Hozzászólások
... amikorra felteszed a téligumit? oh, wait :)
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hosszú móka lesz akkor :D Már 15 évvel ezelőtt is kapacitáltatok, de azóta nem nőtt az érveitek száma, hanem csökkent. Az éghajlatváltozással 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koca vezetoknek nem kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
miert nem haladnak?
koldokzsinoron kapna a delejt folyamatosan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy hoznának egy kanna benzint, aztán 5 perc múlva már mehetnének is tovább. Ja! Ezzel nem!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3F generator kellene vagy inkabb ez https://villanyautosok.hu/2022/11/02/mutatjuk-mi-tortenik-ha-az-utkozbe…
es akkor 5-10 perc alatt indulhatsz is tovabb 10-20km-t
Bar ha maradunk a #worksforme-nel, akkor meg soha nem merult le egyik autonk sem, magic:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Unix operációs rendszer alatt könnyedén megoldhatók olyan feladatok, amelyek más rendszernél fel sem merülnek. - szólt a mondás, és itt is ezt kezdem érezni :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végre egy őszinte oldal:
Ismered az autód valódi hatótávját?
Az elektromos autók induláskor kijelzett hatótávját számos nem várt tényező befolyásolhatja
Időjárás
Az alacsonyabb külső hőmérséklet következtében az akkumulátor kapacitása jelentősen csökkenhet, emellett a hidegebb levegő közegellenállása nagyobb. A csapadékos idő a gördülési ellenállásra hat kedvezőtlenül.
Akár -15%
Hűtés / Fűtés
A villanymotorok hatásfoka lényegesen magasabb a belső égésű motorokénál, ezért az utastér fűtése nem biztosítható a motor hulladékhőjével, így a fűtés szintén az akku kapacitását fogyasztja
Akár -20%
Sebesség
A nagyobb közegellenállás leküzdéséhez több energiára van szükség, továbbá autópályán állandó sebességgel haladva a regeneratív fékezés energiavisszanyerő hatása sem érvényesül
Akár -40%
Egy valamire nem találtam választ: milyen országos lefedettsége van ennek? Az átlagosan egy óra alatt kiérnek az hogy jön ki? Budapesten belül 10 perc, Bivalybasznádon 2 nap és átlagolnak? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt az infot en is hianyolom a VAG csoportos mobilitasgarancianal, ott 45 percet irnak az atlagra.
A linkelt GYIK egyebkent,
"Vidéken és Budapesten is elérhető el a szolgáltatás?
Jelenleg Pest Megyében érhető el a szolgáltatásunk."
Ezt irja, szoval nem tudom melyik Bivalybasznadra gondoltal, de ha nem a Pest megyeire akkor...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarul ez egy nesze semmi fogd meg jól (ahogy sejtettem, hiszen egy értelmes lefedettséghez kurva sok ilyen autó kéne). Nem Budapesten belül szokott a delej kifogyni, hanem az ország különböző vidékein.
Éppen ezért kicsit eufemizmusnak érzem az általad linkelt cikk ezen mondatát:
Szerencsére azonban már erre az esetre is van megoldás, ráadásul nem csak külföldön, hanem itt, Magyarországon is.
helyett
Szerencsére azonban már erre az esetre is van megoldás, ráadásul nem csak külföldön, hanem itt,
MagyarországonBudapesten és szűk környékén is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt majd a kereslet/kinalat eldonti, eleg khm alulkvalifikaltnak kell lenni ahhoz hogy lemerulj vagy kifogyjon az uzemanyag. Te az X eved alatt hanyszor tankoltal ki? (ebbol lehetne egy szavazas is).
Nalam ez ~20 ev alatt 0, ebbol 3 ev elektromos/belsoegesu vegyesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is értem, hogy miért bizonygatja akkor a villanyautosok.hu, hogy már nem kell aggódni, hiszen indul erre egy szolgáltatás. Ez egy olyan probléma, amit próbálunk bagatellizálni, mindenesetre az emberek nagy része meg valós problémának tartja.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, tartja vs az is? Meg nevet is adtak neki "hatotavpara"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, akkor egy olyan cikk jelent meg a tollukból, ami arról szól, ami szerintük nincs is? Para van, de ilyen esetek nem léteznek, de akkor meg minek rá szolgáltatást indítani?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az emberi hülyeség határtalan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért ne léteznének ilyen esetek?
Olyan is van, akinek a benzines autójából fogy ki a benzin, aztán hívnia kell az assistance-szet, hogy hozzanak már egy kannával, pedig minden autó figyelmeztet elég korán, hogy fogytán van.
Ahogy persze az elektromos is figyelmeztet.
Csak van, aki nem figyel, vagy majd ő jobban tudja, az ima erejében bízik, vagy akármi.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol, ezek neked új információk, vagy mi van? :D
úgy látszik a tesla sem titkolja ezeket, tehát ők is őszinték mint a fenti végre egy őszinte oldal, lol
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nem, hiszen ezeket számtalanszor leírtam itt a fórumban a vitákban. Azoknak, akik ezt rendre tagadták :D :D :D
Reméljük, hogy ezek után ezek a terelések már nem bukkannak fel többé ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nagyobb közegellenállás többlet-energiaigénye nem csak az EV-k sajátja, ezt érzésem szerint kár volt betenni a felsorolásba. A regeneratív fékezés említése rendben van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nagyobb közegellenállás többlet-energiaigénye nem csak az EV-k sajátja
Mert, ha ez vonatkozik fosszilis autókra is, akkor ezt nem kell figyelembe venni egy elektromos autó hatótávjánál? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha lesz ilyen cikk a benzinesre is, akkor megmondom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baj van, baj van!
Főnököd kiadta, hogy akkugyártó országot akar. (Még ha más nem akarja akkor is, mert hát kell a pénz lóvéra.)
Az meg ugye elektromos autóba való. Most akkor ez a meghasonulás esete vagy az átsiklásé lesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nana, benzines autóba talán nem kell aksi? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak hát itt nem ilyen akksi gyárról van szó. De nem baj..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd azért megnézném, ha minden olyan tevékenységet elüldöznénk az országból, amit valaki nem akar, akkor mi maradna itt. 10 millió munkanélküli, aki nyugati fizetést szeretne :D :D :D
Vagy, hogy? Vagy mi?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos ezt nem elüldözték, hanem behívták. Úgy, hogy ahová lerakják se hazai alapanyag, se a technológiához szükséges/elégséges erőforrás nincs.
És még azt is csiripelik, hogy a humán erőforrás sem lesz teljesen (többségében?) magyar, hisz van akinek a nyugati bér töredéke is elfogadható.
Lehet röhögni. Ha-ha-ha. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elon Musk a sivatagba épít akkugyárat. Lehet röhögni :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit most épít az Berlin mellett van, tudtommal ott nincs sivatag.
Ha esetleg a nevadai gigafactory-ra gondoltál - tudod, gondolatolvasó tanfolyam - az a sivatag igen-igen közel van a Sierra-Nevada hegységhez, szóval nem a Szaharába kell elképzelni a gyárat. Ebből adódik, hogy a víz is onnan érkezik, és nem 50km-re van az első folyó, mint Debrecen-Tisza relációban.
Az meg szinte mellékes, hogy a Tesla esetében egy USA állam adott támogatást egy USA cégnek, míg nálunk a Magyar állam ad kedvezményt egy kínai cégnek. S a dolgozók többsége nem külföldi ott.
Még hasonlítsd össze a nevadai és a debreceni napsütéses órák számát is, hiszen solar panellel van tele a GF teteje.
Ha esetleg az is hozzáveszed, hogy szélturbinákkal is meg van ott támogatva az energiaigény kiszolgálása, mint Debrecenben... Oh wait! Hiszen főnököd lestoppolta a szélerőműveket, hogy Paks2 optikája jobb legyen. F@ßom, akkor honnan jön az energia a gyártáshoz? Esetleg gázerőműből? Az nem is akkora baj, hiszen a jó képességű lélegeztetőgép-ügynők olyan jó boltot csinált, hogy jelenleg majd 2x annyiba kerül az orosz gáz, mint a szabadpiaci.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
S a dolgozók többsége nem külföldi ott.
Ebben teljesen biztos vagy?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem jellemző az USÁban, hogy külföldiekkel töltik fel a gyárakat.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi ennek a sok mondatos kimagyarázási kísérletnek a lényege?
