Ha leesik a hó ...

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 02. 16., cs – 12:08

🤣🤣🤣

Vajon mikorra végezhetnek?

trey @ gépház

miert nem haladnak? 

koldokzsinoron kapna a delejt folyamatosan

Végre egy őszinte oldal:

Ismered az autód valódi hatótávját?

Az elektromos autók induláskor kijelzett hatótávját számos nem várt tényező befolyásolhatja

Időjárás

Az alacsonyabb külső hőmérséklet következtében az akkumulátor kapacitása jelentősen csökkenhet, emellett a hidegebb levegő közegellenállása nagyobb. A csapadékos idő a gördülési ellenállásra hat kedvezőtlenül.

Akár -15%

Hűtés / Fűtés

A villanymotorok hatásfoka lényegesen magasabb a belső égésű motorokénál, ezért az utastér fűtése nem biztosítható a motor hulladékhőjével, így a fűtés szintén az akku kapacitását fogyasztja

Akár -20%

Sebesség

A nagyobb közegellenállás leküzdéséhez több energiára van szükség, továbbá autópályán állandó sebességgel haladva a regeneratív fékezés energiavisszanyerő hatása sem érvényesül

Akár -40%

Egy valamire nem találtam választ: milyen országos lefedettsége van ennek? Az átlagosan egy óra alatt kiérnek az hogy jön ki? Budapesten belül 10 perc, Bivalybasznádon 2 nap és átlagolnak? :D

trey @ gépház

Ezt az infot en is hianyolom a VAG csoportos mobilitasgarancianal, ott 45 percet irnak az atlagra.

A linkelt GYIK egyebkent,
"Vidéken és Budapesten is elérhető el a szolgáltatás?
Jelenleg Pest Megyében érhető el a szolgáltatásunk."
Ezt irja, szoval nem tudom melyik Bivalybasznadra gondoltal, de ha nem a Pest megyeire akkor...

Magyarul ez egy nesze semmi fogd meg jól (ahogy sejtettem, hiszen egy értelmes lefedettséghez kurva sok ilyen autó kéne). Nem Budapesten belül szokott a delej kifogyni, hanem az ország különböző vidékein.

Éppen ezért kicsit eufemizmusnak érzem az általad linkelt cikk ezen mondatát:

Szerencsére azonban már erre az esetre is van megoldás, ráadásul nem csak külföldön, hanem itt, Magyarországon is.

helyett

Szerencsére azonban már erre az esetre is van megoldás, ráadásul nem csak külföldön, hanem itt, Magyarországon Budapesten és szűk környékén is.

trey @ gépház

Miért ne léteznének ilyen esetek?

Olyan is van, akinek a benzines autójából fogy ki a benzin, aztán hívnia kell az assistance-szet, hogy hozzanak már egy kannával, pedig minden autó figyelmeztet elég korán, hogy fogytán van.

Ahogy persze az elektromos is figyelmeztet.

Csak van, aki nem figyel, vagy majd ő jobban tudja, az ima erejében bízik, vagy akármi.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nos ezt nem elüldözték, hanem behívták. Úgy, hogy ahová lerakják se hazai alapanyag, se a technológiához szükséges/elégséges erőforrás nincs.
És még azt is csiripelik, hogy a humán erőforrás sem lesz teljesen (többségében?) magyar, hisz van akinek a nyugati bér töredéke is elfogadható.
Lehet röhögni. Ha-ha-ha. :(

Amit most épít az Berlin mellett van, tudtommal ott nincs sivatag.
Ha esetleg a nevadai gigafactory-ra gondoltál - tudod, gondolatolvasó tanfolyam - az a sivatag igen-igen közel van a Sierra-Nevada hegységhez, szóval nem a Szaharába kell elképzelni a gyárat. Ebből adódik, hogy a víz is onnan érkezik, és nem 50km-re van az első folyó, mint Debrecen-Tisza relációban.
Az meg szinte mellékes, hogy a Tesla esetében egy USA állam adott támogatást egy USA cégnek, míg nálunk a Magyar állam ad kedvezményt egy kínai cégnek. S a dolgozók többsége nem külföldi ott.
Még hasonlítsd össze a nevadai és a debreceni napsütéses órák számát is, hiszen solar panellel van tele a GF teteje.
Ha esetleg az is hozzáveszed, hogy szélturbinákkal is meg van ott támogatva az energiaigény kiszolgálása, mint Debrecenben... Oh wait! Hiszen főnököd lestoppolta a szélerőműveket, hogy Paks2 optikája jobb legyen. F@ßom, akkor honnan jön az energia a gyártáshoz? Esetleg gázerőműből? Az nem is akkora baj, hiszen a jó képességű lélegeztetőgép-ügynők olyan jó boltot csinált, hogy jelenleg majd 2x annyiba kerül az orosz gáz, mint a szabadpiaci.
 

Mi ennek a sok mondatos kimagyarázási kísérletnek a lényege?

Sírnak a víz miatt a zöldek Amerikában, sírnak Németországban. A zöldek mindig mindenért sírnak. Ez a dolguk. A többieknek meg az, hogy az ok nélküli sírás-rívást leszarják. Honnan lesz majd a zöldeknek akkumulátor az autójukba? Vagy azok visszaszoknak majd a lovasszekérre?

trey @ gépház

"a humán erőforrás sem lesz teljesen (többségében?) magyar" - anno a Sajó-völgyében sok varroda megszűnt sok-sok évvel ezelőtt. Aztán egy bátor vállalkozó (újra)nyitott egyet a (Cseh)szlovák határ közelében. Na magyar dolgozót azt nem kapott, mert amennyiért a termék eladható volt, annyiból a szlovákiai munkavállalókat lehetett megfizetni - buszoztatással, mindennel együtt.
ha itt is az lesz, akkor el kell gondolkozni azon, hogy valóban olcsó-e a magyar, nem magasan képzett munkaerő, vagy sem? Ha nem olcsó, akkor olyan munkát _és_ képzést kell nekik adni, ami a magasabb bérigényt ki tudja termelni.

A valóság ezzel szemben az, hogy brüsszelben pár tucat muciológus aktivista kitalálta, hogy a világon elsőként európában fogják betiltani a belső égésű motorok üzembe helyezését. 

Apró probléma, hogy ezek a döntéshozók az energetikához, a közlekedéshez, a gyártáshoz, a műszaki területekhez, és általában semmihez sem értenek ami a valósággal bármilyen összefüggésben van.

Milyen fura, hogy pont a kontinens autógyártói vannak lemaradva legjobban az elektromos autó gyártása terén. 

 

Egyébként akku a hibridekbe is kell, ami a józan kompromisszum lenne az elkövetkező negyedszázadra.

a hatótávot nem szabad kicentizni semmilyen autóval és nem jár így az ember. 

+1

Ezt a boomerkedést hallgatva az jut eszembe, hogy ilyen lehetett régen is. És ha kifogy a benzin? Honnan veszel másikat? Bezzeg a ló csak legelészik egy kicsit, meg alszik egyet, aztán mehetünk tovább, hülyegyerek!

Mobil indukciós töltés kéne, mint ahogy a vadászgépeket újratöltik menet közben. Itt is körözhetnének töltőjárművek, csak beáll elég/mögé az ember pár percre és rá is van töltve valamennyi a kocsira meg a mobilra is. :)

Ezeknél a buszoknál ügyesebben megoldották. Ott díszeleg a tetején az áramszedő, hogy ahol van felsővezeték ott troli + akkutöltés módon közlekedjen.
https://youtu.be/8tfxVwtY-zI?t=15

És Budapesten is egyre több helyen találkozol vele, ahol az útvonala egy részén van felsővezeték.
Például itt ez a járat is ilyen: https://youtu.be/zVaMYMN5Cdk?t=748

Pont innen jött az ihlet. Valamikor régen olvastam egy olyan tervről is, hogy megállókba és piros lámpák előtti útszakaszokba építenének be az úttestbe indukciós mini töltőállomásokat, amik mindig egy picit töltenének a buszok telepein. Valami ilyesmi talán lesz általánosan is az elektromos autókhoz.

Sok helyen megfordítják a logikát. Vezeték kiterjesztése ez akkumulátorral vagy dízellel.
Németeknél a forgalmas szakaszokon az autópálya szélső sávját felsővezetékezik: https://youtu.be/_3P_S7pL7Yg?t=70
De bányákban is terjed ez a logika, szintén a forgalmas közös szakaszra: https://youtu.be/oNTm-jd_4lE?t=114

A telót igen, ám ott egy tipikus néhány Wh kapacitásról beszélünk, amit feltöltesz mondjuk egy óra alatt. Kell hozzá néhány watt.

Itt pedig arról, hogy több 10 kWh-t kellene tölteni percek alatt. Kell hozzá néhány száz kilowatt. Csak ennyi a különbség :) És a néhány száz kilowatt esetén pár% veszteség is már jeletős hűtési igény.

Nincs ennek értelme. De egyébként a hatótávpara is egy baromság. Bőven van elég oszlop, legalábbis kulturált környéken.

Csatlakozom ahhoz a táborhoz: életemben nem fogytam ki az üzemanyagból még. Na jó, fűnyírótrakesszal igen, de az más kategória. Ha pedig minden nap tele tankkal indulhatnék...

Ha leesik a hó még mindig az olajlobbi a domináns az országban és ezért az elektromos töltőállomások sűrűsége a töredéke a benzinkutakénak. A Better Place által kitalált környezetbarát (nem lítiumos, hanem ólomsavaas) 90-120 km hatótávú akkucserés megoldásnak pedig se híre se hamva, pediig jó koncepció volt.

Mert az olom nehez, a litiumnal is joval nehezebb cipelni, es a 90-120km lofasz hatotav.

