Visszaadják a hegyeinket

Fórumok

Lassan esettanulmányt lehetne írni a már régóta megszokott, jól bevált dolgokba való belerondításról product és marketing oldalon. Természetesen mindig az oly hangzatos (szánalmas) költségoptimalizációra™ hivatkozva. Ez a gyakorlatban nem más, mint vadkapitalista multinacionális cégek idealizmusa, a cég költségvetéséhez képesti filléres nagyságrendű spúrkodás, ami a fogyasztó oldalon milliókkal, százmilliókkal hivatott kicseszni, vagy rontja el a termék keserves munkával felépített imidzsét, temeti maga alá addig meglévő értékeit. Így van ez az egyre butuló felhasználói felületekkel, az egyre lassuló, bloatware-ekkel, az egyre silányabb minőségű és rövidebb élettartamú elektronikai cikkekkel és mily meglepő, így van ez a svájci csokikkal is.

Történt durván két éve, 2016. novemberében, hogy a Toblerone szélsőségesen idealista, vadkapitalista vezetősége úgy döntött, hogy kvázi megfelezi a hegyek számát a csokin, hogy 20-40 gramm alapanyaggal kevesebbet kelljen belerakni. [1] Mindezt nagy dobra is verték, azzal a szándékkal, hogy reklámot csinálnak belőle, hogy ők bizony tartják magukat az eredeti árhoz, természetesen a "fogyasztók érdekeit" képviselve. Kár, hogy a fogyasztókat ilyenkor mindig elfelejtik megkérdezni, mert a magukat marketing- és termékspecialistáknak kikiáltó okostojások valahogy mindig jobban tudják, mi kell a népnek, mint a nép maga. Meg is lett a böjtje a dolognak, pláne, hogy a kezdeti felháborodás ellenére is meglépték a változtatást. A két évig húzódó PR-katasztrófának most látszik a vége, a gyártó ugyanis beadta a derekát, elismerve a szánalmas manőver helytelenségét. A csoki eredeti formáját visszaállítják. [2]

Felmerül bennem a kérdés, vajon miért nem lehet már az ilyen, egyértelműen kártevő stratégiákat kitalálóktól és alkalmazóktól megszabadítani úgy az egész piacgazdaságot? Biztos vagyok benne, hogy egy eredeti formájú Toblerone csoki 20 évvel ezelőtt nem ugyanannyiba került, mint 2016-ban a döntés meghozatala előtt. A termék ára folyamatosan emelkedett az inflációval, mégis megvették, mégis szerették és pont azt szerették benne, hogy olyan, mint eddig, 100 éve ismert márkáról lévén szó. Továbbá, természetes és megszokott jelenség, hogy mindenféle áremelkedés befolyásolja más cikkek árát, gondoljunk csak a benzinár tartós emelkedésére. Ezeket figyelembe véve, nem tudok napirendre térni afelett, miért volt erre szükség arra tekintettel, hogy egyfelől velejéig képmutató és tenyérbemászó dolog ilyen változtatgatásokat meglépni, másfelől teljességgel értelmetlen.

Hozzászólások

A feleslegesen hosszu elso 2 bekezdes lenyege:
Toblerone csoki 2 eve "konnyitett dizajnt" kapott ezaltal tomeget csokkentve az aremeles helyett, de most visszahozzak a regi format es tomeget (bar uj arat nem emlitik).

Pont, hogy mukodik a piacgazdasag. Valtozott a design, emiatt kevesebben vettek az ujat, csokkent a profit, es nem tudtak a PR-osok ennyi ido alatt sem kimagyarazni a dolgot, ezert inkabb visszavaltanak a bevalt alakra.

Ha a Toblerone-fanok teljesen bojkottaltak volna az uj termeket, rogton visszaalakitjak a gyartosort. Persze ha szolsz a gyartonak, hogy bojkottalni fogod, azzal tudod befolyasolni/segiteni a dontest, es ez a kozossegi media koraban nem is nehez.

Egeszen addig mukodik a dolog, amig van konkurencia, es kelloen elfogadhato helyettesito termek (vagy szimplan nem letszukseglet a csoki).

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

a cím pontosabban:

"ADJÁTOK VISSZA A HEGYEIMET!" WASS ALBERT

:-)))

offért bocs

A 1970-es, '80-as évek vadkapitalista Magyarországán a szilveszteri kabarék szép része foglalkozott az új esztendőre vonatkozó, előre ismert áremelésekkel, meg azzal, ami még nem ismert.
Hasonló zajlik most a vadkapitalista Venezuelában kabaré nélkül, hetente.

Az életszínvonalra kifejtett hatását marketingallűröktől mentesen, őszintén feltárta itt és feltárja most ott az országos vadkapitalista sajtó.

Elnézést, amiért ilyen rövid voltam!

Végre volt egy csoki, ami nem bloatware. Erre most elrontják a fősodratúak sipákolása miatt.

Míg meg nem csonkították rendszeresen vásároltam Tobleronét, utána már nem. Kíváncsi vagyok mennyit nő majd az ára.

Adott térfogatú testek közül a gömb felszíne a legkisebb, azaz annak a becsomagolásához szükséges a legkevesebb csomagolóanyag. A Toblerone konkáv formája igen messze áll az ideálistól, azaz csak a nép által igényelt forma miatt használnak jelentősen több csomagolóanyagot - azaz termelnek több szemetet. (Ha nemigen vagyunk jártasak a matematikában, abból is látszik a csomagolóanyag pazarlása, hogy mennyi levegőt csomagolnak be.)

Javaslatom: ha a nép igen ragaszkodik a csomagoló-bloatware formához, akkor legyen az, hogy kettő csokit összeraknak úgy, hogy az egyik hegye a másik völgyébe kerül. Ezáltal egy kicsit több csomagolóanyag-szükséglet mellett kétszer annyi terméket lehet venni, azaz fajlagosan csökken a szemét előállítása.

Kicsit is környezettudatos vásárló nem vesz ez miatt Toblerone-t, és ezzel se támogatja a bloatware, rendkívül pazarló, szemetet termelő csomagolást. Lázadj te is ez ellen!