Sírnak a víz miatt a zöldek Amerikában, sírnak Németországban. A zöldek mindig mindenért sírnak. Ez a dolguk. A többieknek meg az, hogy az ok nélküli sírás-rívást leszarják. Honnan lesz majd a zöldeknek akkumulátor az autójukba? Vagy azok visszaszoknak majd a lovasszekérre?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"visszaszoknak majd a lovasszekérre" - de honnan lesz annyi zab? És hogyan fogják kezelni (begyűjteni, felhasználni) azt a rengeteg lócitromot? :-D :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a humán erőforrás sem lesz teljesen (többségében?) magyar" - anno a Sajó-völgyében sok varroda megszűnt sok-sok évvel ezelőtt. Aztán egy bátor vállalkozó (újra)nyitott egyet a (Cseh)szlovák határ közelében. Na magyar dolgozót azt nem kapott, mert amennyiért a termék eladható volt, annyiból a szlovákiai munkavállalókat lehetett megfizetni - buszoztatással, mindennel együtt.
ha itt is az lesz, akkor el kell gondolkozni azon, hogy valóban olcsó-e a magyar, nem magasan képzett munkaerő, vagy sem? Ha nem olcsó, akkor olyan munkát _és_ képzést kell nekik adni, ami a magasabb bérigényt ki tudja termelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ideális eset, hogy gyártjuk ezeket a vacakokat jó drágán, de maradunk a belső-égésűek használatánál. Miért kellene azt használni amit gyártunk? Azt kell gyártani amin sok a marzs és azt kell fogyasztani amin kicsi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A valóság ezzel szemben az, hogy brüsszelben pár tucat muciológus aktivista kitalálta, hogy a világon elsőként európában fogják betiltani a belső égésű motorok üzembe helyezését.
Apró probléma, hogy ezek a döntéshozók az energetikához, a közlekedéshez, a gyártáshoz, a műszaki területekhez, és általában semmihez sem értenek ami a valósággal bármilyen összefüggésben van.
Milyen fura, hogy pont a kontinens autógyártói vannak lemaradva legjobban az elektromos autó gyártása terén.
Egyébként akku a hibridekbe is kell, ami a józan kompromisszum lenne az elkövetkező negyedszázadra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.reuters.com/markets/commodities/scholz-seeks-secure-more-cr…
most akkor jó ötlet vagy nem jó ötlet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de lehet egy kanna benzin árából egész hónapban elszaladgál, valamit malamiért ugye... Ez csak egy sima user error, a hatótávot nem szabad kicentizni semmilyen autóval és nem jár így az ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a hatótávot nem szabad kicentizni semmilyen autóval és nem jár így az ember.
+1
Ezt a boomerkedést hallgatva az jut eszembe, hogy ilyen lehetett régen is. És ha kifogy a benzin? Honnan veszel másikat? Bezzeg a ló csak legelészik egy kicsit, meg alszik egyet, aztán mehetünk tovább, hülyegyerek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A micsodálást hallgatva?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tápra van dugva, nem lehet elindulni vele (védelem a tápkábel kitépése ellen...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mobil indukciós töltés kéne, mint ahogy a vadászgépeket újratöltik menet közben. Itt is körözhetnének töltőjárművek, csak beáll elég/mögé az ember pár percre és rá is van töltve valamennyi a kocsira meg a mobilra is. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeknél a buszoknál ügyesebben megoldották. Ott díszeleg a tetején az áramszedő, hogy ahol van felsővezeték ott troli + akkutöltés módon közlekedjen.
https://youtu.be/8tfxVwtY-zI?t=15
És Budapesten is egyre több helyen találkozol vele, ahol az útvonala egy részén van felsővezeték.
Például itt ez a járat is ilyen: https://youtu.be/zVaMYMN5Cdk?t=748
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont innen jött az ihlet. Valamikor régen olvastam egy olyan tervről is, hogy megállókba és piros lámpák előtti útszakaszokba építenének be az úttestbe indukciós mini töltőállomásokat, amik mindig egy picit töltenének a buszok telepein. Valami ilyesmi talán lesz általánosan is az elektromos autókhoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt róla egy TotalCar interjú, hogy mennyire nehéz jól megcsinálni az induktív töltést. Érdemes meghallgatni. Az alapján azt gondolom, hogy szerintem nagyon soká lesz még úgy, hogy az úton megállsz és töltesz és kész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok helyen megfordítják a logikát. Vezeték kiterjesztése ez akkumulátorral vagy dízellel.
Németeknél a forgalmas szakaszokon az autópálya szélső sávját felsővezetékezik: https://youtu.be/_3P_S7pL7Yg?t=70
De bányákban is terjed ez a logika, szintén a forgalmas közös szakaszra: https://youtu.be/oNTm-jd_4lE?t=114
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a telot is tudod tolteni ugy hogy rarakod a wireless toltore. igaz sok viznek kell lefolynia dunan, hogy az aszfaltba epitsenek wireless toltot, ami menet kozben is tud tolteni.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A telót igen, ám ott egy tipikus néhány Wh kapacitásról beszélünk, amit feltöltesz mondjuk egy óra alatt. Kell hozzá néhány watt.
Itt pedig arról, hogy több 10 kWh-t kellene tölteni percek alatt. Kell hozzá néhány száz kilowatt. Csak ennyi a különbség :) És a néhány száz kilowatt esetén pár% veszteség is már jeletős hűtési igény.
Nincs ennek értelme. De egyébként a hatótávpara is egy baromság. Bőven van elég oszlop, legalábbis kulturált környéken.
Csatlakozom ahhoz a táborhoz: életemben nem fogytam ki az üzemanyagból még. Na jó, fűnyírótrakesszal igen, de az más kategória. Ha pedig minden nap tele tankkal indulhatnék...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mar miert kene percek alatt 10kwh. annyit kell athozni amennyit az auto eppen megevett, es akkor szinten marad az aksi.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A teló fémkasznis, mint az autó?
Lásd még indukciós főzőlap működési elvét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez a probléma, a tekercs lehet kívül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint hogyan kívül?
A zárt fémtest egy egymenetes rövidzár, amely jól elmelegíti a mágneses indukcióval odatolni szánt energiát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy valaki feltalálja a trolit szgk méretben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha leesik a hó még mindig az olajlobbi a domináns az országban és ezért az elektromos töltőállomások sűrűsége a töredéke a benzinkutakénak. A Better Place által kitalált környezetbarát (nem lítiumos, hanem ólomsavaas) 90-120 km hatótávú akkucserés megoldásnak pedig se híre se hamva, pediig jó koncepció volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az olom nehez, a litiumnal is joval nehezebb cipelni, es a 90-120km lofasz hatotav.
Piaci igeny hijan erdektelensegbe fulladt, arra gyanakszom.
i3-at se vesz mar par bohoc kivetelevel senki. Elotte is csak az vett aki max egy megyet ment vele arrebb, vagy szimplan nem szamolt (meggyozodesem, hogy az utobbibol joval tobb volt).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
i3-ból a nagy akkus elmegy 240-250km-t. Az egy baromi jó kis autó ám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
240-250km-t
Nem 130-cal, az is biztos :)
De a 240 is keves ahhoz, hogy rendszeresen ket megyevel arrebb vigyem. De masodik autonak jo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De a 240 is keves ahhoz, hogy rendszeresen ket megyevel arrebb vigyem." - Erre tudod mi lesz a dodzsembuzgók válasza? "Úgyis megállsz út közben pihenni, és a célnál is kérsz egy hosszabbítót és meg van oldva és különben is..." :-D (Ja, és mielőtt az ispán deresre húzat, tessék szépen megszokni, hogy vááááármegye :-D :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem napi szaladgálósnak bőven megfelelne a nagy dízel mellé. Egy problémája van, h 10M lett az ára. És valóban nem 130-al, egy ilyen kis autóval nem egészséges eleve gyorsan menni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt mondod, nem ugyanazok keresnek a fosszilisen, akik az elektromoson, vagy azt mondod, hogy ugyanazok keresnek mindkettőn, és párhuzamosan lobbiznak, mert így lehet a legtöbb pénzt/befolyást megszerezni?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
haverom mesélte, hogy amikor a téli olimpián fotózott akkor zsebben figyeltek az akksik amíg várakozni kellett!:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem, erre már van kulcsrakész megoldás (mobil gyorstöltő):
https://insideevs.de/news/508321/etree-mobiler-ladeservice-elektroautos…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Vótmá'. A kérdés ezeknél az üzleti terv. Kik lesznek az előfizetők. Mert egy ilyen busz fenntartása nem két forint, kiváltképp, ha egy országot akarsz vele lefedni. A pár ezer forintos benzineskannával kell versenyezni, amit egy taxi is ki tud hozni a helyszínre.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, aki annyira gyökér, hogy nem tud hatótávolságot számolni mindamellett annyira skót, hogy nem akar fizetni annak, aki helyette gondolkodik, az vigyen magával üvegrudat bőrrel és dürüszöljön!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos azert merult le, mert a teligumi miatt tobbet fogyaszt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lenne egyszerűbb ilyenkor elvontatni a legközelebbi töltőállomásra? Vagy nem szabad őket vontatni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, vontatás közben finoman regeneratívan fékezhetne és feltölthetné az akksit! Két legyet ütne egy csapásra! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy hallottam, hogy nem szabad gurulva vontatni elektromos autókat. Vannak olyan modellek, amik be is fékeznek ha kifogynak, mások nem fékeznek be, oda lehet ezeket tolni egy töltőoszlophoz, de gyorsan/messzire nem szabad húzni ezeket sem. Valami olyasmi rémlik, hogy az elektromos motor sérül.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fekhibas autot is lehet emelve szallitani, valszeg itt az kovetkezne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melletankolokra specializaoldva is van egy csomo ceg (benzin vs. dizel), meg minden benzinkuton lehet kapni kannat azoknak akiket most hoztak be stoppal hogy vigyen naftat maganak mert kifogyott az ut szelen, autoklub is letezik a legtobb orszagban pont ezert (meg a lemerult 12V-os akkusok miatt), ezekrol miert nincs arconporges itt a forumban? :)
Nevetseges ez az egesz negativ hype a villany korul ami itt a hupon megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt megfigyeltétek, hogy _szerintetek_ a HUP-on mindenről _negatív_ hype megy? Vaaaaagy, itt nem vagyunk olyan hülyék, mint az átlagember és gondolkodni is szoktunk :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aruld el ezen a forumtopicon mit kell gondolkodni? Volt valahol egy teslas ember aki hulye, nem tudta ertelmezni a hatralevo range feliratot a muszerfalon es lemerult az autoja. Mi van ezen olyan kurva nagy csoda hogy itt kell rajta arconporogni? Ennyi erovel nyissal legyszi minden egyes ut szelen megtankolt bmwnek/mercinek/audinak is topicot :)
Raadasul a tesla hatotavkijelzese mondhatni a piacon a legprecizebb, tehat biztosan nem az tortent hogy raadta a futest emberunk es leesett 100km-rol a range 0-ra. Szimplan hulye volt az user.
Teny hogy ottlesznek 3-4 orat mire beleszuszakolnak 3kw-os toltessel annyi hatotavot amivel eljut a legkozelebbi toltoig, de aki ezt nem tudja elore egy villanyosrol azt tudom sajnalni.
Erdekes modon 25 ev alatt egyszer sem fogyott ki az en automban az uzemanyag, mert nem megyek vilagito sarga lampaval meg 50-60km-t es utana kezdem el vakarni a fejem hogy vajon van-e valahol benzinkut, megis van egy csomo hulye aki ennyire sem kepes, tokmindegy mi hajtja az autojat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://24.hu/tech/2022/10/28/europai-unio-parlament-dontes-belsoegesu-…
... "akkor most kezdjünk el aggódni ?" ... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy beütemezni a következő autód megvásárlását ezen időpont közelére. De jó előre kösd le, hogy melyik gyártó, melyik modellje, mert szerintem bőven lesz tolongás az utolsó darabokért... mert nagyon nagy változásoknak kell érkeznie addig, hogyha mindenkit meg akarnak tériteni dodzsemhitűre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben igy haladunk az euro besorolasokkal plus a downsizinggal, elmeny lesz majd venni valamit 1L alatti varrogepet.
Most kell valami rs2-ot, levegos 911-et lezsirozni:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
no m1ek is az OTP-hez gépkocsi nyeremény betétkönyvet nyitni, és ha kihúzzák a sorszámomat, akkor +vásárolhatok a merkúrnál 1 ilyen kiváló járművet ->
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^^
(Azéé' kár, hogy a régi jó dolgokból nem maradt semmi.)
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A füstölős csodákon nosztalgiázol? Ez is egy réges-régen mindennapos látvány, ma múzeumi darab: https://www.youtube.com/watch?v=Cv3LNNwSx6M
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nosztalgiázok túlzottan semmin, de a képen jót röhögtem. A linkelt videó azért vagány. Beteg, de vagány.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sentinel.......
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ez mennyire vagány? Már nem szénnel tüzeli a gőzkazánt: https://youtu.be/5Me8b0ed59s?t=1337
Ha pedig a benzines csodák érdekelnek, akkor irány Sinsheim. Ott ilyesmi is van: https://www.youtube.com/watch?v=2pcRRk0msas
További specialitás, hogy gyakran beindítanak és kijönnek az utcára egy-egy restaurált csodával. Hatalmas gyűjteményre számíts, 10 órás program.
És ott van a közelében Speyer is, szintúgy nagy gyűjteménnyel. Például ott megcsodálható a Buran, a szovjet űrsikló: https://www.youtube.com/watch?v=QcUar7TmbpA
Nagy élmény, tervezek idén is legalább az egyikbe kimenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni