- uid_17626 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 640 megtekintés
Hozzászólások
Én egy Orange RX9-t vettem, mikor kiköltöztem UK-be. Sose volt outim, egyetlen élményem kb. 6 éves koromból volt, mikor kb. 50 méter után beleborultam az árokba. De mindig is szerettem volna egy bringát koskormánnyal.
Nem bántam meg. A koskormány nagyon jó! Amikor kicsit leadtam a pocakomból, akkor már alsó fogással is tudtam tekerni. Elöl Tiagra, hátul 105 van (a jó váltó fontos volt), természetesen spd pedállal. A tárcsafék sem elhanyagolható, főleg amikor az ember földúton/esőben közlekedik.
A hátsó váltó már kezd öregedni, lassan cserélni kellene, és mivel én is gondolkodtam rásegítésesen, lehet inkább majd az egész biciklit cserélem majd (pedig imádom a színét. Meg azért az ár is riasztó; az Orange £1200 körülről volt leértékelve £700-£800-ra, mivel ugye előző évi model volt).
Sok boldogságot az új bringával, jó választásnak tűnik :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk anyának kellene valami olyan pedelec, ami 30 feletti tempót is tud 100km-t legalább, mert akkor tudna velünk jönni. De én csak egy hülye gyúrós vagyok, 97kg körüli súllyal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
25-nél korlátoznak sajnos, EU-s előírás. Nagyobb sebességet tudó (S-Pedelec) létezik, de kell hozzá jogsi, biztosítás, sisak, stb.., szóval smkp kategória.
Amúgy a sima pedeleceket is nagyon könnyen átverhetőek, mert a világ egyéb részein is árulják ezeket, ahol nincs, vagy magasabb a sebességkorlátozás. Asszem a Shimano rendszeréhez van mobilapp, amivel lehet tuningolni, a többit pedig a hátsó keréknél található szenzor buherálásával lehet átverni (kapható kis box, ami módosítja a jelet, csak be kell kötni a megfelelő pontra). Persze nyilván ez az egész illegális, és a garancia is bukó miatta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért köszi a tippet, valahogy sejtettem, h a speed limit elég egyszerűen kivehető. :) Sajna engem végtelenül elszomorít az, mikor egy ~1M körüli bicajon plö alivio szett van. De az ember mit vár, mikor annyiból manapság már éppen lehet venni tisztességes outit, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen 1m -ért ilyenek vannak, teljesen elképesztő. A Decathlonban lehet találni viszonylag jó ár/érték arányban 1-2 típust, de azok mindegyike monti (pl. E-ST 900, deore szett, Rock Shox villa, az egyik legjobb hajtással (Brose)), ezen csak féket kell cserélni és kb. hozza az 1.5mFt-s egyéb gépek felszereltségi szintjét. Esetleg át lehet alakítani trackingre, de az további költség.
Az elektromos rendszer valós piaci értéke motorral, akkuval, vezérléssel, töltővel amúgy 300-400eFt elvileg. Azért elvileg mert ezeket nem lehet külön megvásárolni, a gyártók (Bosch, Brose, Yamaha, Shimano, stb..) csak összeszerelő partnereknek szállítanak. Ez alól kivétel a kínai Bafang, az beszerezhető halandóként is. Szóval ezt az összeget levonva kapható egy kép arról, hogy amúgy az adott bringa mennyi lenne normál változatban. Hát nem sok van aminél kijön a matek :(
De itt pl. emberünk elképesztően szép "cheap" bringát rak össze kínai cuccokból, érdemes megnézni: https://youtu.be/ot8rxRnd2DQ És a végére ennek is durva ára lesz, mondjuk így is fele annyi mint egy ismert márka valamelyik modellje, hasonló felszereltséggel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben a kerék a beállításnál kisebb méretűre van konfigolva, akkor a limitált fordulat nagyobb valódi tempónál van.
Egyébként meg elektromos segédmotorkerékpár ("kismotor"), B-s jogsival vezethető és 40 km/h-ig teljesen legális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak az s-pedelec legális. A normál pedelecek, amiken gyárilag 25km/h korlátozás van nem, mert nem rendelkeznek megfelelőségi tanúsítványokkal gyártói oldalról, és a legtöbb esetben sajnos megfelelő fékkel sem (tudom, kempinggel is lehet 40-el menni, de az két tekeréstől nem is lesz 40km/h-n a 90nm nyomatékot adó villanymotor hiánya miatt). És itt most tényleg a "legális" szón lovagolok csak, nem azon, hogy az erdő közepén honnét jön elő a rendőr, és egyáltalán érdekli e ez az egész. Szóval csak hogy pontosak legyünk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bojban 30km lófasz. Igaz ez ekkor már nem segít.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én egyszer kipróbáltam egy ilyen virsligumis hajlított keskenykormányos gépet. Többet nem kell kipróbálni :) Hogy az ördögben tudjátok megtanulni, hogy nem estek-keltek vele minden percben? Őrület!
