A hajtásszekrényt kinyitva, és terhelés kikérésére feltámadó, haldokló fémes kerregés meg is erősítette a diagnózist. Mivel a tesztösszeállítás használhatatlan a drive nélkül, ilyen esetekben a protokol, hogy cseréljük a driveot, a hibásat kiküldjük javításra. Gyors egyeztetés után kiderült, hogy az összes rendelkezésre álló, azonos típusú hajtás be van építve, tehát a magyarországi forgalmazótól kell cserét kérni. Egy telefon, és a főnököm meg is kapta a választ, miszerint, nem tudnak csere hajtást biztosítani, és amennyiben venni szeretnénk, úgy 140 nap a várakozási idő. Ha kiküldjük a rossz berendezést, 70 nap körül várható a javítás. Ez meg is adta nekem, a zöld lámpát, hogy ma kibontsam és kezelésbe vegyem a driveot.
A kiszerelés és a drive szétbontása kevesebb, mint egy óra volt. A teljesítményelektronikát hűtő ventillátor (Made in Hungary) mindkét csapágya merevre beállva, csapágyak közül finom por hullik kifelé. A ventillátorra rákeresve jön a hidegzuhany. Az összes, cégszinten engedélyezett disztribútornál nulla darab van raktárkészleten. A legközelebbi szállítási dátum 2022.05.30. Ez nagyjából meg is magyarázta, hogy miért hónapokra vállalja a gyártó a javítást. B. tervként, jönnek sorba a magyar disztribútorok és alkatrészkereskedők. Mindenhol nulla darab, vagy az azonos kódszámú, de hőmérséklet szenzoros verzió érhető el. A legtöbb helyről a válasz, hogy rendeljük le és pár héten belül (aka fogalmuk sincs mikor) küldik.
Akkor menjünk egy szinttel méllyebre. Némi, óvatos machinációval sikerül kihúznom mindkét csapágyat a fészkéből. 624Z-s csapágy, ami elég gyakori, hogy még legyen a magyar kereskedőknél. A cégszinten preferált disztribútorok közül csak egynél van, beszállítói raktárkészleten, 4 napos szállítási határidővel. Ugorjunk. Rákeresek a céhez legközelebbi csapágyboltra. Telefon. Izé, van még egy-két darab a doboz aljában.
Cégautó az nincs, mert amelyik szabadon van, az a másik telephelyen van. Akkor tömegközlekedés vagy a talpalás. Ebéd utáni levezetésként ki is sétálok. Ha a cégnek nem fontos, hogy legyen elérhető cégautó vagy a dolgozó megengedhesse magának az autó fenntartását, akkor állja a munkaidőt. Röpke óra alatt meg is fordultam, összeraktam a ventillátort és a driveot. Visszaszereltem a helyére és a kollégákra bíztam az izzasztását.
Innen csak egy óra volt míg aláirattam a számlát a főnökömmel, beszkenneltem, feltöltöttem a Settlement toolba, azt újból engedélyezte a főnököm a toolban, és elkezdtem levelezni a pénzüggyel, hogy mely napon járulhatok elébük a számla eredeti példányával, hogy visszafizessék a 3 napi ebédemnek az árát. Ugye nem kell ecsetelnem, hogy a 3 embernek a fejenként elvesztegetett cca. 1 munkaórája több, mint az egész alkatrészköltség. De ezt kell szeretni.
A történet végén az i-re a potot a hajtás gyártója tette fel, mikor közölte a főnökömmel, hogy az alkatrészhiány miatt, a következő hajtásra felkészletezési felárat számolnak fel...
- Hiena blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 804 megtekintés
Hozzászólások
Én egy jó régi okostévé hűtőventilátorával jártam így. Majdnem ingyen adták a tévét, hibás ventilátorral, gondoltam, megoldom. Valami aberrált cucc volt benne, amit a keret csak a kör 2/3-án vesz körül, fel van szerelve egy lapra, és oldalra fúj, bele az elektronikába. Megnéztem, ebből a típusból csak rendelni lehet, messziről, fogyó készletből, 100 dolcsiért. Ha a típusszám végéről törlöm a C-t, akkor az a normál ventilátor, körbeveszi a keret, raktárról 10 euró + 2 a posta. A forgórészt átszerelni meg 5 perc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan visszatér az a korszak, amikor kidobás helyett mindent inkább javítunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
..és nem a környezettudatosság, hanem a költséghatékonyság miatt -is- :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
felteve ha lesz pot alkatresz... :)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem fogja megengedni az iparlobbi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amig a szorgos azsiai (gyerek) kezek gyorsabban rakjak ossze az arut, mint amennyi munkaorat a mernokurak a javitasra forditananak nem hiszem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, és én ennek fölöttébb örülök is. A pazarlás nem vezet semmi jóra. A gyártóknak meg át kell állniuk a fogyasztás alapú termelésről szolgáltatás alapú kereskedelemre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kazánhoz eddig is 150 ezer volt egy új panel (a kazan ujkori ára lehetett tokkal vonóval 15 éve 150 ezer).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem azokat a (chiphiany elotti) regi szep idoket idezi, mikor a melohelyen az IBM Bladecenter H kasznikban vereztek el sorban a ventilatorok. A "vereztek" megfogalmazas nem veletlen, a tobbseg ugy halt meg, hogy a csapagy eleresztette az olajat/zsirt tudomisenmilyen kenoanyagot, ami utana rafolyt az alattalevo csapo-fedelre egy barnas-piros vercsikot huzva, majd kisvartatva az egesz beallt mint a ko. Aki uzemeltetett ilyet szerintem most megjelenik lelki szemei elott a kep. Zsenialis design, kb lavor meretu doboz, nagy beszivonyilas, kicsike kifujo ablak (aerodinamika hello), csak a forgoresz tobb kilo, 850W AC motor, egy oldalon csapagyazva egy gorkori-csapagy meretu vacakkal. EBM-Papst OEM gyartmany, valahogy toluk kicsit tobbet varna az ember.
Utanrendelni nem lehetett, mert - ceges reasons - gari mar persze reg nem volt. Best effort jelleggel egy darabig selejtezesre varo kasznikat hasznaltunk donornak, de egy ido utan elfogyott.
Ilyenkor jottek a mozgassuk ki kezzel, hatha elindul (igen elindul, kb 5 percig megy is mire ujra megszorul), csereljunk elektronikat (volt 1-2 darab aminel a hajtas halt meg, a csapagy ep volt, osszeraktunk ket rosszbol egy jot). A csapagy kiutesevel nem probalkoztam, nem hittem benne, hogy meg tudnam javitani, de miutan elmentem mashova dolgozni lattam egy youtube videot ahol egy csoka "restauralt" valami szamitogep muzeumnak egy ilyet. Na o lazan kicserelte egy tok standard off the shelf csapagyra. Kicsit sajnaltam, hogy nem probaltam meg, pedig valoszinuleg a nagyjuk javithato lett volna.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kb 20 éve hoztam meg azt a döntést, hogy 10e alatt nem kell engedély a beszerzésre, csak indok utólag és/vagy a kicserélt alkatrész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idehaza sok száz millió dodós multi hazai rabszolgatelepein (hungarian center of ekszcellensz vagy mi a fasz a hivatalos nevünk), a 20-30 beosztottat tutujgató kisfőnököknek 0 kiba hungarian forint-ról van önrendelkezési joguk. Akkor nekünk talpas parasztoknak legalul képzelheted hogy még annyi sincs. Nem baj, hogy fillerbasznak minden dollar/euro/font azure kőccségért, mert a spórolás címén a napi 100k+ napidíjas mérnökök számolatlanul (helyesebben fogalmazva reportálatlanul ) basszák el az emberórát hogyan "spóroljanak", ahelyett h. fizetős projecten dolgoznának.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pont spórolásból vezettem be amit. Hiszen a döntés drágább volt, mint a döntés tárgya.
Ha valaki túl sokat költ így, akkor amúgy is magára irányítja a figyelmet. Nincs vele visszaélés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy hasonlo mikrocegnel mint a tied ertheto is.
Egy antarktikan is jelen levo multinal ez rohadt gyorsan elfajulna es mire reagalnanak az lehet, hogy boltot is zarhatnak.
Aki tudja hogyan mukodik az tudja. Volt mar, hogy egy honapig oktatason voltam, meg hasonlok, aztan megkerdeztem 1.5 honap utan, hogy accessek lesznek vagy sem ? Erre a valasz az volt, hogy ja, nem is kell mar ember. Koszi, hogy szoltal, add le a belepodet... Na itt ha csak bemegyek szeket melengetni es kussolok, lehet egy ev is mire rajonnek. Ennyit nehany rugalmas, nemzetkozi, multikulti cegrol. Real story.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem módszer skálázható. Csoportnak legyen 100e hatóköre per ilyen problémák kezelésére
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, értelmes, felnőtt embereket kell alkalmazni, és meglepően sok problémáról kiderül, hogy igazából nem is létezik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyenezt szoktam mondani. Ha hülye gyerekként kezeli valaki az alkalmazottait, akkor ő maga lehet a szülei.
Ha nem kezelném őket felnőttként, akkor nincs Olaszország egész nyáron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Irónia ON
Mert egy komolytalan főnök vagy, azért.
Bezzeg mikor az én volt főnököm megkérdezte a számlát nézve, aláírás előtt (amihez a pénzfelvételt 20 perccel előtte Ő engedélyezte, hogy menjek bevásárolni), hogy "Minek ennyi wc papaír? Úgy emlékszem, múlt héten is vett!"
"Igen, igazgató úr, vettem múlt héten is vettem azt hiszem 24 darabot."
"Hát mi az istennek ennyi, hová tűnik ennyi?"
"Már én is utánanéztem igazgató úr, de úgy tűnik, hogy a tavalyi átlagfelhasználáshoz képest nem nőtt nagyon a felhasználási havi volumene..."
"Hát ne adjon annyit a takarítónőknek, meg különben is nem szálloda ez...!"
"Attól tartok igazgató úr, hogy megváltozott a nők wc papír felhasználási szokása..."
"Hát jó... Mondja meg a takarítónőknek hogy ne tegyék el a most vett wc papírt, mert le akarom ellenőrizni a szekrényüket!"
"Értettem igazgató úr!"
Ha valóban a szíveden viselnéd a céged sorsát, akkor a számlákat nézegetve mindig meg kellene kérdezned, hogy "nem volt olcsóbb?" "minek kellett már megint venni?" "beírta a szerszámkönyvükbe?" "a régivel mit csináltak?"
Irónia OFF
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy az egy főre jutó higiéniai papír felhasználás folyamatosan nő és arányos kapcsolatban van az országok gdp-jével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20 év alatt változott az összeg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Valahol 50-100 e között van. Nincs megállapítva . A károkozás a nem cselekvéssel megmutatja az összeg méretét .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye nem kell ecsetelnem, hogy a 3 embernek a fejenként elvesztegetett cca. 1 munkaórája több, mint az egész alkatrészköltség. De ezt kell szeretni.
Igen. Ezt kell szeretni. Ha már ennyire nem értesz hozzá.
Bocsáss meg, de ennek a szövegnek kb olyan szinezete volt, mint a kocsmában esti lazítást végző segédmunkások beszámolója, amikor ecsetelik, hogy a főmérnök úr mekkora hülye és hogy ők mekkora ászok, mer' tuggyák hogy:: és akkor itt jönne a sztori.
Egy ütőlépesebb cégmenedzsment levizeli a te sirámodat, mert tudja jól, hogy olcsóbb ez az alkalmi pár tíz rugó veszteség, mint olyan rendszert tervezni, kiépíteni, üzemeltetni ahol minden részfolyamat fillérbaszásra van kioptimalizálva.
Nem, kösz, nem kell hogy itt meggyőzz arról, hogy hát de csak mit kéne másképp és hogyan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mé' vagy ilyen feszült? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vok feszült.
Ilyen a stílusom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Modern Feszult stilus. Egyutt emlegetnek majd picassoval.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sorry emiatt, de tényleg nem vok feszült.
Beteg annál inkább. Remélem, hogy nem covid.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos nem. Az nem lehetsz születésed óta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Honnan tudod? Nem lehet, hogy tole kaptak el a deneverek/pockok/neonhalak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként nem lejet, hogy így volt a legolcsóbb még az idődet is beleszámolva is? Ha meg lett volna alkatrész, akkor megrendeltétek volna az egészet szolgáltatásként, kijön a cégespólós szervizes és sokkal többet fizettek érte. Milyen jól jártatok, hogy nem volt alkatrész :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni