[...]
Vegyünk egy példát. A hazánkban közkedvelt alap Tesla Model 3 RWD tulajdonosa a nettó 57,5 kWh kapacitású autó akkumulátorát eddig 2185 Ft-ból (38 Ft/kWh-val számolva) töltötte fel nulláról száz százalékra. A jövőben, amennyiben azt feltételezzük, hogy az átlagosnak kikiáltott havi 210 kWh fogyasztást (7750 ft/hó) már töltés nélkül is eleve túllépi egy-egy renitens, dőzsölő túlfogyasztó, minden egyes autóba töltött kilowattóra energiáért kb. 250 forintot kell majd fizetni. A pontos árat még ugyan nem tudni előre, de már a tippelt szám alapján is 14 ezer forint fölé rúg majd ugyanazon akkumulátor feltöltése.
A példában említett Tesla átlagfogyasztása 15 kWh/100 km. Forintra átszámolva ez azt jelenti, hogy most még cirka 600 forintból úszunk meg egy 100 kilométeres utazást. A jövőben, amennyiben otthoni hálózatról töltünk a jósolt 250 forintos mannával, ez közel 4000 forintot jelent majd. A jelenleg még hatósági áras üzemanyagokkal számolva ebből az összegből 8,3 liter üzemanyagot vásárolhatunk, ami a 240 lóerős dízel Passat 8 literes átlagfogyasztásával megegyező értéket jelent.
[...]
Link: https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2022/07/14/olcso-toltikezes-vege/
- 452 megtekintés
Hozzászólások
1 tank benzin meg jelenleg kb 20-22.000, ártámogatás nélkül 37.000.
A vellanyautó lassan csak akkor éri meg, ha tudod napelemről tölteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És az a fránya napelem télen pl. sokkal kevesebbet fog termelni a fényviszonyok miatt. Továbbá, ha nekem otthon vannak napelemeim, de eljárok dolgozni az irodába, akkor kb. mire hazaérek, már sötét(edés) van, mikor elmentem, akkor is sötét (hajnalodás) volt, tölteni nem (sokat) fogok. De még nyáron is, ha bejön némi felhősödés, akkor a napelem által termelt energia úgy zuhan le a tizedére, hogy öröm nézni, azzal pedig egy nagy akkut feltölteni sokáig tart.
Szóval ma még a villanyautó mellé nem árt megbízható, hálózati áram is.
(...és mindjárt írnak, akik télen is meg tudják oldani pusztán napelemről :D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy egy akku pack, amibe addig gyűjtögeted az áramot, amíg nem vagy otthon, hogy egyből a verdába csöpögjön.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
drága. (az akku)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Otthonra jó az is, amit az autókból már kidobnak.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát hatósági áras benzinnel tud annyit egy Passat menni, mint egy piaci árú árammal menő Tesla (ugyanannyiba került 100 km).
És nem hatósági áras benzinnel mi a helyzet? Akkor a piaci árú áramnak megint van egy közel kétszeres előnye.
Azaz a benzin csak akkor versenyképes, ha valaki más fizeti ki az árát / ártámogatás van rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan már, most mit kell fennakadni ilyen apróságokon? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>>Akkor a piaci árú áramnak megint van egy közel kétszeres előnye.
ha a fenti kategóriában a villanyautó is annyiba kerül, mint a passat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nézz TCO-t, minden költséggel, szerviz, olajcsere stb. Azt autó egyszeri költsége sokszor elenyésző az élettartam során keletkező szervizköltségekkel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszönöm a felvilágosítást, vannak autóink, fel tudom mérni mennyire "elenyésző" ez
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még nem kellett akku-t cseréltetned :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2018 januárban vettem új autót, valami 5 miska köré “alkudtuk” (mivel sokkal inkább el akarták adni nekünk, mint amennyire mi meg akartuk venni).
Azóta van nálam, és eddig (drága) gyári VAG szervizben minden kötelező és opcionális gyári szarral + az asszisztenciákkal együtt bruttó 400e Ft körül van. Más szervizben nem járt, én sem mókoltam vele olcsójánosként. Ha az egy évvel ezelőtti brutális jégkár javításának bruttó 2 miska Casco-kalkulált 200e önrészét is hozzáadom, akkor is 600e. 3-4 év múlva eladom. Minek kellene történnie, hogy az 5 miska ár elenyésző legyen? Le kelljen égnie, a mellette álló házat is felgyújtva, biztosítás nélkül minden kárt általam fizetve? El nem tudom gondolni. Alapból 20 éves korára sem fogja elérni az 5m felét sem a szervize, pedig akkor már lesz új turbója és kettőstömegűje, meg az apja fasza is.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azaz a benzin csak akkor versenyképes, ha valaki más fizeti ki az árát / ártámogatás van rajta."
Azaz a villanyon még nincs üzemanyagokra bevezetett jövedéki adó, így a közel kétszeres előny némileg kisebb. Másrészt a benzinesnek meg megvásárláskor van némi árelőnye, amit az üzemanyag árelőnyével idővel dolgoz le az EV.
Az eredmény meg hasonlóan a napelemekhez az, hogy hány év alatt térül meg annak, aki pénzügyi szempotok alapján választ.
A hírek alapján (különböző iparági fejesek, szakértők) az EV árának még csökkenie kellene, hogy széles vásárlói rétegnek alternatívát jelentsen. Ha nincs árcsökkenés, akkor az alternatív járművek költségét kell növelni (adóemelés) vagy a hozzáférést csökkenteni (betiltás).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kell növelni
miért kell?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelentős adó folyik be az üzemanyagok jövedéki adójából. Ha mindenki elektromos autót vesz, akkor eltűnik egy fontos adó, valamint az ingyenes parkolás buszsáv, stb.
Ekkor majd jön adó az áramra, eltűnik az ingyenes parkolás stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a beetetés része.
MOL-on töltöttem, majd a töltéssel járt olyan kupon, hogy talán 500-600 Ft-ból meg tudtam venni a hotdogot és a 0,5-s üdítőt. Hümögött is a dolgozó, hogy még olcsóbb közlekedni is, meg még ilyen kupon is van, hogy fele alatt kapok kaját is... Mondtam neki, nyugodjon meg, ez még most a beetetés csak.
Szerintem az alábbiak lesznek:
- Már most vannak városok, ahol csak a tisztán elektromos parkolhat ingyen. (Pécs, Miskolc, Siófok, ...)
- Hibridtől elveszik a zöld rendszámot, vele együtt a parkolást és egyebeket.
- Cégautó adó, teljesítményadó (súlyadó) és egyéb adókedvezményt megvonják az elektromostól is
- Megtett km alapon adót szabnak ki az elektromosra. Ezt műszaki vizsgakor állapítják meg. Így majd mindegy, hogy miről töltöd.
Jelenleg nincs annyi csak tisztán elektromos, hogyha megvonnák a kedvezményeket akkor érnének el vele valamit. Vagyis elérnék azt, hogy aki eddig billegett az egyértelműen nem elektromos felé billenne.
Aki pedig csak a meglévő kedvezményekért veszi az elektromosat az meg is érdemli amikor megszivatják.
Én azért vettem, mert napi szinten sok rövid utat kell megtennem vidéken, városok között. A napi 100km általában elég, sőtt sok is. Viszont ugyanezt egy dízellel, indítgatva, leállítva, turbó, hideg motor, meleg motor... na azt váltottam ki vele. Még ha azonos áron is fogom tölteni mintha benzines lenne, akkor is jobban jövök ki vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ártámogatás van rajta.
A villanyautóra mennyi állami támogatás is van? Azt ki fizeti? Egy idő után, amikor az ilyen támogatások elkopnak (ingyen parkolás stb.), majd jönnek az adók.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vendégség
- Kicsit fel tehetem a töltődre a telefonomat?
- NEM!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltehetem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
250 ígért helyett 70,1. Így azért cseppet más a matek.
Számoljuk hozzá hogy a 150kwh/100km erősen autópályával súlyozott átlag környéke lehet. Saját példámból városban ügyesen vitorlázva, odafigyelve a vezetésre és a forgalmat nem feltartva simán 10kwh/100km-re kihozható, hypermilerbe 10 alá is tolható a forgalom különösebb megzavarása nélkül.
Ettől függetlenül amúgy akármekkora felháborodás van ellene, szerintem ez most nagyon jól van kezelve a jelenlegi állapotokhoz képest. Mondjuk kampányt építeni rá erősen mellélövés volt, folyamatosan szoktatni kellett volna a lakosságot az egyre emelkedő árakhoz és nem egy hirtelen vágással eléjük rakni a valóságot.
Amúgy arról valaki tud hogy ez a 70,1/túlfogyasztott 210kwh feletti huf hogy jött ki? Ez még továbbra is piaci ár alatt van, de jóval barátságosabb mint a 250-es első hasracsapós.
Ha az én véleményem számítana (nem fog) akkor én sávosan határoznám meg a dolgot. 210 alatt vagy? Akkor kapod rezsicsökkentett áron. 300-ig beleférsz? Itt is legyen csökkentett az érték, de már jóval kevesebb legyen az állami támogatás. 400-ig még kevesebb támogatás és így tovább. Sőt, a brutális túlfogyasztásra még büntetőadót is tennék. Nem lennék népszerű valószínűleg de hosszútávon mindenképpen ez lenne a működő megoldás, legalábbis lakossági oldalon egészen biztosan.
Mindemellett lehetne támogatni a házak szigetelését, régi sokat zabáló háztartási eszközök cseréjét, fűtések felújítását, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
17-18kWh/100km-el számolnak általában BEV esetén, vegyes használatban ezt tartja is, csak városi használat esetén tényleg le lehet menni 10kW környékére típustól függően.
Amúgy ha a gázt is mellé teszed, akkor látható, hogy nagyon befostak az 100%-ban elektromos rendszerekre (fűtés, autó, stb..) átállóktól, akik jellemzően a módosabb réteg. H tarifa pl. fűtési szezonban nem lesz beleszámolva a rezsiökkentett keretbe. Ehhez képest a gáznál a belengetett 910Ft-ból csak 745Ft lett (/m3), gondolom így nagyobb mozgásterük lett az áramra.
Lényeg a lényeg: ezen a héten harmad árra jön ki kb. a BEV töltikézése az ársapkás üzemanyagárakhoz képest. Városi használat esetén meg akár a hatoda is lehet. De nem érdemes szerintem további kijelentéseket tenni, vagy mindig jelezni kell, hogy ja, amúgy a következő 1-2 hónapra gondoltam ám csak. Majd 5 év múlva lehet átlagolni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez valami betegseg mo-n? Tulfogyasztas? Extraprofit?
Nem tulfogyasztas van csak szembejott a valosag es megint kell egy ellensegkep…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most mi lett vegul? A panellakoknak vegul tovabbra is olcsobb marad az EV tankolasa Magyarorszagon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FélOFF:
Mindig röhögök ezen a panellakózáson, amikor az F1-et nézek és Monte Carlo-ban van futam. Aki járt már ott, az tudja, hogy a fele egy paneldzsungel :D
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2f/Monaco_Monte_Carlo_…
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De Magyarorszagrol volt szo. Ott van arsapka meg rezsicsokkentes. :)
Amugy azert panellakozok, mert ugye itt hupon is megtudtuk, hogy panelhazba nem jo az EV es nem is lesz soha. Nem mintha barmilyen uj autora futna vagy akar szuksege lenne annak, aki ilyen helyen lakik.
Kerteshazban meg van napelem vagy legalabb lehet, ha meg nincs. Tehat ott ingyenesen biztosithato lenne a toltes legalabb a napi ingazas fedezesere, ha a munkahelyen nincs tolto vagy szabad konnektor :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy varosi panel siman er annyit ha nem tobbet, mint egy atlag videki, kisvarosi csaladi haz…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, ahogy Monte Carlo-ban, mindenhol városa válogatja, hogy milyen autók állnak a panelok mellett. Itt kurva sok Audi áll pl. mert kurva sokan dolgoznak az Audiban. Nem lehet általánosítani. Ugyan én jelenleg nem panelben lakom, de van panellakásom nem is egy. Garázs is van hozzá, pont a lakás alatt, ami fűtött és saját villanyórája van.
Ráadásul, bármikor vehetnék egy vadonatúj Tesla-t a garázsba, készpénzre, mert futná rá. Most akkor mi a helyzet? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarorszagrol volt szo. Szerintem ott nemhogy EV felarat, de benzines uj autot sem tudja megfizetni a nep tulnyomo tobbsege. :)
Amugy itt hupon es a totalcaron is irtak, hogy panelhazhoz nem alkalmas EV. Nem vagyok szakertoje paneleknek, de akkor ezek szerint megis mukodhet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek van saját garázsa, miért ne működhetne? Pont olyan, mint akinek a családi házához van garázsa.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy nem gondoltam volna, hogy van garazs panelhez is. Azt hittem ahhoz csak foldfelszini suzuki swift gyujto tartozik. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak 10+ emeletes gettó panelek, meg vannak 3 emeletes 10 lakásos inkább társasház jellegű panelek is. Felénk az utóbbiból van több. Áruk kb. annyi, amiből 20 kilométeres körzetben két kisebb házat is lehet venni. Ezekhez van központi fűtött és saját villanyórás garázs (nem, nem beálló, nem terem"garázs", hanem garázs). Olyan garázs, ami sok családi házhoz nincs :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mi is ilyen 3 emeletes, "ferdetetős" panelban laktunk, saját, egyállásos garázsunk volt villanyórával, vízórával. A lakók fele a kétállásos garázzsal szívott, a maradék meg a felszínen próbált meg vhogy parkolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni