Tablet gyerekeknek

Harmadikos kisfiamnak kell egy tablet az iskolába... A tanárnéni kéri.

Magam nem vagyok barátja, hogy egy 9 éves tablettel tanuljon, de ez van.

 

Szerintetek melyik típus legyen? Ami fontos: parental-control, ár, ne legyen lassú szar és ha lehet, legyen kakaóbiztos.

Használt ipad (mert nekem itthon a mobil eszközeim almásak), valami jó, bevált androidos, típus?

Ötletek?

Hozzászólások

Ha tud rá vigyázni, az ipad jó.

Az Amazon Fire Tablet Kids Editionnek nagyon jó ütésálló burkolata van, a rendszer nem enged semmi olyasmit megnézni, ami nincs előre jóváhagyva, parental control, stb. Ami nekem nem tetszett az az, hogy előre jóvá van hagyva több száz app és könyv és mittudomén mi, ami mind ott látszik a főképernyőn. Ezt a listát kézzel lehet kurtítani, hosszadalmasan, és nem minden kategóriában. Szerintem egy tanulós tabletnél nem jó, hogy mindenféle figyelemeltereléssel van teli, ezért visszaküldtem.

Mostanában burkolat nélküli Nexus 9-et és ipad-et használnak a gyerekek. Az Androidon létrehoztam nekik egy felhasználót, annak a felhasználónak csak bizonyos appok jelennek meg, pl. Chrome nem, és nincs jogosultságuk google search-öt használni, szóval böngészni nem tudnak. Eddig nem törték össze a burkolat nélküli tableteket, szóval működik a dolog (4 és 6 évesek)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Én a Samsung Galaxy Tab A szériáját kedvelem, egy 2016-ost nyúznak itthon a gyerekek, néha kajás és vizes kézzel, néha odakoccan valami, teljesen jól viseli és mai napig van rá minden, nem is lassul. Nemrég vásárolt Galaxy Tab A 10.1 is szépen teszi a dolgát, hasonló érzés. Véleményem szerint a rávaló rendes samsung tok nagyon sokat hozzáad a komfortérzethez és törésgaranciát is szoktam hozzá vásárolni. 50e forint alá nem mennék Android tablet esetében, amit eddig láttam abban a kategóriában az csak fájdalommal járt. iPadnél meg kb mindegy szerintem, van a családban egy kettes, még az is teljesen jó lenne, ha jönne rá frissítés.

Nekünk is jelenleg kb 2,5 éves Samu Tab A van - belépő szint, korábban Lenovo hasonló árkategória. Fogyó eszköznek vettem, de bírják.

A korlátaiba a Jitsy és Facebook tanulószoba (vagy mi) használatakor futottunk bele. Épp hogy viszi ezeket 5-8 taggal. A Facebook megoldása jobban optimalizált - az akadásmentes.

Én iPad-re szavaznék, ha van hozzá ApplePencil. Gyakorlatilag szerintem az egyik legjobb ilyen megoldás a piacon jelenleg.

Fontos a gyerekeknél, hogy a kézírást is gyakorolja, tudom 9 éves, de ebből sosem elég. Nagyon sok dolog van, amit csak úgy sikerült elsajátítanom, hogy sokat írtam. Valamint ahogy írtad neked is minden almás otthon, abban vagy benne, abban tudod segíteni. Úgy is be rendesen be kell vezetned a srácot ebbe a digitális világba, és akkor lehet ilyen apa-fia leülünk a kanapéra 1-1 iPad-el és mutogatod neki a dolgokat és készülj fel, hogy jövőre már a srác mutogat neked mindent, viszont így mindig tudod mi van, mert megmutatja, mivel megszokja, hogy az, hogy apával csinálja az mindig jó. Igazából ennél jobb parrentál kontrol nincsen, mint a jó kommunikáció. Lehet, hogy nehezebb "beállítani és "kezelni", de megéri. Bár azt sejtem, hogy ezt szerintem magadtol is tudtad, csak megerősítelek ebben. 

Én magamnak egy ilyet vettem: Lenovo Tab M8 (TB-8505F)  Főleg nyelvtanuláshoz használom.
Szerintem ár/érték arányban nagyon jó. A 8 inch-es kijelző is ideális, mert elég nagy hogy jól lássam, de nem olyan nagy, hogy kényelmetlen legyen kézben tartani.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Nálam a legolcsóbb Lenovo 8" és 10" tabletek vannak használatban lassan 3 éve. Nincs velük kifogásom, ár/érték aránya jó, nem féltem a gyerekektől. Fő felhasználása napi szinten Youtube, web, PDF olvasás ...

engem érdekelne hogy mivel indokolja egy ilyen tanszer szükségességét.

mert eddig amit iskolákban láttam digitális oktatás címszóval, az a legkevésbé sem igényli hogy a gyerek tableton dolgozzon.

- ezen hordja a tankönyveit? kétlem, hogy digitalizálva lenne az összes egy megbízható, offline, mindig-kéznél-van tipusú rendszerben. ha meg úgyis cipelni kell a 20 kiló könyvet akkor meg...

- munkafüzetnek? ebben írja meg a leckét? legfeljebb folyó szöveg gépelésére alkalmas, arra is csak külső billzettel. tehát max a töri meg magyar leckéhez. a többi tipusú lecke meg leginkább valami nem lineáris-folyószöveges produktumot kíván, amit még ma is a plajbász plusz papír elégít ki legjobban. vagy digitalizáló rajztábla stílussal. de a generic (phone-)tabletnek és rajztáblának nincs metszete, ha jól tudom. vagy van? azok a tabletek amikre meg lehet stílussal rajzolni, olyan rossz az időfelbontásuk, hogy kanyarintok egy kört és kb 3 pontot vesz észre belőle és lesz egy általános háromszögem. musáj az embernek ötször lassabban vezetni a tollat, hogy saját maga számára olvasható legyen az output. így meg aztán adtunk egy pofont a "dehát gyorsabban tud vele dolgozni a gyerek ebbeafelgyorsultvilágunkba és milyen jó hogytöbbidejemarad, stb" érvnek.

- "fontos hogy digitális irástudó is legyen, tehát hangsúlyozzuk a számítástechnika tananyagot" - ez jó is lenne ha nem 20 éves lenne az a tananyag vagy nem MS Word-ismeretből állna. egyes helyeken a digitálisan elkészített Word-ös munkát kinyomtatva kell bemutatni, mert
1. az okosabbika kitalálta hogy tud "érvénytelen fajlformátum" hibát előidézni a nyilvánvalóan elkészített házifeladatban (a "Bodri megette" 21. századi megfelelője)
2. "a buszon szoktam a házifeladatokat javítani, gyerekek"
ez így eléri a célját, mert megtanulnak olyat a gyerekek, hogy középre igazítani nem whitespace-szel kell, alkalmaznak stíluslapokat, bekapcsolják az automatikus elválasztást, látszik hogy a beszúrt kép floating, inline, vagy körülfuttatott, embedded vagy linkelt. ezt mind le tudja ellenőrizni a tanci. (nem.) ez arra jó hogy havonta venni kelljen faternak tenta patronyt arra hogy a gyerek kinyomtatott wikipedia oldala másnap már ki legyen dobva.

na nem. az iskolát is én tanítom digitális írástudásra; nem fogják a gyereket jobban megtanítani mint én. szerintem ezzel mi, szakmabeliek sokan így vagyunk.

miért nem algoritmusokat tanítanak, abból még lehet programozó a srác, vagy 'csupán' logikusabban, analitikusan, kritikusabban gondolkodna, ami meg minden reálszakban kincs. vagy ne azt magolja már be hogy az x.y verziós Excellben a 2. főmenü 4. almenüje kell ha, mittomén, új oszlopot akarok beszúrni, hanem milyen célra milyen alkalmazás való, mi mire nem való; milyen számítási feladatnak milyen requirementjei lehetnek, storage/cpu/network/vagy memory intenzív valami (neadj'Isten mekkora O() komplexitású). ezeket simán megértik felső tagozatban. és akkor nem lennének olyan szavazópolgárok belőlük, hogy "ez az APP megmondja ki lopja a cigidet - azt hogy? - dehát ez számítógép meg internet az meg mindent tud! ne legyél mán ennyire őskövület".

- vagy mire lehet még jó. azonnal értesülhessen az ofő/szaktanár/iskola üzeneteiről? az még pont jól fog jönni az amúgy is figyelemhiányos, beszélgetés-közben-várj-jött-egy-értesítésem, "4× több interrupt – 16× több dopamin" társadalomban. nem szabad olyan helyzet előálljon se iskolában se munkahelyen (gyanítom, ezzel az always-online-always-available és FOMO propagálással az előbbi a majdani munkavállalók készségességét igyekszik fokozni), hogy valami kicsöngetés után derül ki és már másnapra kell. tudjon már mindenki legalább egy teljes nappal előre tervezni, a diák tanuljon meg saját magának (akár digitalis, akár analóg) emlékeztetőket csinálni.

- vagy a dogát írják rajta? - mondjuk egy rendszer, amiben egy dolgozat iras program biztosítja hogy mindenki egyszerre kezdje el és pontosan fejezze be a dogát, ne tudjon single-choice feladatnál többet ikszelni, stb. az nem lenne hülyeség. bár csak ennyiért egy teljes infrastruktúrát fenntartani (iskola és diák oldalán egyaránt) már hülyeség lenne. meg a puskázást is igen megkönnyítené.

tehát akkor mi teszi elengedhetetlenné hogy egész nap egy szórakoztatóelektronika-gyártó termékéhez legyen kötve a gyerek és ne tudná a digitális fejlődését kielégíteni amikor amúgy is az asztanlál ülve leckét ír és dolgozhat a bármilyen formátumú (desktop/laptop/notebook/netbook/smartphone/ipad/-pod/-ped/-tab/-tap/-top/mainframe/okoskenyérpirító) számítógépen ami közös a családtagok közt, közös internetkapcsolattal? - mert őszintén nem tudom. világosítsatok fel, légyszi.

nem vitatkozás ha megkérdezed "mily' célból tekintetes tanító?" - és nem hagyod hogy egy szó nélkül ad-hoc bevásárló listát írjon neked. bocsánat, nem mondtál háttér sztorit szóval lehet hogy nem így volt, csak a borulátó agyambsn ez így jelent meg egyből.

Máshol meg folyamatosan azt kapják az iskolák, hogy miért kőkorszaki módszerrel oktatnak, miért nem modernizálódnak :)

Felvetéseidre (ömlesztve) reagálva: nem tudom, egy kilenc éves (harmadik osztály, ha jól gondolom) mire használja, ebbe nem is akarok belemenni, inkább csak általánosságban. Rengeteg, online (is) elérhető alkalmazás, applikáció, stb. van, amelyeket csak informatikai eszközön lehet használni, papíron nem. Sok ezek közül pl. csapatmunkára épít (amit szintén hiányol a nép). A gyerekek is sokszor aktívabbak ilyen módszerek használatakor, mivel egyrészt a "kedvenc" eszközük van használva, másrészt a játékosságot és a versenyszellemet ébreszti fel bennük (plusz motiváció). Természetesen olyan diákok is vannak, akik épp ellenkezőleg "viseltetnek" ilyen módszereknél.

Néhány példa, hogy milyen lehetőségek vannak: akriel (hirtelen nem nézem meg, van-e demója, vagy csak videókat nézhetsz), LearningApps (nézz szét, tetszőleges témakörben - van sok jó, persze akadnak nem túlságosan jók is), matekórán geogebra (főleg szerkesztéseknél nagyon hasznos), stb. A Mozaik kiadónak is van sok jó anyaga (mozaweb), amit a távoktatás idején ingyenessé is tettek. Ezek kicsit kreatívabb megoldások, mint az, hogy offline tevékenységet, eredményt, eszközt egyszerűen digitalizáljunk (pl. beszkennelünk) - azt gondolom, hogy ha a "digitális" megoldás nem nyújt többet vagy mást, mint az offline megoldás, annak nagy jelentősége nincs (pl. hogy tankönyvet papírrol vagy pdf-ről olvas, lényegében tökmindegy, viszont ha a "tankönyv" csak akkor engedi tovább olvasni, ha néhány ellenőrző kérdésre helyesen válaszol (hogy érti-e, mit olvasott), már rögtön kicsit több, ami nem könnyen váltható ki offline eszközökkel).

miért nem algoritmusokat tanítanak, abból még lehet programozó a srác

A sokat szidott 2020-as NAT alapján már kilencediktől van programozás informatika digitális kultúra órán (lehet, korábban is van/lesz, de kilencediktől biztos) - 4. oldal:

9-10. évfolyam

...

A programozás és algoritmizálás témaköreiben a tanulók új kihívással találkoznak. Míg korábban a blokkprogramozás segítségével gyakran közvetlenül vezéreltek eszközöket, most magasabb szintű absztrakciót igénylő feladatokat oldanak meg hagyományosnak nevezhető, azaz a programkód közvetlen beírását elváró fejlesztői környezetben. Célszerű a fejlesztői környezetet és a programozási nyelvet úgy megválasztani, hogy az lehetőséget adjon az elterjedt grafikus felületek alkalmazására, továbbá könnyen kezelhető és hiteles, azaz akár ipari környezetben is elterjedt legyen.

 

mondjuk egy rendszer, amiben egy dolgozat iras program biztosítja hogy mindenki egyszerre kezdje el és pontosan fejezze be a dogát, ne tudjon single-choice feladatnál többet ikszelni, stb. az nem lenne hülyeség. bár csak ennyiért egy teljes infrastruktúrát fenntartani (iskola és diák oldalán egyaránt) már hülyeség lenne. meg a puskázást is igen megkönnyítené

 

Azért egy Moodle-t feltelepíteni talán nem olyan nagy durranás. A puskázás meg, a március-június időszaki tapasztalataim szerint nem számottevőbb, mint normál esetben (jó, matek-fizika esetén túl sok puskáznivaló nincs is). Egyébként erre a megoldás az, hogy a feladatokat is át kell gondolni és tervezni (azaz pl. nem feltétlen lexikális tudást kell kérdezni, amit a magyar wikipédiáról is fél pillanat alatt meg lehet tudni).

(Persze az más kérdés, hogy a tabletet az iskolának kell-e biztosítani vagy a szülőnek - de a hozzászólásod nem erről szólt, így ebbe én se mennék bele)

köszönöm az infókat, jó hogy ezek a learning appok ennyit fejlődtek, hogy már "élesben" is be lehet őket vetni (és mondjuk egy geometriai animáció megnézéséhez, amit a tanerő 2 perc alatt lerajzol a táblára, nem kell 12 percet elszüttyögni, mert "upgradelni kell a jávát" meg "önnek lejárt a jelszava" stb ami mindig elő szokott fordulni…) erről lemaradtam. viszont ezek a use-case-ek nekem nem úgy tűnnek, hogy "tanszer" kategóriába mennek, tehát nem a gyerek saját felszereléséhez tartozik: tudnak többen egyet használni, lenne "kincstári darab" (mint régebben a számológéppel meg a nagyszótárral volt, hogy volt a sulinak több darab amit kölcsönözhettek mint a könyvtárból). én személy szerint nagyon háklis vagyok a kihasználatlan erőforrásokra. kb itthon is megy a SETI minden amúgy idle cpu cycle-ben :) . fel szokták ugye hozni az infó eszközökkel kapcsolatben, hogy az csak personal lehet, mert ugy elrontja meg ezt-azt telepít rá meg bejelentkezve marad, stb. ezt simán meg lehetne kerülni egy automatizált image-eléssel: gyerek visszaviszi a táblást, feldugja usb-re, indul az előretelepített image dd-zése (vagy flash-elés, nem tudom arrafelé hogy járja), szünet végére ki van reszetelve minden, iskola hivatalos appjai fent. kész.

ez a 2020-as nat nem hangzik rosszul. hozzám még nem jutott el. azért jobb érzés, mint amikor az volt egy havi anyag, hogy "látjátok gyerekek, ez az 5.25-ös floppy ez meg a 3 és feles. jövőhéten megtanuljuk melyiket hova kell bedugni". kiváncsi vagyok, lesz-e hozzá oktató.

az én elsődleges concern-em, hogy ne rójanak már fel a "többség használja" elven a gyereknek/nekem plusz karbantartási munkát plusz egy gépszemét miatt. mert bármilyen smart is a smartphone, az is "kér enni": elfogy a hely, "használj felhőt" (nem, kössz), milyen internet csomagot vegyek, frissíts, data leak-ek garmadája, stb. egy részét a terheknek ugyan átvállalja a gyártó, de privacy exposure és vendor lock-ért cserébe - amit magamnak semmiképp, gyerekeknek mégkevésbé szeretnék.

mert "upgradelni kell a jávát" meg "önnek lejárt a jelszava"

A GeoGebra megy böngészőből is :) (sőt, a hatos főverzió már Electron alapú)

kiváncsi vagyok, lesz-e hozzá oktató

Én inkább arra, mennyire lesznek a humán érdeklődésű diákok vevők rá. Az adatbázis-kezelés már most feladja a leckét az infó iránt érdeklődőeknek is.

Egyébként nem tudom, hogy egy (sok esetben már ilyenkor is meglévő) okostelefon elég lehet-e ebben a konkrét esetben.

Majd ha az iskola hoz tabletet, lesz a gyereknek a tantónéni nem kérheti.

Nálunk webkamera/mikrofon szinten vagyunk így. Nálunk nem jétszható, mert 3 szobában van 5 gyerek, ráadásul senki se kamerázzon a lakásunkban.

Istenségnek lenni nem jó dolog, mert a szitkozódás örömét alanyi jogon eleve elveszíti az érintett.
[Gulyás Márk - www.deltamark.hu]
Szerkesztve: 2020. 09. 11., p - 13:17

Az on-topic javaslatom nekem is valami használt alma (az ár kitételed miatt használt) lenne pencil-el. Továbbá érdemes bevezetned valami házirendet, hogy az alkalmankénti jutalom játékon kívül csak a megadott időben használhatja, egyébként a polc tetején lesz. Egy ekkora gyereknek olyan a tablet mint a heroin, nem lehet eléggé odafigyelni rá mit/meddig csinál rajta. Nektek lesz nagy kihívás az elején, hogy ne használjátok a tabletet a gyerek "kikapcsolására" mikor nem tudtok/nem akartok foglalkozni vele...

Egyébként meg bAndie9100 kollégával értek egyet; ilyet nem igazán kérhet ma egy általános iskolai tanár. Tapasztalat alapján a szülők jelentős része ezt nem tudja megteremteni, hacsak nem a rózsadombi általános iskoláról van szó, de akkor meg nem posztot nyitnál róla, hanem simán megrendelnéd. Én azt látom, hogy a covid miatt kialakult helyzetre nem nagyon van felkészülve az oktatás és a minőség hiányosságait akarják azzal indokolni, hogy a "gyereknek nincs tablete, ezért hármas matekból". Persze vannak dolgok a kerettantervben, amihez kell tablet/laptop, de ezeket te is meg tudod mutatni neki a sajátodon.

Én megkeresném a többi szülőt, megbeszélném, hogy ki mit gondol, meg akarják-e venni, stb. Ha a többség leszarja és megveszi akkor sajnos neked is meg kell másképp ezért fogják csúfolni a gyereket, de ha nem akkor lehet menni intézményen belül tovább miért is kell ez, vannak-e más lehetőségek, stb.

Én nem rég vettem 37 ezer Ft körül ilyet: Teclast P10HD 10.1 inch 4G Phablet 8 Core CPU Android 9.0 3GB / 32GB BT 5.0.

FullHD kijelzőjű, rendeltem hozzá a gyártótól védő tokot és védő üveget valakitő, mindezt az aliexpresszről, és mivel Spanyolországból postázták, nem volt rajta sem áfa sem vám. 2-3 hét volt. Előtte a Gearbest-nél vártam 2 hónapot, mert azt írták raktáron, majd 2 hónap után sem indult el a csomag, visszautalták a pénzt.

Tehetsz bele SIM kártyát, memória kártyát, használható, vállalható, nekünk megfelelő 10" tablet. Meglepően szép, éles képpel. Telefonálni is tudsz róla, meglepően használható.

Sakk-matt,
KaTT :)

huaweit ne vegyél, nálam berosszult. Több android szakival beszélgettem, nem tudnak megoldást a bajára, azért leírom ide is, hátha valaki!

Ha használat után leteszem, akkor 3-4 óra múlva, mikor felébresztem, akkor be van lassulva. Ha egy ikonra nyomok, akkor 5-8 másodperc múlva reagál, egy böngésző 30 másodperc alatt indul el. Nagyjából 1-2 perc használat után visszaáll normálisra. Ha 10-12 órát nem nyúlok hozzá, akkor ez a belassulás még tovább tart!

Háttérben futó alkalmazásokat ha kilövöm, ugyanez. Ha lerakás előtt lövöm ki, ugyanez. Ha repülő módban teszem le, ugyanez. Gyanakodtak az uptime-ra, mert 120 nap körül járt, újraindítottam, ugyanez. 

Huawei T3 10 típus.

Így, hogy a végén megjelölted a pontos típust, rendben van. Én pont az ellenkezőjét mondanám. Vagy 2 éve van egy Huawei MediPad M5 10.8 Pro tabletem. Megkockáztatom, ha megvenném hozzá a bluetooth billentyűzetes tokot, simán lehetne hasznalni notebook helyett is. Rohadt gyors. A wifi szokott gyengélkedni (ki/be kapcsolás megoldja), de szerintem csak a routerrel nem csipázzák egymást, mert ha a telóról megosztott wifire csatlakozok, akkor nem jelentkezik a hiba.

Anyukámnak vettem egy Huawei Kids T3 7", szerintem jól összerakott cucc.

Szerkesztve: 2020. 09. 11., p - 21:28

GSuite kontóval az iskola kontrollja működhet, a Parental control-t üti tudtommal.

A Samsung 8"-es cuccait lehet nözegetni ha nincs más ötlet, de teljes árat nem fizetnék érte. Picit 100e felett ok. Az ipad is jó, nyilván.

Én azt mondanám, hogy valami olcsó kínai andoridos, amin nem túl régi Android van, és nem fáj, ha összetöri. De ha a topikindítónak már otthon megvan az almás használt iPad, akkor felesleges +1 androidos tabletet megvenni. Akkor legyen iPad, maximum tenni rá egy vastagabb, leejtést és odaverést jobban viselő, jól gumírozott tokot.

Egyébként az egész szitu furcsa, hogy iskolában 9 éves gyereknek előírják a tabletet. Nem mintha rossz dolog lenne, de szerintem 9 évesen még senki nem tud rá annyira vigyázni, másrészt az ilyen tableteket iskolában nem hogy előírni szokták, de kifejezetten kitiltani a telefonokkal együtt, hogy a gyerek ne azt nyomkodja órán, meg ne az legyen, hogy ellopták neki.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

másrészt az ilyen tableteket iskolában nem hogy előírni szokták, de kifejezetten kitiltani a telefonokkal együtt, hogy a gyerek ne azt nyomkodja órán, meg ne az legyen, hogy ellopták neki.

Nem, az ilyen tableteket órán kiosztani szokták, hogy a gyerek azon végezze el az előírt feladatokat, aztán amikor ennek a gyakorlásnak vége, akkor meg beszedik és elteszik a szekrénybe/fiókba/szertárba.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.