Hány napos queue-t hagynátok?

Egy webszerveren, ahol nincs más e-mail forgalom, csak a weboldalak által kiküldött levelek, ti hány naposra hagyjátok a queue-t?

Szívem szerint minimalizálnám a queue méretét, de azt mégsem tehetem meg, hogy ha valaki regisztrál valahova egy beteg e-mail címmel, és a regisztrációs levelét nem fogadja azonnal a fiók, akkor eldobjam. Tehát valameddig illik hagynom próbálkozni, de az egy hetet azért itt kicsit túlzónak érzem.

Gyakorlati tapasztalataitok szerint mi lehet a jó érték?

Hozzászólások

Én 24 órát hagynám, maximum.

( •̀ᴗ•́)╭∩╮

"speciel a blockchain igenis hogy jó megoldás, ezért nagy erőkkel keressük hozzá a problémát"
"A picsat, az internet a porno es a macskas kepek tarolorandszere! : HJ"

Az élet ott kezdődik, amikor rájössz, hogy szart sem kell bizonyítanod senkinek

Ha meg akarod nevettetni Istent, készíts tervet!

Szerkesztve: 2020. 11. 16., h – 09:12

Tehát az a kérdés, hogy a regisztrációt követően mennyi időn belül vársz interakciót ami megerősíti a regisztrációt?

Nem. Feladja a regisztrációt visszaigazoló levelet tértivevényesen, és a postás hány napig ismételje meg a kézbesítést, ha az illető nincs otthon. Már az első után adja fel, vagy egy hétig kísérletezzen a kézbesítéssel.

Mindezt lefordítva email-re!

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Kérdés, hogy a nem aktivált regisztrációt mennyi ideig hagyja aktiválni az e-mailben kiküldött linkkel. Sok weboldal a 24 órán belül nem visszaigazolt regisztrációkat törli az adatbázisból, így 24 óra után már nincs értelme, hogy kiküldd a levelet. Ugyanakkor ha csak nem tömegesen mennek ki hírlevelek, az egy hét nem túlzóan sok, kevés levél marad addig sorban.

Nagy Péter

Nem pontosan. A regisztráció csak egy példa. Nem tudom, lehetnek-e még olyan levelek, amiket kézbesítenem kell. Ha hírleveleket nem is így küldenek, de értesítéseket is küldhet egy weboldal. Vagy ajánlatkérő űrlap is mehet saját címekre. A kérdés pontosabban csak annyi: hány napos queue-t hagynátok?

Én a hétvégék miatt 3 napot állítanék be, ha éppen péntek este történik valami az ügyfél levelező szerverével vagy fiókjával, az van hogy csak hétfőn derül ki.
Ha valaki nyaralni megy és mondjuk megtelt a fiókja, akkor arra várhatnál akár 14 napot is? Ennyit felesleges.
A regisztrációs e-mailek esetén (vagy elfelejtett jelszókérés) ha a kulcs 1 napon belül lejár, akkor azokat hiába küldöd ki már 2 nappal utána, tehát érdemes ezeket is hozzáilleszteni és alapból 4 napig legyenek érvényesek.
De csak találgatok :)

 

az egy hetet azért itt kicsit túlzónak érzem

Miért? Hacsak nem épp a storage miatt kell spórolni, akkor inkább hagynék hosszabb queue-t ritkább kézbesítési kísérletekkel.

A leveleid donto tobbsege rogton ki fog urulni a queue-bol, amint atadta a levelet. Ha a servernev jo, gep valaszol, csak a cimzett nem letezik, az is hamar kiderul. Felesleges csokkenteni a meretet szerintem, jo az egy het. Foleg, ha amugy sincsen nagy forgalom.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Leginkább ezért kérdezem, hogy ki mit gondol róla. Nálam is sokáig default volt, de aztán megnéztem, és a queue zöme (90%) olyan weboldal e-mailek, amiket nem tilthatok, de mégsem sikerül kézbesíteni. Minél alacsonyabban tudom tartani a queue-ban lévő levelek átlagos számát, annál hamarabb jelezheti a levelek számának növekedése a rendellenes üzemelést (pl.: feltört oldal). Amúgy tényleg elfér, csak ha már matatom, legyen olyan, amilyennek lennie kell.

Épp kérdezni akartam az alap problémára: mit érdekel az téged ? :)

(https://www.youtube.com/watch?v=arCKUSGnmuk)

Ha erőforrást nem zabál, baromira jó a default érték. Majd elprüttyög vele a háttérben az MTA.

Ha nagyon forgalmas levelező szerver és szemeteli a logot, zavar a debugban, akkor oké, de nem úgy tűnik.