Le a kalappal!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokkal természetesebb a kormányfogás vele. Egy egyenes kormányon ki kell csavarnod a csuklódat ahhoz, hogy fogd, koskormányt viszont csavarodás nélkül lehet fogni.
Nem olyan nehéz az:
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jsut works :) Tekertem országútival, kb. 10 perc után úgy voltam, hogy vagy rendesen autók között, vagy sehol, tippre 40+ km/h-val (MTB-vel 30, de nem volt mivel mérnem). Gyorsan megtanulható.
Mondjuk én sem szeretem az országútit, mert poros, koszos utakon, meg a rossz, töredezett felszínűeknél is nagyon észnél kell lenni, könnyen instabil lesz. MTB-vel meg nem kell ennyire odafigyelni. Magam is nézegettem gravelt, de valahol ez volt az egyik indok, miért nem vettem végüli, a másik meg a teleszkóp hiánya. Illetve most már olyan is van, mert a gravel kezd egy kosszarvas MTB lenni, még pár év, s tényleg. az lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha megszokod, akkor meg minden mást nem értesz. Nekem pl a patent pedál is ilyen. Egyszeerűen ma már zavar, ha nincs rögzítve a lábam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon szép bringa, használd egészséggel. Én tavaly ugrottam bele egy pedelec monitba, nálam a fő koncepció az volt, hogy el tudjak vele menni terepen ugyanannyi idő alatt olyan helyekre, amit amúgy a távolság vagy a szintkülönbség miatt nem tudnék megtenni az edzettségi szintem/korom miatt. Nagyon bevált, a kalória és a túrára fordított idő ugyanannyi (sőt, igazából több), az élmény meg x10, sokkal szívesebben használom emiatt egy klasszikus bringához képest. Igazából normál bringával nálunk nagy kihívás eljutni bárhova átlagos edzettséggel is, mert egy völgyben a falu, bármilyen irányban elindulva pedig rögtön meredek sziklás hegyek vannak. Persze nyilván heti X óra edzéssel 1-2 év alatt el lehetne érni azt a szintet, hogy ne legyen ez gond, de egyszerűen ennyi időm nincs, 20 éves se vagyok már, illetve nem is szeretnék ekkora sportoló lenni. Csalás? Lehet..., de fülig érő szájjal kit érdekel? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi.
Nyáron 50km-es karikákat nyomtam outival, de csak azért ennyit mert edzetlen vagyok. Ezeket egyseggel, megállás nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most alakítottam át a kb. 20 éves Csepel Woodlands kerékpáromat átépítő kittel, TSDZ2-vel. Egészen döbbenetes volt, amikor kellemesen tekerve 25kmh-val mentem fel a Budakeszi úton - korábban nem ültem elektromos biciklin.
Az átalakító nem teljesen olcsó mulatság, bár egy új ebike árához képest aprópénz. A régi bicikliket pedig újra hasznosítani lehet így. A tartósságáról ellentétes információkat sikerült szereznem, nyilván karbantartást igényel.
Egyik hátránya talán az akkumlátor elhelyezése, mivel a kulacstartó helyére megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bennem is felmerült a bafang szett az mtb-re. De beláttam, hogy nem mtb-t akarok a célra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább agyváltós biciklik átalakításában látom ezeknek a TSDZ2/Bafang kit-eknek a potenciálját (első váltót lényegében elveszted). A TSDZ2 mellet azért is tettem le a voksom, mert valamivel olcsóbb volt a Bafangnál, és mivel próbának szántam, ennyit megérte belefektetni, egy viszonylag új MTB-t nem alakítanék át, ott megvennék az e-változatot. A támogatás azonban nem nagyon segített a helyzeten, vagy az árak más miatt szálltak el...
Az átalakított bicikli 22 éves, lényegében mindent cserélni kell rajta, a canti-fékkel alig bírtam megállni lefele a próbakörön (próbakör = Budakeszi út felfele és lefele - döbbenetes volt a Speed fokozat (3/4), hogy induláskor a derékszögű kanyart helyből indulva alig bírtam bevenni, hogy nem megyek át a szemebesávba... a Turbo fokozatot nem mertem még kipróbálni).
Amiatt választottam a TSDZ2-t, mivel az utóbbi időben kevesebb időm volt biciklizni, a szerelés is hiányzott (most lényegében cserélek a vázon és a nyergen kívül mindent - tehát árban ott vagyok mintha vennék egy új biciklit, de legalább "elvagyok"), és a kinézett bicikli beszerzése kérdéses volt (Bianchi Via Nirrone 7).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sok rokkant.
Majd ha oregleszek elektromossal elindulni, na még mit nem.
Majd pihenek ha öreg leszek
Majd ha gyógyszert szedek
Majd ha elköltözök otthonba
És kártyázunk köntösbe' titokba'
Ha nem a pólóim lesznek majd kikopva.
Ha már nem izgat a bikini
És nem izgat a divat, ha már nem izgat majd más
Csak a tévé alvás evés ivás
De most látnod kell hogy a világ csodás.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na biztos "fun" lehet egy ilyennel nyomulni! Outi 120 kilóval azért eléggé felejtős kategória - nem ilyen súlyra vannak méretezve a komponensek, sokkal inkább 60-70 kg körülire. Gravel feltehetően masszívabb konstrukció! Én a városban Cro-Mo vázas Giant túra-vázas bringával közlekedek. Nah van súlya - már a bringának (nekem olyan 90 körül - szintén Covid áldozat), gondolhatod! De imádom, sztem mindent [is] kibír! Steel is real!
De én sem vagyok formában, finoman szólva az utóbbi 1,5 évben. Sztem HHH-án simán megpusztulnék most. Régen meg heti kötelező program volt.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy felejtős. Magas vagyok és mínusz 10kg és mar lapos a hasam. Ezzel a súllyal is egyedül (nem boj) 48 évesen megvan a 26 km/h átlagom, edzetlenül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyártok néha megjelölik pl. h a keréknek mennyi max terhelhetősége, outi esetében ez néha 90 kg. Beleértve a bringa meg minden egyéb súlyát is. Szal ezek nem 120 kg -ra vannak tervezve. De nyilván fékek, akár patkó fék, akár tárcsa szintén valamilyen határig teljesítenek megfelelően, mégha ezt nem is jelölik meg. Lehet maga tárcsa fék erős, ha a küllők, meg a felni úgy ki van könnyítve, hogy fékerő szétbassza azokat. Nagyon nem mindegy h 70 v. 120 kg amit meg kell állítani.
A túrabringáknak van olyan kereke amik 130 kg -ig terhelhetőek általában. De ott már 36 küllő van, és szélesebb erősebb felni.
Utána jöhetnek az e-bikekok talán amiket meg szoktak erősíteni. Pl gumi is külön van e-bikekokra. Utána meg már a tandem bringák amiknek nagyon erős kerék kell.
Nekem az outi bringákon vagy olyan Mavic kerék van ami 120 kg -ig terhelhető, vagy valami egyszerűbb kerék 32 küllővel. A városi bringán meg 36 küllős és vastag felni van, abban bízom a leginkább.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 120ig terhelhető nem meg tönkre azonnal 130kg val de még 150kg val sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha bírná az 130-at akkor azzal lenne hirdetve, 10 kg + nem hagynak benne a marketingesek!
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A marketinges nem, de egy mernôk igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok gumira eleve max 70kg-ot adnak meg. 120kg-os usernél már qrvára rezeg a léc. Én covid elött 110kg voltam (főleg nem zsírban), de ezért is leszálkásítottam pöppet 97kg körülre. Bicajnak is jobb, has is laposabb jóval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én kerékpáromon 2db kerék van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A súlyod 60%-a a hátsó kereken van. Számolgass. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gumikra max-nyomást szoktak megadni. Illetve a különböző testsúlyokhoz ajánlanak különböző guminyomást. Minél könnyebb valaki, annál kevesebb nyomás elég.
E-bike-oknál meg a sebességhatárhoz igazítva vannak gumik. pl 25 km/h v. 50 km/h -ig. (általában nehezebbek, mint a hasonló méretű "normál" gumik)
Súlyra való korlát nekem nem rémlik gumik esetében. Annál inkább a kerekek esetében.
"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MTB 29er-t. Ezzel meg bejönni a városba nem egy nagy élmény, na meg a hozzánemértők csodálkozása és a szakavatottak lesajnálása mellett lehet csak egy ilyen géppel tekerni aszfalton.
Mi nem élmény benne, lassúnak érzed? Miért érdekel, hogy mások mit gondolnak? Hazai utakon még a bütykös gumi is indokolt szerintem. Hidd el, ők ülnek fordítva a biciklin ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb fele sebesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem muszáj a bütykös, az gyorsan kopik aszfalton, meg könnyen defektes lesz, nem oda való. Schwalbe Marathon Mondial egy MTB-n, s gyors lesz nagyon. Vagy egy Marathon 365, ami picit lassabb, de a havas, latyakos időben is jó.
A mondial is jó terepre, elég jó tapadása is van, illetve tipikusan 4 bar nyomással semmi gondom vele
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Schwalbe Black Jack-el szoktam rendszeresen aszfalton menni, nincs baj vele, kopást nem érzékelek, csak lassú vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy remlik lehet palyazni elektromos biciklire, kb a felet fizeti az allam.
Szerk:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még az is kegyetlenül sok, ~130k-nál drágább biciklim sosem volt (újonnan), aztán mégis azzal járok minden egyes nap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magánszemélynek. Cégként viszont /1.27*0.745 a költségem ami kb a fél ár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni