt a feltett kérdéssel kapcsolatban hasznos!
Most nézem 22 éve vagyok HUP tag, a 23-ik regisztráció az enyém.
Durva hogy milyen irányba ment itt el minden!

Direkt leírtam hogy csak akkor válaszolj, ha érdemben segíteni tudsz, nem flame, és egyéb más jellegű beszélgetést szerettem volna indítani.
Azt hiszem ez a topic egy nagyon jól rámutat a magyar társadalom jelenlegi állapotára.

Köszi mindenkinek hogy hozzászólt, mivel érdemi válasz egy sem érkezett, szerintem zárjuk itt és most le ezt a témát!
 

kb. 2 volt a feltett kérdéssel kapcsolatban hasznos

Továbbá:

érdemi válasz egy sem érkezett

A 23. regisztráció sem ad felmentést a következetlenség alól.

Egyébként szerintem ez egy nyílt fórum, az szól hozzá, aki akar, és azt ír, amit akar.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

ha érdemben segíteni tudsz

1. Érdemben olyan ember tud neked segíteni akinek jogosultsága van ezt vissza állítani.

2. Tipp: ahogy írtam: egyedül esélyed nincs: nagy hírveréssel lehet botrány vezérelten célt érni náluk: tetszőleges szimpatikus nagyobb követőtáborral rendelkező influencert meggyőzöl, neki van esélye célt érni.

esetleg ha index.hu vagy hasonlo ir egy szivszorito cikket rola hogy szegeny/beteg/rokkant/stb (megfelelo alahuzando) rokonnak ez volt az egyetlen lehetosege hogy szeretteivel tartsa a kapcsolatot es a nagy gonosz budos multi elvette tole stb

Köszönöm, hogy megosztottad!

 

Most nézem 22 éve vagyok HUP tag, a 23-ik regisztráció az enyém.

Pont erről beszéltem fentebb, azt hiszed, hogy a nagy e-péniszed miatt te más vagy mint itt bárki más. El kell, hogy szomorítsalak: nem vagy különleges.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Ez nem információ, hanem zaj.

Hát bazdmeg, a bőr a képeden olyan vastag, mint a rinocérosz segge.

Vajon mennyi információt hordoz a következő idézet?

Gondolom magyaros gőg, csakazértis / mertazazenyém!

Számomra semmit.

De ti, baromarcú magyargyűlölők, nem a gyűlölködés ellen keltek ki, hanem azok ellen, akik a gyűlölködés ellen szót emelnek!

Hánynom kell tőletek bazdmeg!

Gondolom, a rinocérosz seggét jól ismered, de az én képemet nem, szóval ez egy megalapozatlan állítás.

Egyébként amit idézel, nem én írtam, szóval ezzel határozottan irányt tévesztettél. Nem először.

Attól, hogy bunkó és trágár módon írsz, nem lesz igazad. Sőt. Szekunder szégyent hozol a tisztességes magyarokra.

Részemről ennyi

Igen, kösz, olvasni tudok, de én arról szajkóztam, hogy érdemben SENKI nem tud segíteni. Csak a FB tudna, az meg NEM FOG segíteni érdemben, mert leszarják. Őket egy felhasználó accountja meg értéke nem érdekli, van nekik több milliárd másik.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Megkérdeztem:

Sajnálom, hogy a profil tulajdonosának ilyen kellemetlen tapasztalata volt a Facebook-fiókjával kapcsolatban. A Facebook hitelesítési és biztonsági intézkedései időről időre változhatnak, és néha téves döntéseket hozhatnak. Az ilyen helyzetek megoldása néha nehéz és hosszadalmas lehet.

Amennyiben a profil tulajdonosa valóban úgy érzi, hogy a fiókja igazán hiteles és nem szegte meg a közösségi alapelveket, akkor van néhány lépés, amit megpróbálhat:

  1. Kapcsolatfelvétel a Facebook támogatással: A Facebooknak van egy támogatási csapata, amellyel a problémát meg lehet osztani. A problémát az alábbi linken keresztül is bejelentheti: https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907

  2. Győződjön meg a biztonsági intézkedésekről: Ha a profil tulajdonosa valóban úgy érzi, hogy a fiókja hiteles, győződjön meg róla, hogy a fiókban nincsenek gyanús tevékenységek vagy posztok, amelyek megsértik a közösségi alapelveket.

  3. További azonosítási igazolások: Amennyiben a Facebook továbbra is kételi a profil tulajdonosának azonosságát, fel lehet kérni további igazoló dokumentumokat, például személyi igazolvány vagy jogosítvány másolatát. Ezeket a dokumentumokat biztonságos módon lehet elküldeni a Facebooknak.

  4. Türelmes és kitartó maradás: A folyamat hosszú és időigényes lehet, és a válaszidők is változhatnak. Fontos, hogy a profil tulajdonosa kitartó legyen és válaszoljon a Facebook kommunikációira.

Sajnálom, hogy a probléma miatt kellemetlenségei vannak a profil tulajdonosának, de remélhetőleg ezek a lépések segítenek megoldani a helyzetet. A Facebook támogatása az ilyen esetekben általában segítőkész, és igyekszik megoldást találni a problémára.

Nagyjából egy hete próbáltam meg Facebookon hirdetést feladni. Fizetőset.

Bekérte az adataimat, majd azonnal kaptam egy üzenetet, hogy szokatlan események történtek az accountommal, ezért letiltottak -- a frissen létrehozott "page"-et és a civil accountom egyaránt --, és küldjem be az igazolványaim fotóját, és majd értesítenek. Ostobán néztem, mert gyakorlatilag nem használom amúgy a Facebookot, sosem volt semmiféle "ügyem" velük, de arra gondoltam, hátha épp az olyan furcsa, hogy hirtelen megadtam a bankkártyám számát, és az általuk már évek óta ismert telefonszámmal vissza is igazoltam. Lefotóztam a jogosítványom, és beküldtem. Egy óra múlva azt vettem észre, hogy már nem jelenik meg a fenyegetés az oldalamon. Nem szóltak, de a jelek szerint már nem voltam büntetésben.

Elindítottam a hirdetést. Egyszer csak prüntyög a telefonomon a bank, hogy 36 forintot levont tőlem a FB. Aztán reggel megint levontak 700 forintot.

Megnéztem a Facebook hirdetési oldalán, és ott egy 2000 forintos limit volt beállítva (amit keveselltem, így átírtam 50_000-re). Kisvártatva megint jött egy 700 forintos utalásról szóló értesítés. A hirdetési oldalon ott vigyorgott a 2000. Ha viszont megnyomtam mellette a kis ceruza ikont, a felbukkanó formban már az én 50_000-em látszott.

Mivel komolyan idegesített, hogy a FB 700 forintokkal szórakoztat, gondoltam, beszélek valami indiai supportossal, elvégre Redditen és az Adobe-nál is így tudtam a leghatékonyabban intézni az ügyeimet.

Sehol nem találtam support chatet, sem telefonszámot, pedig netes keresés szerint a megfelelő oldalon jártam. Valahol aztán azt olvastam, az ilyesmi nem jár az elmaradott országok lakóinak, így beletörődtem, hogy Kumar nem kéri majd, hogy töltsem ki az elégedettségi űrlapot. Viszont találtam egy eldugott formot, ahol szövegesen leírhattam, hogy mekkora összegre szeretném beállítani az utalási limitet. Nocsak, ezek szerint ez ennyire gyakori probléma? De sebaj, leírtam, hogy mi a helyzet.

Egy perc múlva jött az automatizált válasz, hogy nem vagyok jogosult arra, hogy megemeljem a fizetési limitet, és felsoroltak három lehetséges okot, amelyek közül egyik se tűnt relevánsnak, de az is világossá vált, hogy részükről vége az ügynek.

Pár nap múlva elegem lett a 700 forintos terhelésekből, és leállítottam a hirdetést. Hab a tortán, hogy semmiféle pozitív eredményt nem produkált az egész hirdetési mizéria.

Úgy gondolom, ha nekem, aki megpróbált fizetni a Facebooknak, ennyire nem siettek segíteni, akkor sejthető, mekkora sikerrel kecsegtet egy számukra még kevesebb anyagi bevételt jelentő probléma megoldása.

Ezeket a gikszereket pont a jóságos és kifinomult AI okozza már eleve. Az pedig nem fog segíteni, mert a saját döntésének ad helyt csak azért is. Azért nem lenne szabad a döntést ezekre bízni, hanem egy értelmes emberi alkalmazottra, de az meg a cégeknek büdös, mert fizetni kell, adózni utána, stb., inkább spórolnak rajta, pont olyan felelőtlen hozzáállással, hogy az AI majd úgyis megoldja. Nem oldja meg, elcseszi, ahogy a topik is példázza.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Szerkesztve: 2023. 10. 09., h – 07:37

Na most akkor.., van "gomb" a kontaktok, vagy üzeneteknek-tartalomnak az fb rendszerén kívülre történő lementésére? Azaz, "offline" tételére. (Persze addig, amíg beléphetően működik a profil. - Mivel sosem volt fb-m, ezért azoktól kérdezem, akik gyakorlottak ebben. - (Azért mert ha van ilyen lehetőség, akkor tulajdonképpen mentéssel biztosíthatók lennének a profil-adatok. Gondolok itt akár független, szoftveres megoldásokra is.)

Legalább, utólag, - a következő esemény előtt, - legyünk okosabbak.., :)

Én olyanba futottam bele, hogy valaki regisztrált Facebook profilt egy egyesület nevében (kis nonprofit helyi társulás), majd kapott egy rendszerüzenetet, hogy a profilja nem felel meg a közösségi irányelveknek és korlátozni fogják. Ekkor kerestek meg engem, mint "informatikust". 

Pár óra nyomozómunkával találtam egy Facebook weboldalt, ahol azt taglalják, hogy ez így nem jó és javasolják, hogy konvertáljuk Facebook oldallá és volt hozzá egy howto is, hogy ezt hogyan kell megtenni. Itt viszont nem találtam olyan opciót, hogy a végén ez hogyan kerül a megfelelő ember alá, mint tulajdonos (én úgy értelmeztem, hogy Facebookéknál egy profil 1:N kapcsolatban van a Facebook oldalakkal, csoportokkal).

A megoldás az lett, amit már fentebb is írtam, letöltöttük a tartalmat a profilról, megszüntettük, az egyesület vezetője létrehozott egy Facebook oldalt a saját profiljáról, majd oda feltöltöttük a profilról letöltött tartalmat. 

A problémát az okozta, hogy a profilnak voltak ismerősei (tagok többnyire), akiket kvázi követőként kellett volna felvenni az oldalon, ezt már nem tettük meg (jellemzően nyugdíjas emberek, akik vajmi keveset tudnak a Facebookról), hagytuk, hogy a Facebook szüntesse meg a profilt. 

Nálatok nem volt ilyen előzmény?