Piaci igeny hijan erdektelensegbe fulladt, arra gyanakszom.

i3-at se vesz mar par bohoc kivetelevel senki. Elotte is csak az vett aki max egy megyet ment vele arrebb, vagy szimplan nem szamolt (meggyozodesem, hogy az utobbibol joval tobb volt).

"De a 240 is keves ahhoz, hogy rendszeresen ket megyevel arrebb vigyem." - Erre tudod mi lesz a dodzsembuzgók válasza? "Úgyis megállsz út közben pihenni, és a célnál is kérsz egy hosszabbítót és meg van oldva és különben is..." :-D (Ja, és mielőtt az ispán deresre húzat, tessék szépen megszokni, hogy vááááármegye :-D :-D

haverom mesélte, hogy amikor a téli olimpián fotózott akkor zsebben figyeltek az akksik amíg várakozni kellett!:D

Persze. Vótmá'. A kérdés ezeknél az üzleti terv. Kik lesznek az előfizetők. Mert egy ilyen busz fenntartása nem két forint, kiváltképp, ha egy országot akarsz vele lefedni. A pár ezer forintos benzineskannával kell versenyezni, amit egy taxi is ki tud hozni a helyszínre.

trey @ gépház

Biztos azert merult le, mert a teligumi miatt tobbet fogyaszt.

Nem lenne egyszerűbb ilyenkor elvontatni a legközelebbi töltőállomásra? Vagy nem szabad őket vontatni?

Úgy hallottam, hogy nem szabad gurulva vontatni elektromos autókat. Vannak olyan modellek, amik be is fékeznek ha kifogynak, mások nem fékeznek be, oda lehet ezeket tolni egy töltőoszlophoz, de gyorsan/messzire nem szabad húzni ezeket sem. Valami olyasmi rémlik, hogy az elektromos motor sérül.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2023. 02. 16., cs – 20:02

Melletankolokra specializaoldva is van egy csomo ceg (benzin vs. dizel), meg minden benzinkuton lehet kapni kannat azoknak akiket most hoztak be stoppal hogy vigyen naftat maganak mert kifogyott az ut szelen, autoklub is letezik a legtobb orszagban pont ezert (meg a lemerult 12V-os akkusok miatt), ezekrol miert nincs arconporges itt a forumban? :)
Nevetseges ez az egesz negativ hype a villany korul ami itt a hupon megy.

Aruld el ezen a forumtopicon mit kell gondolkodni? Volt valahol egy teslas ember aki hulye, nem tudta ertelmezni a hatralevo range feliratot a muszerfalon es lemerult az autoja. Mi van ezen olyan kurva nagy csoda hogy itt kell rajta arconporogni? Ennyi erovel nyissal legyszi minden egyes ut szelen megtankolt bmwnek/mercinek/audinak is topicot :)
Raadasul a tesla hatotavkijelzese mondhatni a piacon a legprecizebb, tehat biztosan nem az tortent hogy raadta a futest emberunk es leesett 100km-rol a range 0-ra. Szimplan hulye volt az user.

Teny hogy ottlesznek 3-4 orat mire beleszuszakolnak 3kw-os toltessel annyi hatotavot amivel eljut a legkozelebbi toltoig, de aki ezt nem tudja elore egy villanyosrol azt tudom sajnalni.

Erdekes modon 25 ev alatt egyszer sem fogyott ki az en automban az uzemanyag, mert nem megyek vilagito sarga lampaval meg 50-60km-t es utana kezdem el vakarni a fejem hogy vajon van-e valahol benzinkut, megis van egy csomo hulye aki ennyire sem kepes, tokmindegy mi hajtja az autojat.

Vagy beütemezni a következő autód megvásárlását ezen időpont közelére. De jó előre kösd le, hogy melyik gyártó, melyik modellje, mert szerintem bőven lesz tolongás az utolsó darabokért... mert nagyon nagy változásoknak kell érkeznie addig, hogyha mindenkit meg akarnak tériteni dodzsemhitűre...

no m1ek is az OTP-hez gépkocsi nyeremény betétkönyvet nyitni, és ha kihúzzák a sorszámomat, akkor +vásárolhatok a merkúrnál 1 ilyen kiváló járművet ->

https://www.youtube.com/watch?v=iOeCw3PNkjY&t=12s :):):)

És ez mennyire vagány? Már nem szénnel tüzeli a gőzkazánt: https://youtu.be/5Me8b0ed59s?t=1337

Ha pedig a benzines csodák érdekelnek, akkor irány Sinsheim. Ott ilyesmi is van: https://www.youtube.com/watch?v=2pcRRk0msas
További specialitás, hogy gyakran beindítanak és kijönnek az utcára egy-egy restaurált csodával. Hatalmas gyűjteményre számíts, 10 órás program.
És ott van a közelében Speyer is, szintúgy nagy gyűjteménnyel. Például ott megcsodálható a Buran, a szovjet űrsikló: https://www.youtube.com/watch?v=QcUar7TmbpA

Nagy élmény, tervezek idén is legalább az egyikbe kimenni.