Üdv!
Számítógép felújításon töröm a fejem, de elakadtam az alaplap kiválasztásánál. Fontos szempont az, hogy legalább 6 évig ne kelljen cserélni, meg hogy tudja legalább az USB 3.0-át, mert van egy külső winchester-em, ami tudja ezt a szabványt. De ugye vannak már ennél újabb szabványok is, pl USB 3.1 Type A és USB 3.1 Type C, amik egyellőre még nem igazán terjedtek el. Jövőre tervezek olyan mobilt venni, ami már USB Type C-t tud. A csak USB 3.0-át tudó alaplapok 20000 Ft körül vannak, viszont a legolcsóbb USB type C-s alaplapok 33000 Ft körül vannak. A kérdésem az, hogy érdemes ilyen szempontok mellett USB type C-s alaplapot venni, figyelembe véve, hogy az 13000 Ft-al drágább?
- 5449 megtekintés
Hozzászólások
"meg hogy tudja legalább az USB 3.0-át"
Van még manapság olyan új alaplap, ami ezt ne tudná?
Persze néhány spéci Pico-ITX-et meg Nano-ITX-et leszámítva.
"érdemes ilyen szempontok mellett USB type C-s alaplapot venni, figyelembe véve, hogy az 13000 Ft-al drágább?"
Erre egyedül te tudod a választ. Ha ki tudod majd használni, fogod egyáltalán használni, akkor nyilván megéri a +13000 Ft.
Ha csak a divat miatt veszed meg, de soha nem használod, akkor csak pénzkidobás.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Van még manapság olyan új alaplap, ami ezt ne tudná?"
Igazad van, nem is nagyon van olyan alaplap, ami ne tudná.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
13 ezer forint 6 évre, az havi 180 forint, napi 6 forint.
De ha csak négy év múlva lesz szükséged a tudására, akkor veszel négy év múlva egy bővítőkártyát, a 13 ezer feléért. Vagy negyedéért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én is voltam hasonló dilemmában többször is, aztán rájöttem hogy bővítő kártyával később megoldható ha kelleni fog, volt hogy soha nem is kellett végül
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs asztali gepem, de a chromebook-on nem tudnek gyorsan felpattintani semmit egy pendrive-ra az usb C miatt:)
hm bar a telom is usb C, de most belegondolva meg sosem kotottem ossze a chromebokkal :D
En a helyedben azt a felarat masra koltenem, es ha esetleg megis osszeakarsz vele kotni egy usb C-s cuccot akkor veszel atalakitot vagy megoldod mashogyan kabel nelkul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még átalakító sem kell. Csak egy szabványos USB-A to USB-C kábel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Árulok egy ilyen alaplapot
Van rajta type C csatlakozó. Meg display port, amivel meg tudod hajtani a 4k kijelződet, nem kell külön vga. Ki tudja, mit hoz a hat év.
És nem 30, hanem csak 21 ezer. Garancia is van!
Mi kell még? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi az ajánlatot, de az Asrock honlapja szerint, ez az alaplap csak 6. és 7. generációs Inteles procit támogat, viszont én 8. generációs I7 8700-at szeretnék bele tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt nem aprózod el, kifosztottál egy kaszinót? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megvárom amíg a proci ára lemegy ilyen 100000 Ft környékére és akkor megvan a gép felújítás 170000-ből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
170000-ből? 6 évre?
Az alábbi lapot és bele két procit venném (autodesk, cad), de nem tudom mid van jelenleg, mi menne át a régiből az újba:
Használt 2 db CPU:
Intel Xeon E5-2670 2.6 GHz (3.3 GHz turbo), 8 mag és 16 szál processzoronként
kb 20e Ft / db
https://ark.intel.com/products/64595/Intel-Xeon-Processor-E5-2670-20M-C…-
Új alaplap + garancia, 2xLGA2011 foglalat:
ASUS Z10PA-D8 Alaplap ATX méret (DDR4, Gigabit ethernet, Sata3, raid0,1,10,5, USB2 és 3)
bruttó 130e Ft
+ régi ház, régi táp, régi SSD/HDD?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen CAD? AutoCAD, Civil3D az esetek nagy részében 1 processzormagot pörget nálam használat közben. Renderelni nem szoktam, ott gondolom jobban számít a sok mag.
---
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AutoCAD. Nem lehet beállítani valahol, hogy ne csak egy magot használjon egy program?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rövid keresgélés után egy hint: WHIPTHREAD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://p.coldline.hu/2019/01/02/3022263-20190102-5wPXMz.png
Elvileg igen, gyakorlatilag nem. A pdf-et lehet, hogy hamarabb előállítja vagy plotterre hamarabb ráküldi az anyagot, viszont azt írja is, hogy cserébe látszólag elcseszheti a megjelenítési sorrendet, ami azért önmagában nem annyira jó. A tippet köszi.
---
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapszabály: nem szabad az alaplapon spórolni. Ha i7-re van pénzed, tegyél alá rendes lapot, meg fogja hálálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt kifejtenéd? Mi történik akkor, ha egy olcsóbb lapot teszek I7 proci alá, de az alaplap RAM órajele és a RAM órajele kihasználja a proci maximális RAM órajelét?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, ez engem is érdekel. Van esetleg leírás arról, hogyan érdemes alaplapot választani? (én amd irányba nézelődtem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AMD-nél (legalábbis az AM3+ érában biztosan így volt, a Ryzeneket nem ismerem)hatványozottan igaz ez. Legfontosabb: normális VRM, ezáltal normális tápellátás.
Itt olvassátok el az összefoglalót (fent)!
https://prohardver.hu/tema/milyen_alaplapot_ilyen_arban/friss.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nettó marhaság.
Hardver szinten kb. semmi különbség alaplap és drága alaplap között.
A drága attól drágább, mert telerakják mindenféle extrával (lásd: LED-ek, design-os hűtés és felület stb.), no meg esetleg több tartozék járhat hozzá. Ez csak parasztvakítás.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem feltetlenul.
ha tuningolni akarsz altalaban jobb vrm van a dragabb lapokon.
esetleg tobb Sata csatlakozo -- ha sok diszkkel operalsz.
tobb Usb csatlakozo vagy ujabb usb szabvany szerinti csatlakozok
egy helyett ket-harom x16 pcie slot -- ha sli -t vagy crossfiret akarsz.
tobb memoriat tamogatnak. pl : ketto helyett 4 memoriaslot. miota nekialltam virtualis gepeket futtatni, nekem joljon.
Intelnel a nem Z -s lapokban limitalva van a memoriasebesseg 2666 -ra. ( ez mondjuk procitol is fugg, de a K-s Intelekkel ha tuningramod van, nem az IMC-n fog mulni megy-e a rairt frekin. )
van meg par opcio, de most kezdodik a dartsmeccs masodik szettje.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ne így nézd!
Azonos tudású alaplapokról beszélek.
Ne egy alap tudásút hasonlíts össze egy tuningossal!
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ebbol
"Hardver szinten kb. semmi különbség alaplap és drága alaplap között."
nem ez jon le.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nyújtott szolgáltatások és a tervezés/anyaghasználat/gyártás minősége indokolhat magasabb árat.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Igen, és sokszor ezt még kiegészítik a gyártók extrákkal, például jobb hőelvezetés, könnyebb szerelhetőség, összerakhatóság, a nélkülözhetetlen (khm) LED világítás, de én a LED-et kikapcsolva tartom, a VGA-n lévő leddel együtt. Mivel azonos gyártó az alaplap + VGA, az RGB-s LED több mindent tud jelezni, központilag vagy külön-külön indikátorként használva: CPU terheltséget, CPU / belső hőmérsékletet, vagy akár bármilyen játéknál, ha csökken a 100%-os életerőm, úgy megy át pirosba a szín... :-) Stb. Na ezek vannak kikapcsolva, nem bántam volna, ha olcsóbb lett volna ezek nélkül... Viszont 5 garancia van hozzá.
Sakk-matt,
KaTT :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1 Nagyon más egy olcsó, meg egy tényleg drága lap tervezési és gyártási szinten is. Főleg igaz ez egy WS vagy szerver szintű lapra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek. Drágább lapokon eleve a kondik jobb minőségűek, rendes chipset/VRM hűtés, stabilabb feszek. Általában a BIOS/UEFI is normálisabb, nem csak tuningnál. De nyilván a felszereltsége is jobb, már régen is általános volt normális lapokon a gigabites LAN, normális SATA vezérlő, stb.. Egyáltalán nem csak az extrákról szólnak a drágább lapok.
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt magyarországon muszáj hinni benne, hogy a drágább csak parasztvakítás, így nem fáj, hogy nincs pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs igazad. Már írtam, hogy azonos kategóriájú alaplapokat hasonlíts össze.
Pl.:
https://www.arukereso.hu/alaplap-c3128/asrock/b450-pro4-am4-p421680582/
https://www.arukereso.hu/alaplap-c3128/asus/prime-b450-plus-p420160428/
Ez a két lap egy kategória, az Asus még 5-6000 Ft-tal drágább.
És miért? Hát nem minőség miatt. Bár az Asus gyártási minősége sem kifogásolható, én mégis az Asrockot jobbnak tartom.
Még egyszer: miért az Asus a drágább? És nem, nem használnak jobb alkatrészeket.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én meg inkább az asust választom, mivel nem egyszer bizonyított nálam már. és nincs kedvem szaros 5 ezer forintok miatt kísérletezni. ha te is egy brand lennél ami évek óta valóban bevált és megbízható, te is adhatnád magad drágábban és az emberek téged választanak, mert beváltál, tehát MEGÉRTE a plusz pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Téves.
Az Asrock van olyan jó, mint az Asus, sőt jobb. Évek óta bizonyítja.
Nekem is volt Asus lapom. És jó volt. És vennék újra, mert elégedett voltam vele. De nem.
Mert mostanság az Asrock a jobb. Árban is. Ezért Asrockot vettem. Egyszerű, logikus döntés volt.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az áron kívül miben jobb az ASRock?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nem túl sok dolgot lehet említeni, és azok is csak apróságok (Asrock UEFI-je jobban tetszik, Asrock nincs tele LED-es faszságokkal stb.).
Ráadásul ezek nem műszaki, tehát nem fontos paraméterek.
Pont ezért érthetetlen, hogy drágább az Asus, hiszen kb. ugyanazt kapjuk. Csak az Asuson sok a sallang, amit az emberek 100%-a sosem fog használni, de mégis elkérik a pénzt érte.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mégis miből gondolod hogy senki nem hasznalja? oO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tippeltem. Nem elég? :)
Amúgy, kérlek, meséld el nekem, hogy mi a jó büdös franc haszna van a LED-es csicsázásnak (nem a visszajelző LED-ekről beszélek) egy alaplap esetén? Van új hóbort is, a 3D nyomtatás támogatása, annak még látom is némi értelmét, de LED-eknek nem igazán. Még jó, hogy nem zenélnek...
Amúgy meg beteszed a gépbe és nem is látszik (kivéve, ha átlátszó a házad).
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haveromnak van olyan gépe, amiben a fél ház plexi és tök jól néz ki benne az alaplap, illetve az alaplapra is lehet kötni LED sorokat, amiket szoftveresen, vagy hangra tud vezérelni.
Nekem nem kellene ilyen, de neki erre volt igénye. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ASUS többféle terméket gyárt, feltehetően többet költ marketingre és kutatás-fejlesztésre. Valakinek ki kell fizetni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, az emberek inkább élnek M.2 meg mittoménmi nélkül mert "tizessel ócóbb", majd 2 év múlva új alaplapot vesznek, mert nincs rajta M.2 meg a nem kellő mittoménmi :D
Nem viccelek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En ezen nem latok USB-C-t, nem kevered te az USB 3.0/3.1-gyel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen hol van Type-C? Fényképek alapján van rajta 6 db Type A de C-t nem látok egyet sem.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BAKKER!!! Rossz típust adtam fel apróhirdetésnek, nem is az van nekem :D
https://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20Z170%20Gaming-ITXac/?cat=CPU
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdemes rámenni a USB 3.1 Gen2-re. Egyre olcsóbbak és népszerűbbek az SSD-k, amiket lehet külső meghajtóként is használni USB3-SATA3 adapterrel, vagy eleve külső meghajtóként árulják. Azok limitbe ütköznek USB 3.0-án. Az USB Type C csak a csatlakozó típusa, nem a mögötte lévő vezérlőé. Bár egy USB 3.1-es lapon jobb eséllyel lesz Type C csatlakozó. De USB-t bővíteni később is lehet PCIe USB-kártyával.
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azok limitbe ütköznek USB 3.0-án."
Ez mit jelent?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom arra gondolt, hogy USB 3.0-nál max. 5Gbps a sebesség, míg USB 3.1-nál 10Gbps.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak az USB3.1 Gen2-nél.
A Gen1 továbbra is "csak" 5Gbps.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de hogy jött ki ez a 6 év ? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legutóbb 6 éve újítottam fel a gépet (alaplap, proci, RAM csere) és most érzem, hogy eljött az idő a következő felújításra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
USB 3.0-t
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is lassan kellene egy új lap, de nekem nem csak a legújabb technológiák megléte lenne a fontos, hanem a régiek is: Serial, prallel port, IDE/FDD csatlakozó, PCI slot, és persze az új jóságok is: USB 3+, PCI express, legújabb procik támogatása.
És ne legyen benne UEFI borzadály, rendes BIOS legyen!
Na erre varjatok gombot! van ilyen? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen nem fogsz találni újonnan. Csak használtan, de azokon meg USB 3+ nem lesz, PCIe talán igen. Bár ezek többsége, amit írtál, megoldható bővítőkártyával. PCI slot mihez kell neked?
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ettől félek én is...
Azért vicces, hogy C64 alaplapot gyártanak a mai napig, de egy ilyen PC alaplapot nem. Igaz azon nem is kell fejleszteni, úgy tökéletes ahogy van! :)
Viszont szerintem van egy réteg akinek lenne igénye, mindent IS támogató alaplapokra.
Nekem pl. a mai napig van 5.25-ös floppy meghajtó is a gépemben.
Hangot a jó öreg Audigy 2 adja (ezért kell a PCI).
Tehát nekem úgy kellene új procikat támogató modern alaplap, hogy mellette vigye ezeket a cuccokat is.
Oké, lehet mindenféle átalakításokat csinálni, konvertereket venni, sőt, plusz gépet beállítani a régi dolgokhoz, de a cél egy darab mindenes gép lenne továbbra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még ha abszolút mindent nem is, de mondjuk legalább 1 normál PCI slot nem ártana a legújabb lapokban. Az ESI MAYA44 hangkártyám is normál PCI-os és túl jó ahhoz, hogy kukázzam egy esetleges gépcserekor.
-------------------
https://onlinestream.hu/ - A legtöbb magyar rádió és TV egy helyen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.asrockind.com/overview.asp?Model=IMB-X790
Ráadásul Xeon procihoz van.
Új technológiák: USB3, SATA3, DDR4, M.2 (NVMe), Gb LAN, DP...
Régiek: PCI, USB2, PS/2, COM, LPT, VGA...
IDE/FDC nincs rajta, de IDE adaptert pár ezer Ft-ért lehet szerezni.
FDC-t nem tudom lehet-e adapterként, de USB-s floppy meghajtó van, ha annyira fontos a hajlékony lemezelés.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a felügyelet nélküli ipari vezérléseknél szívok. "Régi" COM portnak stabilitásban párja nincs. Az USB-RS232 átalakítós megoldások hosszú idejű stabilitásban nem mindig jeleskednek.
Egyébként akkor van még szívás, ha van valami spéci PCI-s mérőkártyád.
Viszont egy átlagos desktop gép esetén nem okoz problémát az USB-s átalakító.
Egyébként kapható USB-s floppy meghajtó, ahogy USB-s DVD író is, ha még valamiért még valamiért egyáltalán szükséges. A meglevő klasszikus adathordozóból kell image-t gyártani és jó mélyre elrakni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most vettem egy DVD-t (sport téma) és az első dolgom volt, hogy begrabbeltem, a dvd meg ment a dobozba. Ha lett volna download mód,
nem is szórakoztam volna a DVD-vel, de sajnos nem volt. (nem, ncore-on nincs fent :D )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felügyelet nélküli ipari vezérlés PC-vel? Miért nem PLC?
Nem kötekedni akarok csak érdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a felügyelet nélküli ipari vezérléseknél szívok.
Erre régen sem PC-t kellett volna használni, csak ugye az MSDOS alatt megszokták a népek, hogy a PC-t lehet egy nagyranőtt mikrokontrollernek használni, aztán mostanra kihalt alóluk a platform.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van rajta C-ben írt backend, de a felettes réteget a fejlesztők Linuxon futó szkripnyelveken fejlesztették.
Javaslat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha felettes réteg alatt egy UI-t értünk, ami nélkül a vezérlés frankón mehet tovább, akkor okés a dolog (mármint a konkrét vezérlésnek hardverben/PLC-n/mikrokontrollerben kéne lennie, és a Linuxon futó UI-nak ezzel kéne kommunikálni - az USB-soros adapter erre pl. tökéletesen megfelelő).
Ha valaki magát a vezérlés üzleti logikáját írta meg Linuxon futó scriptnyelveken, akkor ugye ez az egész kurvára nem mission-critical, és senkinek nem fáj, ha néha 5 percre elmegy az egész rebootolni? Mert egy PC kb. ennyit tud.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> néha 5 percre elmegy az egész rebootolni? Mert egy PC kb. ennyit tud.
Nem egészen. PC és PC között rengeteg különbség lehet. Az ipari PC-k eleve nagyobb megbízhatóságúak.
Léteznek olyan oprendszerek, amik realtime feladatok ellátására is alkalmasak (még Linux kernelből is van ilyen).
Léteznek olyan oprendszerek, amik stabilak, nem rebootolgatnak "csak úgy". Ne Windowsban gondolkodj, ami minden sz@r telepítése után rebootot kér :) Egy célfeladatra szánt gép esetében pedig nem feltétlenül van szükség rebootra, ha valamit feltétlenül upgrade-elni kell, azt meg lehet tenni olyankor, amikor a technológiai berendezések tervezett karbantartására kerül sor. Az 5 perc egyébként is erős túlzás egy "normális" (a feladatra megfelelően választott) PC esetében.
Amúgy vannak példák komoly uptime-okra a világban, pl. ez egy Novell szerver: https://arstechnica.com/information-technology/2013/03/epic-uptime-achi…
Itt egy másik gép, amin Stratus VOS fut: https://www.computerworld.com/article/3162416/data-center/booted-up-in-…
Egy Cisco router is komolyabb kicsit egy mikrovezérlős vezérlésnél, és azok is vígan elvannak reboot nélkül (nálunk is volt példa több mint 10 éves uptime-ra zárt hálózaton).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ne Windowsban gondolkodj, ami minden sz@r telepítése után rebootot kér :)
Meg egyébként is, felügyelet nélküli ipari vezérlést támogató gépre milyen gyakran kell telepítgetni bármit is? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól függ. Aki rosszul választ oprendszert, annak minden hónap második keddjén :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fail. Ipari vezérlésnél nem jellemző "bután mindent" frissíteni, pláne, ha az adott funkciót nem érintő/nem veszélyeztető hiba javításáról van szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt is ott egy smiley ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek. Egy normális PC-n nem tart 5 percig a reboot, SSD-vel nem kéne néhány másodpercnél többnek lennie.
Másrészt meg a hosszú uptime nem fokmérője a stabilitásnak. Kifejezetten nem tartom jó ötletnek erre gyúrni, egy rendszer legyen rendesen karban tartva, frissítve (és ilyenkor újraindítva).
Ahol meg nagy rendelkezésre állás kell, ott meg nem csak egy szál PC-vel fognak nyomulni.
Abban is igazad van, hogy az ipari PC nem hasonlítható össze a szerverrel. Másra találták ki. A szervernek nagy rendelkezésre állást kell bírni. Az ipari PC-nél ez nem feltétlenül követelmény, oda inkább az kell, hogy bírja a port, hideget, meleget, vibrációt, meg ami még éri.
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig google dob találatokat ipari pécékre :)
Például
https://www.hestore.hu/tech/aluminium-hazas-ipari-pc.html
Másik ötletem az lett volna, hogy némelyik ipari minősítésű arm board is jó lehet, ha nem x86 specifukus a szoftver (van esetleg java rá, a raspberry pi óta létezik oracle java is rájuk). Nem kifejezetten pi-re gondolok, mert az szerintem nem kifejezetten ipari minőségűnek készült. De van például olimex, akik kifejezetten ipari célra szánják a cuccaikat
https://www.olimex.com/Products/OLinuXino/open-source-hardware
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos.
Ahhoz, hogy a magas uptime mellett garantált legyen az adatintegritás a rendszeren belül, bizony ECC memória kell. Ezek a játékszerek nem azok. Az első példád egy mezei desktop chipsettel szerelt szutyok.
Ugyan ez igaz az ARM-os cuccok 99,9%-ra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem igazán. A feladathoz kell eszközt venni.
Nem ecc ramos rack szekrény kell a fröccsöntő gép mellé vezérelni az elektronikát és nem hőálló vagy fagyálló minipécé kell a szerverszobába. Nekem úgy tűnik, hogy nagyon általánosítani szeretnél, de olyan gép nincs, ami minden feladatra jó lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit benézted. Csupán arra próbáltam rávilágítani, hogy a citált cucc csak nevében ipari.
És ez igaz az Olimex-rPI-tökömtudja milyen ARM-os cuccokra is, amik mezei SD vagy DDR modulokkal vannak szerelve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszönöm hogy a látóterembe hoztad, asszem a BlackBird előtt ez lesz az utolsó drágább vasam.
"all submitted complaints will be forwarded to /dev/null for further investigation"
"ez ilyen hippi kommunás felfogás, ahogy Stallman sámán módjára dobol a nagy hasán, hogy GNU, free software, free as free beer."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen PCI-os hangkártyákkal nem csak az a baj, hogy nincs már hozzájuk PCI csatlakozó, de driver sincs a mostani OS-ekhez.
De ugyanezért felesleges, hogy az x86 CPU-k a mai napig visszafelé kompatibilisek a 8088/8x86 ággal, mert ugyan minek rá valós meg virtuális mód meg ilyen baromságok, ha egyszer már senki nem futtat rajta DOS-t, Win 1-3.x-et meg korai OS/2-őt, vagy ha mégis, akkor meg lehet emulálni. Hiába is raksz ilyen régi OS-t fel a mai gépekre, már olyan alapvető dolgokon elbukik az egész, hogy nem bootol UEFI-vel (csak legacy módban), ezért kapásból az NVMe meghajtókkal sem tud mit kezdeni, de még csak a SATA-sokkal sem, hacsak a SATA vezérlő nem tud Legacy IDE módot emulálni. De nem is kell a DOS-ig visszamenni, Win NT 3-4, Win 9x, OS/2-höz sincs már driver, se hang, se chipset, se videókártyákhoz, se SATA vezérlőhöz. Sokszor már XP-hez sincs.
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyjából az összes régi PCI-os hangkártya megy a legújabb Linuxok alatt is. Olyanok is melyekre már Windows 7-re sem volt driver. SB PCI64, Diamond Monster MX300 (Aureal AU8830) a mai napig kiválóan működik Debian 9 alatt. A hálózati kártyákhoz hasonlóan a hangkártyák támogatása is meglepően jó Linux alatt.
-------------------
https://onlinestream.hu/ - A legtöbb magyar rádió és TV egy helyen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem tudom. Linuxon nem használtam PCI-os hangkártyát a mindennapokban. Anno nekem is volt egy Audigy 2-őm, azt szerettem, de aztán egyrészt már Win7 alatt sem volt támogatott, aztán meg notikat használtam, aztán meg újabb alaplapokba sem megy bele.
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Audigy2-m van, linuxon és Win7-en is remekül megy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet most már Win7-en megoldották a drivert. Anno, mikor az Win7 még újabb volt, nem ment. A Creative már ki sem adott hozzá hivatalos drivert, a nem hivatalos kx driver meg bugzott.
No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel az alaplapok mérete nagyjából szabványos, így a megvalósítható funkciók is korlátozottak. Ha valami újat akarsz, akkor el kell dönteni, hogy mi helyére rakod fel. Ha több perifériához akarsz csatlakozót felrakni, akkor kevesebb hely lesz a bővítő kártyáknak. Az alaplap méretét lehet növelni, de akkor nem fog beférni a nagyjából szabványos méretű házakba. Így speciális ház kell hozzá. És ezzel el is érkeztünk az ipari célú számítógépekhez, ahol ez többnyire nem jelent problémát. Legfeljebb a vevő pénztárcája bánja.
Esetleg meg lehetne próbálni egy emeletes alaplap kifejlesztését is. Bár ott a hűtés némi nehézségbe ütközhet. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez tök mellékes szerintem. az alaplapon legyen tüskesoron, majd vágok a csatinak lukat a gépház hátán.
"all submitted complaints will be forwarded to /dev/null for further investigation"
"ez ilyen hippi kommunás felfogás, ahogy Stallman sámán módjára dobol a nagy hasán, hogy GNU, free software, free as free beer."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dedup
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ipari cuccok környékén kéne szétnézned, sima consumer cuccok közt nem lesz ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, 6 év alatt sokminden változhat. Nem érdemes előre beleinvesztálni, csak annyit ami tutira kell.
Aztán ha 5 év múlva mégis kell, akkor lehet bővíteni vagy egy akkori korszerű cuccal (CPU, RAM, chipset) ujabb 6 évre továbbfutni.
Én például várom azt a proci szériát, amelyhez nem kell már a teljesítményét erősen visszafogó KPTI patch.
Egyébként PC-k esetén ha költségtakarékosság illetve a régebbi interfész szempont, valami jobb használt PC is gyakran meggondolandó. Tavaly a rokonomnak vettem 30 ezerért komplett i3 procis Lenovo PC-t 1 év garanciával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az a KPTI patch?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha meg akarod tudni vegyél Intelt, ha nem, vegyél AMD-t :))
Bocsi, nem tudtam megállni... :))
Mukk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem tuningolsz, ( a sima 8700 nem tuningproci, persze lehet okoskodni, de azert erosen korlatozva van ) erdemes megfontolni az AMD 2700X -et, az most is 100K korul van, rambol kb. ugyanaz kell hozza mint az Intelhez, ( csak a Corsair 3000 CL15 -ot keruld el ) alaplapbol meg eleg a 30-40K kozotti B450 lap is.
*szerk: jahogy 20-30 kozott nezunk lapot. AMD oldalon olyan is van :D)
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl USB 3.1 Type A és USB 3.1 Type C,
Kicsit kevered. a Type A/B/C az a csatlakozó formátuma, az USB 2/3/3.1 meg a szabvány verziója. Telefonodon Type C csatlakozót fogsz találni, de azt egy C/male-A kábellel tudod a gépre kötni. Hasonlóan, mint ahogy a nyomtatóknál is volt az USB A/B kábel. Persze létezik C-C kábel is.
PL. nemrég vettem egy Dell Latitude 11 5175-öt. Azon két USB csatlakozó van: egy USB 3.0 Type A és egy USB 3.0 Type C. Utóbbi alapvetően a töltőnek, de AFAIK teljes értékű USB port az is. Viszont a Type-C-s telefonom egy Type-A/C kábellel rá tudom kötni. (C-C-vel nem próbáltam, majd ha fellelem, kipróbálom).
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira type-c, hogy még DP is megy ki rajta :) 10k körül vannak Type-C hubok (Kínából), amik durván jók: 3 USB 3, HDMI, GbE, kártyaolvasó + táp rajta keresztül.
Egy 5179 van 2 éve, így használom.
Viszont a gép döglődik, úgy tűnik sajnos... Hol vetted "nemrég"?
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Notebook.hu, kb. kt hete, de az utolsó darabokat vihettük el (ismerősök közül is hamar népszerű lett a 120k-s árcetli), mert mikor kolléga is akart volna venni egyet, már nem volt.
Az viszont nem bíztató hír, hogy a tied döglődik. Mik a tünetek?
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megy privát, ne offoljunk! :)
<-------
You can't grep on dead trees.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia,
https://www.asus.com/hu/Motherboards/TUF-Z270-MARK-1/
https://www.asus.com/Motherboards/TUF-Z270-MARK-1/
2+ éve használok ilyen alaplapot, 5 év garanciás, USB 3.1 Type-C, de nekem ez inkább extra, a sima USB3-as 2,5" rack-ben a Samsung SSD-t nagyon jól kezeli.
Az előző Asus alaplapom 2007-ben vettem és mai napig backup / file server / NAS-ként üzemel egy átforrasztott lábú, 4 magos Xeon procival, ami gyorsabb, mint bármelyik Core 2 Quad, intel hálózati és hardveres kártyával, ezeket használtan ebay-ről kukáztam bele fillérekért, így stabilan megy a gigabiten másolás 100 Mbyte/sec sebesség körül mindig. Hibernálásból gyorsan felébred, alvásból másodpercek és üzemel.
Akkor javaslok ilyen alaplapot, ha:
- tervezel bele komolyabb Intel processzort és jobb VGA-t belerakni
- vízhűtést (csend, hosszabb élettartam), nagyon jól megtervezett hőelvezetés az alaplapon
- 1-2 darab M2/NVME-s SSD-t fogsz bele rakni
- komolyabb, csendesebb PC házba rakod (még jobb hőelvezetés, gyakorlatilag néma a legtöbbször a gép)
- előfordul, hogy napokig nem kapcsolod ki a gépet (rendering)
- megéri számodra a kényelem és stabilitás az extra költséget
Windows / Linux / OS-t használok, nem fagy ki, minden működik GYORSAN, ahogy kell. Más szint, ami nem mindenkinek éri meg.
Kicsit olyan ez, mint egy komolyabb Audi, BMW, azonos funkciókat más termékekben olcsóbban megkapsz, azonban meg kell fizetni, hogy ezt úgy összerakták, ahogy kell, kevés kompromisszummal.
Sakk-matt,
KaTT :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Z270 -ben csak mokolassal megy a 8700, gondoltam szolok, mielott beszerzesrekerul.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, hogy neki i7-8700 kell nem olvastam, itt az utódja, kb ugyanez, csak Z370 chipset-tel:
https://www.asus.com/hu/Motherboards/TUF-Z370-PRO-GAMING/
https://www.asus.com/hu/Motherboards/TUF-Z370-PLUS-GAMING/
Összehasonlítás:
https://www.asus.com/hu/Product-Compare/?products=ik8vi4gNBH6sZ4xe,kHsz…
Sakk-matt,
KaTT :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az összehasonlításos linknél, ahol a támogatott RAM órajelek vannak, ott mit jelent az (O.C.) felirat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
overclock
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Over Clock. Akkor szokták, hogy ha a JEDEC által még nem jóváhagyott frekvenciákra vonatkozik vagy ha csak emelt feszkóval tudja az adott memória, esetleg ha a proci hivatalosan nem támogatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ez azt jelenti, hogyha olyan alaplapot veszek, ami pl. 2933 Mhz-et O.C.-ként jelzi de a proci támogatja meg ilyen órajelű RAM-ot tettem bele, akkor nem tudom kihasználni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt így nemtom, függ a konkrét konfigtól gondolom. Én általában a támogatott tartományban szoktam maradni, nem variálok. A Ryzen 5 2600 pl. támogatja a 2933-as RAM-okat, az i5-8500-as 2666-ot szeret maximum.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A két órajel közti különbséget lehet érezni a gyakorlatban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Intelnel nemannyira, viszont a felepitesebol adodoan a Ryzennel hatarozottan igen.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha 6 évre akarsz gépet venni, akkor valami AM4 foglalatos lapot vegyél, mert abba még a zen2 magos proci is belemegy, és saccra még 2-3 évig jön hozzá új proci. Ha most veszel intelt dupla annyiért, akkor abba most bele tudod venni a csúcs procit, és annyi, mert intelnél úgy van, h új proci = új alaplap. Persze, a pénzed a tied, de nekem utóbbi hozzáállás nem szimpi. Jelenleg egy ryzen 5 2600-at használok, és hát meg kell mondjam, a 12 szál az 12 szál, mikor valami videót kódolok.
Ja. És nem tudom számít-e, de ha amd procit veszel, azzal egy rakat, a ht-t érintő bugról lemaradsz.
Ha ez segít: https://www.youtube.com/watch?v=o3vLD_1-RBw
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+-1 gen van igerve, szoval a Zen2 még belemegy, aztan majd meglatjuk lesznek-e ilyen apro fejlesztesek, hogy pcie4, ddr5 stb.
nomeg a fentebb emlegetett 8700 is 12 szal ; de legalabb 2x annyiba kerul.
a ht patchek hatasa... hat ize. ezeket méregetni kellene, az biztos, hogy a wowza szerver erosen visszavett a parhuzamosan kiszolgalt streamek szamabol.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ize. eleg felkeszuletlen a srac, az elejen gondosan elfelejti megemliteni, hogy az 1200 sima 4 magos, az 1300X meg 4 mag 8 szalas, mert ugye abban van smt.
hasonlokepp a 2200G / 2400G viszonylataban.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az smt-t konzekvensen nem említi. De abban igaza van, hogy intel mellett ma nagyon nehéz érveket felhozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert gáz, hogy az smt -t nem emliti, mert az 1200 vs 1300X kozotti arkulonbozetet azert nehez magyarazni azzal a parszaz mhzvel, ami a ket proci kozott van. Foleg ugy, hogy azt viszont hozzateszi, hogy mindketto huzhato.
Mondjuk mezei user felbuzdul a tuninglehetosegeken, megveszi az 1200 -ast milyen jo lesz, igaz is ; orajelben ugyanott van a vege 3.8-4Ghz korul, csak eppen az 1300X -nel ehhez kapott pluszban 4 szalat. Eleg sok helyen tud kulonbseg lenni az a 25-30% amit a virtualis magok hoznak.
szvsz a 2200G vs 2400G arkulonbseget sem indokolja magában a +3 vega core.
a vegen a 2700X -nel viszont -- es caak ott -- elmondja, hogy 8 mag 16 szal.
en sem vagyok Intelparti, de ezeken az aprosagokon nem kellene atsiklani ha mar tajekoztatunk.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, jogos. Amúgy az amd féle smt sokkal jobb teljesítményt ad, mint az inteles ht.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát most bogarat ültettetek ezzel az AMD-s Ryzen 2700X procival a fülembe. 2 maggal több, mint az Intel 8700-nál. Ráadásul támogatja a 2933 Mhz-es RAM-ot is, míg az intel csak 2666-ot tud. Persze ez az örök kérdés az informatikában, hogy Intel vagy AMD? Az Intel elvileg annyiban jobb, mint az AMD, hogy a legtöbb alkalmazást arra optimalizálják, így kisebb teljesítmény is elég ugyan ahhoz a futtatáshoz. Viszont konvertálásoknál a nyers erő a befutó, abban meg az AMD a jobb.
3D tervezőprogramoknál melyik gyártó a jobb?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CAD programnál a több mag szokott jobb lenni. :)
De bárhogy csűrik, most nagyon nehéz intel mellett bármi érvet felhozni. Pláne, h most szépen bedrágult minden. Amd-hez még az alaplap is olcsóbb tud lenni 10-el, és kb ugyanazt a teljesítményt megkapod 50e-el olcsóbban. Annyiból meg mondjuk nem 16, hanem 32G memóriád van, vagy veszel 1T ssd-t. Vagy nagyobb vga-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok benne biztos, hogy még igaz ez az "arra optimalizálják" történet. Esetleg az SSE és AVX vonalon lehetett valami, de az már rég ott lakik az AMD-kben is. Nézd meg ár érték arányt, épp linkeltem egy ismert webáruházból. Ha erős gép, akkor a Ryzen 2700X 8mag/12szálas 3,7GHz-e 120e körül nagyon jó vétel lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyszalas teljesitmenyben az Intel jobb.
sajnos a CADszoftverek mezejen nemvagyok otthon, azt tudom, hogy a regebbi ( pl : AutoCad ) szoftverek még mindig inkabb az egyszalon erosebb procinak kedveznek.
Viszont ujabb programoknal mar az is kerdes, hogy milyen videokartyat teszel melle, aminel van cuda es/vagy opencl tamogatas az mar nem a cpun szamolja a letervezett haz belso latvanyvilagat.
szvsz annyival nem jobb az Intel, mint amennyivel perpill dragabb.
Persze ha unlimited ammo van, akkor hajra, de gondolom ebben az esetben nem lett volna a "megvarom amig 100K korulre esik" megjegyzes a kommentfolyamban, es nem a "sima" 8700 lenne a celpont.
egy szo mint 100, a 2700X boven elheto teljesitmenyt nyujt eleg baratsagos aron.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem olyan nehez az, AMD egy szalon gyengebb, es multithreadben is csak a vegtelenul skalazodo benchmarkokban nyer, ha neked max 4 szalra skalazodo programod van, akkor megint csak Intel nyer. Az arelony meg nagyreszt el is tunik, ha neked eleg lenne az integralt gpu, de amd procihoz muszaj venned diszkretet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Gyengébb". :) Veszel egy erősebb példányt kicsivel drágábban, de még mindíg a hasonló (össz)teljesítményű intelnél olcsóbban. 2018-ban az egyszálas teljesítmény már nem annyira mérvadó, hacsaknem valamilyen speciális alkalmazásod van, amihez kifejezetten az kell. Szerintem a szokásos felhasználásokban és jövőállóságban egy aktuális AM4-es történet sokkal jobban fest.
A 2200G-hez vagy 2400G-hez miért is kell diszkrét GPU? A gyerek épp Fortnite-tal olvasztja a 2400G-jét és nagyon elvan vele.
AMD 2400G 3,6GHz 4mag/8szál, bruttó 48e: https://ipon.hu/shop/termek/amd-ryzen-5-2400g-360ghz-am4-box-wraith-ste…
Intel i5-7400, 3GHz 4mag/4szál, bruttó 63e: https://ipon.hu/shop/termek/intel-core-i57400-300ghz-1151-box-intel-hut…
A i5-8000-es széria 80e-től indul és a HD630-as szerintem elmarad az APU-k integrált VGA-jától. Ha veszel egy AMD 2600-as Ryzen-t, még mindíg marad 35-40e egy dedikált VGA-ra, amiből valszin messze jobb vehető, mint az intel HD630-asa.
Eddig az volt a baj, hogy az AMD "fűt", ami persze már sok éve nem igaz, illetve ugyanúgy "fűt", mint bármi más. Volt a mondjuk úgy kevéssé versenyképes hűtős mondás az AMD prociknál, de abban jópár éve óriásit léptek előre, talán még jobbak is, mint az intel gyárilag adott darabjai. Itt a 2400G-n a gyári AMD hűtő van, teljesen jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván nem az összesen két szem APU-jukról beszéltem az egész felhozatalból, hogy ahhoz kell vga-t venni. Anno pont az APU-k miatt vették meg az ATI-t, most meg van a leggyengébb prociban és ennyi, ez esélyesen pont az említett "fűtés" elkerülésére van: több mag/szál kell az intel utolérésére, ebbe meg már egy uhd 630 szintű vga se fér bele, nem hogy egy vega, pedig akkor benveznék egy 6 vagy 8 magosra.
Az i5-7400-al meg ne viccelj, ott van az annál erősebb i3-8100 41/46 ezerért.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2400G 4mag/8szál, elég erős VGA-val. Az i3-8100-as UHD630-cal próbálkozik. A lenti teszten igen jól látható a lényeg VGA fronton.
https://www.anandtech.com/show/12425/marrying-vega-and-zen-the-amd-ryze…
Valszin beleférne egy minimál GPU, de egyszerűen nem akarnak vele foglalkozni a komolyabb CPU-knál. Jó eséllyel aki i5-valamit vagy 2600/2700-as Ryzen-t vesz, az szintén dedikált VGA-ra vágyik. Ha neked kell a 6/8mag egy 2600-zal és egy egyszerű dedikált GPU-val valszin sokkal jobban jársz, mint az i5-ös vagy i7-es vonallal.
Tehát ott a Ryzen 2600-as 6/12szállal, 3,4GHz-zel és 65W-os TDP-vel 54e-ért, ha nem kell VGA teljesítmény, akkor 10-15e körül nézel hozzá valami egyszerűt. Akkor járunk 70e-nél. A legolcsóbb 6mag/6szálas i5-8400-as 2,8GHz-en 78e-80e. Alaplapot nem néztem, de nem lepődnék meg, ha egy normális AM4-es lapot is jobb áron találnánk, mint Inteleset.
A joker kérdés itt jön: Mi az, amihez kevés neked a 2400G és mindenképp a 6-8 magot szeretnéd?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gynegébb, az gyakorlatilag csak pár %, az is abból jön össze, h az intel még több ghz-en fut. Gyakorlatban meg észre sem veszi. Ha viszont ár/teljesítményt nézel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tesztekben altalaban a 8700K -val van osszemerve a 2700X.
Jogos, elvileg az a parja.
Csak eppen a topicindito a "sima" 8700 -ra tett celzast, hogy az jo neki. Ami lehelletnyit ( tenyleg nemsokkal ) gyengebb, mint a 8700K , es nem tuningolhato. Ez utobbi azert erdekes, mert a 2700X "foldbedongolese" alatalaban a 8700K all-core 4.7 - 5Ghz tuningja mellett jon elo, arrol persze olyankor nem szol a fama, hogy a hotermeles miatt delidelni kell ami meg ratesz egy picit az árra. Es a fogyasztasa is elszall a verbe, mikozben mar a gyarilag megadott 95W tdp tartasa is eleg karcos.
Multkor mintha lett is volna ebbol balhe, hogy valamelyik ceg csinalt olyan lapot, ami tartotta az Intel altal megadott tdp specifikaciokat, igy aztan sokkal gyaszosabb lett az oszkep, mint a kivalasztott youtubereknel.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fogyasztás csak addig volt téma, mí] az amd evett többet. Mióta ez nem így van, azóta már az a duma, hogy úgyse számít. Imádom az intel-fanatikusokat. :) Nekem meg tök mindegy, ár/teljesítmény alapján döntök mindig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kerem jegyzokonyvbevenni, hogy John the Ripperben is a nyolcmagos AMD nyer :D)
illetve igen, az Intel 9900K, de az mar onmagaban a teljes 170K keretosszegnel is dragabb.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kezdjük ott, hogy mégis mire használod majd a gépet? Grafikai munka, játék stb. lesz? Milyen videokártyát raknál bele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inventor 2016-ot használnék majd, meg játékra, de nem akarok max grafikát. Videokártyám ez: Nvidia gtx 550. Igaz, nem egy jobb darab, de nekem ez is elég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ryzen G végűekben Vega 8 .. Vega 11 videóchip van, amelyek teljesítménye a régi dedikált videókártyád körül található (Vega 8 picivel alatta, Vega 11 felette).
https://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?gpu=GeForce+GTX+550…
Az erősebb Ryzen G-s pedig felveszi a versenyt egy tavalyi Intellel. Azóta az Intel magszámnöveléssel próbálja tartani az elsőségét.
https://www.cpubenchmark.net/compare/AMD-Ryzen-5-PRO-2400G-vs-Intel-i7-…
Illetve az Intel háza táján is vannak G-s procik, AMD Vega videochippel szerelve: https://ark.intel.com/products/codename/136847/Kaby-Lake-G
Ezek számítási teljesítményben kb. a Ryzen teljesítményét adják: https://www.cpubenchmark.net/compare/AMD-Ryzen-5-PRO-2400G-vs-Intel-i7-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a Vegás Intel laptopproci, szoval asztaliba nem igazan.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom. Intelnek mégegy minuszpont. Ellenben laptopon kívül egybegépekbe (~ NUC) még jó lehet: https://www.tomshardware.co.uk/intel-hades-canyon-nuc-vr,review-34274.h…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
GTX 550 + I7 8700? Inkább használd tovább a 6 éves alaplapot+processzort, a memóriát bővítsd ha kevés és vegyél egy jobb videokártyát. Gyorsabb/újabb USB-re szerintem majd akkor gyúrj, ha lesz olyan eszközöd, ami nagyon igényli, mert visszafogja a mostani gép.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hacsak nem vagy jós, nem tudhatod mi lesz 6 év múlva a hardver piacon.
Így 6 évre előre vásárolni is teljesen értelmetlen.
Alaplapot alapvetően a processzorhoz kell választani, tehát azt kell először eldöntened.
Ha az megvan, akkor a következő fontos szempontok
- menniy RAM-ot tudsz belepakolni. minél többet annál jobb.
Ha előre akarsz vásárolni, akkor vegyél bele most 2x annyit, mint amit nagyon soknak gondolsz ;)
A gyakorlat azt mutatja, hogy ez avul el a leghamarabb.
- hány SATA csatlakozója van?
nyilván akkor számít ha nem csak egy SSD-t akarsz rádugni.
- milyen belső és külső interfészekkel látták el?
Ez itt nyilván attól függ mire kell, vannak-e spéci igényeid?
pl: COM, LTP portok, egyéb bővítőkártyák.
a két véglet:
* mini formátumok esetében gyakorlatilag egy VGA-tudsz esetleg még beletuszkolni, azt kész.
* a nagy és drága lapok, amikben van 2-3 VGA kártya hely is, meg még mellette több PCIe, esetleg régi PCI.
Ahogy már többen is kifejtették, az USB-c csak a csatlakozót jelenti, aminek hiányát átalakítóval is könnyedén meg lehet oldani, akár egy 5-6 éves gépen is...
Így ez egy alaplap választásakor nagyjából az ~utolsó utáni szempont.
Említetted, hogy egy GTX550-et akarsz belerakni...
De azt meg minek? :)
Annál az új i7-ben integrált cucc is jobb :D
Bármilyen olyan program esetében ahol 3D teljesítmény is számít, ott igen fontos a processzor és a VGA teljesítménybeli összehangolása. Különben valamelyik csak malmozni fog amíg a másikra vár. -> pénzkidobás.
pure CPU teljesítmény a gyakorlatban szinte kizárólag videó rendereléshez kell.
Ha neked elég a GTX550 "teljesítménye", akkor tejesen felesleg új alaplap, meg proci.
nekem pl van egy régi Intel lapom (DH77EB), benne i7 3770 proci, 16Gb DDR3 RAM, meg egy GTX1060.
Ebből csak a VGA "modern", a többit igen olcsón (és persze használtan) vettem pár éve. Ettől függetlenül teljes összhangban vannak, és amíg a VGA teljesítménye elegendő, addig nem is lesz cserére szükségem.
A legnagyobb bajom vele, hogy az alaplapra már (rég) nincs support, így BIOS frisítés sem. Így a jó sok CPU bug örökre javítatlan marad. - persze ettől még játszani tudok rajta, és ez a feladata ;)
Ebből ítélve előre tervezni addig van értelme, amíg az adott alaplapra grancia és/vagy support van/lesz. Ez pedig otthoni cuccokról beszélve nagyjából 3 év.
Persze még ez után is lehet hogy szép és jó, meg mindenre elég... De akkor majd örülsz neki :)
szerintem.
--
zrubi.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már 6 év, akkor az M.2 NVMe-t említhetted volna, érdemes is egyből olyan SSD-vel nyitni. :) Ha kell, akkor pedig SATA-ra tud valami pörgőset tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár, h teszteken, meg stopper órán kívül nem venni észre a diffit. Szép számokat tud valóban, de én nem érzem, h annyival gyorsabb lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
6 év ugye... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom, hogy itt a videókártya lesz a leggyengébb láncszem. Azóta már AMD-s procin is gondolkodok. Te milyen VGA-t ajánlanál, ami nem is túl drága, de jobb, mint a proci VGA-ja?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Használt rx570/580-as.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hogy 6 év múlva, de fél év után sem biztos, hogy kapsz egy ugyan olyat, amit most megveszel.
Szóval veszel két egyforma középkategóriás alaplapot.
Az elején mindkettőt használod 1-1 hónapig (hogy kiderüljön, van e hibájuk), majd ez egyiket „lezsírozod”.
Ezzel a megoldással a szerviz időt is ki tudod küszöbölni, amennyiben az alaplap xart be gari időn belül.
Egyébként meg tök fölösleges 6 évre tervezni. A három bőven jó, aztán megy ameddig megy. Inkább tedd félre a pénzt, hogy azonnal tudjál új konfigot venni, ha bexarik a régi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hájblézer nem kedveli ezt :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hajbinak lehetetlen a kedvére lenni. Hat éve mondom rászánom a pénzt, veszek 6+ évre egy rendes gépet, workstation cuccokból épkítkezve, mert zavar, hogy a fosadvány desktop szarokból hamar ipari hulladék lesz és az úgy nem igazán felel meg a funkcionális követelményeimnek ("mukodj!"). Mivel azt akartam, hogy az még ma is normális gép legyen, ezért vettem jó erős négymagost, kibéleltem 32G rammal, stb. Erre meg fejlődésmániás lettem és egyébk3nt is P4-et kellene használnom. Pedig az elmúlt 6 évben csak egy VGA lett cserélve benne, mert nyilván valaminek meg kellett azért adnia magát benne.
Tudom, tudom, a sapka a baj.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt – az én olvasatomban – azt szeretné, hogy hosszú ideig használható maradjon az alaplap, és egy új típusú periféria miatt ne kelljen új alaplapot vásárolni. (Ez mondjuk bővítőkártyával is megoldható.) Tehát nagyjából a most ismert perifériákat képes legyen kezelni, még akkor is, ha neki jelenleg nincs olyan, de esetleg később majd lehet.
Másrészt: Az előző alaplapom 7 évig működött, és csak azért cseréltem le, mert akkor éppen a DDR2-es memóriák ára emelkedett. Ráadásul maximum akkora memóriát tudtam volna belerakni, ami egy új gép esetén már a minimum elvárásom lett volna. Igy a nem elhanyagolható árú memóriabővítés után még legfeljebb egy-két évig húzta volna. A gépből kikerülő 1 GByte-os modulok ára viszont már csökkenő tendenciát mutatott, így gyakorlatilag gombokért lehetett volna eladni. A mostani gépem már 5 éves, és egyelőre nem látok semmilyen okot arra, hogy lecseréljem. Tanulva a korábbi esetből, memória hiányom biztosan nem lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lenne egy memóriás kérdésem (elméleti síkon)
Nyáron vettem új gépet 8G RAM-al. Nekem ez bőven elég.
De teszem fel: Szökőévente egyszer betelik, így akkor swap-ba kerül a RAM tartalmának egy része.
A kérdés: Ha SSD van a gépben, akkor annak gyorsasága miatt a swap sem ront sokat a használaton. Jól gondolom?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az SSD X*100 MB/s-os sebességere képes, míg a DDR4-es memória 10-20 GB/s-ra. Ehhez képest a HDD és az SSD között csak sokkal kisebb különbség van. Tehát a HDD-hez képest egy kicsit javul a helyzet az SSD-vel, de nem lesz nagyságrendi különbség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a fájlrendszer agyon van töredezve + bitlocker v. tsai aktív rajta, nem lesz a HDD sebesség még 1 Mbájt/sec sem. Ahhoz képest pedig az SSD még mindig fénysebes!
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az az igazi kérdés, hogy a HDD-hez képest mennyivel jobb, hanem az, hogy a RAM-hoz képes mennyivel lassabb. Sokkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az IOPS és késleltetés, ami igazán megdobja a történetet. Az IO korlátra, már ott a Hyper Threading mindenhol.
A helyzet az, hogy egy SSD igen komolyan érezhető gyorsulást hoz minden fronton.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, köszi mindenkinek!
Tehát belassul, de nem hal be. Nekem ennyi elég. Még nem volt ilyen, csak elgondolkodtam rajta mi lenne ilyenkor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha 6 évre veszel alaplapot, akkor olyat nézz, ami minimum 5 év garis. Ezek közül szerintem nem tudsz rosszul választani, jó eséllyel mindegyik tudni fogja az USB-C-t is (ami 6 év múlva sokkal elterjedtebb lesz mint most). Desktop kategóriában nekünk az ASRock bevált eddig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általában 3 év a maximum, amit a sima otthoni cuccokra adnak, így a "minimum 5 év garis" igen nehezen fog teljesülni. Szerver/workstation vonalon jellemzően 5 évre kiterjesztés a maximum és ilyenkor teljes gépről beszélünk, de arra pláne extrát kell áldozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fentebb írta a kolléga az 5 évet, hogy neki az van, és én is futottam már bele desktop alaplapba 5 év garival - de most pár perc kereséssel tényleg nem találtam z370 chipsettel. Alzánál van garancia kiterjesztés, de kérdés, hogy megéri-e.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hardvert nem 6 ev mulvara hanem most (amikor eppen) kell venni. 6 ev mulva meg majd kiderul mire volt eleg.
Ha most veszel, akkor amd 2600-nal nincs jobb perf/$-ban. Barmi massal csak magadat vagy a penztarcadat szivatod meg.
Alaplapbol olyat erdemes venni minek jo a chipset hutoje (egyes gyartok konkretan muanyag lapot tesznek ra, mert az milyen szep, az emberek meg benyaljak).
(nem, pl. az asrock 2018-ban nem szar)
Valamint a b450-es chipsetet erdemes nezegetned.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyi ráció van a 6 évben, hogy már most csak DDR4-ben és mondjuk AM4 socketben gondolkodik. Jó eséllyel még 2 generációnyi Zen jön az AM4-hez, szóval később lesz neki érdemi frissítési lehetősége. Az megint más kérdés, hogy ha az elmúlt pár évben vett bárki egy akkor erős közepes cuccot, akkor az soksok évre megfelel az igényeknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor vegye meg ezt: https://www.asrock.com/MB/AMD/B450%20Pro4/index.asp#Specification
Van rajt' usb3.1 A/C, nvme ssd hely meg rendes hutoborda a VRM-en.
szerk: nem tudom mennyire szamitott, de van rajt' 6 sata es 2 nvme is!
30k alatt megussza a lapot (de kb. minden kozep kat. b450 lap annyi), az cpu-val egyutt 80k, ha vesz vmi ddr4-bol 8 v. 16GB-ot, az is olyan 25-60k.
RAM-on nem sporolnek, azt a par ezrest megeri a 3000-3200 MHz-es az alap orajelu helyett.
Szoval a CPU olcsonak szamit (kiveve intel, de azt hagyjuk :D).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En is ilyet vennek meg ilyen procit: https://www.amd.com/en/products/cpu/amd-ryzen-5-2600
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt meg tudná mondani nekem valaki, hogy az miből derül ki, hogy egy AM4-es alaplap maximum mekkora RAM órajelet támogat Overclock nélkül? Chipsetből kiderül?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
legjobb ha megnezed az adott alaplaphoz tartozo tamogatott memoriak listajat a gyarto oldalan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetoen CPU fuggo, nem chipset, a RAM controller a CPU resze. Viszont az efi fogja beallitani a timing-ot.
Termeszetesen lehet tovabb tolni a clockot, de erdemes az adott lap kompatibilitasi listajara hagyatkozni, pl: https://www.asrock.com/MB/AMD/B450%20Pro4/index.asp#MemoryRR
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na akkor a helyzet a következő: két konfiguráció közül kellene kiválasztani azt, amelyik ár/érték arányban a legjobb. A két konfig között az az egyik különbség, hogy a Konfig 2-nél a proci mag órajele 0,3Ghz-el kisebb, mint a Konfig 1-nél, meg a RAM támogatott órajele is kisebb 267 Mhz-el, viszont sokkal olcsóbb, így belefért a költségvetésbe egy NVMe SSD is. Kérdés, hogy a valóságban érezhető lehet a különbség a két Konfig között? A Konfig 1-nél SATA 3-as SSD-m van, de azt nem kell megvenni.
Konfig1:
Proci:
AMD Ryzen™ 7 2700X
8 mag / 16 szál alap órajel 3,7 Ghz
RAM frekvencia: 2933MHz
105000 Ft
RAM:
Kingston HyperX FURY 16GB (2x8GB) DDR4 2933MHz
46500 Ft
Alaplap:
Gigabyte B450 AORUS M alaplap
27700 Ft
Összesen: 179200 Ft
Konfig 2:
Proci:
AMD Ryzen™ 7 1700X
8 mag / 16 szál alap órajel 3,4 Ghz
RAM frekvencia: 2666MHz
59670 Ft
RAM:
Patriot Viper ELITE DDR4 16GB KIT ( 2x8GB)
2666MHz CL16
36800 Ft
Alaplap:
ASRock AB350M Pro4
22200 Ft
SSD:
Transcend 256GB PCIe TS256GMTE110S
Olvasás 1800MB/s Írás 1500MB/s
18200 Ft
Összesen: 136870 Ft
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A logikus döntés a Konfig 2 lenne.
Persze az ember nem mindig dönt logikusan.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 3,4 GHz és a 3,7 GHZ belső órajel csak abból a szempontból nem mindegy, hogy az egyszálas teljesítmény így is gyenge lesz egy Intelhez viszonyítva. - (100 ezerért viszont majd 4 GHz-ed lenne egy gyenge Core i7-ben..) processzor - Intel Core i7-6700K 4,0GHz 8MB LGA1151 95W BOX processzor (hűtő nélkül) - (https://www.pcland.hu/intel-core-i7-40ghz-lga1151-8mb-i7-6700k-bx80662i…)
:) - Sajnos, ha legtöbb szoftver 2-4 magot használ, - esélyesen, - hiába van 16 szálad, az órajel dönt majd. (Ha 3D modelleznél, akkor már csak a kompatibilitásért kell "megharcolni", a render-programok tudnak "sokszálon" dolgozni.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak az egy 2 generacioval a kurrens elotti intel CPU fele annyi core/thread.
Amugy egyik sem 2.6 meg 3 GHz-es hanem 3.4 es 3.7 base clock. + turbo. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komolyan ezt az őskövületet kell ajánlani alternatívának, mikor ennyi pénzért van 6 magos 9600k is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legtöbb szoftver alatt mit értesz? Játékok kihasználják a 8 magot/16 szálat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arrol nem volt szo, hogy jatekra kell :D Ha jatszani akarsz ne eros processzort hanem eros VGA-t vegyel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak FPS játékok vannak. Egy grand strategy-nek mindegy a vga, ellenben prociból semmi nem elég, és abban is a magas szálankénti teljesítmény a lényeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na erre voltam kíváncsi. Köszi a választ. Tényleg nem minden játék igényli a jó VGA-t például a Minecraft 512p textúrapakkal inkább a RAM-ot eszi (még 8GB sem elég), mint videókarit.
Nem csak játékra kell a gép. Néha szoktam videókat konvertálni, vágni/szerkeszteni. Meg Inventor 2016-ozni.
Meg honnan tudom azt, hogy egy szoftver kihasználja az összes mag-ot/szálat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sose értettem a minecraft mitől zabál annyi gépet, hiszen szimpla lowres texturák, minden kockaformájú lowpoly, semmi effekt. Hacsak az nem, h. szarul lett megírva annak idején.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt szarul lett megírva, másrészt annyira azért nem low poly, harmadrészt meg elég sok kockát kell szimulálni. Sok játékban lehet trükközni LOD-dal, közeli dolgok tesszelációjával, stb. Minecraftban nehezen lehet azt jól csinálni.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem szempont a 8 mag, akkor ryzen 2600 vagy 2600X 6 mag/12 szal. Az elso br. 50 korul mar van, ar/ertekben nincs jobb jelenleg. (kb. 10 perc tunninggal 2600x-nek megfelelo orajelet csikarsz ki belole) valamint tamogatja a nagyobb sebessegu ramokat.
RAM-bol pedig mindenkepp valami 3000MHz+-os, nem fogod megbanni. pl: https://www.kingston.com/dataSheets/HX433C16PB3K2_16.pdf
Igy meg mindig marad penzed egy SSD-re.
Az mATX-es lapokat pedig ha egy mod van ra (nem kell kis hazba betuszkolni) keruld el, csak 4k HUF a kulonbseg.
Amit tudok ajanlani:
Asus PRIME B450-PLUS 33k (megy benne a ram 3333-on, 3 ev gar.)
Kingston HyperX Predator 16GB (2x8GB) DDR4 3333MHz HX433C16PB3K2/16 50k
ryzen 2600 53k (1.3-1.4V-on megy 4-4.2GHz-en)
sum <140k, a maradekbol meg futja SSD-re es egy normalis CPU hutore.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 - Azaz, én is azt mondom, 100 ezerért már ne vegyél Ryzen-t. Sok az egy AMD prociért..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem meg nem, csak a kekszuros szemuvegen at.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tenyleg le kene venni a kek szemuveget... Sok teszt alapjan igencsak a legjobb most ar-ertek aranyban.
Termeszetesen ha van esetleg olyan atuto muszaki erv, akkor varjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 100e szerintem akármilyen prociért túlzás, de nem illik más zsebében turkálni.
Kb annyiból veszek negyed uncia színaranyat, és az jó pár év múlva is tartja az árát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát izé... 2012 és 2016 között kb. 3/5-ére ugrott le az ára.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kuszaszemű vett mostanában 30T aranyat. :)
De válság elött érdemes aranyba tolni a pénzed 10-20%-át, és most már
eleve befektetésre érdemes státuszban van egy ideje a fizikai arany.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
Na, ilyet nem szabad csinálni, ha hosszú élettartamot és stabilitást szeretnél.
Sürgősen felejtsd el a tuningot, csak a baj van vele.
RAM-ból pedig max olyat vegyél, amit a proci is támogat, annál gyorsabbat teljesen felesleges.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket mivel is tudnad alatamasztani? :) (Nemreg csereltem le egy 5 evig +15%-kal "tuningolt" rendszert)
Az AMD pont azt a marketinget tolja, hogy _minden_ CPU-juk unlockolt, szabad a rablas. Egy modern CPU-t kinyirni sem tudsz.
Desktoprol beszelunk, nem szerver architektura. A ket CPU pont ugyanaz, csak az egyik gyarilag magasabb orajelen jar. Akinek nem eri meg a -30% arert, hogy eltoltson 15 percet a szoro es feszultseg beallitassal, az fizesse ki a felarat. Nekem 8.
RAM-bol olyat kell venni ami rajta van az _alaplap_ kompatibilitasi listajaban. "Nem garantalt", hogy gyorsabb orajelen megy, de a valosagban nagyon szepen mukodik. (XMP, DOCP) Kulonben senki nem gyartana ilyen RAMokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csakhogy most nem te veszel gépet, és nem arra kell, amire te használod.
Ilyen marhaságokkal csak félrevezetsz másokat.
A tuningolás idióta dolog nagy általánosságban. Ritka, hogy van értelme, és erősen függ a felhasználástól is.
De itt ilyenről szó sincs, persze ehhez el kellett volna elolvasnod témaindító hozzászólást.
--
nTOMasz
"The hardest thing in this world is to live in it!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Temaindito sok evre akar olcson desktopot.
Van amin erdemes sporolni (CPU tuning egyszeru es mukodik), van amin nem (alaplap+tap+ram+hutes)
Csak, hogy Te is ertsd:
VGA-bol Dunat lehet rekeszteni a gyari overclockoltakbol amik az NV/AMD specifikacioi feletti orajelen mennek.
AMD: XFR2 PB
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Sürgősen felejtsd el a tuningot, csak a baj van vele."
ja-ja, az Intel proci kupakja alatt kiszarad a takony :D)
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elsőhöz nem számoltál SSD-t. A 2700X helyett már inkább vennék 95-ért i5-9600K-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, mivelhogy az már meg van véve. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy 6 core 6 thread-et 8 core 16 helyett? OK :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, te vegyél 72 magos arm procit :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VEttem inkabb 6 core 12 threadest fele annyiert. Igy is 100% GPU load van ha elinditok egy jatekot. Ilyen ez :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valszin beérném a sima 2700-zal, a turbója annak is 4,1GHz. Ha Ryzen, akkor már a 2xxx széria. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en egy köztes megoldást vennék, a 2700X -et a Patriot Viper 2666 -os rammal.
itt valaki ajanlotta az I7 6700K -t, no azt semmiképpen, Intelből már legalább a 8xxx vonalat érdemes erőltetni, esetleg a 9600K egy normális lappal.
perpill HT-s Intel prociba nem ruháznék be, amíg a patcheket valahogy rendbe nem teszik. Persze ha neked jo, hogy nem updateled naprakeszre az oprendszert, akkor jo az.
--
HUP te Zsiga !
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A kérdésem az, hogy érdemes ilyen szempontok mellett USB type C-s alaplapot venni, figyelembe véve, hogy az 13000 Ft-al drágább?"
Igen, sot, erdemes megtobbet rakolteni, hogy Thunderbolt 3 is legyen benne. Azzal nem 6, hanem 15 evre vettel alaplapot.
RAM-bol is legyen a max legalabb 64G DDR4, amilyen iranyba a Javascript vilag halad, szukseg lesz ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"amilyen iranyba a Javascript vilag halad, szukseg lesz ra"
Költői kérdés: Ez most a Javascript-et minősíti, vagy az átlag fejlesztői igényesség nívótlanságát?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindkettőt, de még inkább a megrendelői oldal hozzáállását.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szemely szerint inkabb a libeket szidnam, mint magat a nyelvet. Meg a libekhez kapcsolodo projektmanagementet. (Szemantikus verziozas helyett oskaosz, ellenorizetlen, eltuno es random tobbszaz megat kajalo npm fuggosegek, githubos ticketek valaszok nelkul, es a masik valaszban emlegetett "megerendeloi oldal hozzaallasa")
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni