- uid_17626 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1663 megtekintés
Hozzászólások
Kitől kérjen, Matolcsytól? Vagy Varga Misitől?
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen Oregontól.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok rá alkalmas Első körben ha ez a választék akkor önmagától.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De mit izgulsz? Ha ezek megint földönfutóvá tesznek egy rakás embert, az megint lehetőség keresni rajta azoknak, akiknek van mit a tejbe aprítani.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igaz. A relatív gazdagság nagyobb gazdagság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ilyen szempontból, nem bánnám, ha ezek nyernének. Egy fél évre, aztán megbuknának. Saját maguk által beverve az utolsó szöget is saját koporsójukba.
Ezt már leírtam többször. Kíváncsi lennék a most nagy pofával rappelőkre, amikor kiderül, hogy számukra nem lesz kánaán hipp-hopp (meg eleve, sehogy se).
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pár ilyen arc háza féláron? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a földönfutóvá válás ellen a FIDESZ is bőven tehetett volna a pénzügyi tudatosságra neveléssel. Ehelyett csak az volt, hogy a bankok rosszak, Brüsszel rossz, de a titokban felvett sunyi kínai hitel nem rossz.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos a sorozat-balfaszokat nem lehet nevelni. Ezek azok, akik sorozatosan csődbe viszik magukat.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hova gondolsz, hogy ezek ilyeneket fognak nézni? Engem ki tanított a pénzügyekre? Senki. Autodidakta módon jutottam el erre a szintre. Minden nap tanulok ezen a téren újat. Az internet nyitva áll előttük is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nekik fb és yt. A haladóknak meg még insta vagy tiktok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, akkor ne csodálkozzanak, hogy ott tartanak, ahol ... ezek legtöbbje az iskolapadokban sem jeleskedett akkor, amikor kellett volna. Nincsenek itt nagy csodák. Mindennek oka van.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja értem. Akkor korábban sem a ballib kormány vitte őket csődbe, hanem ők magukat.
Köszönöm a tájékoztatást!
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csapatmunka volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hát akkor most is az, ugye?
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt szokták mondani, hogy az autós balesethez két hülye kell. Egy kevés. Ha az egyik profi akkor az még tud menteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. Tehát akkor a jelenlegi pénzügyi vezetés sem profi.
Köszönöm a tájékoztatást!
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha neked kedvesebb ez a konklúzió, akkor legyen. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Állítólag ~tizenkét éve lopják a pénzt, és téged is megnyomorítottak. Szerintem profik.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, a segélyezés elképzelés nem éppen az öngondoskodásra nevelés mintaprogramja, sőt ... Pont az ellenkezője. "Ne csinálj semmit, úgyis jön a segély." Tudod, tanítsd meg inkább halászni, ne halat adj neki ...
Szóval, de. Az akkori kormány vastagon benne volt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a mai pl. a közmunkával pont ugyanezt csinálja. Csak még nagyobb a politikai zsarolási lehetőség benne.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, kérlek. A közmunkás már akkor többet csinál, mint a segélyen otthon hesszelő, ha csak a lehullott falevelet ellapátolja az útról előlem (tudod, aki befizet a közös kasszába), amikor dolgozni megyek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, kérlek. A közmunkás már akkor többet csinál, mint a segélyen otthon hesszelő, ha csak a lehullott falevelet ellapátolja az útról előlem, amikor dolgozni megyek.
Essemígy van, de mindegy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A segélyes kapott valami 30 rugót és emellett, mivel ebből nem élt meg korábban sem, elment még dolgozgatni valamit. Ez a valami a nemzetgazdaságot erősítette, mert valódi munka volt. Akkor is ha feketén dolgozott.
Most kerül a kmk-s kb. bruttó 75-80 ezerbe darabonként és a hideg vizet gereblyézi, emellett napi nyolc órában teszi ezt, úgy, hogy máshova már nincs ideje, kedve elmenni. A munka amit kapnak, kamu, vagy szinte értéktelen. Olykor egyenesen káros is ránk nézve.
Nem vagyok ellene a segélyezés leépítésének, de nem így és nem ezen az áron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno az "átkosban" is ezt csinálták, csak ott "rendes" munkahelyen csinálták a semmit, a "kmk" státusz helyett. A közmunka ugyanez pepitában: a statisztika kozmetikázása...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki van adva önkormányzatoknak, ott meg általában a (független) polgármester az polgármester akar maradni, szóval a helyi nem dolgozó kisebbség bizonyos egyedei munkaidőben beülnek a szélvédett buszmegállóba elsöpörni a csikket, amit saját maguk dobtak a földre cigizés után. Senki sem emelhet szót, mert a polgármester elsikálja a dolgot, meg a többi nagyon hatékony irodai dolgozó is, akik vették az ECDL vizsgát, hogy magasabb legyen a havi bérük. Bármilyen haladás összedöntené a kis fölösleges világukat és vége lenne az ingyenélésnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, meg a kis falvakban jellemzően az kapja a közmunkát (kvázi segélyt), aki a FIDESZ-re, vagy a FIDESZ-es polgármesterre szavaz. Eddig trükközni kellett a szavazólapok lefényképezésével (ennek ellenére Szabolcsban, Borsodban simán gyakorlat volt), de most már ez is törvényes.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig is leszartam, hogy mi van a kis falvakban és ezután sem érdekel. Az viszont igen, hogy aki nem dolgozik, az menjen utcát söpörni ahelyett, hogy a pénzes postást lesi.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> a FIDESZ is bőven tehetett volna a pénzügyi tudatosságra neveléssel
ez miota egy (barmelyik) politikai part feladata?
let's go Brandon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kerdezzuk meg a 2010 elotti MSZP es SZDSZ tagjait, hogy mi a velemenyuk errol. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez miota egy (barmelyik) politikai part feladata?
Elég rég óta.
Kb amióta demokrácia létezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van erre valamiféle bizonyíték az antik korból? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van erre valamiféle bizonyíték az antik korból? :)
Van kérlek, van.
Csak ha tényleg olvasgattál volna az elmúlt nemtom, mongyuk hatvan évedben, akkor ez a dolog számodra nem is volna kérdés. Tudod, Astronomia, grammatika, aritmetika, dialectica, stb.
Az oktatási minisztérium is mindig a politikum által irányított felettes szerv, és a törvények által szabályozott keretek között tevékenykedik, adópénzből.
Azt meg nem fogod kitalálni, ezért leírom, hogy ne kelljen puskáznod, a törvényeket is a politikusok hozzák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fiatalabb vagyok, de az antik kor a kedvencem. Sokat olvastam róla. Nem olvastam olyat, hogy egy komplett társadalmat képeztek volna pénzügyekre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az stb itt mi? Autonómia? Tudniillik, hogy a politika, pártok(mármint a FIDESZ-KDNP), a parlament(2010 utáni) nem szólhat bele az oktatásba, mert az pfujjj diktatúra? Még a végén nem lehetne állami pénzből oktatni az olyan hasznos tárgyakat, mint a feminista táncterápia! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, Oszkó Péter is milyen jó kis oktatásokat szervezett már, a teremburáját mán nekie!
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akárhogyis', azt mondják Péter elég jól tanított khmm.. optimalizálni :)
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pl. mióta nem magánemberek találják ki, hogy mit tanítsanak az iskolában, miről beszéljenek a TV-ben, mit írjanak az országos napilapok…
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig úgy tudtam, hogy minden mögött ember áll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nem _magán_ember.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hanem milyen? Nem magán érdekekből fakad minden?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt is hallod, amit mondok, vagy csak a hangomat?
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már ők vannak hatalmon, akkor az oktatás ezen részébe is tolhattak volna némi erőforrást...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bőven tehetett volna a pénzügyi tudatosságra neveléssel
12. pont, 210. oldaltól. Korábban (pre-FIDESZ időszak) milyen pénzügyi tudatosságra nevelés volt azoknál, akik most fiatal és már annyira nem fiatal felnőttek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem pénzügyi tudatosságra nevelés, hogy
Érvekkel és számokkal alátámasztva vázoljuk fel a családfő számára, melyik bank mely ajánlatát érdemes megfontolnia, és melyik konstrukció milyen kockázatokkal járhat a család számára a tervezett autó megvásárlása esetén!
Pénzügyi tudatosságra nevelés ez lenne: Érvekkel és számokkal alátámasztva vázoljuk fel a családfő számára, hogy egyáltalán szüksége van-e a családnak autóra az elérhető konstrukciók és a meglévő önerő tekintetében!
Olyanok, mint a „szerezzünk be egy átutalási megbízáshoz szükséges nyomtatványt a bankból, és töltsük ki a megfelelő adatokkal!” pedig már az én általános iskolás koromban is volt (szóval nem is csak pre-FIDESZ időszak, hanem egyenesen a Kádár-korszak), csak akkor még rózsaszíncsekk-kitöltést tanultunk. Haladni kell a korral! (Mondjuk a jelenlegi cégem 10+ éve létezik, de még soha egyetlen átutalási megbízáshoz szükséges nyomtatványt nem állítottunk ki, magánszemélyként pedig nem emlékszem, hogy valaha is tettem volna ilyet, szóval az azonnal mobilbanki megbízások idején nem mondhatnám aktualizáltnak a feladatot.)
De szólj, ha van benne rényleges „pénzügyi tudatosságra nevelés” is, nem csak „pénzügyi minimumismeretek”!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is fontos lenne egy alaposabb tananyag, de hidd el, az emberek nagy részének az is kihívás, hogy normálisan kitöltsön egy utalást. Dolgoztam fintech cégnél, az ügyfélszolgálati support esetek tekintélyes része úgy generálódott, hogy a user nem tudta helyesen kitölteni a közleményt a giro utalásban.
Amikor bejelentették az ingyenes készpénzfelvételt, emberek tömegei mentek be a bankba, hogy akkor kérik a 150000 forintjukat, és fel voltak háborodva, amikor kiderült, hogy ez nem ajándék pénz, hanem a sajátjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fel voltak háborodva, amikor kiderült, hogy ez nem ajándék pénz, hanem a sajátjuk
Tényleg volt ilyen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van, és nem egy. Az egyik banknál (biztos a többinél is, de arról nem tudok) konkrétan mérhető lett a terheléstöbblet a panaszkezelésen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd más szemmel: eddig még ennyi sem volt (nem a nyomtatványkitöltésre értem - bár ugye az online felületen is hasonló űrlapot töltesz ki, mint a papíron). Ha szerinted ez nem előrelépés (az eddigi kb. semmihez képest), akkor bocs, nem akartam az idődet feleslegesen rabolni - azért örülök, hogy valaki rászánta az időt, és megnézegette, amit linkeltem, köszi :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez a választék akkor 1000x inkább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Matolcsyval beszéljétek meg, mert Ő sem látja valami fényesen a dolgokat..
"2022-re már az EU két legmagasabb hiányát tervező országa, Olaszország és Románia mellé kerültünk, messze eltávolodva a régió költségvetési hiányt mérséklő politikájától"
"Hasonlóan alakul az államadósság-ráta is, amely a GDP 80 százaléka körül alakul a válság és a helyreállítás időszakában. A jövő évi magas hiánycél sem ígéri a ráta érzékelhető csökkentését. Magyarország a régióhoz képest már a válság előtti években sem tudott érdemben javítani a bruttó államadósság terén és a 2020–22 közötti folyamatok azt jelzik, hogy most sem várható fordulat. " (btw emlékszünk még az államadósság elleni harcra? Sikerült felharcolni a szakértőknek 80%ra.)
"A cserearányok romlása – ami döntően az energiaárak robbanása miatt következik be –, és a magas költségvetési hiányok következtében megfordul a korábbi évek kedvező folyó fizetési mérleg helyzete. A többletes, majd nulla közeli szint helyett jelentősebb hiányok alakulnak ki már 2021-ben, majd várhatóan 2022-ben is. A 2021 közepére jelentősen romló egyenleg miatt a régióban már csak a román és a bolgár folyó fizetési mérleg hiány nagyobb a magyarnál."
"A Covid–19-válság kitörése óta a magyar gazdaság sérülékenysége romlik, mind az abszolút számok, mind a relatív helyezésünk terén. Bár ez a válság által sújtott valamennyi országban bekövetkezett, de később a legtöbb esetben fokozatos javulás történt a sérülékenységi mutatók terén. Hazánk helyzete azonban több mint egy éve fokozatosan romlik, és a pénzügyi sérülékenység terén romlása már érzékelhető külső pénzügyi megítélésünkben."
Szegény mit kap majd ezért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Matolcsy szerintem jól látja. Kicsit vészmadár, de abban a tankönyv szerint igaza van, hogy lassítani kell ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De most akkor azok a szakértők jók, akik miatt itt tartunk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet neked nem szóltak a covidról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Magyarország a régióhoz képest már a válság előtti években sem tudott érdemben javítani a bruttó államadósság terén"
- by Matolcsy, lásd feljebb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Martolcsyval semmi bajom. Számos dologban egyetértek vele. A magyar vállalkozó üzletileg képzetlen, hatékonysága csapnivaló.
Ha egy vállalkozó minden évben megnézné a számára szabadon választott versenytársak vagy egyéb példaértékű és releváns cégek mérlegét és eredményét, amit összevet a sajátjával, majd elgondolkodik, akkor már 1000x többet tett, mint a többiek. Ha ezen cégek mindennap feltennék maguknak az alábbi két kérdést:
- hogyan csinalhatnám jobban vagy jobbat?
- hogyan csinálhatnám olcsóban?
Akkor idővel megtörténne a felzárkózás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi baj a magyar vállalkozókkal. Egy jó része nem véletlenül ment ki nyugatra (?) dolgozni. Képes versenyezni minőségben és árban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Záher népszerűbb választás lenne kb pariban Hadházy korrupció ellenességével. ;)
Eladó a városháza? Hol van ilyenkor Hadházy? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lendvai "Krampusz" Ildikó is egyre többet van reflektorfényben. Tán, ő is előmászni készül a kriptából?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szükség van rá. Jobban orbánoz, mint a kormány gyurcsányoz. Persze ez most más lesz. Le kell váltani, hogy gyurcsányozás helyett újra orbánozás lehessen . Igazi megújulás .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
oregon.
Látom, nálad elég gyakori, hogy olyan ellenzéki politikusokba állsz bele, akik neked soha nem ártottak, téged soha meg nem károsítottak, orbánnak, családjának és bandájának száz milliárdos nagyságrendű lopásait meg mintha nem észlelnéd olyan vehemensen.
Csak nem te is krumpliért nyomod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán érdekel, hogy az átlag ballib tényleg ettől vár megváltást?
Szomorú tény, hogy a lista a ballib elitje. Itt tartunk. A listát nem én raktam össze, én csak elolvastam. Ez a lista olyan, mintha paraolimpikonok megunnák a paraolimpiát és a rendesen akarnának indulni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen ballibról vinnyogsz te szerencsétlen?
Fidesz zombi létedre még azt sem tudod, hogy az igazi ballib, a fő-libernyák, itt az, akinek az ülepét olyan vehemensen nyalod, név szerint orbán vektor.
orbánt anno, a liberális internacionálé alelnökévé választották.
Na most, az, valljuk meg, elég nehezen képzelhető el, hogy egy jobboldali pártnak liberális elnöke legyen. Az meg végképp hiteltelen, hogy ha ez a liberális elnök véletlenül köpönyeget váltott és jobboldalivá vált, akkor majd az egész párt minden tagja egy füttyre utána csinálta ezt, és hétfőről keddre virradóra libergázból jobboldalivá vedlik. Ilyesmit csak nagyon hülyék képesek beszopni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én voltam pl kisdobos. Nem amiatt, mert rajongtam a kommunizmusért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én voltam pl kisdobos.
Na, azt az állapotot kellett volna mára kinőnöd.
Nem mondhatod,. hogy nem volt rá időd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor nézzük a logikádat. Nem értünk egyet => hülye vagyok. Az implikáció fordítva nem true.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor nézzük a logikádat. Nem értünk egyet => hülye vagyok.
Ez nem az én logikám, hanem a tied.
Nem az a gond, hogy nem értünk egyet, hanem az, hogy ostoba vagy, agymosott és ez abból látszik, hogy olyan tulajdonságokkal illetsz bizonyos politikusokat, amik nekik nem sajátjuk, ellenben a nyilvánvalóan tolvaj, kártékony, hazug, simlis cigányt védelmezed, favorizálod, idealizálod, isteníted.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelentsd fel a rendőrségen, ha annyira nyilvánvaló. Menj el brüsszelig, ha kell.
Ne add alább! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hallo, brusszeli birosag? Szeretnem feljelenteni ezt a dakota cigany csuti torpe kipcsak tolvaj diktatort, mert mindent ellop es ragalmaz mindenkit" :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"brüsszel" válaszolhatna frappánsan egy - az egykor 2020-ra a szomszédokkal háborút kirobbantó és az euból kilépő patással riogató soros hálózatos - gyurcsány-mentegető bojár idézettel:
akkor fogjuk tudni számon kérni rajtuk, hogy ne legyenek korruptak, ha mi is hajlandóak leszünk számlát kérni a szerelőtől, akkor is, ha nem tudjuk elszámolni, vagy azt mondani a rendőrnek, hogy jelentsen fel, ha szabálytalankodtunk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"vagy azt mondani a rendőrnek, hogy jelentsen fel, ha szabálytalankodtunk"
Az nem a mi feladatunk mar szerencsere. Ezt a feljelentest a "privacy first" IoT-os AI-k "diagnosztikai adatait" "debuggolo" SJW-k szivesen megteszik helyettunk, akar a fonokuk fonokenek a fonokenek a korabbi dontese ellenere, mert "ugy a helyes". Szoval ezt a "terhet" mar "levettek a vallunkrol" :)
(Na jo, nem, szerencsere nem Commieforniaban vagyunk. De nem is toluk kene mindent eltanulni, es a toluk eltanult hulyeseget eroltetni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te Pixel5..! Te nagyon nagyon mélyen, - személyes sérelmeket feltételező, - elfogultságot mutatsz, szinte minden hozzászólásodban. Csak nem "kiiktatott", sértett, volt pártkatonaként kommentelsz itt? -- Mert kábé az jön le a hozzászólásaidból, hogy annyit érzékelsz a magyar társadalmi valóságból, - jellemzően, - mint egy monitorpixel az őt "körülvevő" monitorból. (Ez az uncsi, "így lopott, úgy lopott".., unalomig elkoptatva. :( )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tessééék? Mi uncsi???
Józan vagy te????
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a lista olyan, mintha paraolimpikonok megunnák a paraolimpiát és a rendesen akarnának indulni.
Karácsony Gergely is, Márki-Zay Péter is nagyságrenddel tanultabb, okosabb, ráadásul tisztességesebb ember az orbán nevű sunyi, tolvaj cigánynál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitől ballib az, aki nem fidesz-hívő? Egyre jobban szűkül befelé a világod, régebben nem ilyen voltál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy a világ változik, az emberek is változnak. Régen az MTV-n zene ment, ma buzipropaganda (igen, néztem vasárnap este az 2021 MTV Europe Music Awards-t ...).
Miért várod, ne változzanak az emberek, ha a világ ilyen rohamos ütemben megy rossz irányba?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ilyen időkben lenne szükség józan emberekre. Hogy legyen, ki lelassítja, esetleg megfordítja az irányt, ami felé tartunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyűjtőnév. Nem én találtam ki, hanem csak használom. Hogyan definiálnád politikailag az összefogást? Tudom nem könnyű. A jobbik az kb kommunista párt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jobbik az kb kommunista párt.
A csuhások térdre című, kopasz, bohócgatyás, nagypofájú orbán viktorral fémjelzett tömörülés akkor micsoda?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A beszűkült látásmódú emberekre is van "gyűjtőnév", de mégsem használtam, mert kissé pejoratív csengése van.
Nagyon örülnék neki, ha nem Finkelstein munkásságát látnám visszaköszöszönni a közbeszédben. Tőled többet vártam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fidesz-hívő
Dióhéjban kb. ennyi a "kormánykritikusok" világról és emberekről alkotott képe.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyis ez a te véleményed. De ugye ez se visz közelebb semmihez, mert a kétpólusú politizálásnak a vége az lesz hogy vagy az egyik vagy a másik nyer. Innentől nincsenek árnyalatok és a most Fideszt toló opportunisták nagy része elkezdi majd tolni az új szekeret...
Valódi pluralitásra lenne szükség, de ilyen hozzáállással nem lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Véleményem szerint inkább tény. Nagyon várom, hogy a hatalomba törekvő "kormánykritikusok" és talp- és seggnyalóik szellemben és lélekben meghaladják Orbánt és a Fideszt.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valódi pluralitásra lenne szükség, de ilyen hozzáállással nem lehet.
Hát így, hogy az ellenzéki pártok egy jó része betagozódott a Feri alá, így nem is lesz. Az a baj, hogy azok is csak 1 hijján 20, opportunista politikát visznek elvszerű helyett, ezzel önmaguk megteremtve a kétpólusú politikai térképet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vedd, vegyétek már észre, hogy a valóság mellett meneteltek.
Milyen feri alá tagozódott be és kicsoda?
Hol volt itt olyan, hogy 2010-ben csődben lett volna az ország? Ezt hazudja a sok orbán rikkancs.
Nem tűnik fel az nektek, hogy becumizzátok a sok orbán média által szajkózott sületlenséget?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "kormánykritikusoknak" lassan fel kellene már ébredni, és kibújni Orbán seggéből.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lopásnak hívod amit a Strabag árrésnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>király-chf júlia, aprev piroska barinője
>komáromi-azoltásemberkísérlet-dk zoltán
>nem 2010 előtt jön vissza :)
ezeket már a feri diktálja a fülére?
néha azt gondolom, hogy _tényleg_ leváltotta az ellenzéket és egy fideszes troll
beszéltetni, beszéltetni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nyerni akarnak akkor csak mosolyognia kell mint Karácsonynak és keveset mondania.
Nincs olyan hét amikor ne beszélne faszságot. Egyre inkább egy hötyörgő csőcseléknek néz ki az összefogás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A csőcseléket TE képviseled. Tanulatlan vagy, szemellenzős vagy, agymosott vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Proof.
Addig is taníts! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Addig is taníts! ;)
Egyebet sem teszek, te szerencsétlen. De hát, a legjobb vetőmag is kárba vész ha meddő a föld, amibe vetik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondj erős objektív állítasokat. Jussunk el valahonnan valahová deduktív. Kezdheted. Dühöd és érzelmeid nem érdekelnek. Érvelésedben szorítkozz a logoszra és kerüld a pátoszt és az étoszt. A vitád tárgya ne érintse a személyem. Én a "mű" élvezője nem vagyok része annak.
Fog menni? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hajjaj.. Fékezz.
Már az előző szint is elég kemény volt.
Ennél nagyobb hülyét ne csinálj magadból. Nevetséges, aki azzal próbál meg másokat befolyásolni, meggyőzni, hogy ő nem is olyan hülye, hogy lapátszám szórja az oda nem illő terminológiát. Ez a fajta álműveltség nem csak nevetséges, de hányingerkeltő is.
Te nem a mű élvezője vagy (mert az orbán), hanem annak egyik csavarja, elvárás szerint funkcionáló alkatrésze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Álműveltség? Nem tudom milyen az igazi. Ezt olvasással szereztem. Ennyire futotta.
Ez így lenne, ha ehhez az országhoz lennék kötve. Egy bizonyos összeg felett az ember tetszőleges hazát választhat. Ez kb 1millió dollár kp és a világ összes ország a fiának érez. ~letelepedési kötvény
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak halkan kérdem, lenne olyan névsor amivel elégedett lennél?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. De azok nem hinném, hogy adnák a nevüket ehhez. :) (Vagy bármely párthoz.)
Nekem pont elég a releváns munkatapasztalat némi sikerrel a múltban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bojár sikereivel mi is a probléma?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi. Tök jó megnézni vele pár interjút. Többet nem, mert egyforma.
A sikeres emberek hajlamosak azt hinni, hogy bármiben azok lehetnének. Ami részben igaz, bármiben, de nem ugyanannyira.
Bojár világnézetével viszont van gondom. Látszik rajta, hogy elzárva él a világban, amit a tv-ből ismer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ezt lefordítom, ha megengeded. Azt mondod: nincs ilyen lista. (mert ha létezne is azok nem járulnának hozzá, hogy a nevük ilyen listán legyen tehát nincs ilyen lista)
Ha jól értem akkor ez még egy ez az ellenzék semmire sem jó téma. Ettől még jobban alkalmatlanok lesznek, hogy n-edik topicban ez a téma?
(azt próbáltam leírni, hogy ez kizárólag arra jó így hogy a különböző véleménybuborékban élő emberek egymás hergeljék megint, mert már a topicindító kijelenti nincs jó megoldás a listára)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem csak ezt akarod belőle érteni. Viszonyod a valósággal nincs hatással arra.
Ki merem jelenteni, hogy ezekre az emberekre nem bíznám ezeket a feladatokat, mert vagy képzetlenek benne vagy már belebuktak egyszer. Kellemetlennek tartom, hogy ezekre a mankókra kíván támaszkodni MZP. Kódolt kudarc.
Ilyenkor hol van Bige? :) Gazdagabb, mint Bojár. :) Vagy mi a mérce?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a cikkből úgy értettem, hogy szerepük kimerülne abban, hogy a készülő választási lózung-gyűjteményhez adják a nevüket (ami a célcsoportban jól csengőnek számít, gondolom)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is. Csak hitelesítteti magát velük. Ezek ismertebb arcok, közepes népszerűséggel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sikerült feldolgozni, én azt kérdeztem van e olyan lista amivel elégedett lennél, a válasz egyértelmű nem volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mondtam ilyet. Ha az ember szakértőket keres azok legyenek magasan képzettek az adott területen. Döntést nem ők hozzák, hanem csak támogatják. Egy kevésbé képzett ember nem tud támogatni döntést. Olyan sem aki más területen képzett és olyan sem, aki már egyszer ebbe belebukott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. De azok nem hinném, hogy adnák a nevüket ehhez. :) (Vagy bármely párthoz.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerek mindenkit. Ezért csak paramétereket adtam meg.
Szakértő <> döntéshozó
Teljesen más szerepkör. Előbbiből kell a nagy tudású, utóbbiból rendszerező, aki tud priorizálni, súlyozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te csak egy listat kerdeztel, az van neki. olyan lista ami csatlakozna is az ellenzekhez, na olyan valoban nincs. de ez nem a listan szereplok szakertelme miatt van :)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom nem megy egyszerű magyar mondatok értelmezése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sajnos nem. de a te nemegyszeru mondatod ertelemezese sem :(
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orbán, anno, megtette köztársasági elnöknek dokktorr smitt pált, azt a szervilis számító kretént, aki előtte nem sokkal kinyilvánította, hogy lojális lesz akár a fideszhez, akár az mszp-hez, ha alkalma nyílik rá. Ő bezzeg polgármesternek nem lett volna hülye, de szerinted Karácsony Gergely, egy egyetemi oktatói múltú, értelmes, egyenes, eleddig tisztességes ember az, Szóval, smitt,
ez a számító fa__fej kb. annyira volt alkalmas a köztársasági elnöki feladatra, mint te. Emléxel?
Isten áld <-- meg a magyart ..
Orbán azt a debil vénasszonyt tette meg az ország tiszti főorvosának, aki a receptírásban elhülyült vidéki körorvosok legalját is alulmúlja szellemi kapacitásban, szakmaiságban és kurázsiban. Ráadásul ő is magas fordulaton járatja a nyelvét sanctus orbánicus seggében. Emléxel? Müller Cucli néni: "Nincs erre valami jobb szövegünk?"
Orbán azt a csiszár jenőt tette meg olaszországi nagykövetnek, akiről tudott, hogy egy akkoriban erősen mellőzött, a felesége által kitartott, tehetségtelen veréb volt (most is az) ám a kinevezését azzal indokolta a kormány, hogy beszél olaszul.
Orbán annak a, szintén mellőzött, periférián tengődő nagy ferónak osztott kossuth díjat, akiről mindenki tudta, de még ő maga is nyilatkozta, hogy egész életében csak arra várt, hogy mikor tűnik már fel a láthatáron egy ülep, amit kinyalhat némi apróért. Ezt a lehetőséget még a kommancsok sem adták meg neki, de orbán, ő igen.
Hadd ne essen szó matolcsiról, káslerről, az MNB-be implantált, tolvaj Papcsákról, a pedofil nagykövetről, a hobbi-alkotmányozó két belterjes barátnőről, szájerről és gulyás gergelyről.
Ráadásul ez a teljesség alig egytizede.
Mi jön még ezután? A kétszeres kossuth díjas markecolók?
És te mindezek után még pofátlanul - vagy hülyeség okán - azzal próbálod hülyíteni a HUP népét, hogy Márki-Zay Pétert dehonesztálod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, hogy belekérdezek: Müller és Papcsák nálad miért nagybetűs? Hogy értsem az érzelmi hátterét is :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Müller esetében mondatot kezdtem. Papcsák esetében pedig nem figyeltem oda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TFH igazad van. Évi 0,5 kretén a teljesítményük. Igazad van, ez egy bűnős párt.
ps.: soronként tudnálak cáfolni, de nincs kedvem, mert meggyőzni úgysem tudlak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Embereket tetteik alapján. Szóval mi a helyzet Müller Cecíliával nem kell soronként, ne is menjünk bele a bonyolult kérdésekbe, csak ezt az egy embert cáfold.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno az MSZP bukni választotta a vörös iszapnál. Szerencsétlen túl élte és előléptették. A Fidesz ugyan ilyen okból hozta elő. Cecil az az ember akit bukni visznek, de ha nem bukik, akkor felfelé bukik. Az orvosok Forrest Gumpja.
Így megy ez a politikában. Nincs itt semmi látnivaló. Amikor olyan embert látsz, hogy azt kérdezed: hogy került oda? akkor ezt láthatod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
homonnay-tól még nem érkezett válasz kereszténykonzervatív nem-dk-s mzp segélykérésére?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tetszik ez a topic, hosszú idő után végre valaki előhozta, hogy jó volna valami szakértelmet is elvárni a magyar politikában....
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát a nyitóposzt.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nincs hiányérzetem. Szorgalmas okos képzett embereket látok a kormányban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját pecsenyét készíteni van eszük, igen. De nem egy céget tulajdonolnak és irányítanak, hanem egy országot, ahol nem biztos, hogy a nekik anyagilag jó az az országnak is az...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább 1-et mondj, csak hogy lehessen itt kommentelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orbán Viktor :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majdnem rakoptem a monitorra amit iszok, gondoltal mar bohocnak menni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugyan már, ha nem egy böffentés lett volna amivel csak összeugrasztja a különböző véleménybuborékban lévő embereket akkor elmondja az érveit, illetve ad alternatívát. De ugye...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kissé fura a "fizikust" pejoratív kontextusban olvasni tőled. Az én évfolyamból csak a Morgan Stanley-nél kb. annyian dolgoznak, mint ahányan alapkutatásban. A bankok kifejezetten szeretik a fizikusokat, mert képesek absztrakt modellekben gondolkodni. Hogy aztán a modellt egy pénzügyi/gazdasági bázisra alkalmazzák, vándorló madarak viselkedésére, vagy alacsony hőmérsékletű rendszerekre, az tök mindegy a modell szempontjából. Szóval az, hogy "lehülyézel" valakit, mert egy fizikus végzettségűtől kér tanácsot, az csak a saját tájékozatlanságodra hívja fel a figyelmet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd a másik oldalát, valami nagyon rosszat akart írni rá, de a legdurvább, ami eszébe jutott, az az, hogy fizikus. :)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hülyézem le. Az MS-nél kell a tudásuk, mert kevés közgazdásznak van meg a szükséges matematikai apparátus a fejében. TTK számomra a best, ahhoz képest minden más szakmunka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem mindenkinek megvan a pártfőiskola és a doktori "tudományos" marxiszmusból. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az érzésem be vagy fosva, neked Orbán alatt jól megy a szekér, félsz a változástól?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert mit terveznek Bigével a támogatásért cserébe? Neki adják a teljes vegyipart? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, Bigének úgy nagyjából annyi elég lenne, hogy nem a Fidesz van hatalmon...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a brigád előző regnálása alapján van mitől tartania minden épeszűnek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nyert. Én bárhol élhetek a világban, de ha lehet, szeretnék itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jelenlegi kormány nyóccéve még az államadóság csökkentésében akart szakérteni, mer, hogy az mutatja a szekértelmet. Nem jött össze.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
adósságszerkezet: forintban/devizában denominált adósság, közben a nemzeti vagyon bővülése
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben jött egy, a 2008-asnál 2x mélyebb válság. De ezen már végigmentünk párszor. Elismerem, vannak a magyarázatban olyan dolog, amik már túlmutatnak az egyszeri, bérből-fizetésből élők pénzügyi ismeretein.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te melyik csoportba sorolod magad és miért engeded meg magadnak, hogy valakit csoportba sorolj és az alapján mond meg mekkora a tudása?
Orbán Viktor maga is bérből és fizetésből élő embernek vallotta magát. Simán csattan az érme a flaszteren.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak okán, hogy átlátom az összefüggéseket és mert a saját portfólióm kezelése mutatja, hogy az átlagnál jobban értek a pénzügyekhez.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szuper, akkor hozzád képest Orbán Viktor képtelen felfogni az összefüggéseket. Jól értem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ő mondta magáról, hogy bérből és fizetésből él, te meg azt mondtad aki ide tartozik annak a tudását ez meghaladja. Nem tudsz követni, vagy nem akarsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na most nem értem, arra akarsz célozni, hogy doktorminiszterelnökurunk szokásához híven hajlította a valóságot, és nem szabadna szó szerint vennem nyilatkozatát amit később több alkalommal megerősített?
Vagy, hogy ő kivétel?
Vagy, hogy nem is ezt mondtad és mégis lehet bérből és fizetésből élők közt is olyan akit ehhez ért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem állítottam, hogy egyetlen bérből-fizetésből élő sincs, aki értene ehhez. Én az egyszeri bérből-fizetésből élőről beszéltem.
amik már túlmutatnak az egyszeri, bérből-fizetésből élők pénzügyi ismeretein.
Kérlek nézd el nekem a régies kifejezést. A jelentését itt találod:
https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-magyar-nyelv-e…
2-es pont.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Everybody Orbán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak okán, hogy átlátom az összefüggéseket és mert a saját portfólióm kezelése mutatja, hogy az átlagnál jobban értek a pénzügyekhez.
Te hülyeséget beszélsz.
A te hozzáértésed - tegyük fel, hogy megvan - egy érdeklődő hobbista hozzáértése. Olyan ez, mint az unokaöcsém repülő-modell mániája. Azt ne várd már el, hogy mindenki repülő-modell buzi legyen, csak mert te történetesen az vagy.
Az emberek, akiket a bankok megmajmolnak, úgy átlagban nem hülyék, csak tájékozatlanok. Egy kölcsön felvételét, annak negatív kihatásait meg igenis lehet tanítani az iskolában, csak hát, a polgár akkor jó ha kellően hülye, tájékozatlan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A te hozzáértésed - tegyük fel, hogy megvan - egy érdeklődő hobbista hozzáértése.
Nem is vitattam. Ezzel viszont a lakosság felső 10%-ba tartozom a pénzügyi hozzáértés tekintetében :D
Az emberek, akiket a bankok megmajmolnak, úgy átlagban nem hülyék, csak tájékozatlanok. Egy kölcsön felvételét, annak negatív kihatásait meg igenis lehet tanítani az iskolában, csak hát, a polgár akkor jó ha kellően hülye, tájékozatlan.
Dehogy kell ehhez iskola! A mai felnőtt generáció ezen része nem tanult a saját kárán se (CHF izé) és nem is fog. Mert nem is akar.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy kell ehhez iskola! A mai felnőtt generáció ezen része nem tanult a saját kárán se (CHF izé) és nem is fog. Mert nem is akar.
Már hogy ne kéne?
Amikor pörögtek ezek a hitelek, akkor az ismeretségi körömből három család kérte ki a véleményemet. Elmagyaráztam nekik a dolgokat és kettőnél még szinte én voltam a szemétláda. Egy értette meg csak, hogy mibe vág majd bele. Ő is beleállt végül, de a tervezettnél jóval magasabb önrésszel.
Sok esetben az már elég, ha vázolod a hitelt felvenni szándékozónak, hogy a 4-5 %-os kamat nem tűnik ugyan soknak, de ha a, mondjuk 15 éves futamidőre, inflációkövetéssel kiszámolja, hogy végül összesen mennyit fog fizetni a banknak a hitelezett pénzért cserébe, akkor azért látszik a hallgatóság arcán a sokk.
Az sem egészséges, hogy a hitelt kínáló reklámok olykor idiótának állítják be azt, aki nem él a hitel lehetőségével. Egy fogkrém vagy egy porszívó esetén az ember elmegy amellett, hgoy rosszul választott, de amikor milliókról, néha egy élet munkájáról van szó, akkor ez már nem járja.
Az sem igaz, hogy ne tanulnának.
Szintén ismerősi kör, negyed millás telefon, részletre. Első körben sokakat megmajmoltak ezzel, de ma már ugyanezek nem állnak bele mégegyszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legyen így! Én csak örülök neki, hogy ezek a pénzügyi analfabéták fejlődnek! Legalább nem kell közpénzből újra ás újra megmentenünk őket.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel picit vitatkoznék, még 2005-ben próbáltam "bárkit is" lebeszélni a CHF hosszú távú hitelről, a legjobb válasz az volt, hogy mire ez beüt addigra vissza is fizeti. A másik az volt nincs más lehetőségük hogy otthonhoz jussanak. Majd 2009-ben ment a sírás és az anyázás, hogy átverték őket a bankok. Akkor megkérdeztem, de én azért szóltam. A válasz az volt "nem gondoltuk hogy ennyire"
Persze egy teljes társadalom nem lehet hülye, ezért fogták kimentették őket mindenki pénzén. Na most akkor szerinted ki majmolt meg kit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, hogy ezt eddig nem reagáltam le. Valahogy elsikkadt.
Nem tér el a véleményünk. Legalábbis szerintem.
A dolog pszichológiája nagyjából az, hogy amikor a tanácsot kérik ezek az emberek, akkor valójában nem tanácsot kérnek. Ők már döntöttek. A megerősítésre várnak csak, és ha azt mondod, hogy igen, állj bele, akkor a felelősséget tolják át a válladra, egyben nyugtatják magukat, hogy tessék, Z is megmondta, pedig ő aztán .. Mi baj lehet?
Ritka kivétel, akit tényleg a dolog valódi kockázata érdekel és nem a kézközelbe került autó vagy lakás kulcsa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy a pénzügyeidben te jeleskedsz? Csak keresem az elégedetlenséged okát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rossz helyen keresgélsz.
Engem nem érdekel a pénz. Nincsenek jelentősebb anyagi forrásokat igénylő céljaim.
Ráadásul, megvan már mindenem.
Nem szeretem, ha hülyének néznek, azt sem, ha meglopnak és természetesen sértőnek tartom, hogy egy ilyen orbán nevű, senkiházi féreg úgy formálja kedvére, fuserálja el a hazám gazdaság-szerkezetét, kultúráját, jogrendszerét, ahogy neki tetszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor érdekel vagy sem. Összezavarsz azzal, ha egy mondatban váltasz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor érdekel vagy sem. Összezavarsz azzal, ha egy mondatban váltasz. :)
Te most viccelődsz, vagy tényleg ilyen sötét vagy?
Az, hogy valakit nem érdekel a pénz, nem jelenti mindjárt azt is, hogy hagyja magát kirabolni. Különösen nem olyanok által, akiknek nem ez lenne a dolguk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi lenne a dolguk?
Milyen az ideális állam? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ideális állam szakértői kormánnyal rendelkezik.
Szerintem a jelenlegi az:
https://hvg.hu/itthon/20211116_tasz_voksturizmus_pc_lakcimmodositas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es ez azert erdekes, mert...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogvédő szervezet ami inkább külföldnek fontos. Aham. Ahogyan 1956 is nekik volt fontos nem nekünk. Ne vicceljünk már! Nem fogok Sorosozni, mert az csak egy hívószó a jelenségre ami létezik nélküle is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Jogvédő szervezet ami inkább külföldnek fontos."
Meg azokanak a magyaroknak, akik ott dolgoznak.
Meg azoknak a magyaroknak, akik támogatják.
Meg azoknak a magyaroknak, akik csak örülnek, hogy van, aki kiáll az emberek mellett, az állammal szemben
Meg azoknak, akik nem szeretik, mert nem értik, hogy ők is jól járnak egy szabadabb országgal, ezért nem is tudják, hogy nekik ez fontos.
Amíg az állam nem védi az állampolgárai jogait (sőt, épp ellenkezőleg), szükség lesz jogvédő szervezetekre.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogvédő szervezet ami inkább külföldnek fontos. Aham.
LOL. Nevetséges egy emberke vagy te.
Áruld már el, hogy lehet azzal ártani, ha valakik a TASZ segitségével megkapják azt a szakszerű jogi támogatást, segítséget, amire egyébként nem lenne pénzük?
Miért is baj az, ha ennek költségeit zömében egy külhonban élő, amúgy magyar állampolgár fizeti?
Rendesen be vagytok ti oltva tisztánlátás ellen, zombi koma. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Jogvédő szervezet ami inkább külföldnek fontos."
"A TASZ jogvédő civil szervezet elvállalta Orbán Viktor védelmét abban a perben, amit az igazságügyi minisztérium indított a Fidesz-elnök ellen. A igazságügyi tárca azt nehezményezte, hogy Orbán azt mondta: tavaly október 23-án béke lett volna, ha a rendőrség politikai utasításra nem támadja meg a Fidesz-gyűlés résztvevőit."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ne zavard ossze a kis hivo buksijat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt nincs ellentmondás. Akkor is külföldnek volt fontos Orbán, mivel tudták, hogy nyerni fog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs itt semmivalo kerem, nem arrol van szo, hogy orban a haverkaival szetlop mindent es leszar minden normalis dolgot! csak a mocskos kulfold meg a soros!
azt hittem trey meg te ennel ertelmesebb emberek vagytok, dobbenet szamomra, hogy ti hogy veditek ezt a csurhet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hittem te is értelmesebb vagy. Messziről kb a partizán jut el hozzád és azt hiszed, hogy az igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az elozo valasztas utan is megindultak ide a barataink, a kovetkezo utan is meg fognak. nezz ki a buborekodbol szerintem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A te buborékod nagyobb? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
el otthon eleg rokon a csaladban, hogy lassam az egeszsegugyet es az oktatast mukodni, es el otthon eleg jol kereso/tehetosebb ismeros is, aki el van a buborekjaban. lehet a gyereket privat suliba jaratni, rozsadombon lakni, magan egeszsegugybe jarni, es lehet, hogy te csettintesz, hogy igen, ez jo, de szvsz ez csak egy parasztvakitas, amit ideig-oraig lehet fenntartani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt ez a szar ország:
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Inco…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok, tehat az egeszsegugy jol mukodik, az oktatas jol mukodik, a haveroknak szetlopas rendben van, hiszen epul szepul az orszag, ha jol ertem, lefedtunk minden temat, ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérlek minden bűncselekményt jelents a rendőrségen amiről tudsz.
Az egészségügyet fejlesztik. Lehet nem jut el hozzád. Oktatási reform most valósul meg, hogy piacosodik. Sokkal több pénz kerül az egyetemekhez.
Alsóbb oktatást, pedig beszéld meg a roma szervezetekkel.
https://kormany.hu/hirek/nagy-erokkel-folyik-az-egeszsegugy-fejlesztese
oktatás:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
arra a rendorsegre gondolsz, ahol lezarjak siman a dolgokat ugy, hogy nincs buncselekmeny? kezdjuk egyszeru es dokumentalt dolgokkal, pl a parkolasi ugyekkel, gondolom lattad a tenyfeltaro videot - azzal mi a helyzet? a rendorseg lezarta az osszes feljelentest. szerinted sem tortent semmi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MSZP-nél kopogj ezekkel a kérdésekkel.
Értem én, hogy kell az ideológia, amivel az ország szar és te vagy a nagy nyertes, hogy nem itt élsz. Mindez a honvágy elnyomásához. De rossz helyen kopogtatsz. Napi több órát csak a hírek és a gazdaság figyelésével töltöm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MSZP: oh, persze. megnezted a videot egyaltalan? a fideszes haverkaid ultetik a fofaszt az egyik cegukbol a masikba.
a masikra: en nem vagyok egyaltalan nyertes azzal, hogy itt elek. szar a kaja, es nem az anyanyelvemen beszelek. tehat ezzel te kopogtatsz rossz helyen, aki ismer, tudja, hogy en nem azert lakom itt, mert imadok svajcban elni.
viszont par dolog biztos, es ezt koszonheted kedvenc kormanyodnak:
* hogy a gyerekeim elott 50x tobb lehetoseg fog allni, mintha mondjuk piripocspusztan nonenek fel (most is 20 ezer fos varoskaban lakunk itt) - az oktatas szet ltt kemenyen turva, a tanarok megbecsulese zero (lasd trey pedagogusgyalazasa uton-utfelen), a fizetese is szar, es szuro sincs, boldog-boldogtalan tanarnak mehet az egyetemrol
* szakmailag olyan cuccokat tudok simogatni es olyan helyekre jutok be, amit sajnos egyik kutatointezetben/bol sem lehetne otthon, nem hiaba megy a brain drain otthonrol ezerrel - a zurichi EPAM/Google/Swissre/UBS/kis startupok ITjanak nem elhanyagolhato resze magyar.
* ha elmegyek a korhazba akkor rendes kezelest kapok, es nem 8 honapos varolistat
azok kozul akik itt laknak sokan ezen dolgok valamelyike miatt huztak el.
megertem, hogy idosebb gyerekkel, vastag penztarcaval, sajat ceggel teged kevesbe zavar, lehet, ugy engem sem erdekelne, de attol meg a valosagon nem valtoztat az, hogy becsukod a szemed es csapkodsz a kezeiddel hogy "MSZP! SOROS!!!! A GYURCSANY!!!!!!!!!".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ez nem a mindenkori kormánynak, hanem inkább annak köszönhető, hogy:
The Swiss army had last fought in 1847, during the Sonderbund, a short civil war.
http://www.switzerland1914-1918.net/overview-of-the-swiss-army.html
Ha '48 után mi se háborúztunk volna (főleg nem a vesztes oldalon), otthon is nagyon más lenne a helyzet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a szar kaja koszonheto ennek? ;-) /joke
ha nagyanyam villamos lett volna, akkor meg csengetnek. de nem volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A szar kaja nem tudom minek köszönhető :)
De Svájc a 150+ éves semlegességével nem jó viszonyítási pont. Azon kívül nyugaton meg vagy sokkal nagyobb, vagy a nyertes oldalon harcoló / a vasfüggöny másik oldalán lévő országokat találunk.
Mondjuk ahogy tudom, Spanyolország, Portugália se feltétlen van sokkal jobb helyzetben, mint mi (főleg munkanélküliség terén), holott ők azért komoly gyarmattartó országok voltak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ismerem a tobbi orszagot, nem eltem ott, meg ennyit se tudok roluk. ket orszagban laktam osszesen, ezen kivul USA-ban jartam viszonylag sokat, de ott nem laknek:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is csak a UK-t ismerem közelebbről, és itt sincs kolbászból a kerítés. Sőt!
Ha egy valósághű leképzést megnéznél, ajánlom a Brothers Grimsby (Agyas és agyatlan) c. filmet. "Valahogy" egyik brit haverom se látta. Talán túl közel ütött otthonra...
A nyugati államok közül Svájc oké, a fentebbiek miatt.
Spanyol, portugál kollégák itt a UK-ben meséltek az otthoni helyzetről - nem a legjobb.
Olaszokhoz se a kórházi ellátás miatt költözik az ember, ha költözik. Húú, mennyit szidták a kollégák a korrupt politikusaikat nekem!
Franciákról nem tudok sokat. Volt egy pár kollégám, de ők csak pár évre jöttek át, leginkább kalandvágyból, nyelvtanulási céllal - gondolom ők meg vannak elégedve az országukkal (mondjuk a rendszeres tüntetések, autó-gyújtogatások ennek kicsit ellentmondanak, de mindegy).
Vannak még a Benelux államok - gondolom azok normálisak, bár a franc se tudja mi értéket termelnek.
Németország ugye Németország, komoly ipar, nem véletlen hogy ott vannak, ahol.
Dánia az úgy elvan, gondolom Lego-land hoz a konyhára, azon kívül fogalmam sincs mi van velük, nem sokat tudok róluk.
Északi országok egy külön történet - nem jó összehasonlítási alap.
Szóval igen, vannak jobban élhető nyugati/északi országok, meg vannak olyanok is, ahol szintén nincs minden rendben.
Ugyan jó, ha az ember előre és felfele tekint, de azért a realitásokat is látni kell; és a realitás az, hogy igazán jól működő jóléti állam nem csak a világon, de Európában is kevés van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most valami.olyasmit látsz amit magadnak kreálsz. És még vitatkozol is vele.
Nehéz elfogadni, hogy a jelenlegi kormány a többségnek jó?
Ne a hup népe default videkről budapestre költözött megfelelési kényszeres komplexusos divatkommunistákból indulj ki. Nekik a 444,telex,hvg,partizán a mérce. (Ők akkor lesznek jó pesti értelmiségi, ha így vélekednek) Szerintük mindenki más csak hazudik. Ez a típus nem is hajlandó meghallgatni más gondolatot, mert már döntött és fél, higy inkonzisztensé válik a véleménye. Te akinek a kritikus gondolkodás a kenyere, ugye nem ilyen vagy?;ugye ugyanannyi időt töltesz mindkétféle mediával? Hm?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nehéz elfogadni, hogy a jelenlegi kormány a többségnek jó?"
Ez hogy jött ki abból, hogy már az előző választásokon is kevesebb mint felét kapták meg a szavazatoknak?
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Statisztika. Az ember 90%-ának fogalma sincs mi jó neki. Képes maga ellen cselekedni, sima gyűlöletből.
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Inco…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez eléggé indirekt bizonyításra került, egyrészt:
"The at-risk-of-poverty rate is the share of people with an equivalised disposable income (after social transfer) below the at-risk-of-poverty threshold, which is set at 60 % of the national median equivalised disposable income after social transfers."
Ami azt jelenti, ebben az esetben, hogy az ország belső viszonyait tekintve ki tekinthető szegénynek. Viszont sokan visszautasítják azt a tényt, hogy EU kellős közepén élünk és bár sok agyament visszautasítja a globalizációt és itt is láttunk már sok okos tanácsot, hogy mit kellene tennünk (talán odáig is eljutott az elmélkedés, hogy a digitalizációt kellene visszaszorítani). De még mindig igaz, hogy szinte teljes mértékig ki vagyunk szolgáltatva a külső tényezőknek, elég csak az energiát mondani. De ezért nem lehet csak a mostani kormányt felelőssé tenni. De van elég sok amiért igen. Gyakorlatilag pár év sikerért eladták az ország jövőjét, két példát említenék:
Építettek és építenek egy olyan gazdaságot ami összeszerelésre épül, kb 0 hozzáadott értékkel rendelkező tevékenységre épülő üzemek létrehozását támogattak amiknek három oka volt idejönni:
- relatíve olcsó munkaerő
- kiemelt kezelés, vegzálás mentes ügyintézés
- EU-s helyszín
Erre nem tud megtelepedni semmi, mert ha a munkaerő fajlagosan drágább lesz azaz ahogy még jobban felzárkózunk az EU bérekhez annál kevésbé lesz vonzóbb a helyszín és lehet dobni egy másikért.
Szinte teljesen megfojtják a kreatív ötleteket azzal, hogy nemzeti szabadságharcot hirdetve két kézzel "mentik meg" a beérkező EU-s pénzeket (elsősorban haveri kézbe). /Ne akarj meggyőzni, hogy ez működik láttam pár K+F projektet miként működik./
Nagyából ennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Faszságot beszélsz. Összeszerelő üzem _IS_ vagyunk, mert vannak képzetlen embereink. K+F is jelen van hazánkban, mert vannak képzett embereink _IS_.
Ez ugye megvan, hogy egy 8 általánossal rendelkezőt nem lehet beültetni mérnöknek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megvan az a listád, ami azokat az országokat tartalmazza, amelyekre a megállapításaod nem igaz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Napi több órát csak a hírek és a gazdaság figyelésével töltöm.
Mennyi kárba veszett idő, energia ...
Oh tempora, oh mores.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neki ezért van olaszba' plusz egy háza, te meg ezért tengődsz minimálbéren.
Kinek mi az érdeklődési köre, ugye...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neki ezért van olaszba' plusz egy háza, te meg ezért tengődsz minimálbéren.
Sőt, a győzikét még fel sem, hoztad. Pedig hát, az lenne az igazi etalon ...
Legalábbis szerinted..
Oh my Gosh..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos a szerk már nem fért bele, de hátha kicsit jobban megvilágítja mire gondolok:
---
mielőtt félreértenéd: talán a közelmúltban (pár órája) kijelentetted, hogy neked mindened megvan, te jól érzed magad. Lelked rajta, ha te - ugyan látszólag nem, de - meg vagy elégedve az életeddel, akkor folytasd tovább azt amit csinálsz, és élj boldogan. De láthatólag, valami zavar, valami nem oké a saját életeddel. Valamit hiányolsz és emiatt ilyen keserű a szájízed. Vajon téged zavar, hogy más többre vitte? Hogy az állam nem segít ki? Biztos, hogy másokban van a probléma és nem a te felfogásoddal, életszemléleteddel, lustaságoddal?
Nem tudom, csak kérdem...
A szocialista, törődő állam az "kívánatos" (őszintén, szerintem is). A kommunista, na az nem.
De honnan vennél el? Oregon felső középosztály. Sehol nincs a tényleges tőke koncentrációhoz.
Normális, felső középosztálybeli életet engedhet meg magának, de nem gazdag!
Ha osztályharcot akarsz vívni, akkor vívd a Bill Gates, Bezos, Szergej és Larry, Musk, Dyson és hasonszőrűek ellen.
Ne azt basztasd, aki tényleg tudásból, akaratból, képességből és kitartásból (nem utolsó sorban, izzadságból) jutott oda, ahova.
(És nyilván, Billy, meg a többiek kurva okosak voltak és tényleg sokat adtak a "köznépnek". De az tényleg jogos, hogy a világ, az egész világ összértének x%-át keresik percenként? Nyilván nem. Neked nem a(z alsó, közép,) felső középosztályra kéne lődnöd, hanem az igazi (modern) arisztokráciára, burzsoáziára...
És a burzsoázia pont ezt akarja elérni, hogy arra legyél haragos, aki nem azt érdemli meg (hiszen ugyanolyan mint Te, csak picit kitartóbb, aki feláldozza azt is a hosszú távú érdekekért, amit Te már nem (tudnál/akarnál) feláldozni - oszd meg és uralkodj).
Neked nem Oregonnal van a bajod.
Neked Bill fuckin Gates-szel (és a hasonszőrűekkel) van a bajod.
---
Remélem ebben az értelmezésben több közös hangra lelünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a te elképzelésed az én életemről. Neked kárba veszett idő volna, mert téged nem érdekel a pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én, hogy kell az ideológia, amivel az ország szar
Értem én, hogy kell az ideológia, amivel orbán büdös tolvajból, nemes államférfivé magasztosul. Nálatok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarok több frontot nyitni veled, mert az időm/energiám nekem is véges, de:
Szerinted a jelenlegi kormány - a lehetőségekhez képest - nem protekcionista politikát folytat?
Nyilván vannak hibái, de az irány - szerintem - jó.
Jobb, mint a 2002-2010 közti időszak.
Tökéletes? Nem.
Lehetne jobban csinálni? Lehetne.
Jobban csinálná az "összefogás"?
Biztos, hogy nem.
Ez a baj.
Hogy nincs alternatíva...
Szerk: amit te "lopásnak" hívsz, az nagy részében (nem teljes egészében, de nagy részében) a hazai feltőkésítés - ez kívánatos; a mutyi az nyilván nem.
Itt súlyozni kell a rövid és hosszú távú érdekeket.
Erről oldalakat tudnék írni, de most ettől eltekintek, mert bárki más unalmasnak találná - mindenesetre, a hibáival egyetemben, a jelenlegi kormány teszi a legjobbat a hazám fennmaradásáért.
Én így gondolom.
Győzz meg, hogy a másik jobban teljesítene a nemzet fennmaradása szempontjából.
Ha látnám, hogy ők nem internacionalisták, hanem hazafiak, akkor semmi baj nem lenne.
Sajnos ennek jelét nem látom :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összefogás rendezvény 10.23 se magyarzászló, se himnusz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Offtopik, de ha már behoztad: hétvégén néztük az István a királyt, a végén ment a himnusz, amit a tömeg üvöltve énekelt a kórussal. Elég fasza érzés volt, még ha valakinek vicces is ez a gondolat.
Heavily recommended, egyébként, ha valakit érdekel az ilyesmi -- szimfonikus operát csináltak belőle, viszont van benne egy-két modern kori kikacsintás, ami pont feloldja a klasszikus opera komolyságát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem reklámoznám a helyedben, hogy képtelen vagy már felismerni a himnuszt vagy a magyar zászlót. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oops. Pedig esküszöm végignéztem, kisebb beletekerésekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt olyan kormány, ami alatt a nemzeti vagyon erodálódott (2002-2010), és van, ahol nőtt (2010+).
Lehehet, hogy "lop". Persze. Ez egy jó hívó szó.
De patrióta gazdaság-politikát folytat?
Igen.
A regnálása alatt, sikerült a környező országokban befolyást szerezni? Sikerült.
Azért örülnék, ha az egyszeri ember játszott volna (komoly) stratégiai játékokkal. Csak hogy tudja/érezze, hogy a hosszú távú stratégia nem feltétlen jár rövid távú növekedéssel...
Nyilván, ha minden el van adva külföldieknek, úgy nehéz nemzeti növekedést elérni.
Nyilván, ha a stratégiai cégek ("NER") helyzetbe vannak hozva, akkor a terjeszkedés (== több bevétel) sokkal egyszerűbbé válik.
Amit te "lopásnak" aposztrofálsz, annak a 90%-a piacvédelem.
A 10%-ot adom, de inkább az lopjon 10%-ot, aki a nemzeti vagyont gyarapítja, mint az, aki azt kiárusítja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát a bözsiutalvány bevezetése, és a többi utalványos cég kicsinálása (majd számukra jelentős kártérítés megfizetése) vagy épp a trafikok elzabrálása piacvédelem volt. Az "irányított" közbe' szerzés az piacvédelem. A mostani, a benzinkutakat üzemeltetők pöcsével történő csalánverés, aminek a vége n+1 kút bezárása és "új kézbe kerülése" várható, szintén piacvédelem... Soroljam tovább...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt azert annyit hozzatennek, hogy en ebbol a szalbol jottem ra, hogy oktatas es egeszsegugy tekinteteben Svajc millioszor jobb hely, mint UK.
En is latom mi megy otthon. Viszont azt is latom, hogy UK-bol mar hazamennek az emberek gyereket felnevelni / beteget gondozni. Mert "ennel meg a magyar oktatas/egeszsegugy is jobb volt".
Viszont a kommentjeidbol meg kell allapitanom, hogy ezek az emberek Svajcbol nem mennenek haza.
Ezeken a teruleteken nem Magyarorszag a kiemelkedoen rossz. Svajc a kiemelkedoen jo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
“azt hittem trey meg te ennel ertelmesebb emberek vagytok, dobbenet szamomra, hogy ti hogy veditek ezt a csurhet.”
Az ilyen óvodás szarságokat amúgy miért írjátok le? Mi a faszt érdekli egy embert, hogy egy ismeretlen mit gondol róla párszár-párezer kilométerrel odébb? Én pont lehugyoznám.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy, lehet hogy mindig az állampolgárokat védik az állammal szemben.
- mert egyrészt ezt állítják magukról
- másrészt meg ezt is csinálják
Igen, nem csak olyanokat védenek, akikről tudják, hogy nyerni fog bárhol bármit... és sok embernek tényleg az az utolsó esélye az állam ellen, hogy valami civil szervezet segít megvédeni a jogait.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. Miért nem hazai finanszírozású? Ez nekünk nem fontos?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látszólag neked nem..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mennyit adtál nekik? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mindig jobban, átláthatóbban elszámolnak, mint a FIDESZ és a magyar kormány.
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"TASZ haha. "
Tipikus b+, hogy nem a hír az érdekes, hanem a postás. Vokstrizmust előkészítéséhez, az azt gyakorlatilag legalizáló törvényhez valamit? PONT most jutott eszükbe, hogy úgyis a magyarok ~6%-a (óriási szám) nem a bejelentett címén él, tehát muszáj ezt a borzalmas helyezetet így és most rendezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írtam. Gondolom a 6% többsége fideszes. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jelenlegi kormány nyóccéve még az államadóság csökkentésében akart szakérteni, mer, hogy az mutatja a szekértelmet. Nem jött össze.
Rész-sikereket azért elkönyvelhettek.
Az államadósságot csökkenteni ugyan nem sikerült, de megduplázni igen.
Mindezt egy olyan, tíz éve tartó világgazdasági pörgés közepette, ahol a románok is elkönyvelhettek hét százalékos növekedéseket, a szerbek meg olykor még tizet, vagy még többet is. Pedig ők nem kapnak pénzt az EU-tól.
A dakota meg az ide tolt EU-s pénzeket minuszolva, az állami földalapot kiárusítva, elért jó esetben két, két és fél százalékot.
Ja igen, hát ha nem lopnák el. Apropos. A nyugdíjalapnak is milyen szépen alárugott a tolvaj cigó. Most már az sincs. Pedig most már intenzíven tehermentesítené az állami kasszát.
Ja, a kedves orbán-hívek a 27 % ÁFA-t, a chips adót, a klf termékadókat, a tranzakciós adót, egyéb illetékeket és a duplára, triplára megemelt jövedéki adókat azért ne felejtsék el megtapsolni.
Már ha van rá idejük, mert most épp a 2010-es csődbe jutásunk legendáját szopják be, úgy tűnik, csont nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az államadósságot csökkenteni ugyan nem sikerült, de megduplázni igen.
Már megint a fránya kontextus az, ami hiányzik :D Na, pont ezekre mondom, hogy hiányzik az a minimális dolog, ami kellene a megértéshez.
De, ne aggódj. Pont azért vannak hitelminősítők, hogy a pénzügyi analfabéták is kapjanak valamiféle viszonyítási pontot arról, hogy mit jelentenek mögöttes folyamatok.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felcsökkentették 80%-ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még írd be hogy "családipótlék", és mzp felvesz szakértőnek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegye fel Matolcsy-t, ő fogalmazta meg a napokban jól ezeket a problémákat (lásd feljebb).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez volt már?
A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fékezni kell. Teljesen jó az írány.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mielőtt félreértenéd: talán a közelmúltban (pár órája) kijelentetted, hogy neked mindened megvan, te jól érzed magad. Lelked rajta, ha te - ugyan látszólag nem, de - meg vagy elégedve az életeddel, akkor folytasd tovább azt amit csinálsz, és élj boldogan. De láthatólag, valami zavar, valami nem oké a saját életeddel. Valamit hiányolsz és emiatt ilyen keserű a szájízed. Vajon téged zavar, hogy más többre vitte? Hogy az állam nem segít ki? Biztos, hogy másokban van a probléma és nem a te felfogásoddal, életszemléleteddel, lustaságoddal? Nem tudom, csak kérdem...
Én élem az életemet. Annak anyagi vonatkozásaival nem terhelnék senkit, így téged sem. Ami nekem gondot okoz, az az, ami nektek láthatóan nem, még pedig az, hogy meglopnak, hülyének néznek.
A szocialista, törődő állam az "kívánatos" (őszintén, szerintem is). A kommunista nem. De honnan vennél el? Oregon felső középosztály. Sehol nincs a tényleges tőke koncentrációhoz. Normális, felső középosztálybeli életet engedhet meg magának, de nem gazdag!
Nem tudom, ez hogy jön ide? Mi az, hogy honnan vennék el? Nem vennék el sehonnan. Nem érdekel ez a rész. Engem az érdekel, hogy egy, jórészt cigányokból álló bűnbanda fosztogatja az országot, egyre pofátlanabbul. A minap karas mónika távozott és ki lett tömve 40+ millió forinttal. Kérdem, mire fel? Már megszoktam, hogy mindenki magából indul ki és ennek mentén értelmez. Ezért közlöm: NEM VAGYOK IRIGY, de ez nem jelenti azt, hogy hagyom magam palinak nézni. Karas mónika húzzon el az anyjába, a helyére meg lehet olyat keresni, aki beéri a szerződés aláírásakor azzal is, hogy x ideig sokat keres, nem tart igényt még x millió forintra, ha menesztik. Már őt magát sem kellett volna iylen szerződési feltételekkel alkalmazni. Ez a hűtlen kezelés. És hány ilyen van. Lehet, hogy te ezt leszarod, vagy nem érdekel, de mást igen. Addig örülj, míg így van ez.
Ha osztályharcot akarsz vívni, akkor vívd a Bill Gates, Musk, Dyson és hasonszőrűek ellen. Ne azt basztasd, aki tényleg tudásból, akaratból, képességből és kitartásból jutott oda, ahova. A burzsoázia pont ezt akarja elérni, hogy arra legyél haragos, aki nem azt érdemli meg (hiszen ugyanolyan mint Te, csak picit kitartóbb) - oszd meg és uralkodj.
Neked nem Oregonnal van a bajod. Neked Bill fuckin Gates-szel (és a hasonszőrűekkel) van a bajod.
Nekem nem oregonnal van bajom, hanem an block a buta kreténekkel van bajom, akik a kerékkötői a normalitásnak, akik tolvajokat szopogatnak, akikre ezek a tolvajok hivatkozhatnak, akik mögé bújva folytathatják üzelmeiket. Az egy dolog, hogy oregon is egy ilyen, ki kell mondjam, megvezetett kretén.
Nekem nem kell szocializmus, nekem az kell ,hogy ne lopják el a befizetéseimet. Nekemaz kell ,hogy a fiamnak majd egy élhető országot hagyjak örökül. Engem halőálosan zavar az, holgy orbán hülyének, palinak néz. Én nem akarok a ti szintetekre süllyedni. Nem akarom a hülye dumátokat hallani a tőke újraelosztásról, ami színtiszta, pofátlan lopás.
Elég nagy baj az, hogy te úgy képzeled, aki ki meri nyitni a pofáját a lopás ellen az már egy lusta állat, hogy azt hiszed, azért óbégat, hogy neki jusson, vagy neki is jusson. Hát nem. Hidd el, hogy vannak olyanok, akik a normalitást kivánják és nem ezt a fertőt, ezt a korrupt, erőszakos, sunyi orbáni gecizmust, mert ennek nagyon rossz vége lesz.
Orbán szarik a fejetekre. Orbán nem hazafi, hanem tolvaj cigány, aki a cigányoknak kedvez. Orbán nem azért nem engedi be a menekülteket mert benneteket véd, hanem azért, mert azok pénzbe kerülnének és gondot okoznának, elsősorban neki. Orbán egy hazug, saját farkát szopogató selejtes geci, aki nem ért a gazdasághoz, nincs koncepciója, jövőképe sem, mindssze annyi, hogy holnap és azután is ő akar uralkodni, rajtatok.
Magyarország az elmúlt 11 orbáni év vesztese. Az EU legrosszabban teljesítő állama.
Amit te feltőkésítésnek hívsz, az köztörvényes bűncselekmények halmaza. Lopás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A leírásaid alapján te nem a normalitást kívánod, hanem azt, hogy legyen egy űr, amiben orbánék helyét átveheti az a halom szar, amit sikerült kitermelni az országnak. A megüresedett helyre folyni képes gané egy része eleve úgy akar nyugatra vezetni minket, hogy Orbánnál nyíltabban ad el neki, a többi szardarab meg azért adna el kapkodva minket és mindent, mert semmije nincs, se értékvallása, se pénze, se kapcsolatai, se esze, csak fosgőzös lila mámora.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hanem azt, hogy legyen egy űr, amiben orbánék helyét átveheti az a halom szar, amit sikerült kitermelni az országnak. A megüresedett helyre folyni képes gané
Orbánéknak itt nincs semmiféle HELYE, te elmebeteg. Ez a mondatod már elég jól jellemez.
Vannak politikai posztok, amiket jelen pillanatban orbán és a bandája elfoglalt, valamint láthatóan igyekszik élethosszig birtokában tartani. Orbán helye a sitten van.
Én nem vagyok semmiféle politikai párt, tömörülés tagja és nem is voltam soha. Nem favorizálok senkit a hazai palettáról, csak az a célom, hogy orbánt, ezt a hazug, öntelt f..szopó, diktatórikus tolvajt a hatalomból eltűnni lássam, a pofátlan sleppjével, a bűntársaival együtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy ne lenne helye? Négy plusz majd' tizenkét év nem lófasz, még ha olykor annak is érződik.
Nem elmebeteg vagyok, hanem bolond, akinek beteg az elméje.
A börtönök túlterheltek, hosszúak a várólisták, így szerintem inkább marad a kolostorban.
Az oké, de ha kinyitod az ajtót, nem csak a bent lévő döglégy repül ki, hanem a kint lévő is bejön.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nektek az a gondotok, hogy orbán megerősíett és folyamatosan erősít bennetek egy már meglévő, eredendően téves, torz értékrendet és világképet.
Ennek a beteg, stupid valaminek a védelmében ti bármit megtesztek. Szidjátok, okoljátok brüsszelt, a nyugatot, a zsidókat, a sorosokat, a pirosakat, a kékeket és úgy általában mindenki mást, aki nem olyan mint ti, aki veszi a bátorságot és merészel nem úgy élni, lakni, baszni, szarni, fingani, mint ti.
Azt hazudjátok be magatoknak, hogy ti vagytok normálisak, holott, éppen ti nem vagytok normálisak.
Képtelenek vagytok tolerálni mások élethez, boldogsághoz, miegyébhez való jogát. Amikor meg képletesen szólva pinán rugnak benneteket emiatt, akkor még ti vagytok felbőszülve, mert úgy képzelitek, hogy nektek jogotok van a buzikat, a zsidókat, a kékeket, a mindegy kiket szidni, megbélyegezni, lenézni, adott esetben akár meg is verni, vagy legyilkolni.
Valójában viszont éppen ti vagytok a korcsok, a kártékonyak, a semmirekellők és ti vagytok a megvezetettek is. Ti keserítitek meg mások életét. Persze a sajátotokon kívül.
Neked az nem tetszik, hgoy igazat mondok és ezzel belegyalogolok a konfortérzetedbe, mert a lelked mélyén tudod, hogy orbán igenis egy tolvaj, azt is, hogy hazudik, de az én szövegem hatására te kénytelen vagy mozgósítani a beteg ideológiai immunrendszeredet, és meg kell magyarázd, ideologizáld saját magadnak, hogy nem te tévedsz, hanem én hazudok.
Na, ilyenkor jön a pofátlan lopás, a csalás, a hazudozás átkeresztelése tőkésítésre, meg zseniális stratégiára.
Buták meg azért vagytok, pláne oregon, mert azt képzelitek, hogy van szent orbán, és van mindenki más. Na most, ha orbinyek azt kamuzza, hogy ő jobbos, akkor belőletek az jön, hogy aki ellene van, az automatice ballib. Más, pl. jobbos, centrista, vagy egyéb már nem is lehet.
Miért? Mert a hülye, fekete-fehér világképetekbe csaak ennyi fér bele. Ha nem fekete, akkor fehér.
Csak hát, kedves orbán-butusok, a világ bizony színes. Az emberek is ezer félék, még ti megvezetett szerencsétlenek is nagyon sok félék vagytok, még ha ez nem is látszik akkor, amikor ittasan egymást ölelgetitek, szopogatjátok a tusnádfürdői, bálványosi és egyéb kamrejsz-magyar, néphülyítő összeröffenéseken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hazudjátok be magatoknak, hogy ti vagytok normálisak, holott, éppen ti nem vagytok normálisak.
Vö. "Nem elmebeteg vagyok, hanem bolond, akinek beteg az elméje."
Neked az nem tetszik, hgoy igazat mondok
Ld. előző.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fogadd el, mert itt sokan mondjuk neked, abszolút torz a világlátásod, és végletekig szubjektív csőlátásod van a FIDESZ szerepét illetően is. - Itt sokan mondjuk neked, de Te csak hangoztatod az igazából pszichoterápiát igénylő nézeteidet.
Te egy végletekig sértett ember vagy. Kivonultál Magyarországról és most mindenkit (Leginkább persze a FIDESZT!) hibáztatsz a döntésedért. Pedig csak magadat hibáztathatod. Éppen múltkor vontam mérleget 80 körül "eltávozott" barátaim ottani anyagi helyzetét, jelenlegi nyugdíj körüli életminőségét illetően.
Ha maradnak, tudták volna produkálni a szakmájukban. Kár volt elmenniük. - Nyilván nem "atomtudósokról" van szó, csak egyszerűen jó szakemberekről. (Időnként - elég gyakran.., mert szinte mindent itt oldanak meg, - hazatérő barátaim jegyzik meg, több új autó, ház, élet mint Németországban. - Hazajönnének, és keresik a megvehető házakat sokan. Akiknek persze van rá, mert sikerült megtakarítaniuk. Jó itt élni, és nem csak Oregonnak, de sok rosszabb anyagi helyzettel rendelkezőknek is. A politikai harcok ellenére nyugi és béke van. (A tőzsde, a svájci frank árfolyam-veszteségeinket pedig magunk döntéseinek tudjuk be, nem Orbánnak.)
Egy példa, és nyilván országunkban van még néhány... Talán innen is találkoztatok többen az AXIÁL Kft. nevével. Amikor rendszerváltás körül indul, - Harsányi Zsolt a tulajdonos, - egy kisvárosi garázsban kezdett el mezőgazdasági gépalkatrészekkel foglalkozni, nem kell bemutatni ma Magyarországon, hány és mekkora telephelyekkel rendelkezik, a legjobb európai mezőgazdasági gépgyártókkal van kizárólagos disztribútori szerződése, a telephelyein az egész országban garmadával állnak az 50-100 milliós traktorok, kombájnok és más erőgépek. A gazdasági fejlődés lehetővé tette, "pártkatona szerep" nélkül is(!) ezt a még komoly nagy országokban is elképesztő sikertörténetet. Így is lehetett élni, fejlődni, az elmúlt 30 évet, és itthon(!), ha valaki elég rátermett volt. Nem kellett "politikai" okokból elmenekülnie vagy idehaza oligarcha szerepet vállalnia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Jó itt élni, és nem csak Oregonnak, de sok rosszabb anyagi helyzettel rendelkezőknek is." - Ezt tudják vidéken is? Meg a közszolgaként, betanított szalagmunkás béren foglalkoztatott pedagógusok is? Vagy épp azok, akik alól az elmúlt 12 évben kirántotta a szőnyeget 0. "csűngőhasú" Viktátor és bandája? (Akik most már gyakorlatilag kékcédulás ogy.-i választásoknak ágyaztak meg a legutóbbi salátatörvénnyel) Tényleg k.jó itt élni, csak épp az látszik, hogy a munkánk egyre kevesebbet ér, és ha nincs pénzed, akkor az eü.-ben is esetleges, hogy milyen ellátást kapsz (ha van, akkor meg a lakóhelyedtől függ, hogy mi érhető el elfogadható közelségben fizetős ellátás keretében). A gyerekeink mehetnek közpénz/közvagyon jellegét vesztett, csinovnyikok vezette alapítványok által fenntartott egyetemekre itthon, vagy - most még - választhatják azt, hogy hátat fordítanak az országnak, és Európába mennek tanulni, új életet kezdeni - aztán ha úgy alakul, látogatóba jön Magyarországra... (és a sarki cukrászdában befizet harminchárom stefániára...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akik nálunk dolgoznak sem vágynak el másik országba. Volt olyan kolléga (nem sok) az elmúlt 15 évben (azóta népszerű az elvándorlás ...ti.: el lehet innen menni GYF) aki elment. Nem látom, hogy jobb lenne nekik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem.., én éppen vidékről mesélek. A gyerekkori barátaim életében 40 éve "benne vagyok", azaz összejárunk, sörözünk nagyokat beszélgetünk, politizálunk is, minden-féle irányzat, bal és jobb is megtalálható. A feleségem tanár kb, szintén ennyi idő óta, ami az én látókörömben van, az utóbbi 10-12 évben kibővült Győr és Szombathely alaposabb ismeretével is. Budapest is nagyon benne volt, bár a pandémia óta hanyagolom, előtte hetente jártam fel. Megjártam sokszor az ország távolabbi városait is, pár hétre Zalaegerszeg, Szeged, Békéscsaba, Gyula, Veszprém, Szolnok, Nyíregyháza, Szerencs, Miskolc, Kaposvár - nyilván ez utóbbi a városokban csak pár hetet töltöttem, de nagyon sok ismerőssel, rokonokkal tartjuk a kapcsolatot, beszélgetünk, legutóbb szeptemberben, Sopronban 24 fős főiskolai találkozó (2 napos,) - ezt évente más városban megrendezzük, - nem tapasztaltam azt, hogy sokan rosszul élnének, - szép, újszerű személygépkocsik, enyémnél biztosan, :) - de nyilván vannak azért nehezebb sorsú ismerősök is. (Leginkább az egyedül maradás, a családi tragédiák, rossz párválasztás miatt...)
Tehát én köreimben nem látok tönkrement embereket, viszont gyarapodókat igen. Sokan manapság wellness-eznek, utaznak, - valamivel fiatalabbként, 2000-es években még a barátainkkal együtt mentünk, - egész buszt lefoglalva, - többször is "Görögbe". Mindenki szépen rendbe tette a házát az utóbbi években. Szigetelés, nyílászárók, tetőcsere, stb. - többnyire családi házakkal vagyunk "megáldva". Mindenütt 165"-os tv-k, házi mozi, számítás technika, értékes mobilok. Egyelőre ki tudjuk fizetni, ha hirtelen több százezres kár ér bennünket. (Nem kell hitel után szaladgálni.) Pedig sokan vannak egyszerű végzettséggel, szakmában, dolgoznak gyárakban, intézményekben. Vannak mezőgazdasági vállalkozók, nem túl sok földdel, állattal, de autóikat cserélik rendszeresen, vesznek gépeket. Szóval élnek, jókat buliznak is nyaranként, ápolják a környezetüket. Az iskola az egyik legjobb a városban, szeretnek ide járni a gyerekek. Sok a nazarénus család, viszonylag kevés az "erőforrás" jellegű. Egy 20 fős osztályban 1-2, max három. Feleségem szerint nagyon jó a gyerekanyag. Többnyire jól neveltek, tanulnak, okosak. (Igaz, mostanában szépen járunk temetésekre is, gyakori baráti találkozóhelyé vált.)
Komolyan, még a közeli romáink is jól el vannak engedve anyagilag, (olyan autók!) - hogy, hogy csinálják persze az kérdés, - de hát biztosan megy a "business" náluk is, ezerrel. :)
Mindent összevetve, Viktor első 4 éve nagyot lökött a vállalkozásokon, majd a Gyurcsányi éra vissza, - egy helyben topogtunk, - és 2010 óta ismét nagyon megy a "szekér" legtöbb cégnél. Most, a pandémia megakasztott sokakat, - nyilván, - de ezen nem lehet csodálkozni, Orbánék mindent megtettek, sokkal gyorsabban mint szomszédaink, és lehet mondani elég nagyvonalúan a talpon maradáshoz. Szerintem jól egyensúlyoznak. Persze a hatalom kéne itt sokaknak, de a többség "asztalára" eddig az elmúlt 20 évben Orbánék raktak le és sokat. - (Elég sokat éltem és láttam már ahhoz itthon, hogy ki merjem jelenteni, és az is természetes, hogy egy a világban gazdasági válságokkal terhes időszakban lesznek kevésbé fényes évek a következőkben. Átlagemberek életszínvonalát vissza fogja húzni a migráció. Pont. (Túl sok embert kell Európában eltartania a dolgozó rétegnek. Emiatt nem Orbánt kéne hibáztatni. Szívatják őt is kintről épp eleget. - Én a helyében biztosan nem csinálnám, amennyi "köszönet" jár érte a honfitársaktól.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Győr és Szombathely alaposabb ismeretével is." - Oké, akkor nézz körül Borsodban, vagy a Nyírségben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Afrikában meg éheznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bammeg az Afrika, az említett régiók meg ugyanaz az ország, mint Győr meg Szombathely...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vizsgáld meg mi is baj az általad említett helyeken ha egyáltalán van. Falusi csok nyertesei laknak arra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És bammeg szerinted van érdemi munkalehetőség? Meg olyan bérezés, amiből hasonló szinten meg lehet élni, mint az ország jobbmódú részein...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fel magyarorszag homeofficeban van, en is pesten "dolgozok", de megse ott ulok. nyilvan vannak kivetelek (elado, gyari munkas, stb).
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"nyilvan vannak kivetelek" - Igen, vannak. Azok, akik HomeOffice-ban ülhetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A home office-hoz kell valamennyire piacképes skillset. Nem sok, de kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Az kevés, hogy a gyárból már sok mindent hazavittél. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nagyon vakkantanék bele, elég szépen hülyítitek itt egymást, oregonnal meg a lipótmezeivel, de azért a te világlátásod is megér egy két mondatot, íme:
Mindent összevetve, Viktor első 4 éve nagyot lökött a vállalkozásokon, majd a Gyurcsányi éra vissza, - egy helyben topogtunk, - és 2010 óta ismét nagyon megy a "szekér" legtöbb cégnél. Most, a pandémia megakasztott sokakat, - nyilván, - de ezen nem lehet csodálkozni, Orbánék mindent megtettek, sokkal gyorsabban mint szomszédaink, és lehet mondani elég nagyvonalúan a talpon maradáshoz.
Hát, erre csak egy cikkből ragadok ki egy-két mondatot. Idézek:
A pénteken közzétett számokból kiderült, Bulgária után Magyarországon a második legalacsonyabb a nominális minimálbér.
Az Eurostat három csoportra osztotta az országokat: huszonegyből tíz tagállamban kifejezetten alacsony a minimálbér: Bulgáriában 332 euró, Magyarországon 442 euró, Romániában 458, Lettországban 500, Horvátországban 563, Csehországban 579, Észtországban 584, Lengyelországban 614, Szlovákiában 623, Litvániában pedig 642 euró.
https://qubit.hu/2021/02/05/magyarorszagon-a-masodik-legalacsonyabb-a-m…
Hát ennyit a te orbán imádatodról, meg a remek (lol) valóság-érzékelésedről. Nevetségesek és roppant szemellenzősek vagytok. Egy kártékony, büdös tolvajt istenítetek, aki még a románok tempójával sem képes lépést tartani, de hazudni, lopni annál inkább, Közben meg tönkremegy az ország.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vö. Nominál, reál
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
A térségből reálértéken mindössze a csehek, a horvátok, a románok, meg a lengyelek vernek rá a cigány teljesítményére.
Nem is nevetségesek vagytok ti, hanem inkább szánalmasak.
A 98 és 2021 közötti bérszínvonal meg úgy alakul, hogy 2008-ig emelkedett, utána meg süllyedt.
A 2008-as szintet most sem érte el.
Itt a forrás:
https://4cdn.hu/kraken/image/upload/s--Xf-C_ZdV--/7JsrYwn9Hzj0JqAUs.jpeg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyurcsány alatt jobb volt? ;)
Ja nem . Lesüllyesztette. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Agymosott szerencsétlen vagy te.
Már azt sem tudod, kínodban mivel hozakodj elő, hogy igazold a hülyeségeket, amiket sorolsz.
Beleállsz hótiszta emberekbe /MZP, Karácsony/, a szaros dakota, aki ellopott száz és száz miulliárdokat, plusz a sleppje már eltüntetett szinte mindent ami mozdítható, na, annak a seggét meg ezerrel nyalogatod.
Éppen ma hazudta a féreg, hogy a minimálbért a háromszorosára emelte. Ami keveset emelt, az az államkasszát gyarapította, volna, ha el nem lopta volna.
Nektek lehet hazudni, ti benyaljátok mint árvagyerek a vaniliafagyit, de mindenki nem állítható fejre üres, kamu dumákkal, meg sorosozással.
Ti teszitek tönkre ezt az országot, mert támogattok egy sittre való cigányt. Az meg rabol, fosztogat, ahol csak tud. A főző műsorokba, reality-kbe (TV2, LIFE plusz a szatellit adóik) már szinte csak cigány a meghívott, a sztárban sztár versenyzőinek háromnegyede dakota, a nyertes is boritékoltan az lesz. A CSOK is többnyire a cigókat gazdagítja, pláne szaporítja. A zene TV-kből is primitív cigány bazseválás árad. Ti meg olyan sötétek vagytok, hogy az leírhatatlan.
Persze lehet, hogy a te valódi neved is valami braun atya, ezért is vagy ilyen vehemens a politikai opponensekkel szemben és ilyen megértő, ilyen támogató nulladik orbinyek irányában, mert megvan a tolvajjal a vérségi kötelék?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en nem kedvelem se orbant, se a fideszt, de hogy karacsony holttiszta?:DDDD wtf. politikus, egyik nap reggel mast mond mint amit delutan, es masnap teljesen mast csinal mint az elozo ketto (lasd MZP-s visszalepeses tortenet).
nalam karacsony ott asta el magat hogy amikor kiszivargott a zugloi beszelgetes es megkerdeztek hogy az mi volt, es kivel, akkor azt mondta, hogy nem emlekszik, hogy kivel beszelt rola, a helyett h azt mondta volna hogy "semmi kozotok hozza, nem mondom meg" - ez egy rendes, tiszta, egyenes valasz, nem mismakolok hogy jajj nem emlekszem.
100%-ban fideszes valaszt adott.
szoval ne allitsuk mar azt, hogy karigeri "hotiszta", mert akkorat rohogok, mint amikor a fideszberencek mosdatjak a partjukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy egy politikus hazudik, az a munkájának tartozéka. Persze nem mindegy, hogy kinek és az sem, hogy mit.
Ezt a történetet nem ismerem, nem is hallottam, de az tény, hogy Karácsony nem lopott, az is tény, hogy okosabb orbánnál. Hogy tisztességesebb-e? Orbánnál ebben az országban mindenki tisztességesebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi a linket, hát, erről végül is tudtam.
Nem tudom, szerintem ez nem egy akkora bűn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyenes kerdesre nem adni egyenes valaszt szerintem az - mindegy melyik oldalon all a valaszolo...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek a hazugságnak nem volt tétje, súlya.
Ha igazat - nevet is - mond, akkor meg lehet, hogy ma már nem él.
Nem mentegetni akarom, de ez még orbántól is elfogadható lenne, egy hasonló szituációban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tény. Vélemény. A tied.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az tény, hogy Karácsony nem lopott
Bár lopott volna, az legalább megnyugtató magyarázatot adna arra, hogy miért olyan a zuglói parkolási rendszer, amilyen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látszik, hogy nem itthon élsz. Fogalmad sincs semmiről. A baloldal pont azzal kampányol, hogy a CSOKból kb kimaradnak a cigányok.
Amúgy mit érdekel téged ez az egész, ha elhagytad ezt az országot? A partizán 100x durvább, mint az m1. Ne abból indulj ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol, mikor állítottam én azt, hogy elhagytam az országot? Ha elhagytam volna, akkor nem is igen érdekelne, hogy mi történik itt. Csak hát, ez nincs így. Kb. ennyire korrektek az infóid szinte minden téren.
Az, amit az ellenzék mond, mindig hazugság, kivéve akkor, amikor számodra éppen megfelelő hivatkozási alap, ugye?
Az ellenzék - általában - igazat beszél. Amikor orbán volt ellenzékben, akkor ő is sokkal ritkábban hazudott.
Az alapkérdésre visszatérve: Miért is ne kapnának a cigányok CSOK-ot, amikor köreikben az a jellemző, hogy van két-három gyerekük húsz-huszonnégy éves korukra?
Egyébként, hogy kikalapáljam azt, amit te itt görbítgetsz, az ellenzék sztem azt állítja, hogy a cigányok egy (nyilván kisebb) része, nem kap csokot.
Hogy százból százan nem kapnak enni, vagy a százból négyen, az nem ugyanaz.
Kérlek, légy egyenesebb, nehezen tolerálom a hazugságokat. Értelme sincs telehányni az internetet olyasmivel, amiről te is tudod, hogy kamu.
Kösz, de nem olvasok partizánt, meg sok egyebet sem. Nincs rá idő, kedv. Meghagyom neked, nagyfogyasztónak. Az viszont elgondolkoztat, hogy még te is azt állítod, implicit módon persze, hogy az m1 durva.
Na látod, szerintem ez a durva.
Még valami, ha orbán annyira okos lenne, mint amennyire te hiszed, akkor nem lett volna szüksége egy király-csinálóra, egy simicskára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A CSOK nem a SZOCPOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert aki elhagyja az orszagot annak rogton megszunik a teljes csaladja, barati kore, etc, ugye? jajjj Oregon, ne legyel mar ilyen demagog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs a félig offtopikért, de eszembe jutott valami, amit megkérdeznék tőled, mint aki már jó ideje Svájcban él, de tisztában van az itthoni viszonyokkal is. Az egyik M1-ből tájékozódó rokonom gyakran jön azzal a viták során, hogy "Magyarország lesz az új Svájc". Fogalmam sincs melyik megmondóembertől hallotta, vagy miért gondolhatja, hogy valóban így lesz. Számomra annyira abszurd a kijelentés, hogy nem is tudok ilyenkor nagyon mit válaszolni, mert az olyan nyilvánvaló adatok, mint pl. az egy főre jutó GDP-beli különbség, természetesen nem érdeklik. Ha neked mondanák a fentit, akkor mit válaszolnál rá röviden?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En akkor hinnem el, ha a Karacsony, a FeGyor meg a Szepessy Zsolt nepszavazasi kerelmeit is elfogadtak volna. Nem csak a kormanypartet.
Igy viszont nem hiszem el.
A direkt demokracia elobb-utobb tenyleg felhuzna az orszagot.
Viszont az, hogy egyetlen part donti el, hogy mirol legyen nepszavazas, az nem direkt demokracia, max egy elso lepese, ami utan hianyzik 10+ lepes.
Masik lehetseges ok: a tersegben egyedul mi vesszuk legalabb egy picit komolyan a katonai keszultseget (meg mindig nem annyira, mint a NATO varna, de a tobbiek megannyira sem). Ezzel a kovetkezo "vilagegeskor" akar fuggetlenek is maradhatnank.
De ezt a ket okot is nagyon ki kell csavarni meg egy MTVA-s hozzaallassal is, hogy "uj Svajcrol" lehessen beszelni. De erzesem szerint innen fujhat a szel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a fo kulonbseg, ahogy mar irtak itt fentebb is, a direkt demokracia. itt merlegelesi joga sincs nagyon semmilyen bizottsagnak vagy politikai tisztviselonek abban, hogy ki lehet-e irni nepszavazast egy kerdesrol (amik amugy nagyjabol negyedevente vannak 2-3-4 kerdesrol), hanem ha megvan a megfelelo szamu alairas, akkor szavazas lesz, es kesz, ami raadasul utana kotelezo ereju, es felulir barmit, akar alkotmanyos kerdeseket is. amit a nep akar, az van.
az adorendszer is nagyon jo: fizet az ember varosi adot, megyei adot, es orszagos adot, kulon-kulon, igy tudom, hogy amikor kifizetem az adot, akkor hova megy, illetve mivel sok dontesi jog a varosnal van, igy konkretan helyi szinten el lehet donteni nagyon sokmindent (pl azt is, hogy mennyi legyen az ado konkretan, de a felhasznalasat is a penzeknek).
az idegrendszernek is jobb itt: amig otthon dolgoztam mindig minden tegnapra kellett, itt pedig az egesz orszag ugy van berendezkedve, hogy mindenki nyugodt tempoban csinalja a dolgat - ami magyar mentalitassal elkepeszto amugy, mert amikor nagyon kene, akkor is sajnos lassan haladnak a dolgok :D (peldaul elromlott a mosogatogepunk, bejelentettuk a Verwaltungnak, aki bejelentette a szerviznek, aki ket napra ra hivta a nejem, hogy ket nap mulva jonne...). de osszessegeben meg mindig elony, mint hatrany.
en nem latom, hogy ebbol a legelso ketto hogy valosulhatna meg otthon valaha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a lassú dolog nem inkább a vidék jellemzője?
Olaszországban amit megtanultam és kicsit átvettem: domani, dopo domani
Szerintem a magyar vidéken is ez van. Fővárosiként a ma, most és az azonnalt ismertem csak előtte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor zurichben laktunk bent, akkor is ez volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"munkánk egyre kevesebbet ér," - Hidd el, Nyugat-Európa, Amerika lakóinak többsége is éppen ezt éli meg. Az "alapítványok" kérdése pedig a kapitalista társadalmi berendezkedés mellékterméke. Amit lehet, az állam kiszervez. Mindenütt így megy, ez a "fejlődés". Tetszik vagy nem. A gyerekek meg ha felnőnek, - a globalizmusnak hála, - mennek világot látni.
Amelyik barátom gyermeke elment, - és vannak jó néhányan, London, Ausztrália, Új Zéland, Svédország, Németország, (Berlin, Stuttgart,) Ausztria, Hollandia, Franciaország, - nem tudom mennyivel élnek jobban. Amit tudok a szüleiktől, nincsenek csodás "kiugrások", és hogy küzdenek rendesen a megélhetésért, vándorolnak több-kevesebb szerencsével. (Ők nem agysebészek, akiknek szinte kötelező tanulni menniük.) - Majd a végén haza jönnek megpihenni, a szüleik házai várják Őket vissza. (Talán hoznak magukkal egy jó autót is. Unokákat kevésbé, ti. gyerek az szinte sehol nincs, bár már 35 éven felül vannak :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amelyik ismerősöm kiment élni, dolgozni külföldre, az kifejezetten komoly szürkeállományt/tudást vitt ki, és eszébe nem jutna az ottani jólétet visszacserélni arra,ami idehaza várna rá. Úgy szakmailag, mint anyagi tekintetben. Korábban írtad, hogy "mentetek közösen szervezett busszal Görögbe' " - Ők meg ezalatt a fél világot bejárták/bejárják, nem buszos önszervezős fapaddal, hanem repülővel vagy épp hajóval, a "Görögbe'" utakhoz képest főúri kiszolgálással.
Ja, és természetesen nem csak akkor,amikor se kisebb-se nagyobb nem volt, hanem akkor is,amikor a 2-3-4 gyerkőc is megvolt, és azokat is vinni kellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább lesz MZP-nek utánpótlása. Már ha valaki feltételül szabja nekik, hogy haza kell jönni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A citált rész valakivel privát levelezés?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért közlöm: NEM VAGYOK IRIGY
Én bevallom, irigy vagyok.
A Mészáros-féle vagyonokat, és főleg az azzal járó gondokat nem kérném, de itt-ott egy-két pártízmilliós csomagocska bármikor jöhet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mire eleg az a par tizenmillio... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ingyen pénz? Bármire. Ha nem lesz jobb ötletem, felteszem a pirosra. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy szövetséges szakértői csapat is tartott gigatüntetést a napokban
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe. Kár, hogy partizán nem közvetítette. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bár a 2009-es referenciának semmi helye a politikusunk postjaban
de nézzük az árnyalatokat (politikusból van hát kummant):
1. 2009-ben az szja mértéke 36% volt, ma 15%.
a legnagyobb SZJA volt ennyi. a legkisebb 0%-volt simán le lehetne írni fordítva ha valaki populista.
de nézzük az átlagot:
2009-ben az átlag felettinek számító 200e Ft-ból 43e Ft-volt az SZJA és 125e nettó volt (USD546)
2020-ben a hasonlóan kalkulált 370e Ft bruttóból 55e Ft az SZJA(ennyit lehet visszaigényelni) 246e nettó kumulatív infláció 31.7% (papíron, ez picivel több) reálérték 186e (reálérték USD581)
2. 2009-ben a munkáltatói adó 33,5% volt, január 1-től 13% lesz.
amiből 24% volt a nyugdíj-járulék. Itt sem 2010-ben történt a csökkenés, és közbe tönkre vágták a magánnyugdíjpénztár rendszert.
3. 2009-ben a társasági adó mértéke 20% volt, ma 9%.
50 millió alatt 10% volt. Hazai KKV-ket támogató kormányunk csökkentette a nagyvállalatok társasági adóját. Csinált egy pici Panamát hazánkból, és kihagyta, hogy ezt 15% fogjuk emelni, mert csatlakoztunk ehhez az egyességhez. (azaz megint kummant)
4. 2009-ben az alapvető élelmiszerek áfája 18-25% volt, ma a lehető legalacsonyabb, 5%.
2019-ig ezen az szinten volt minden.
5. 2009-ben 198 ezer forint volt a bruttó átlagbér, ma több mint a kétszerese, 426 ezer.
Kamu. A 426eFt jelentősen túlszámolt. a 198eFt is egy picit.
6. 2009-ben 6,6%-os visszaesésbe taszították a gazdaságot, idén 6,8%-kal erősödhet. A munkanélküliség 12% volt, ma 4% alatti.
2009-ben gazdasági világválság volt (most még nincs tavalyi szele hajtja a "növekedést"), és épp visszahozták nem beletaszították. ez is kummantás. Ahogy a 6.8% is azért számít nagynak mert nem veti össze más országgal és szörnyű szar évet zártunk tavaly.
7. Elvették a 13. havi nyugdíjat, a kormány visszaadja a teljes összegét.
Vissza fogja adni ugye a választás évében, mert eddig nem volt 13. havi nyugdíj, cserébe 2009-ig volt.
8. Nyugdíjprémiumot egy alkalommal sem fizettek, a kormány idén minden korábbinál magasabb nyugdíjprémiumot fizetett.
Mennyi is ennek a "normális" mértéke? :) Hogy segít ez Gizi néninek?
9. Eltörölték a családi adókedvezményt, a kormány visszaadja a családoknak a befizetett adót, a 25 év alattiakat adómentességben részesítjük.
Más szerkezetű volt az adókedvezmény. De legyen, mondjuk azt hogy ez a mostani jobb. +1 pont
10. A rezsit háromszorosára emelték, a kormány alacsonyan tartja a rezsiárakat a gyorsan emelkedő világpiaci árak ellenére is.
Nem ők emelték, emelkedett. Cserében most a különbözet költségét a költségvetésben az összes adózóval fizetteti meg. (kamu)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az szja-s hasbarázásod valami zseniális, le a kalappal :)
2009-re mi már válságban voltunk válság nélkül is: de, beletaszították
a globális társasági minimumadóról szóló megállapodás keretében 10 év haladékunk van
a "rezsiárak" rekordszintjéhez, és annak érinthetetlenségéhez hozzájárult a közműcégek gátlástalan kiárusítása (jutalékrendszerben) - ha most az összes adózó fizeti meg a különbözetet, és az adó alacsonyabb, akkor mi a tanulság?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"amiből 24% volt a nyugdíj-járulék. Itt sem 2010-ben történt a csökkenés, és közbe tönkre vágták a magánnyugdíjpénztár rendszert." - és az a közteher jogi természetét tekintve _járulék_ volt, járulékként szedték be, és használták fel. Ebből a gránitszilárdságú 'kotmány, akarom mondani alaptörvény óta _adó_ lett, annak minden vonzatával. (Érdeklődőknek házi feladat utánanézni, hogy a "járulék" és az "adó" lényegét tekintve miben tér el...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyikért direkt kapsz valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy ha nem te, akkor más. mint az adónál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy ha nem te, akkor más. mint az adónál.
LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, aki adja, a másik kezével elvesz valamit, és ugyanott vagyok.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A járulék "pántlikázott" bevétel, azt arra a célra kell költeni, amire beszedték, az adóval meg úgy gazdálkodik a kormányzat, ahogy azt a parlament jóváhagyja. Közel tíz éves a videó, de a lényeg nem változott: https://www.youtube.com/watch?v=rvkpgABMYgQ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha te irányítod a pénz elosztását és a nem nálad lévő pénz áramlását, akkor bármikor megteheted, hogy különböző utakon visszajuttatsz magadnak a járulékként beszedett-, és aztán nyugdíj formájában kifizetett összegből. Avagy ha neked hiányzik a költségvetésből a nyugdíjra kifizetett összeg, megemeled valamelyik adót (pl. egy a gyógyszerekhez kapcsolódó adót, hogy a nyugdíjasok érezzék a törődésed). A nyugdíjas így nem tud beperelni, mert megkapja, ami törvény szerint jár, de átlagban pénze sem lesz több, mint amennyit a költségvetés szerinted elbír.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni